HB Cyclone TC Sport první představení

Igor Vlahovič


Potřeboval jsem podvozek v měřítku 1/10, 4WD onroad, abych měl šasi na onboard záběry s kamerou GoPro a měl možnost startovat v kategoriích Hobby případně Stock.

Xray T4 2014 byl až příliš luxus na pořízení a naprosto zbytečná investice, pokud se nehoním za titulem a vítězstvím. Pak stačí levnější varianta šasi, ale již ne TT-01. Chtěl jsem přeci jen něco o trochu lepšího. V úvahu přicházelo hned několik variant. Např. Xray T2R, T3R, Yokomo BD7RS či levnější varianta Tamiya (TA-05 apod.)

Ale kolega Pepa Sperát před dlouhou dobou pořídil za dobru cenu HB Cyclone TC ve verzi Sport, která vychází z profesionálního podvozku HB Cyclone TC. Velmi dobrý stav a cena rozhodli o pořízení a testování.

Pravda, trochu se v čase vracím zpět, do dob kuličkových diferenciálů, kdy dnes již všichni přechází na planetové.

 

Šasi je klasické koncepce:

– 190mm šířka, 257mm rozvor

– 4WD, dva řemínky

– kompletně nastavitelná geometrie

– kuličková ložiska

– plast plněný uhlíkem

– plastivé olejové tlumiče

 

Akumulátor byl trochu problém. Při dnešních kapacitách jsem jej do prostoru pro aku neumístil. Do kapacity 5000 mAh 2S LiPo ok. Takže jsem instaloval do modelu LiPo Yokomo 2700 mAH 30C.

Otestoval jsem délku jízdy s motorem Mabuchi 540, převodem 4.6.1 a regulátorem LRP Quantum Competition 2.

 

Byl jsem mile překvapen:

– délka jízdy 11 minut a nemusel jsem zdaleka končit

– výborné jízdní vlastnosti modelu

– poměrně slušná práce olejových tlumičů při natáčení s GoPro

 

U motoru HPI Saturn 20 a převodu 7.1 na tom budu přibližně stejně.

Při natáčení první jízdy mi pomáhal Phantom 2 Vision +.

Na závěr videa shrnutí.

Testy budou následovat. První závod – Kopecký RC v Brně Bosonohy tento víkend v kategrii Hobby s karoserií VW Golf GTI.