Speed Passion Challenge 11.9.2010 – online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 19:02 – doplňující text a foto ze závodu</b>
</p>
<p>
Již v 7:45 jsem byl na dráze ve Slavkově. Spěchal jsem, protože mně volali z areálu, že zatím není otevřen. Ale po příjezdu bylo vše v pohodě. Už se chystala <!– separe –>časomíra, depa a pomalu se sjížděli účastníci.
</p>
<p>
Prvními, kdo byli na trati, byli jezdci kategorie Hobby. Dnes ji bude tvořit početná skupina. Noví účastníci v podobě jmen Radek Skopal, Ladislav Mlčák, oba Rovní… Někteří obdivovali rychlost Igora Vlahoviče, jehož Lamborghini Gallardo jelo jako skutečné… Dnes proběhne test, co vydrží motor MIG 500 v plné zátěži. Někteří z kategorie Hobby se budou snažit tento pokus také provést.
</p> <p>
I ostatní jezdci kategorií Stock a Modified trénují. Dnes nás čeká závod, občerstvení, vyhlášení výsledků. Je toho hodně. Wifi dnes není plně funkční (nemohu se připojit), bude report nyní v textu přes GPRS a odpoledne pak bude foto a video.
</p>
<p>
Protože Hobby se opravdu zrychlilo, po depu jdou návrhy, zda by se na finále
nemohl dát určitý maximální převod – například 58/25. Aby se pole více srovnalo.
Osobně s tím nemám problém, pouze otestuji a porovnám v kvalifikaci moje nastavení.
</p>
<p>
Již před 9. hodinou začala presentace. A to nahoře u Radka Boka. Mezi tím Miloš Pokorný
měl technickou v depu po nárazu. Čekala ho rozborka jeho šasi. Kousky modelu se nacházely na
cílové rovince.
</p>
<p>
Oskar Malatinsky ladil v depu s Michalem Bokem stroj do příslušné kategorie. Totéž činil Vojta
Novický. Matěj Řehák dnes asi pojede opět dvě kategorie a nudit se tím pádem nebude. Při menším
počtu jezdců na závodě je to opravdu dost honička.
</p>
<p>
Za malou chvíli se uzavře presentace a proběhne ranní rozprava.
</p>
<p>
A zde máme kategorie a jejich obsazení:
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> Igor Vlahovič, Petr Baxant, Petr Rovný, Jan Rovný, Tomáš Erdélyi,
Marek Pilát, Ladislav Mlčák, Pavel Bartoněk, Radek Skopal, Miloš Pokorný
</p>
<p>
<b>Stock:</b> Vojta Novický, Oskar Malatinský, Ivo Gombík, Matěj Řehák jun., Mario
Žila, Radoslav Ďuraňa
</p>
<p>
<b>Modified:</b> Michal Bok, Václav Strupek, Matěj Řehák jun., Bronislav Vykutil,
Robert Źak, Daniel Žak, Jaroslav Virgovič, Tomáš Kembitzský.
</p>
<p>
Startuje první kolo kvalifikace…
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 1</b>
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> Igor Vlahovič měl před startem i pilota v kokpitu. Ale nakonec ho do jízdy
nenasadil.(viz foto). Igor jel nejtěžší převod 55/28 na motor MIG 500. Jízdu vyhrál, ale nezajel nejrychlejší kolo. To zajel Pavel Bartoněk. Igor získal na druhého Pavla 8 sekund. Byli však v jednom kole. Pavel Bartoněk měl v modelu převod 58/24. Ostatní v poli řešili převracení jako například Radek Skopal, Ladislav Mlčák. Zato Jan Rovný jel velmi čistě a nedělalo mu problémy pouštění o kolo. </p>
<p>
<b>Stock:</b> souboj Vojty Novického a Oskara Malatinského. Vojta nakonec první s dostatečným náskokem. Ivo Gombík jel v klidu a dojel si pro třetí místo. Matěj Řehák – ten měl havárii v levé zadní zatáčce a ztratil. Mario Žila řešil po kolizi karoserii. Pro srovnání: Vojta zajel 12 kol. V Hobby to bylo kol 10.
</p>
<p>
<b>Modified:</b> ostré modely s excelentní rychlostí na rovince. Robert Žak vítězem této jízdy. Před Danielem Žakem a kolegou Ďuraňou. Michal Bok odstoupil ve 4. kole. Nasazovači na svých postech ihned po jízdě a dnes možná nebudou asi problémy s jejich přístupem.
</p>
<p>
Dnes je nejpočetnější kategorií Hobby. 10 jezdců je opravdu slušný počet. Nyní je 10 minut přestávka a jdeme na druhé kolo.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 2</b>
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> vyfotil jsem výsledky z předešlé jízdy, aby bylo vidět výsledky. Počasí
dnes bude pěkné a i teplota bude vyšší. To bude mít vliv na další jízdy s takto těžkým
převodem. Za 5 minut jízdy Igor Vlahovič do baterie 5000 mAh 40C dobil 2180 mAh, a to za
30 minut. V druhém kole si vylepšil nájezd Igor o 2 sekundy. A 7 jezdců v 10. kolech
znamená, že nejtěžší převod není výhrou. Lehčí převod je v technické části výhodou a
pouze na rovnice se ztrácí. Pavel Bartoněk „lovil“ TTčko po trati, a tak nezajel nyní
svoje. Ve stejném kole jako Igor byli Radek Skopal, Marek Pilát, Petr Baxant, Pavel
Bartoněk, Ladislav Mlčák a Tomáš Erdéliy. Opět vám vyfotím výsledky, ať si uděláte obraz.
</p>
<p>
<b>Stock:</b> Oskar Malatinský nyní zvítězil také s nájezdem 12 kol. Takže se srovnal s Vojtou
Novickým, který nyní až druhý a se ztrátou. Třetí Matěj Řehák. Ivo Gombík měl s Matějem kontakt
a po něm musel vyhledat pomoc nasazovače. Aby mu spravil karoserii.
</p>
<p>
<b>Modified:</b> Michal Bok opět na startu. Dokončil jízdu a vyhrál ji. Tentokráte bez potíží. Jízdu
zajel výborně Václav Strupek. Daniek Žak také vyrovnaný výkon.
</p>
<p>
Před další jízdou leštil Petr Baxant karoserii svým zázračným přípravkem Formula 1. Model na startu
prostě musí vypadat.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 3</b>
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> Ladislav Mlčák poladil stroj a s převodem 55/25 nyní zajel nejlepší výsledek.
Nechal za sebou Igora. Ale oba najeli 11 kol. Opět máte na foto dojezdy. Igor Vlahovič měl motor
již velmi horký a jde nyní s převodem níže – na 55/26. Bude o jeden zub od Ladislava. Uvidí se, jak
to nyní dopadne. Na třetím místě dojel s nájezdem 10. kol Pavel Bartoněk. I Radek Skopal se polepšil společně s Tomášem Erdélyim. Oba Rovní jeou společně a otec Petr udílí synovi cenné informace. Čeká na něj a učí ho stopu. Miloš Pokorný dojel nyní sedmý. Musel jsem vyfotit Pavlovu „pevnou osu“. Zajímavý a prý funkční počin.
</p>
<p>
<b>Stock:</b> těsný souboj mezi Oskarem a Vojtou. Oba i v kontaktu. Nakonec Vojta zvítězil, ale oba si několikrát prohodili pořadí. Na třetím místě nyní Ivo Gombík. Ten dokázal pojet Matěje Řeháka o jehož model se stará otec – mechanik. Jediný, kdo v této skupině ztrácel, byl Mario Žila.
</p>
<p>
<b>Modified:</b> před jízdou byla krátká přestávka, aby se stačily dobít baterie. Foto pilotů na tribuně a jízdy mohla začít. Opět vysoké zvuky motorů na rovince. A jak skončila tato jízda ? Michal Bok, Václav Strupek, Robert Žak.
</p>
<p>
Petr Baxant uvažoval o zvýšení C u svých LiPo. A tak do TT-01 poskládal několi LiPo baterií (viz foto později). Řízečky se pomalu smaží, kofola se naráží a my jdeme po poslední rundě na oběd.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 4</b>
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> jízda se bude opakovat. AMB dekodér vypověděl službu. A tak po jízdě Modified bude repete. Každopádně Ladislav opět první cca 2 sekundy před Igorem. Ale pouze neoficiálně. Jak se první jízda odstartovala, vyjeli Igor, Pavel Bartoněk a Ladislav zaráz. A soupeřili ihned od začátku. A jak to dopadlo napodruhé ? Start nyní postupně i Ladislav držel 2 sekundy náskok před Igorem. Pavel Bartoněk ztrácel nikoliv rychlostí, ale technikou jízdy. Igor ke konci dojel Laďu, ale kolize s jezdcem o kolo rozhodla. Ladislav první, Igor druhý, Pavel třetí. Oba Rovní opět spolu na trati a bojovali mezi sebou. Střed pole patřil Radkovi Skopalovi, Petrovi Baxantovi, Markovi Pilátovi. Baterie došly Miloši Pokornému.
</p>
<p>
<b>Stock:</b> opět těsné souboje mezi Vojtou a Oskarem. A na druhé straně pak Ivo a Matěj. Ale souboj prvních dvou jmenovaných byl podstatně těsnější. I na foto je zachycen souboj. V podstatě jeli oba stále těsně za sebou a rozhodovala stopa. Zvítězil Oskar Malatinský. Finále bude hodně napínavé.
</p>
<p>
<b>Modified:</b> oba zástupci RC klubu Svitavy – Bronislav Vykutil a Tomáš Kembitzský. A jak dojeli v této poslední kvalifikaci ? Bronislav sedmý, Tomáš šestý. Takže týmový boj. Jízdu opět vítězí Michal Bok s nájezdem 13. kol. Se stejným počtem kol pak Václav Strupek a Robert Žak. TQ na finále Open má tedy Michal Bok s podvozkem Tamiya TRF 416X.
</p>
<p>
Následuje hodinová pauza. Čeká nás oběd.
</p>
<p>
<b>Finále číslo </b>
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> TQ Ladislav Mlčák. Vyladil svoje TT-01 a ihned ukázal, co v něm je. Ladislav umí ladit. Jestli je to model 1/18 či TT. A pak – má ruce. Po startu se první tři – Laďa, Igor a Pavel odpoutali od zbytku pole a jeli za sebou. Igor předjel Ladislava. Pak měl kolizi Igor a Ladislav. Toho využil Pavel a jízdu vyhrál. Ladislav i Igor ještě chybovali a ztrátu lze velmi těžko dohnat. Petr Baxant doplatil na práci nasazovače a ztratil cca 4 sekundy. Marek Pilát dojel čtvrtý.
Prostředek pole najel vyrovnaně 9 kol. První dva 11 kol, Igor 10 díky chybám. Opět jsem udělal foto pro ilustraci.
</p>
<p>
<b>Stock:</b> po startu velmi rychle skončil Vojta, a to po kolizi. Vedení se ujal Oskar Malatinský a vyhrál finále bez problémů. Na druhém místě skončil Ivo Gombík. Matěj Řehák polevil ke konci jízdy. Ani Mario Žila nedokončil jízdu.
</p>
<p>
<b>Modified:</b> Michal Bok TQ a vítězství v prvním finále. Jel čistě a zatáčky jel jednu jako druhou. Václav Strupek (XRAY T3) na druhém místě. Ale potom narazil do modelu, který nasazoval kolega z Hobby a ukočnil jízdu. Druhý tedy Robert Žak a třetí Tomáš Kembitzský.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 2</b>
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> po startu se dostal po chybě Ladislava Mlčáka dopředu Igor. Vedl, ale počítač opět
vypadl. Jízda se opakovala. Někteří si šli vyměnit baterie. Igor, Pavel Bartoněk ani Ladislav
Mlčák si nevyměnili akumulátory. Do vedení se dostal v druhé opakované jízdě Ladislav a pozici udržel. Igor po chybě předjel Pavla, ale tak tak udržel pozicic číslo 2. Po dojezdu měl větrák „na hadry“ poté, co se mu do vrtulky dostal kabel od osvětlení. Motor nebyl chlazen a koncem jízdy motor umíral. Po dojezdu měl 87°. Jel v podstatě 10 minut v kuse. Pavel Bartoněk tedy třetí. Za ním pak odskok v podobě 9. sekund. To byl Tomáš Erdélyi. Dojel kolegu Petra Baxanta. Oba Rovní opět za sebou a naprosto v pohodě pouštěli ostatní a ještě si zazávodili. Těší se na zimu, kde to bude o motoru Johnson a smažou se trochu jezdecké rozdíly. Poslední finále bude mezi Igorem a Pavlem. Ladislav má pozici v podstatě jistou.
</p>
<p>
<b>Stock:</b> opět tlačil Vojta Novický na Oskara Malatinského. Ale po nárazu Vojty se stala jeho TRF špatně řiditelná a Oskar si dojel pro první místo celkově. Dobře nyní Matěj Řehák. Ten kroužil na pozici číslo 2. Třetí Ivo Gombík.
</p>
<p>
<b>Modified:</b> Michal Bok vítězí i v třetí jízdě. Konečně Václav Strupek dojel a druhý. Třetí skvěle Robert Žak. Tomáš Kembitzský nechal za sebou Radoslava Ďuraňu. Matěj Řehák na jízdu nenastoupil.
</p>
<p>
Dnes je nejnapínavější kategorie Hobby. Nejvíce jezdců, těsné rozdíly mezi jezdci.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3</b>
</p>
<p>
<b>Hobby:</b> Ladislav si dojel pro první místo celkově. Pavel Bartoněk s nervy druhý.
Igor sice tlačil na Ladislava, ale pak chyboval a propadl se až na 6. pozici. Díky chybám
se propracoval na třetí místo celkem. I Radek Skopal jel velmi dobře a Igorovi stačil. Marek
Pilát pustil také Igora. Ale nemusel. Jelo mu to také velmi vyrovnaně. Zjistilo se, že zatížení
motoru MIG 500 převodem 55/28 není dobré. Motor vydrží cca 4 baterie v plném výkonu. Pak se přehřeje
a ztratí výkon. A nepomůže ani menší převod. Motor je již vyhřátý a po pár minutách ztrácí výkon.
Ale byl to pokus, který mě usvědčil o normalizaci této kateogorie. A když to převedu na motor Johnson na zimu – byl bych pro převod 61/22 max.. Aby to přežil po celou zimu, a to i s chlazením (byť pasivním).
</p>
<p>
<b>Stock:</b> Konečně dokončil Vojta Novický jízdu. Ale Oskarovi vítězství nevzal. Ten opět zvítězil i když Vojta najel stejný počet kol – 12. Matěj Řehák třetí a je to jeho velký úspěch. Po všem ladění si toto umístění zasloužil.
</p>
<p>
<b>Modified:</b> nesledoval jsem průběh jízdy a na nástěnce jsem je nyní nenašel. Ale Michal Bok je jistě první a pravděpodobně druhý dojel Vašek Strupek. Počkejme si na vyhlášení. Tam se vše potvrdí.
</p>
<p>
Nyní začne vyhlášení výsledků a konečné slavnostní zakončení letní sezóny. Vše bude na foto. Uvidíte vítěze kategorií s cenami od pořadatelů seriálu. Dnes byli slabším článkem někteří nasazovači, kteří se museli vyvolávat. Jinak až na dvě chyby software to jelo bez problémů. Občerstvení si všichni chválili a řízeček přes celý talíř bodoval u všech. Navíc jezdci kategorie Hobby si díky chybě počítače užili dvě jízdy navíc. Tato kateogire je na vzestupu,
ale musí se udržet pravidla na uzdě a jasně se stanovit. Aby nebyl prostor pro spekulace a laborování.
</p>
<p>
Proto bych osobně volil v zimě na Mibosportu na motor Johnson převod 61/22 max. Motor bude celkem hřát a pokud má vydržet celou sezónu, neměl by se přetěžovat. Budu na něm mít oba druhy chlazení – pasivní i aktivní. Baterie samozřejmě LiPo. Kola budou použitá z léta. A mělo by to fungovat. A konečně dojde na řadu karoserie Arta Garaiya. Na koberci je velký grip a já budu potřebovat
„tupější“ karoserii. TT-01 na koberci dost drží – zkušenost z minulého roku.
</p>
<p>
Po vyhlášení jsem provedl ještě pokus. Na motor MIG 500 jsem dal zpět převodový poměr 55/28. Měl jsem připravené LiPo 5000 mAh. Takže jsem měl energii na cca 20 minut jízdy. Vystartoval jsem s cílem zničit motor. A v podstatě se to povedlo. V prvních 5. minutách začal klesat výkon a ke konci již jel stejnou rychlostí. Bez akcelerace. Byl jsem již stejně rychlý jako kolega Petr Baxant s převodem 58/24. A to jsem mu při novém motoru dával hodně – velkým rozdílem. Ihned potom jsem vyměnil baterii a pokračoval v jízdě. Motor postupně umíral (ztrácel výkon) a pak již bylo možné jet na plný plyn. Ko konci 8. minuty začal úplně vadnout a model byl na pokraji zastavení. Motor byl změřen ihned po dojezdu a měl teplotu 101° !!! (máte na foto jako důkaz).
</p>
<p>
V podstatě jsem motor zničil během 6. jízd, kde jsem měl maximální převod. A i když jsem motoru ulehčil, brzy se nyní zahřeje a ztratí výkon. Posledním pokusem jsem mu rozhodně nepomohl. Aby jste využili ten počáteční výkon, potřebovali jste cca 2 motory na závod. A to jen pro tuto velkou trať. A to je nesmysl. Závěr si udělejte sami, kde je hranice, aby motor vydržel celou sezónu.
</p>