Savage Cup 2007 – 7.7.2007

Václav Strupek


<div align=“center“><b>SAVAGE CUP 2007<br>4. závod seriálu – Mladá Boleslav – Debř – 7.července 2007</b></div>
<p>Další závodní off-road dráha, kterou jsem navštívil poprvé při příležitosti dalšího závodu seriálu SAVAGE CUP 2007. Velice pěkná dráha přivítala celkem 42 jezdců a poprvé s mezinárodní účastí. 27 jezdců v kategorii Nitro Monster Truck a 15 jezdců v kategorii Stadium Truck. Maďarští závodníci a pochopitelně i někteří naši si zkoušeli dráhu již v pátek. Někteří maďarští jezdci měli <!– separe –> na podvozcích Savage takové úpravy, že model silně připomínal Stadium Truck. Takže rozprava jezdců se tentokrát konala nejenom v češtině, ale také v angličtině. Hned na začátku bych chtěl poděkovat Radku Stiborovi za poskytnutí startovacího semaforu. Dálkové ovládání fungovalo skvěle a jezdci podle světel poznali jestli se jede zahřívací tříminutový čas /žlutá spolu s červenou/, nebo jestli je odstartováno kvalifikačních deset minut /zelené světlo/. Takže novinka, která se velmi osvědčila. Největší problém ale nastal při zahájení tréninkových jízd. Smyčka je totiž připevněna na dřevěné konstrukci a je umístěna cca 40 cm nad dráhou. Některé měřící transpondéry vykazovaly občas chybu a tak se musely dopočítávat kola podle průjezdů. Jezdci se snažili o umístění transpondérů spíše v horní části karoserie, podstatně se to zlepšilo, ale občas transpondér „nepípnul“. Do konce závodu jsme nepřišli na to, v čem by to mohlo být. Nicméně si myslím, že tento problém neovlivnil pořadí jezdců. Pojďme tedy v krátkosti komentovat kvalifikační jízdy. </p>
Kvalifikace
<p>Monster Truck – 27 jezdců bylo rozděleno po 9 do třech skupin. Hned v prvním kole kvalifikace bylo jasné, že vévodit závodnímu poli budou jezdci z Maďarska. I když se vedoucí jezdec seriálu Radek Stibor i ostatní jezdci snažili , převaha jezdců z Maďarska byla znát. Po druhém kole bylo i jasné, že naši jezdci si budou muset vybojovat postupová místa ve čtvrtfinálových a polofinálových jízdách. Do čela se dostali maďarští jezdci Gábor Dobrocsi a Tamás Gyurics, kteří jako jediní najeli 18 kol. Po třetím kole se na prvních šesti místech usadili jezdci z Maďarska a náš nejlepší byl sedmý Radek Stibor. Ještě další dva jezdci byli mezi první desítkou, mladý Jaroslav Rulf a Jan Jindra. Jenom pro srovnání uvádím nejlepší výkony u prvních třech maďarských jezdců a potom nejlepší naše jezdce, kteří postoupili přímo do polofinále. Vidíte, že ten rozdíl není zase až tak hrozný a souboje byli velice vyrovnané. </p>
<pre> 1. Gábor Dobrocsi 18 10:15,81
2. Tamás Gyurics 18 10:18,04
3. Atila Márkus 17 10:10,67
7. Radek Stibor 17 10:24,22
8. Jaroslav Rulf 16 10:10,56
10. Jan Jindra 16 10,27,86
11. Martin Žilka 16 10:30,07
12. Miloslav Veselka 15 09:39,8</pre>

<p>Stadium Truck – stejně jako u kategorie Monster udávali tón jezdci z Maďarska. Tady se jim snažili znepříjemni život naši jezdci a hlavně Robert Herman , Jaroslav Rulf a Martin Žilka.
Také tady uvádím tabulku nejlepších výkonů pro srovnání u prvních 8mi jezdců po kvalifikaci.</p>
<pre> 1. Károly Izsay 19 10:04,92
2. Tamás Gyurics 19 10:16,32
3. Robert Herman 18 09:47,00
4. Jaroslav Rulf 18 10:34,78
5. Martin Žilka 17 10:13,48
7. Roman Lechner 17 10:23,43
8. Jiří Halinský 17 10:23,8</pre>

<p><strong>Čtvrtfinále – Monster Truck</strong><br>
<u>A.finále</u> – čtvrtfinále se jede už na 15 minut a tady se dá vyrovnat menší chyba, nebo špatné tankování. O vítězství se poprali Karel Souček a Jaroslav Březina. Oba najeli 22 kol a Karel S. zvítězil o 7 vteřin. Bylo jasné, že minimálně tito dva jezdci postoupí do polofinále. Ostatní museli čekat na výsledky dalšího čtvrtfinále. </p>
<p><u>B.Finále</u> – také tady se rozhodovalo mezi dvěma nejzkušenějšími jezdci, nakonec Jiří Halinský i Jiří Dědič najeli také 22 kol, prvně jmenovaný zvítězil o 38 vteřin. </p>

<p><strong>Polofinále – Monster Truck</strong> <br>
<u>A.Finále</u> – nádherný souboj o přímý postup svedli maďarský jezdec Márkus Attila a Radek Stibor. Oba jezdci najeli 23 kol a Radek dojel druhý o necelých 10 vteřin. Smolný den si vybrali dva zkušení jezdci Jirkové Halinský a Dědič – skončili v 10 resp.4 minutě. Takže tentokrát se pojede hlavní finále bez nich. Další dva jezdci ještě z této skupiny se dostali do hlavního finále – Szentézi a Pavel Kremz. </p>
<p><u>B.Finále</u> – pravý koncert předváděla mladá teplická hvězda Jaroslav Rulf, jako jediný najel 24 kol a ještě s dojezdem 09,73 vteřiny. Druhý skončil Z.Megyeri z Maďarska o kolo a půl zpět. Také tady se dostali do hlavního finále ještě dva jezdci, Karel Souček a I.Magyar – ten měl ale hodně štěstí, protože Miloslav Veselka dojel za ním o 4 vteřiny. </p>
<p><strong>Polofinále – Stadium Truck</strong><br>
Třináct jezdců se utkalo ve dvou polofinálových skupinách o zbývajících 8 míst pro hlavní finále. <br>
<u>A.Finále</u> – s přehledem zajezdil další teplický jezdec Martin Žilka, který dokázal vyhrát s 25 koly a dojezdem 14,89 vteřiny. Do hlavního finále se potom z této skupiny dostali Gyorgy Fally z Maďarska a Robert Herman, jeden z favoritů. Smůlu měl potom Roman Lechner, který přišel o finále díky necelým 4 vteřinám. Smůlu měl určitě jeden z favoritů, maďarský jezdec Zoltán Megyeri – vzal si špatné číslo transpondéru a musel se s vidinou hlavního finále rozloučit. </p>
<p><u>B.Finále</u> – vynikající skupina a pět jezdců postupuje do hlavního finále. Jaroslav Rulf postoupil stejně suverénně, jako jeho kolega z finále A. Najeto 25 kol s dojezdem
29,36 vteřiny. Další místa si vybojovali Balász Komjáti, Patrik Baťha a největší překvapení , mladičká Dominika Zachová. Dokázala porazit i vítěze prvního závodu Jiřího Halinského. Nádherný výkon, jízda sice pomalejší, ale na jistotu a hlavně bez větších chyb. </p>

<p><strong>Hlavní finálové jízdy</strong><br>
<u>Stadium Truck</u> – podaří se někomu znepříjemnit život maďarským jezdcům? Od začátku je ale jasné, že to bude velice těžký. Ty kluci od Balatonu jezdí, jako by se na dráze v Mladé Boleslavi narodili. Do 10 min. se jich drží Jaroslav Rulf, ale potom je konec – nevydrželo servo. Nakonec se mezi 4 jezdce z Maďarska dokáže vklínit v klidu a spolehlivě jezdící Robert Herman a získává pro nás alespoň jeden pohár. Zatím. Výborné 6.místo získává Dominika Zachová a dokazuje, že výsledek z polofinále nebyla žádná náhoda. Patrik Baťha měl technické problémy, ale i on nakonec odjel celých 20 minut finálové jízdy. Ostatní skončili v průběhu závodu. </p>
<p><u>Monster Truck</u> – situace se opakuje, naši jižní sousedé jezdí jako o život, ale pozor, s nimi si vedou výborně i naši jezdci Jaroslav Rulf a Radek Stibor. V posledních kolech se tito dva jezdci na dráze trochu zbytečně „pošťuchují“, ale na dobrý výsledek už to nemá vliv. Velmi dobrý výkon předvedl i Karel Souček a dokázal v této konkurenci zajet výborné 7.místo. Byl to poslední jezdec , který najel 20 minut. Ostatní jezdci ukončili finálové účast před časovým limitem. Je to velký souboj do posledního kola a můžu říci, že tento závod byl díky našim přátelům z Maďarska a výkonům našich jezdců zatím nejlepší závod v této kategorii. </p>
<p>Doufám, že i další závody budou také obohaceny mezinárodní účastí. Pokusím se promluvit s mými obchodními kolegy z HPI a LRP a získat je k propagaci tohoto závodu a zajištění účasti jejich jezdců na těchto stále oblíbenějších závodech.
Takže je konec, hodně jezdců odjíždí ještě před vyhlášením výsledků a to také není nejlepší řešení. Končí se sice později, ale myslím si, že těch 20 minut navíc by nikoho nemělo ohrozit. Uklízím náčiní, které pod vrstvou prachu ztrácí svojí identitu, ale určitě si s tím nějak poradím.
Než se budete zabírat výsledky, omlouvám se, ale žádné fotografie jsem tentokrát neudělal, foťák zůstal na stolku v Praze a zatím mě nikdo žádné fotky neposlal. Dále si Vás tímto dovoluji pozvat na další závod seriálu, který se koná <strong>v sobotu 27. července v jižních Čechách u Pacova</strong>. Pojede se TRIAL a doufám, že se s Vámi jezdci opět uvidíme. Pokud se těšíte až na okruh, tak se uvidíme až 18.8.2007 v Mostě. Já ale doufám, že všichni uděláme Radkovi Stiborovi radost a setkáme se v krásném prostředí jižních Čech. </p>

<div align=“center“><strong>4. závod SAVAGE CUP 2007 – Mladá Boleslav , výsledková listina</strong></div>

<pre> Monster Truck Finále Kvalifikace
1. Gábor Dobrocsi 33 20:07,25 / 32,42 18 10:15,81
2. Attila Markus 33 20:13,73 / 33,81 17 10:10,67
3. Jaroslav Rulf 32 20:05,77 / 33,16 16 10:10,56
4. Tamás Gyurics 32 20:32,18 / 32,66 18 10:18,04
5. Radek Stibor 31 20:08,90 / 34,79 17 10:24,22
6. Zoltán Megyeri 31 20:20,64 / 34,80 17 10:17,94
7. Karel Souček 29 20:17,87 / 36,56 15 10:14,01
8. István Magyar 11 07:35,84 / 33,08 17 10:10,82
9. Pavel Kremz 3 03:05,66 / 44,81 15 10:09,13
10. Tamás Szentesi nenastoupil 16 10:13,14
11. Miloslav Veselka 22 15:40,71- Final B 15 09:39,81
12. Jaroslav Březina 21 15:08,11- Final B 13 10:23,99
13. Jan Jindra 21 15:16,28- Final B 16 10:27,86
14. Martin Žilka 21 15:20,14- Final A 16 10:30,07
15. Petr Prejsa 21 15:23,82- Final A 14 10:00,14
16. Jiří Rybák 21 15.34,11- Final B 15 10:13,12
17. Petr Stibůrek 21 15:37,69- Final B 15 10:12,53
18. Dominika Zachová 21 15:39,96- Finál B 13 10:02,98
19. Josef Kremz 19 15:03,95- Final A 15 10:33,51
20. Hubertus Sipos 12 09:09,74- Final A 17 10:13,02
21. Jiří Halinský 10 06:56,89- Final A 15 10:10,00
22. Jiří Dědič 4 03:16,40- Final A 14 10:30,09
23. Michal Šula 19 15:08,59- Final B 12 10:16,15
24. Marek Jiskra 10 08:30,13- Final A 14 10,17,03
25. Zdeněk Opletal nenastoupil 14 10,09,31
26. Miroslav Fedeleš nenastoupil 13 10:02,04
27. Petr Patočka nenastoupil 10 10:11,58

Stadium Truck Finále Kvalifikace
1. Tamás Gyurics 36 20:17,32 19 10:16,32
2. Károly Izsay 36 20:27,32 19 10:04,90
3. Robert Herman 33 20:32,26 18 10:03,62
4. Gyorgy Fally 31 20:05,78 17 10:37,00
5. Balázs Komjáti 30 20:19,13 17 10:15,93
6. Dominika Zachová 30 20:34,02 6 05:11,54
7. Patrik Baťha 27 20:30,66 16 10:15,59
8. Martin Žilka 17 12:30,79 17 10:13,48
9. Jaroslav Rulf 16 10:34,69 17 10:09,87
10. Jiří Halinský 16 11:50,89 17 10:23,86
11. Roman Lechner 23 15:31,78 – Final A 17 10:23,43
12. František Švanda 22 15:18,13 – Final A 14 10:46,44
13. Marek Jiskra 22 15:21,86 – Final B 14 10:30,70
14. Zoltán Megyeri špatný tansponder Final A 15 10:20,98
15. Josef Balcar nenastoupil Final B 11 07:17,2</pre>

<div align=“right“>Zpracoval : Václav Strupek – rozhodčí závodu</div>