MCŘ ET 1/10 2011 termíny, nová pravidla !!!

Igor Vlahovič


<p>
Dovolte, abych vás seznámil s pravidly pro závody Mistrovství Republiky ET 1/10. Je zde mnoho nového a RC AČR mi zaslalo podklady včetně výběrového řízení na <!– separe –>dodavatele pneumatik pro tento seriál. Níže tedy máte jednak info o výběrovém řízení a pravidla pro nadcházející závody. Jen upozorňuji na hlavní aspekt: není nutná licence a MČR se může zůčastnit každý. Věnujte proto pozornost pravidlům a kategoriím, do kterých se můžete přihlásit !!!
</p>

<p>
<b>Pneumatiky: výběrové řízení na dodavatele</b>
</p>
<p>
Na základě rozhodnutí OK ET 1/10 se vypisuje výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro MČR v hale, povrch koberec.
</p>
<p>
Podmínky : bezproblémová dodávka požadovaného množství ve stejné kvalitě do ter.12.4.2011. Balení 4 ks pneu nalepené na discích. Rozhoduje cena a případná nabídka na sponzorování tohoto závodu.
Nabídka bude předána k termínu 28.března 2011 k rukám Presidenta RCACR a v kopii předsedovi RK panu Ivo Gombíkovi.
</p>
<p>
Ve smlouvě o dodání bude uplatněno penále za případné nedodání pneumatik v požadovaném termínu, popř. za nestejnou kvalitu dodávky.
</p>

<p>
<b>PRAVIDLA RC AUTOKLUBU ČESKÉ REPUBLIKY PRO ZÁVODY SERIÁLU MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY 2011,
Electric Track , část B a C</b>
</p>
<p>
B – PRŮBĚH ZÁVODU &#8211; Electric Track
</p>
<p>
1.B. Organizační složka závodu
</p>
<p>
1.1.B. RC Autoklub České republiky ve spolupráci s RC kluby v ČR a hlavními sponzory pořádá zimní halové a letní Mistrovství České republiky v kategorii rádiem řízených modelů aut Electric Track 1:10 Touring Cars pro rok 2011. Jednotlivé závody jsou pořádány jako dvoudenní. Mistrovství české republiky tvoří celkem 2 závody, 1 pro halovou sezonu a 1 pro letní sezonu 2011.
Mistři ČR se vyhlašují samostatně pro halové MČR a pro letní MČR.
</p>
<p>
Termín MČR 2011 v hale se koná ve dnech 16 &#8211; 17.dubna 2011 ve Rtyni &#8211; pořádající klub RCA Trutnov
</p>
<p>
Termín MČR 2011 na asfaltu se koná ve dnech 20 &#8211; 21.srpna 2011 v Blansko/Slavkov
</p>
<p>
1.2.B. Mistrovství ČR je vypsáno pro následující kategorie seniorů :
</p>
<p>
– mistr republiky v kategorii Electric Track 1/10 MODIFIED
</p>
<p>
– mistr republiky v kategorii Electric Track 1/10 Stock
</p>
<p>
– mistr ČR v kategorii Electric Track 1/10 GT
</p>
<p>
– mistr ČR v kategorii Electric Track 1/10 FORMULE
</p>
<p>
– navíc je mistr ČR v kategoriích MODIFIED a STOCK vypsán pro věkové kategorie:
</p>
<p>
ŽÁK – pro jezdce, kteří před zahájením sezony nedovršili 11 let
</p>
<p>
JUNIOR – jezdci kteří před zahájením sezony nedovršili 17 let
</p>
<p>
40+ – jezdci, kteří před zahájením sezóny dovršili 40 let
</p>
<p>
2.B. Časový harmonogram
</p>
<p>
2.1.B. V první den závodu je povolen volný trénink od 7:00 do 10:00 hodin. Od 10:00 hodin začínají oficiální měřené tréninky ve skupinách a navazují kvalifikační jízdy jednotlivých skupin. V druhý den je od 7:00 hodin do 8:30 volný trénink. V 9:00 hod. začíná finálová část, kterou tvoří oficiální měřený trénink ve skupinách a následují pro každé finále tři jízdy.
</p>
<p>
2.2.B. Časový rozpis může pořadatel upravit po dohodě s ředitelem závodu s ohledem na počet přihlášených jezdců.
</p>
<p>
2.3.B. Pořadatel provede takové opatření, které zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max.12 jezdců současně s různými frekvencemi (např. cedulky s frekvencemi apod. Jezdci jsou povinni se přesvědčit, zda na dráze není přítomen jezdec se stejnou frekvencí)
</p>
<p>
2.4.B. Prezentace k závodu probíhá v první den od 7:30 do 9:00 hodin. K prezentaci se závodník dostaví bez modelu, členové RCA ČR pouze předloží licenci.
</p>
<p>
2.5.B. Pořadatel provede rozdělení do skupin dle následujících pravidel a podmínek:
</p>
<p>
– do závodu se nasazují jezdci dle jejich pořadí v závodech MČR v minulém ročním období, ostatní budou zařazeni v následujících skupinách
</p>
– pořadatel do 9:30 hodin vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin, následuje rozprava, měřený trénink a první kvalifikační rozjížďka.
</p>
<p>
2.6.B. Každý závodník musí mít na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje pořadatel závodu. Číslo je umístěné na předním skle a jeho minimální velikost je 60x40mm.
</p>
<p>
2.7.B. Pro finále bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy.
</p>
<p>
2.8.B. Před zahájením kvalifikačních jízd odevzdají všichni závodníci rádia na místo předem určené pořadatelem.
</p>
<p>
2.9.B. Po skončení finálových jízd zajistí pořadatel důstojné vyhlášení výsledků s předáním pohárů a cen za pořádaný závod.
</p>
<p>
2.10.B. Ceny pro závod MČR zajišťuje pořadatel závodů.
</p>
<p>
3.B. Přihlášky a startovné
</p>
<p>
3.1.B. Pro MČR platí následující ustanovení:
</p>
<p>
– 350,- Kč – závodník má platnou licenci RCA ČR a předá/zašle včas přihlášku k závodu
</p>
<p>
– 500,- Kč – závodník nevlastní nebo nemá platnou licenci RCA ČR a předá/zašle včas přihlášku k závodu
</p>
<p>
3.2.B. V případě, že se závodník přihlásí až v den závodu, zaplatí penále ke startovnému ve výši 100,- Kč.
</p>
<p>
3.3.B. Závodník je povinen se přihlásit k závodu minimálně 48 hodin před termínem závodu na stránkách RCACR www.rcacr.cz v sekci přihlášky. Pokud by byly přihlášky nefunkční, postačuje přihlášení pomocí e-mailu nebo SMS vedoucímu sekce. V první den závodu závodník v rozmezí 7:30 do 9:00 hodin potvrdí svoji účast a zaplatí startovné.
</p>
<p>
3.4.B. Pro MČR v hale 2011 je nutné se přihlásit do čtvrtka 14. 4. 2011 do 18,00 hodin.
</p>
<p>
3.5.B &#8211; pořadatel odvede rozdíl mezi startovným pro závodníka bez licence a závodníka s licencí na účet RCAČR.
</p>
<p>
4.B. Organizace závodu
</p>
<p>
4.1.B. Závodník je v závodě hodnocen momentem nastoupení k jedné jízdě kvalifikace, poplatek nelze později vracet.
</p>
<p>
4.2.B. Každý závodník absolvuje 4 – 5 kvalifikačních rozjížděk na 5 minut. Počet rozjížděk bude upřesněn na rozpravě před zahájením závodu, je závislý na počtu přihlášených jezdců a v letním mistrovství na počasí.
</p>
<p>
4.3.B. Po každém kole kvalifikace se provede sort, pořadí jezdců se boduje od 0 bodu pro vítěze, 2 body pro druhého a +1 bod za další umístění. Start jezdce do další jízdy kvalifikace je podle pozice jezdce v sortu, který je tvořen součtem bodů ze dvou nejlepších umístění.
</p>
<p>
4.4.B. Umístění jezdce pro finálové jízdy je tvořeno součtem bodů ze dvou nejlepších umístění. Pokud mají dva jezdci stejný počet bodů, tak rozhoduje nejlepší zajetý výsledek. Na základě konečné tabulky budou závodníci rozděleni do finálových skupin &#8211; v letním mistrovství po 10ti do finálových jízd A,B,C,D popř. dalších. V zimním mistrovství po 8 do finálových jízd A,B,C a dalších.
</p>
<p>
4.5.B. Finálové jízdy se jedou 3x ve všech finálových skupinách.
</p>
<p>
4.6.B. Hodnocení ve finále – ve finálové jízdě budou za umístění přiděleny body tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 10 místa. Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí závodník s nejnižším součtem bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje nejlepší zajetý výsledek z finálových jízd.
</p>
<p>
4.7.B. Finálová jízda se uskuteční, pokud jsou ve finálové skupině minimálně 3 jezdci. Pokud je menší počet, může rozhodčí navrhnout přidání jezdců do poslední finálové skupiny. K tomu je však nutný souhlas všech jezdců této skupiny.
</p>
<p>
4.8.B. Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude ve svém finále počítán jako poslední.
</p>
<p>
4.9.B Pokud se odjedou ve finálové části pouze 2 jízdy, např. z důvodů nepříznivého počasí, sčítají se dva výsledky /body/ a opět rozhoduje v případě dosažení stejných bodů nejlepší zajetý výsledek z finálových jízd.
</p>
<p>
5.B. Povinnosti jezdců
</p>
<p>
5.1.B. Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení výsledků závodů.
</p>
<p>
5.2.B. V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.
</p>
<p>
6.B. Déšť a klimatické podmínky
</p>
<p>
6.1.B. V případě, že se z klimatických nebo jiných důvodů neodjede alespoň 2x každé finále, budou vyhlášeny výsledky dle pořadí jezdců po rozjížďkách.
</p>
<p>
6.2.B. V případě, že např. začne pršet v průběhu rozjížděk, bude pokračováno i za nepříznivého počasí, až do dokončení kompletního kola rozjížděk.
</p>
<p>
6.3.B. Rozhodčí závodu má možnost kdykoliv, kdy uzná za vhodné, povolit mokré pneumatiky.
</p>
<p>
6.5.B. Pokud v průběhu prvého nebo druhého kola kvalifikací dojde k velké změně klimatických podmínek, nejprve je závod posunut o 1 hod. a teprve potom může být hlavním rozhodčím (kvůli počasí) zrušen.
</p>
<p>
7.B. Systém hodnocení
</p>
<p>
7.1.B. Kategorie je v daném závodu seriálu vypsána, pokud se přihlásí minimálně šest jezdců.
</p>
<p>
7.2.B. Vyhodnocení celkového pořadí letního i halového závodu MČR platné pro všechny kategorie :
</p>
<p>
1. – 3. místo pohár věnovaný RCA ČR + cena věnovaná sponzory závodů
</p>
<p>
8.B. Nasazování
</p>
<p>
8.1.B. Každý závodník je povinen ihned po jízdě nechat auto a vypnutý vysílač na předepsaném místě a zúčastnit se nasazování další jízdy.
</p>
<p>
8.2.B.Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo, škrtá se mu výsledek této jízdy. V případě opakování tohoto prohřešku proti pravidlům může být diskvalifikován ze závodu.
</p>
<p>
8.3.B. Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače a rozlišovací vesty v reflexní barvě, kterou je nasazovač povinen mít na sobě. Čísla postu nasazovače jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále.
</p>
<p>
8.4.B. Pořadatel před odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů.
</p>
<p>
8.5.B. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat.
</p>
<p>
8.6.B. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od rozhodčího závodu.
</p>
<p>
8.7.B. Pokud se nasazovač nevěnuje nasazování a ovlivní tak výsledek jízdy, může rozhodčí závodu tomuto nasazovači přičíst k jeho nejlepšímu času penalizačních 10 vteřin.
</p>
<p>
8.8.B Pokud jezdec jede ve více kategoriích, v případě kolize startu v jízdě s nasazováním, je povinen si zajistit kvalifikovanou náhradu
</p>
<p>
TECH. SPECIFIKACE &#8211; Electric Track – C
</p>
<p>
1.C. Obecná ustanovení
</p>
<p>
1.1.C. Co není povoleno, je zakázáno.
</p>
<p>
1.2.C. Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na základě protestu včetně podané kauce viz pravidla A, rozhodovat komise složená z ředitele závodu, rozhodčího závodu a technického komisaře.
</p>
<p>
1.3.C. Pro seriál závodů MČR platí technická pravidla :
</p>
<p>
kategorie MODIFIED
</p>
<p>
– minimální hmotnost 1350 g včetně personálního transponderu, nedodržení váhy znamená diskvalifikaci z jízdy
</p>
<p>
– motory nejsou pro kategorii Modified omezeny
</p>
<p>
– akumulátory jsou omezeny jmenovitým napětím 7,4V a LiPo baterie musí být v netříštivém obalu s dutinkami na výstupních svorkách. Napětí baterie před jízdou nesmí překročit 8,4V, jinak nebude jezdec připuštěn k jízdě. Nabíjení LiPo pobaterií je v průběhu závodu možné pouze v bezpečnostních vacích. Nedodržení této podmínky znamená z důvodu vážného porušení bezpečnosti diskvalifikaci ze závodu.
</p>
<p>
– předepsány pneumatiky od dodavatele vybraného odbornou komisí sekce, které budou dostupné v den konání závodu od pořadatele. V průběhu letního závodů může použít pouze tři sady pneumatik suchých a sadu mokrých. Pro závody v hale jsou povoleny dvě sady pneumatik.
</p>
<p>
kategorie STOCK
</p>
<p>
– minimální hmotnost 1350 g včetně personálního transponderu, nedodržení váhy znamená diskvalifikaci z jízdy
</p>
<p>
– motory &#8211; pouze střídavé motory o minimálním počtu závitů 17.5T
</p>
<p>
– regulátor &#8211; není omezen
</p>
<p>
– akumulátory jsou omezeny jmenovitým napětím 7,4V a LiPo baterie musí být v netříštivém obalu s dutinkami na výstupních svorkách. Napětí baterie před jízdou nesmí překročit 8,4V, jinak nebude jezdec připuštěn k jízdě. Nabíjení LiPo pobaterií je v průběhu závodu možné pouze v bezpečnostních vacích. Nedodržení této podmínky znamená z důvodu vážného porušení bezpečnosti diskvalifikaci ze závodu.
</p>
<p>
– předepsány pneumatiky od dodavatele vybraného odbornou komisí sekce, které budou dostupné v den konání závodu od pořadatele. V průběhu letního závodů může použít pouze tři sady pneumatik suchých a sadu mokrých. Pro závody v hale jsou povoleny dvě sady pneumatik.
</p>
<p>
Modified + Stock
</p>
<p>
– povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars
</p>
<p>
– minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm
</p>
<p>
– maximální šířka podvozku bez karoserie 190mm s karoserií 200 mm
</p>
<p>
– přítlačné křídlo max. v šířce 190mm, boční profil křídla se musí vejít do obdélníku max. 25x40mm, delší strana je rovnoběžná s dráhou. Bočnice křídla se musí vejít do obdélníku 26x52mm, delší strana je rovnoběžná s dráhou.
</p>
<p>
– křídlo nesmí přesahovat výšku střechy karoserie
</p>
<p>
– mazání na pneu je povoleno pouze bez zápachu
</p>
<p>
kategorie GT
</p>
<p>
– libovolný podvozek s poháněnou pouze zadní nebo přední nápravou
</p>
<p>
– motory bez omezení
</p>
<p>
– váha modelu není omezena
</p>
<p>
– pneu bez omezení
</p>
<p>
– karoserie pouze cestovní vozy nebo závodní speciály typu LeMans
</p>
<p>
– akumulátory jsou omezeny jmenovitým napětím 7,4V a LiPo baterie musí být v netříštivém obalu s dutinkami na výstupních svorkách. Napětí baterie před jízdou nesmí překročit 8,4V, jinak nebude jezdec připuštěn k jízdě. Nabíjení LiPo pobaterií je v průběhu závodu možné pouze v bezpečnostních vacích. Nedodržení této podmínky znamená z důvodu vážného porušení bezpečnosti diskvalifikaci ze závodu.
</p>
<p>
– mazání na pneu je povoleno pouze bez zápachu
</p>
<p>
kategorie FORMULE
</p>
<p>
– libovolný podvozek s poháněnou pouze zadní nápravou
</p>
<p>
– motory bez omezení
</p>
<p>
– váha modelu není omezena
</p>
<p>
– pneu bez omezení
</p>
<p>
– karoserie pouze formulové speciály
</p>
<p>
– akumulátory jsou omezeny jmenovitým napětím 7,4V a LiPo baterie musí být v netříštivém obalu s dutinkami na výstupních svorkách. Napětí baterie před jízdou nesmí překročit 8,4V, jinak nebude jezdec připuštěn k jízdě. Nabíjení LiPo pobaterií je v průběhu závodu možné pouze v bezpečnostních vacích. Nedodržení této podmínky znamená z důvodu vážného porušení bezpečnosti diskvalifikaci ze závodu.
</p>
<p>
– mazání na pneu je povoleno pouze bez zápachu
</p>
<p>
1.4.C. Typ pneumatik, cena a dodavatel pro kategorie MODIFIED a STOCK bude znám minimálně 15 dní před zimním i letním závodem závodem.
</p>
<p>
– předepsané pneumatiky budou k dostání a na samotném závodě u pořadatele závodů.
1.5.C. Pneumatiky pro MČR 2011 budou před závodem označeny. Nelze si nechat označit vlastní pneumatiky.
</p>
<p>
– v případě, že závodník použije neoznačené pneumatiky, bude mu škrtnuta poslední jízda
</p>
<p>
2.C. Elektronika a RC vybavení
</p>
<p>
2.1.C. Používaná RC souprava musí být schválená a homologována k danému účelu dle platné právní úpravy. Každý jezdec musí mít při závodu k dispozici minimálně 2 různé páry krystalů pro svou RC soupravu, výjimku tvoří SPEKTRUM DSM 2,4 GHZ.
</p>
<p>
2.2.C. Serva, regulátory, akumulátory, pasivní telemetrie a ostatní elektronika je možné použít libovolné, pokud splňují podmínky pro provoz v ČR. Je zakázáno použít přídavné aktivní elektronické prvky &#8211; ASP, telemetrie ovlivňující jízdní vlastnosti modelu.
</p>
<p>
2.3.C. Pohonné baterie nesmí mít připojení k regulátoru &#8222;napevno&#8220; (např. letováno). Doporučené připojení je přes konektor.
</p>
<p>
3.C. Upřesnění pravidel pro MČR 2011
</p>
<p>
3.1.C. V případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta poslední jízda.
</p>
<p>
3.2.C. Nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní varování – při opakování tohoto přestupku &#8211; STOP & GO tj. zastavení na předem určeném místě na min.5 vteřin.
</p>
<p>
3.3.C. Naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím související – STOP & GO na min 10 sec. V případě, že se tento přestupek stane například v posledním kole, bude závodníkovi přičteno k výsledku 10 vteřin.
</p>
<p>
3.4.C. V případě předčasného startu ve finálové části bude start opakován a jezdec napomenut. V případě opakováni stejného prohřešku &#8211; přičtení 10 vteřin k výsledku.
</p>
<p>
3.5.C. Protest je možné podat max. do 10 min. od vyhlášení výsledků s kaucí 2000.-Kč, která se v případě neuznání protestu nevrací. Proti trestu Stop & Go není možné podat protest. Proti kvalitě nasazování nelze podat protest. Proti rozhodnutí rozhodčího lze podat protest k VV RCACR, na výsledku závodu se však nic nemění.
</p>
<p>
<b>Tato pravidla a další info naleznete na stránkách RC AČR – odkaz zde na portále v pravém sloupci. Takže pozor na termín zimího závodu MČR ET 1/10 v dubnu 16. – 17.4.2011, Rtyně v Podkrkonoší. Přihášky se uzavírají 14.4.2011 v 18:00 hodin.</b>
</p>