Yokomo GT – jak dále

Igor Vlahovič


Jsem v současné době osloven některým z modelářů, zda bych nenapsal nějakou úvahu nebo článek o tom, proč daná kategorie není obsazovaná. Abych tak nastartoval diskusi mezi kolegy. Údajně mám velký vliv na dění v oblasti RC modelů aut. Ale nepovažuji se za GURU tohoto odvětví. Nejsem v tom sám dlouho. Jsou tu jiné osobnosti a někdy mnohem zkušenější.

Navíc dotyčný má prostor napsat zamyšlení sám, poslat jej do redakce a nastartovat řešení sám. Ale tak se prostě neděje.

Nemám reálnou šanci všemu pomoci na 100%, nicméně když už to tady vedu, nemám problém napsat cokoliv a k čemukoliv. Ale zda to pomůže, sám váhám.

Napsal jsem na téma MČR, otevřel diskusi na FB a jak to nyní vypadá ? Diskuse tak nějak odezněla. Takže to možná dopadne s čímkoliv jiným. Ale dobře, i snaha se občas cení.

 

Tak to bylo jen tak na okraj, co se mojí zkušenosti týká. Pojďme se podívat na kategorii Yokomo GT a na podvozek, který někteří z vás vlastní. A rádi by s ním našli využití.

Sám mám doma jeden kousek. Na něm nová kola na nových ráfcích. Zánovní karoserii Nissmo GT-R. Podvozek sám o sobě mám více jak 3 sezóny, ale stále je v super stavu a nic jsem na něm neměnil. Ani diferenciál či jiný důležitý díl. A to jsem s ním dříve často závodil, dělal s ním i rychlostní test na Masarykově okruhu, který nedopadl dobře :-). To vše svědčí o tom, že je konstrukčně a poměrně kvalitně vyroben.

Já jej mám nyní doma nyní na občasné svezení, pro účely prezentací. A také na situace, kdy je možné s ním v rámci závodního seriálu nastoupit.

V tomto případě hodlám tuto sobotu přijet do Otrokovic na závod Le Mans Serie. Zde se může startovat s tímto podvozkem v kategorii GT. Teď nevím přesně její označení, ale je to možné. Dle pravidel pořadatele musíte mít nastavení dle Mibosportu, když se tato kategorie jezdívala jako značkový pohár s veškerou propagací apod.

Pokud tedy máte podvozek Yokomo GT, přijeďte s ním na tento závod. S Romanem Krejčím jsem v kontaktu. Buď se pojede s podvozkem a dle pravidel v rámci vybrané kategorie, nebo se pojede otevřená motorizace / převod (jak už zde byla snaha Roaman Štalmacha), ale pak se pojede zřejmě mimo pořadí. A když nás bude dostatek, můžeme jet zcela zvláště. Na všem se dá dohodnout přímo na místě. Čas a prostor zde bude.

Nyní s s tímto šasi svezete právě v rámci Le Mans Serie, možná v v rámci kategorie World GT, pokud budete připuštěni. Také v kategorii Fšestock se neztratíte. A nebo je prostě kategorie pořadatelem ještě vypsána. Ale to jsem nyní nezažil. Zde jde pouze o dohodu, pokud bude opravdu zájem.

Fakt je ten, že jsem měl i zájem udělat vytrvalostní závod, ale pro velkou časovou vytíženost a pozdější nezájem jsem tento záměr zavčas zrušil. Ale i zde je potenciální využití podvozku.

Určitě nebude problém se s některým  pořadatelů dohodnout na vypsání této kategorie. Pokud ovšem bude dostatečný zájem.  Pro 5 pilotů to nemá opravdu cenu. A pak záleží na pravidlech. Cesta otevřené kategorie, dělení na Stock a Open neměla zatím úspěch.

Takže pokud někdo máte k tomuto tématu cokoliv, pište, sdílejte. I na FB portálu Masters lze přispívat postřehy, názory zde: https://www.facebook.com/pages/Masterscz/203441123018622

Uvidíme se v sobotu na dráze Otrokovice.

 

Důležité: zde je první reakce ze strany kolegy Olina Bětíka. A to z FB. Upřesňuje info a já mu za to děkuji, cituji:

Zdravím všechny příznivce 2WD podvozků a Yokomo GT zvláště. Chtěl bych opravit pár mýtů které v Igorově článku na portálu zazněly a dle mne dost podstatně zkreslují možnost startu na závodech s tímto podvozkem:
Momentálně je tato kategorie vypsána ve dvou seriálech :
1. Moravian LeMans Series , kategorie GT2 viz specifikace http://www.lemans-serie.cz/report/propositions-2014.html
2. HIT Zlín který se jede na dráze ValMez a Otrokovice, kategorie SuperHobby viz specifikace: http://rc.zlin.cz/…/Propozice%20Zl%C3%ADn-Valmez%20HIT…
Kdo má zájem tak po přečtení pár řádku specifikace zjistí že z původních pravidel zůstalo to nejpodstatnější a to podvozek, karoserie, a přesná specifikace povolených zadních pneumatik !!
Volba regulace, motoru, převodového poměru, tuningu, diferenciálu je již na jezdci.
Kdo zná 2WD blíže tak ví že podstatné je jak dokážete přenést výkon stroje na trať a toto ovlivní právě zadní pneumatiky !! Ostatní omezení jen kategorii prodražují popřípadě znevýhodňují starší věci proti novým !!
Takže za mne, kategorie určitě na Moravě mrtvá není jen prochází znovuzrozením ale je potřeba použít správná fakta jelikož bohužel Yokomo GT ve své původní podobě mrtvé již je Olin Bětík

 

A další rekace jednoho čtenáře:

Ahoj Igore,

Díky za pěkný článek o Yokomo GT i pozvánku na Le Mans sérii. Rád bych upřesnil, jak je to s těmi pravidly.

Yokomo GT může v LMS vždy startovat v rámci oficiálního pořadí. Mibosport pravidla nevyžadujeme, převod je tedy volný, jako u všech jiných aut v LMS (kromě vyjímek v GT2)

Takže:

1) Pokud má Yokomo GT na zadní nápravě gumy předepsané Romanem Štalmachem, může mít libovolnou motorizaci od 10.5T nahoru a jede jako GT2. (Roman vychází z předpokladu, že jeho Soft gumy budou mít natoilik špatnou adhezi, že takový model pojede na jedno kolo o něco pomaleji, než klasické GT).

2) V ostatních případech jede Yokomo GT přesně podle standardních předpisů LMS pro GT, tedy motor 17.5T zero. A samozřejmě bychom pustili i 21.5T boost, kdyby to někdo měl, protože GT vyhovuje. Převody a gumy jsou v tom případě volné.