Grand Prix Moravia F1

Roman Krejčí


Závody se pojedou na věhlasných tratích v Brně Bosonohách, Blanska, Otrokovicích.. a budou vždy součástí jednodenního podniku Le Mans série.

Právě v Blansku se pojede první závod již 31.5.2014. Přihlášky na všechny závody budou dostupné na http://www.lemans-serie.cz/editapplication.html.
Filozofie nového seriálu bude navazovat na pohár Elišky Junkové, který se letos v létě nepojede. Startovní pole formulí bude otevřené jak pro mechové formule („open“) tak pro bezdušákové formule („true formule“), které budou mít vlastní hodnocení. Vzorem předpisů bezdušákových formulí budou pravidla ETS, ale nebude povinná stejná elektronika a minimálně v prvním ročníku ani pneumatiky RIDE. Ovšem právě jednotné obutí považujeme výhledově jako vhodné pro tuto kategorii.
Kvalifikace se budou jezdit na nejrychlejší kolo jako ve skutečné formuli 1. Finálové jízdy budou na 10 minut a pojedou se obvykle 3 nebo 4 finálové jízdy, kde se bude nejhorší jízda škrtat. Přihlašování bude na stránkách Le Mans série, kde je k dispozici výběr skupiny F1. Rozdělení na podkategorie proběhne při technické přejímce, obvykle mezi 8:15-8:45.
Předpokládaný kalendář závodů:
1. 31.5.2014 Blansko
2. 26.7.2014 Brno Bosonohy
3. 30.8.2014 Ruda Slaska ??
4. 27.9.2014 Otrokovice
5. 4.10.2014 Brno Bosonohy
F1 „Open“
max šířka v nejširším bodě 210mm
motor neomezený
pneu volné do šířky 50mm
karosérie formulového typu
F1 „Trueformule“
max šířka v nejširším bodě 190mm
motor 17,5T s regulací zero boost (dokazovací povinnost na straně jezdce)
pneu bezdušákové do šířky 35mm určené pro formulové podvozky Tamiya, 3Racing, HPI a podobně
karosérie formulového typu
Jezdci s monopostem podle skutečné předlohy obdrží při každém svém startu 1 bod navíc. Je na jezdci, aby nahlásil, že se jedná o model dle předlohy barevného a tvarového provedení, případně to prokázal.