Ostrava Cup 2013/2014

Roman Krejčí


OSTRAVA CUP 2013/14

Letos již třetím ročníkem budeme pokračovat pořádáním závodů v Ostravě. Místo zůstává stejné, jako v minulých letech, tedy v prostorné hale TJ Ostrava extraligového oddílu volejbalu žen. Prostor závodiště je dostupný z dálnice na Ostravu, exit 357 (Mariánské Hory) necelých 5 km jízdy autem ve sportovním areálu Varenská kousek za nákupním centrem Futurum, Cinestar. Parkování je přímo v ohraničeném areálu po průjezdu zvedací závorou, takže je vaše auto jen pár metrů od vchodu do tělocvičny, která je bezbariérově přístupná. Samotné depo závodníků je součástí velké haly, pokryto kobercem, vzdálené asi 20 metru od vchodu. Samozřejmostí je tribuna pro vozíčkáře a prostor pro řízení z vysoké tribuny s maximálním přehledem o dráze. Tak snadný přístup jinde na závodech nepotkáte. Samozřejmostí je bufet s nabídkou občerstvení po celý den a možnost pátečního trénování a přespání ve vedlejší tělocvičně pro účastníky zdarma. Ti, kteří mají rádi pohodlí, mohou využít levného přespání v ubytovně, která je součástí areálu, nicméně je nutno předem se domluvit s pořadatelem závodů, Romanem Krejčím, email: roman@vrchy.com.
Kobercová trať může být až o rozměrech 20 metrů x 38 metrů při použití 6 velkých koberců, nebo klasická o pěti kobercích. Pro letošní zimu domlouváme jako součást všech závodů i prostor pro závody v Driftu, o který se postarají zkušení ostravští borci. Po loňské premiéře se tak těšíme na vzájemnou spolupráci, která zvyšuje atraktivitu celého podniku a láká stále více diváků do hlediště. Pochopitelně dráha pro Drift je samostatná, nezávislá na závodech na velkém koberci, byť se vše nachází pod jednou střechou.
Pro letošní zimu máme v kalendáři tyto sobotní termíny:
30.11.2013
21.12.2013
18.01.2014
upřesníme únor-duben závěrečný závod
Vzhledek k tomu, že máme zájem o co nejvyšší účast na závodech, nabízíme induviduální slevu pro jezdce z větší vzálenosti a vícepočetné osádky automobilů/týmů/rodin i mladé či naopak starší závodníky. Rozsah kategorií by měl pokrýt současnou poptávku po závodech RC modelů měřítek 1/10 i 1/12. Každý model si najde pro sebe prostor k závodění. Konkrétně tedy vypíšeme kategorie:
F1 (neomezené modely formulových vozů, bez omezení kol či elektroniky)
TC modified (bez omezeni elektroniky, zakázány jsou mechová kola)
TC stock 17,5T (zero boost a libovolné motory 17,5T závitů, volný převod, zákázány jsou mechová kola)
TC hobby dle nejrozšířenější varianty pravidel
Le Mans Series (podle aktuálních pravidel seriálu Le Mans, více na www.lemans-serie.cz) jehož součástí bude i závod FšeStock (aneb cokoliv).
ET 1/12 – vyzkoušíme kategorii modelů 1/12, která bude otevřena pro jakýkoliv model 1/12, tedy klasické placky, tamtechy i Yokomo GT s omezením motoru na 17,5T a zero boostem.
Podle počtu startujících mohou být některé kategorie spojeny, ale hodnoceny zvlášť. Přesná pravidla se objeví včas na níže uvedených odkazech. Bude platit hlavní myšlenka celého seriálu závodů, tedy zábava, relax, pohodové poježdění pro ostřílené borce i úplné začátečníky.
Pro zajímavost dodejme, že pro rok 2014 se chystá do Le Mans změna předpisů, která umožní ve skupině GT i široké mechová pancar kola. Pravděpodobně dojde i ke změně ve skupině LMP2, která se sloučí s LMP1. Předpokládaná vize je, že nová skupina LMP1 bude pouze pro modely Pro10, tedy šířky 240mm bez omezení, zatímco LMP2 zůstane pro všechyn placky 200mm. Skupina GT umožní start pancarů s GT karosérii s motory 21,5T s dynamickým časováním regulátoru nebo zero boost motory 17.5T obojí bez omezení kol včetně vozů Yokomo GT, které ve specifikaci Mibosport Cupu budou zvlášť hodnoceny.
Další informace budou na portále www.rc2wd.cz nebo www.lemans-serie.cz. Podporu prodeje náhradních dílů bude zajišťovat pořadající www.corally.cz a Tomáše Rajdus Tora Racing.
Na přátelské setkání s modeláři a fanoušky se těší Roman Krejčí