MČR Porsche Slavkov 5.7.2013 online

Igor Vlahovič


Je 5.7.2013 a před námi je další závod MČR Porsche.

Účast na dnešním závodě je velká a zítra tomu nebude jinak.

Po ránu jsem se před rozpravou staral o svůj model. Jednak jsem opravoval startér (nevracel se) a pak mne napadlo zkontrolovat stav molitanu v sání. Pomohli mi u toho Marek Rabas a Petr Rovný.

Rozprava proběhal jako obvykle a všichni mají k dispozici možnost objednání triček Porsche v červené a modré barvě.

Jinak auta před startem půjdou na značení motoru a technickou kontrolu jako před každým závodem.

Dnes se jede opačný směr, a tak to bude hodně zajímavé.

Počasí zatím – slunečno a horko hned po ránu.

Od 9 do 10 hodin je velný trénink.

""

Mechanik Libora Lukáška

 

Online výsledky můžete sledovat zde:

Jiří Vyšín st. mi pomohl naladit motor. Snad se to zadařilo. To uvidíme na první kvalifikaci.

Onlnie výsledky sledujte zde:

"" 1:5 Porsche

 

Jinak jsou čtyři kvalifikační skupiny. V 10:15 startuje první skupina první kolo kvalifikací.

Tento seriál sponzoruje společnost CERTINA. Ale to už snad všichni znáte. Servis zajišťuje Bayer Racing.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – Michal Kocemba (PL) měl problémy s AMB čipem. Nebyl to originál a dnes mu čínský koln neměří. Musí si jej dát upgradovat. Vilém Augustýnek zajel 18 okruhů za nejlepší čas 30.994. Dodo Ťažký se mu hodně přiblížil. Opačný směr je jiný a vyžaduje jiný styl jízdy. Petr Čechura dokončil jízdu v 8. kole. Uvidíme, jak se budou zlepšovat nájezdy v dalších skupinách.

Skupina 2 – Martin Karel byl jediný jezdec, který se dostal na kolo pod 30 sekund. A vyhrál tuto kvalifikaci. A dlouhu mu trvalo, než tuto hranici pokořil. Leoš Bulva dojel druhý ve stejném kole. Soupeři pak již ztráceli. Marian Sedlák ani Marek Rabas jízdu nezačali. Lépe řečeno Marek v zahřívacím kole nezbrzdil, narazil a zlomil koncovku výfuku. A musel do depa na opravu.

Skupina 3 – 5 minut před 12. hodinou začalo kapat. A bylo to na déšť. Filip Jílek zajel nejlépe, druhý nejlepší byl Petr Rovný. Pavel Karel dojel třetí.

""

Tribuna jezdců

 

Skupna 4 – Igor Vlahovič odstavil model v 14. kole. Jiří Vyšín pokoříil best lap z minulého roku. Petr Hartman druhý, Mira Jurenka třetí 21 kol najeli i Dušan Bayer, Libor Lukášek. Jirka Rybák 20 kol.

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – v této jízdě začalo pršet. Což není vůbec dobré. Piloti jízdu nedokončili, protože modely se staly neovladatelnýmy. Jízda se bude opakovat. Aby podmínky byly pro všechny stejné. Nyní následuje hodinová pauza.

Do jízdy nastoupil pouze Dodo Ťažký. Najel 12 kol. Zbytek pilotů na mokré dráze nejelo.

Jinak byl vyhlášen mokrý závod. Tedy i volné použití pneu.

""

Dráha je nyní již mokrá

 

Skupina 2 – do této jízdy nikdo nenastoupil. Již neprší, ale dráha je mokrá. Pomalu začíná osychat. Marian Sedlák šel také jako jediný na dráhu. Ale model mu moc neseděl. Musel jet hodně opatrně.

""

Marian Sedlák na mokré dráze bojoval se smykem

 

Skupina 3 – zde nikdo nejel. Kdo má najeto, není tlačen k najetí výsledku. Nyní začalo opět trochu poprchávat. V každém případě se jízda neukončuje dříve. Časový interval se nechá běžet.

Skupna 4 – zde nastoupil Igor Vlahovič na PMT pneu. A zajel poměrně slušný výsledek. Najel 18 kol. Do jízdy na chvíli nastoupil i Miloslav Stehlík.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1 – opět začalo poprchávat. A tak dráha je místy suchá, místy vlhká. Nyní již na dráhu vyrazilo více modelů. Štěpán Benda najel 19 kol a postup do 1/2 finále má jistý. 14 postupuje přímo. Druhým nejlepším byl Petr Čechura s nájezdem 18ti kol.

Skupina 2 – Karel Martin najel 20 kol. Jan Sonntag 19 a 1/2 finále mu asi také neunikne. Marek Rabas se kvalifikoval touto jízdou. Ovšem 18 kol je na 1/2 finále málo.

Skupina 3 – zde začalo opět poprchávat více. Počasí si s námi hraje. Člověk bádá, co má vlastně dát za obutí.

Skupna 4 – Jiří Vyšín zajel 22 kol a vyhrál kvalifikaci. Jiří Rybák tako výtečně – 21 kol. Petr Hartman je také v 1/2 finále. Podařilo se to i Igorovi Vlahovičovi. Leoš Bulva je posledním pilotem, který jede 1/2 finále.

 

1/4 finále A – vyhrál jej Jan Macejík s dostatečným náskokem. O další místa bojovali Jan Sonntag a Vilém Augustýnek. Jan Sonntag byl úspěšnější.

""

Start 1/4 finále B

 

1/4 finále A -zde zvítězil Ondřej Čechura před Milanem Kocichem a třetím Zdeňkem Čechurou. Všichni tři najeli 30 kol.

""

Start 1/4 finále A

 

1/2 finále B – Jiří Rybák bezkonkurenčně naladil a zvítězil s velkým náskokem před Mirou Jurenkou. Oba nájezd 42 kol. Da A finále přímo postoupili Libor Lukášek a Igor Vlahovič, který se po startu dostal po kolizi na konec pole. Petr Rovný bude čekat na dojezd 1/2 finále A.

 

1/2 finále A – po startu se do vedení dostal Jiří Vyšín následován Petrem Hartmanem a Dušanem Bayerem. Hned po startu to bylo těsné mezi Bayerem a Hartmanem. Nedarovali si ani metr na dráze. Jirka Vyšín zvítězil před Petrem Hartmanem, který i po chybě udržel druhou pozici. Dále postupují do A finále Filip Jílek a Dušan Bayer.

""

Souboj Dušan Bayer vs Petr Hartman

 

Finále C – Štěpán Benda zvítězil před Markem Rabasem a Rosťou Zapletalem. Postupuje tedy dále.

""

Start finále C

 

Finále B – zde se start opakoval. Po druhém startu se utrhl Zdeněk Čechura a postupuje do A finále. Martin Karel pojel Petra Rovného, který měl malý výkon motoru a neudržel pozici.

""

Start finále B

 

Finále A – Jiří Vyšín si jel svoji ligu. Ale na dalších pozicích to bylo hodně zajímavé. Petr Hartman si kroužil v klidu na druhém místě, nikým neohrožován. Filip Jílek se utkal s Liborem Lukáškem a Dušanem Bayerem. Igor Vlahovič s vydechlým motorem dojel Miru Jurenku, ale nepředjel jej. Jiří Rybák hodně ztratil. Pořadí máte níže:

1 1 VYSIN Jiri 63 30:14.635
2 4 HARTMAN Petr 63 30:26.202
3 6 JILEK Filip 62 30:20.394
4 5 LUKASEK Libor 62 30:22.319
5 7 BAYER Dusan 62 30:22.994
6 3 JURENKA Miroslav 61 30:11.670
7 8 VLAHOVIC Igor 61 30:16.787
8 9 CHAMULA Michal 60 30:27.908
9 10 MACEJIK Jan 58 30:03.662
10 11 CECHURA Ondrej 57 30:18.797
11 2 RYBAK Jiri 50 25:47.214

""

Start finále A

 

Vyhlášení výsledků včetně kategorie 40 plus.

Zítra nás čeká další pokračování kategorie Porsche.