MČR 1/10IC, 1/8IC, NCC Cup, Veterán Tour online

Igor Vlahovič


Přijal jsem na tento den pozvání od předsedy klubu RC Svitavy pana Miroslava Jurenky na závody. Ano, hned na tři závodní akce najednou. Nestává se často, aby se pořadatelé dohodli na stejném termínu konání akce. Co to znamená ?

Vyšší účast, vyšší atraktivita závodu.

Důkazem toho je tenlo link na web MyRCM, kde můžete podrobně po celý den sledovat výsledky:

Streaming:
"" Onlinestreaming
Sections:
"" 1:10IC On Road
"" 1:8IC On road
"" 1:10IC GP Stock
"" 1:8IC On road Veteran

 

Za časomírou sedí Vladimír Šeliga. Za každou sekci na rozpravě promluvil zástupce. Chyběl pouze zástupce pro MČR IC pan Vyšín. Občerstvení zajištěno, dráha nově natřená, míst pro depa dostatek. Nechybí čisté toalety, včetně sprch. Klub se tedy na tento, ale i na další závodní akce řádně připravil.

Já stihl přijet přesně na rozpravu. Neuniklo mi společné foto všech jezdců a modelů.

Na dráze dnes klid a ticho rozhodě nebude. Jedou se IC modely – tedy spalovací. A některé jsou pekelně rychlé. Nově upravená dráha se moc zkracovat nedá. Je technická a rychlá zároveň.

""

Ranní rozprava je již za námi

 

Do IC kategorie moc nevidím, jsem „elektrikář“, ale každý pilot má svého mechanika, bez kterého se neobejde. V závodě se i dotankovává palivo a opět je to na zručnosti a rychlosti mechanika. Jedná se tedy o precizní spolupráci. Mechanik i zároveň nasazuje model svého jezdce. Ano, je to jiné jak u elekter.

Pojedou se kvalifikace a pak zajímavá finále. Začíná kategorie Veterán Tour. To jsou modely s dobovými karoseriemi a i zde jsou příznivci. A to skalní. Co model, to originál ve většině případů.

Začaly se kvalifikace a po každé kategorii přineseme souhrn, tedy co se událo.

 

Kvalifikace 1

Veterán Tour 2014 – podívejte se, kolik má tento seriál příznivců. Je jich dnes opravdu hodně. Například David Dohnal nyní pracoval na nové kitové karoserii pro svůj podvozek. Roman Krejčí s svoji plackou GT přijel na tento závod. A jsou zde i postarší pánové, co mají rádi jízdu, kde se kouří za modelem.

1 65 BERAN Jaroslav CZ 5394089/0
2 BLAHA Petr CZ 5169335/0
3 63 CECH Stanislav CZ 5069851/0
4 64 CERMAK Jiri CZ 3988263/0
5 8 CIP Jaroslav CZ 7147634/0
6 62 DOHNAL David CZ RC MCC Brno 2861491/0
7 73 DVORAK Jiri CZ 5468625/0
8 16 DVORAK Ondrej CZ Auto RC Olomouc 5487733/0
9 1 HEJTMANEK Drahoslav CZ RC MCC Brno
10 23 HÖFER Jan CZ 7426153/0
11 KREJCI Roman CZ RC Car Ostrava
12 NEUBAUER Jaroslav st. CZ 8230334/0
13 PEKAREK Jan CZ 5128413/0
14 14 POLAK Lubomir CZ RC autoklub Blansko 4995281/0
15 12 SVIDRNOCH Zdenek CZ 2308591/0

 

Dvě skupiny na kvalifikace vytvořil časoměřič. V té první zajel první příčku Drahoslav Hejtmánek. Nasadil vysokou laťku i pro matadora elekter Romana Krejčího. David Dohnal naopak Romana stíhal. Ve druhé skupině zajel výborně Petr Bláha. Lae na Drahoslava zatím nikdo nemá. Ale jdou se tři kla kvalifikací. Tedy možnosti ještě jsou.

""

Karoserie kategorie Veterán Tour jsou originální

 

1/10IC – zde je pouze jedna skupina pilotů. Tedy všichni jedou finále.  V cíli první kvalifikace první Michal Jansa. Ten jezdí se svým bratrem již dlouhou dobu a účastní se pravidelně i závod mimo ČR. Zajel také extra výsledek a soupeře nechal za sebou. Jiří Král pak zajel společně s Drahoslavem Hejtmánkem hodně těsný výsledek. Lukáš Ruber již lehce ztrácí.

 

1/10 IC Stock – tady jedna skupina a opět všichni piloti ve finále. Richard Škola je ostřílený pilot IC Stock. A společně s mladým Jardou Neubauerem zajeli 20 kol a ujeli soupeřům. Třetí nejlepší jezdec skupiny byl Saša Žvak, coby propágator a ředitel NCC Cupu.

 

1/8IC – v této kategorii jede dnes i Aleš Bayer, včetně Jiřho Rybáka. Nechybí Dodo Ťažký, Miroslav Jurenka, Martin Zvára ml. i st., Uher Filip dělá mechanika, ale zde i jede jako pilot. Michal Abrahámek, který velmi dobře reprezentuje spalovací kategorie nyní dominoval před soupeři. Aleš Bayer naopak poujel třetímu Filipovi Uhrovi. I zde je jedna skupina a tedy i jedno finále.

 

Pokud je jedna skupina, nejdou se semifinále apod. Ihned jsou všichni jezdci ve finále A. Po krátké cca 15ti minutové přestávce jedeme druhé kolo. Opět začínají veteráni.

 

Kvalifikace 2

Veterán Tour – krásný Mercedes Benz CLK GTR Davida Dohnala vypadá opravdu realisticky. Nyní na jízdu nenastoupil vítěz minulého kola a jeho místo zaujal Zdeněk Švidrnoh. Vyrovnaným soupeřem mu byl Roman Krejčí. David Dohnla již zjišťoval, zda mám veterány natočené „shora“. Uklidnil jsem jej, že k tomu zcela jistě dojde. Jarda Neubauer st. zabojoval o třetí příčku v této jízdě. Druhá skupina v čele s Janem Pekárkem. Zatím v čele kategorie s nejlepším nájezdem Drahoslav Hejtmánek.

1/10IC – Michal Jansa opět ve vedení. Je vidět, že je zkušeným pilotem a má dobrého mechanika. Ondra Kulhánek zajel třetí pozici za druhým Drahoslavem Hejtmánkem. Ondra jezdí také elektry. Ale to i Drahoslav a dnes zde celkem dost pilotů. Ovšem u většiny je to tak, že v létě se věnují spíše spalovákům, v zimě pak přejdou na elektry, aby nevyšli ze cviku. A zde jsou jezdci kategorie:

1 GRYGAREK Zdenek CZ RC autoklub Blansko 5946735/0
2 HEJTMANEK Drahoslav CZ RC MCC Brno Serpent Novarossi
3 JANSA Michal CZ RC MCC Brno 6279347/0 Xray RB
4 JANSA Pavel CZ RC MCC Brno 4500836/0 Xray RB
5 KRAL Jiri CZ X-treme rc 7248733/0
6 KULHANEK Ondrej CZ JK Cars Team 3601461/0
7 RUBER Lukas CZ RC MCC Brno 8781243/0 NT1 os speed ISF 2,0
8 TAZKY Dodo CZ X-treme rc
9 ZAGORA Michael CZ RC MCC Brno 5298370/0 Mugen MTX4 Novarossi 353

""

Tribuna jezdců této kategorie

 

1/10 IC Stock –  Jarda Neubauer ml. nyní ukázal záda matadorovi Richardu Školařovi. Ovšem Richard za sebou nechal s náskokem několika sekund jak Sašu Žvaka, tak výborně jedoucího Michaela Zagoru. Jak jsem psal dříve, zde je jedna skupina pilotů:

1 HUBACEK Ondrej CZ 3687326/0
2 KOHOUTEK Leopold CZ ARC Slavkov 8853090/0
3 KRIZ Zbynek CZ 8158043/0
4 MINCEV Igor CZ 7874935/0
5 NEUBAUER Jaroslav CZ RC autoklub Blansko 6171050/0
6 SKOLA Richard CZ 8743292/0
7 TOVAREK Ladislav CZ RC MCC Brno 4961625/0
8 ZAGORA Michael CZ RC MCC Brno 5298370/0
9 ZVAK Alexandr CZ RC autoklub Blansko 9401903/0

 

1/8IC – placky na scéně. Extra rychlé stroje s neuvěřitelným přítlakem. Na cílové rovince mohou dosáhnout přs 80 km/h. Na delším úseku ještě více. Náraz do pevné překážky je pak většinou devastující. Ale to i napříč kategoriemi. V čele stále Michal Abrahámek. Velmi dobře zajel Martin Zvára st. i ml. Dojel za sebou otec a syn. Otec Martin v této chvíli zkušenější zřejmě. Za nimi lehce zaostal domácí Miroslav Jurenka, který opět běhá po areálu a vše kontroluje. Stará se o pohodlí všech.

 

Následuje opět 15 minut přestávka. A jdeme na poslední kolo kvalifikací. Vše jde jako po drátkách a bez prodlev. Na celkové seorty po dvou kolech se podívejte na výsledkový web MyRCM – viz odkazy výše.

 

Kvalifikace 3 – TQ a nejlepší výsledky

Veterán Tour – kvalifikaci ovládl Drahoš Hejtmánek. Ale dalších 6 pilotů dosáhlo stejného nájezdu a nebude to mít easy ve finále. Pouze 10 vyvolených pro A finále a pojede se dílčí finále.

1 1 HEJTMANEK Drahoslav 12 4:52.051 1 [2, 3] CZ Details
2 12 SVIDRNOCH Zdenek 12 5:01.375 3 [2, 1] CZ Details
3 KREJCI Roman 12 5:02.568 1 [2, 3] CZ Details
4 BLAHA Petr 12 5:17.606 3 [1, 2] CZ Details
5 62 DOHNAL David 12 5:23.234 1 [3, 2] CZ Details
6 PEKAREK Jan 12 5:24.249 3 [2, 1] CZ Details
7 14 POLAK Lubomir 12 5:31.590 3 [1, 2] CZ Details
8 63 CECH Stanislav 11 5:03.241 3 [1, 2] CZ Details
9 65 BERAN Jaroslav 11 5:05.642 1 [3, 2] CZ Details
10 16 DVORAK Ondrej 11 5:08.483 3 [2, 1] CZ Details
11 NEUBAUER Jaroslav st. 11 5:08.501 2 [3, 1] CZ Details
12 8 CIP Jaroslav 11 5:09.660 1 [3, 2] CZ Details
13 23 HÖFER Jan 10 5:03.829 3 [2, 1] CZ Details
14 64 CERMAK Jiri 10 5:21.022 2 [3, 1] CZ Details
15 73 DVORAK Jiri 9 5:15.180 3 [1, 2] CZ

""

Model Davida Dohnala

 

1/10IC – jasným favoritem na TQ byl celou dobu Michal Jansa. Pokud Michala nezastihne technická závada ve finále, bude vítězem. Když se však podíváte dále, i zde je to hodně vyrovnané. Bude se na co dívat.

1 JANSA Michal 21 7:15.001 2 [1, 3] CZ Xray RB Details
2 JANSA Pavel 20 7:02.192 3 [2, 1] CZ Xray RB Details
3 KULHANEK Ondrej 20 7:03.963 3 [2, 1] CZ Details
4 HEJTMANEK Drahoslav 20 7:05.939 2 [1, 3] CZ Serpent Novarossi Details
5 RUBER Lukas 20 7:14.017 2 [3, 1] CZ NT1 os speed ISF 2,0 Details
6 KRAL Jiri 20 7:16.216 3 [1, 2] CZ Details
7 ZAGORA Michael 19 7:09.363 2 [1, 3] CZ Mugen MTX4 Novarossi 353 Details
8 GRYGAREK Zdenek 15 7:42.077 2 [3, 1] CZ Details

 

1/10IC Stock – TQ Richard Škola. Na paty mu bude šlapat mladý Neubauer. Všichni jezdci ve finále. Opět bude zcela jistě napínavé a to včetně dotankování.

1 SKOLA Richard 20 7:12.511 1 [3, 2] CZ Details
2 NEUBAUER Jaroslav 20 7:14.233 2 [3, 1] CZ Details
3 ZVAK Alexandr 19 7:06.434 1 [2, 3] CZ Details
4 KOHOUTEK Leopold 19 7:16.474 3 [2, 1] CZ Details
5 ZAGORA Michael 19 7:25.773 2 [1, 3] CZ Details
6 HUBACEK Ondrej 18 7:09.219 2 [1, 3] CZ Details
7 MINCEV Igor 17 7:17.422 2 [1, 3] CZ Details
8 KRIZ Zbynek 16 7:05.278 2 [1, 3] CZ Details
9 TOVAREK Ladislav 11 7:12.082 1 [3, 2] CZ Details

 

1/18IC – tato kategorie dnes uzavřela kola kvalifikací. TQ do finále získal zaslouženě Michal Abrahámek. I když v této jízdě byl ve vedení Aleš Bayer.

1 ABRAHAMEK Michal 17 5:14.683 2 [1, 3] CZ Details
2 ZVARA Martin ml. 16 5:03.064 3 [2, 1] CZ Details
3 BAYER Ales 16 5:04.016 1 [2, 3] CZ Details
4 ZVARA Martin st. 16 5:05.148 2 [3, 1] CZ Details
5 JURENKA Miroslav 16 5:10.883 2 [3, 1] CZ Details
6 RYBAK Jiri 15 4:54.244 3 [2, 1] CZ Details
7 UHER Filip 15 5:05.993 2 [3, 1] CZ Details
8 TAZKY Dodo 13 5:19.940 3 [1, 2] CZ Details

""

Aleš Bayer na tribuně

 

Půl hodiny pauza na přípravu a na oběd. Semifinále B veteránů pojede jako první. Pak 1/2 finále A veteránů. A pak pojedem takto:

– finále 1/10IC Stoc

– finále 1/10 IC

– finále Veteránů

– finále 1/8IC

 

Finále

1/2 finále B Veterán Tour – krásbý a hlubší zvuk motorů modelů. Komentář Vladimíra Šeligy. Souboj jezdců, krásných modelů, které bylo možno vidět i na skutečném Le-Mans. Tedy 5 postupujících. Modely nedosahují závratných rychlostí. O to vypadjí reálněji. Pomo mechaniků je potřeba v každém případě. V jízdě se muselo tankovat.napínavé okamžiky v tomto finále. Napětí při tankování, které rozhodovalo mnohdy o postupu. Mechanik hlásí“ pohodička, jseš tam (ve finále), v klidu jeď“. A jeho pilot na tribune ví, že dojede, jak potřebuje. Do cíle dojela černo-žlutá placka New Man teamu, pilot Švidrnoch Zdeněk. Do cíle nedojel bohužel a také nepostupuje Petr Bláha (z druhého místa v jízdě). A zde jsou posupující do zlatého A finále:

1 1 12 SVIDRNOCH Zdenek 47 20:10.508 24.175 25.822
2 5 16 DVORAK Ondrej 43 20:22.568 26.214 28.439
3 3 PEKAREK Jan 42 20:00.126 25.917 28.554
4 7 64 CERMAK Jiri 41 20:35.589 26.247 30.207
5 6 8 CIP Jaroslav 40 19:55.255 25.805 29.955

""

Zastávka na PIT STOP

 

1/2 finále A Veterán Tour – někomu se prostě nedařilo. Například Roman Krejčí musel z tribuna na poradu k mechanikovi. A nebyl jediný, koho postihly problémy. Vladimí Šeliga opět komentář u jízdy. Jarda Neubauer st. vedl v jízdě, ale jel mimo pořadí, Model nespňoval parametry kategorie. Drahoslav Hejtmánek nepostoupil, ukončil seanci brzy, velmi brzy. David Dohnal musel na chvíli také z tribuny, ale hned se na ni vrátil. I zde napínavé okamžiky. David i přes zastávku v depu zvítězil s dostatečným náskokem před soupeři. Zde je výsledek finálové jízdy:

1 3 62 DOHNAL David 42 20:05.399 25.980 28.768
2 4 14 POLAK Lubomir 38 20:08.155 25.055 31.975
3 7 23 HÖFER Jan 35 20:11.511 28.017 34.466
4 8 73 DVORAK Jiri 14 8:57.740 33.371 38.614
5 5 65 BERAN Jaroslav 11 7:45.009 25.618 34.411
6 1 1 HEJTMANEK Drahoslav DNS 0 1:32.474 0.000 0.000
7 2 KREJCI Roman DNS 0 0:00.000 0.000 0.000
8 6 NEUBAUER Jaroslav st. DNS 0 0:00.000 0.000 0.000

""

Start 1/2 finále A veteránů

 

Finále 1/10 NCC Cup – v délce 30ti minut opět s tankováním. Záruka napětí a adrenalinu pro všechny zúčastněné. Velká úmrtnost aut. Velké teplo má na výkon modelů a jezdců přirozeně vliv. Drahoslav Hejtmánek coby mechanik se naběhal. A nejen on. Richard Škola s číslem 81 zvítězil v napínavé jízdě. Saša Žvak si dojel pro třetí místo za Jardou Neubauerem ml. Ten nedokázal pokořit vítězného Školaře.

1 1 SKOLA Richard 81 30:15.659 20.685 22.460
2 2 NEUBAUER Jaroslav 78 30:06.275 21.232 23.204
3 3 ZVAK Alexandr 76 30:17.133 21.311 23.961
4 6 HUBACEK Ondrej 74 30:12.624 21.631 24.533
5 7 MINCEV Igor 51 30:24.094 23.359 36.000
6 8 KRIZ Zbynek 44 29:42.154 23.448 40.858
7 4 KOHOUTEK Leopold 41 30:03.450 21.906 44.370
8 9 TOVAREK Ladislav 26 14:07.328 26.981 31.458
9 5 ZAGORA Michael 10 4:06.832 21.940 24.675

""

Start finále NCC Cup

 

""

Komunikace s pilotem na věži „na dálku“ – i to je zde běžné

 

Finále 1/10IC – se pojede na 45 minut. A to je již pořádný jízdní čas. Ptáte se: bude se tankovat ? Ano, bude a několikráte. Start opět v pohodě, bez kolizí. Pak 45 minut napětí. Zde se nesmí používat dorozumívací prostředky na dálku – tedy vysílačky apod. Jezdci na to byli upozorněni. Doplnění paliva je pro nkteré jezdce otázkou sekundy. Mají „rychlopalné“ tankovačky. Jezdec přijede na PIT STOP, mechanik ho dá mimo trať a rychle nadzvedne víčko nádrže. Pak rychle natankuje, pustí uzávěr nádrže a dá model zpět na asfalt. Vše otázkou pár sekund. Uvidíte na záznamu videa. Michal Zagora stál v depu, Pavel Jansa v depu. A mechanici pokřikují na jezdce povely a informace. Je to šrumec, co na to více napsat. Michal Jansa také mimo závod nakonec. Ono se není čemu divit, když z modelů postupně odpadávají součástky… V cíli první po dlouhých 45ti minutách Ondřej Kulhánek před Drahošem Hejtmánkem. Na konci finále cca rozdíl do 5 sekund !!! Jirka Král třetí.

1 3 KULHANEK Ondrej 126 45:02.717 19.983 21.474
2 4 HEJTMANEK Drahoslav 126 45:07.495 20.378 21.500
3 6 KRAL Jiri 123 45:03.892 20.662 21.990
4 5 RUBER Lukas 117 45:15.075 20.361 23.228
5 8 GRYGAREK Zdenek 82 45:17.028 24.530 33.221
6 7 ZAGORA Michael 34 13:12.174 20.873 23.337
7 2 JANSA Pavel 30 10:42.459 19.886 21.436
8 1 JANSA Michal 15 5:23.326 20.518 21.806

 

""

Před startem finále 1/10IC

 

""

Slečny jako časomíra pilota – ano

 

Finále Veterán Tour – i zde se to neobešlo bez technických problémů. Mechanici měli opravdu hodně práce. Podvozky „historických“ konstrukcí trpěly v tom horku. Padlo i STOP nad GO za narážení zezadu. Viděl jsem běhat hodně mechaniků. Model musí nést nad hlavou. Nevím proč přesně, ale jsou k tomu vyzváni pokaždé. Roman Krejčí do finále nepostoupil, protože ho zlobil motor. I tak zajel BEST lap dne. Zvítězil Zdeněk Švidrnoch.

1 1 12 SVIDRNOCH Zdenek 70 30:12.652 24.370 25.937
2 3 2 PEKAREK Jan 63 30:16.391 25.189 28.864
3 4 62 DOHNAL David 61 30:27.408 26.071 30.035
4 5 64 CERMAK Jiri 59 30:37.658 26.770 31.245
5 8 23 HÖFER Jan 56 30:03.918 27.615 32.200
6 10 65 BERAN Jaroslav 55 30:07.227 26.205 32.887
7 7 14 POLAK Lubomir 43 28:57.026 24.291 39.486
8 2 16 DVORAK Ondrej 10 8:28.275 26.746 53.095
9 6 8 CIP Jaroslav 9 9:40.376 28.106 1:08.010
10 9 73 DVORAK Jiri 8 7:39.199 30.630 38.122

 

""

Start finále Veterán Tour

 

Finále 1/8IC – královská kategorie placek. Aleš Bayer bohužel těsně po startu odstoupil pro závadu na modelu. A to byl horký adept na bednu vítězů. Modely zde jedou opravdu závratnou rychlostí. Hlavně na konci cílové rovinky to vypadá impozantně. Jiří Rybák taktéž OUT of RACE pro uražené kolo na modelu. Michal Abrahámek si suveréně dojel před oběma Zváry pro první místo. Michal je v každém případě pan jezdec, má výborného mechanika a skvěle připravenou „osmičku“. A komentář Jiřího Rybáka na FB po nehodě: „Tak moje první finále skončilo takhle. Nicméně je s tím autem děsná psina. Akorát nemá rádo beton pod plným plynem„. Výsledek jízdy:

1 1 ABRAHAMEK Michal 94 30:18.440 18.062 19.373
2 2 ZVARA Martin ml. 92 30:07.173 18.506 19.668
3 5 JURENKA Miroslav 87 30:01.840 18.924 20.732
4 4 ZVARA Martin st. 85 30:21.826 18.611 21.468
5 7 UHER Filip 74 30:05.107 18.868 24.456
6 8 TAZKY Dodo 49 21:36.653 20.521 26.029
7 6 RYBAK Jiri 24 8:20.899 18.827 20.950
8 3 BAYER Ales 1 3:25.687 0.000 0.000

 

""

Mechanici 1/8IC

 

Závod skončil a na nás čeká pouze vyhlášení výsledků.

Šlo o zcela jiný druh závodu. Je to diametrálně odlišné od 1/5 onroad, kde se netankuje a jede se finále na 30 minut. Je zde jiná strategie, avšak jízdní model závodu je stejný jako u 1/5. Modely mají jiný a dravější zvuk a jsou více „ukvílené.“

V každém případě velmi zajímavý závodní den.

Velká radost po jízdě Miroslava Jurenky ze třetího místa v kategorii 1/8IC. Gratulace všem, kteří se zúčastnili.

Video souhrn závodu bude k dispozici zítra odpoledne. Bude s tím ještě práce.