MČR Blansko 17.8.2008 – reportáž

Igor Vlahovič


<p>
V neděli ráno 17.8.2008 jsem se probudil. Čekaly na mě domácí práce jako každou neděli. Ale když manželka uslyšela po ránu moje požadavky,
řekla – táto jeď raději na závod, máš to povoleno… A tak jsme zavolal Milanovi Parákovi přímo na dráhu, zjistil situaci a po osmé
jsem už byl na místě. Ostatně – příští týden je Xray Challenge Morava v Prostějově a můj model prodělal celkovou údržbu s novým
nastavením diferenciálů a tak vložený závod osmnáctin při MČR byl vhodným okamžikem pro testy. A nebyl to jen závod micro modelů, ale i
kategorie OPEN – volná kategorie. Tyto dvě kategorie se jeli díky řediteli závodu panu Magdovi z RC klubu Blansko a panu Strupkovi, předsedovi
RC ACR. Ten měl naopak pod patronátem kategorie licencované a to STOCK a MASTERS.
</p>
<p>
Závody MČR mají vždy vysokou úroveň. Jak v zimě tak i v létě. Ani dnes to nebylo jiné a vše probíhalo dle předem daných časových rozvrhů.
Bez zbytečných prodlev a zpoždění. Jen je škoda, že vlastní závod MČR jezdí malý počet jezdců. Když si vzpomenu na dobu dřívější… Je potřeba
s tím něco udělat a to už tuto zimní sezónu. Ale nyní se podíváme na průběh celého závodu po jednotlivých skupinách.
</p>
<p>
<b>MASTERS (licence)</b>
<p>
Tři adepti na místa vítězů. Zdeněk Hamák, Michal Němeček a Vašek Strupek. Samozřejmě i Jan Morávek, Jakub Opa nebo Michal Stehno jezdí
naprosto výborně. Ale první tři jmenovaní jsou prostě páni jezdci. Michal Němeček dle otce trochu zapomněl jezdit stopu a tak Michal nejel
přesně dle jeho představ. Zato Zdeněk jel jako stroj a od začátku do konce jel opravdu krásnou a pohlednou jízdu. Bylo se na co dívat přátelé.
Michal mu občas sekundoval a i Vašek Strupek jel velmi dobře, avšak občas chyboval. A to nemohl unést jeho otec a pořadatel závodů MČR – pan Strupek.
Ale nemusí být na syna až tak nazloben, když byl v závěru na stupni vítězů. Sice třetí, ale je to doma, ne ? Zdeněk dokázal ve všech finálových
jízdách najet 25 kol. Taktéž Michal Němeček nakroužil pokaždé 25 kol. Vašek 25 kol dal až v poslední finálovce, která mu sedla nejlépe.
Konečné pořadí v MASTERS tedy: Hamák Zdeněk, Němeček Michal a Strupek Vašek. Jako čtvrtý skončil Morávek Jan. Blahopřejeme všem.
</p>
<p>
<b>STOCK (licence)</b>
</p>
<p>
Pomalejší kategorie, avšak neméně atraktivní. Zde kraloval jednoznačně Jakub Plechač. Třikrát po sobě najel 23 kol a pokaždé vyhrál. Co dodat.
Kája Novotný jednou chyboval a v první finálové jízdě najel jen „22“ kol. Ostatní jízdy najel také 23 kol. Martin Mokrovics již s těmito
dvěma borci nedržel až tak krok, protože najížděl pokaždé 21 kol. Ale souboj prvních dvou rivalů byl krásný a čistý. Překvapením dne
byla celkově čtvrtá Hana Stehnová. Ano vážení – žena za volantem (ne páčkami). A jde jí to, jak je vidět z výsledků. Konečné pořadí tedy v této
kategorii Plechač Jakub, Novotný Karel a třetí Martin Mokrovics. Krásná jízda pánové…
</p>
<p>
<b>OPEN (bez licence) a bez omezení</b>
</p>
<p>
9 jezdců, každý s jiným vybavením = různě rychlé modely. Ale jak to zvládnou ruce ? Občas auta létala vzduchem. Radek Flek si poskládal
celkem rychlý motor a nedal nikomu šanci. Třikrát po sobě vyhrál finále. V rozjížďkách to bylo podobné. Prostě umí jezdit jak s pomalejším
strojem tak i s raketkou. Druhý v této kategorii dojel Roman Opa. Dvakrát druhý – to mu zajistilo celkové 2. místo. Zatímco Radek najížděl 23 kol,
Roman to ve finále dokázal pouze v jedné jízdě. Pak už dodržoval počet kol na 22. Magda Pavel nejen dobře ovládal časomíru, ale i jezdil. Dojel si
pro krásné 3 místo a vzhledem k věku OLD STAR není o čem přemýšlet. Je to stále jezdec…. pan jezdec. Však ho znáte, ne ? Umí to. I další borci
si vychutnávali krásný hladký asfalt na trati, ale na stupně vítězů bohužel nedosáhli.
</p>
<p>
<b>MICRO (bez licence) </b>
</p>
<p>
8 jezdů malých, ale rychlých modelů. Velmi slušná účast. Je vidět, že tato kategorie zůstává v oblibě. Stálice této kategorie Milan a Vít Parákovi,
jejich dědeček pan Hrnčíř – to jsou tahouni této micro třídy a jsou snad na každém závodě. Celé léto nastavovali svoje modely 2WD. A nyní
konečně mají pocit štěstí. Dnes jim to jelo skvěle a to nepotřebovali ani mechová kola. Ale to je zatím jejich tajemství. Ani jsem to nefotil přátelé.</p>
<p>
Rozjížďky začal hezky naostro Vít Parák. Hned první jízdu vyhrál a najel 18 kol. Tonda Hráček s modelem XRAY M18 začal taky velmi dobře. Igor Vlahovič
zatím stagnoval – alespoň v první jízdě. Hned v druhé jízdě ale najel 19 kol společně s Tondou Hráčkem. Igorovo nové nastavení modelu se začalo vyplácet
a fungovalo výborně. S každou další jízdou se Igor zlepšoval v nájezdech. Čtvrtou jízdu najel 19 kol s dojezdem 5:07:668. Hned za ním se
ale vyrovnanou jízdou dostal Vít. Tonda začal mít problém s vozem a až po kvalifikaci zjistil ,že má zadřené ložisko. A tak honem oparvit, dát nové mechy
a hurá na finále.
</p>
<p>
Teda to bylo opravdu zajímavé. Igor načasoval motor, dotáhl diferenciály a hned první finále najel 20 kol s dojezdem 5:00:678. Vít Parák hned za ním
druhý (20 kol, nájezd 5:16:821). Třetí Milan Parák s 18ti koly. Tonda až čtvrtý.
</p>
<p>
Druhé finále Igor dvakrát chyboval a vždy Víťu dotahoval. 15 sekund před koncem jel těsně za Vítem a na výjezdu na cílovou rovinku se snažil
Víťu předjet. Ale nezadařilo se a skončil v trávě. Vít vyhrál druhé finále (20 kol). Igor o 5 sekund později projel cílovou páskou (20 kol). Třetí opět Milan
Parák (19 kol). Tonda opět na bramborové pozici.
</p>
<p>
Třetí finále již Igor nezachyboval a do najetí 21 kol mu chyběly necelé 2 vteřinky. Ale nebyl nucen tahat za plyn a tak jel v klidu. Vít Parák opětovným
druhým místem potvrdil roli skvělého jezdce. Jeho otec opět třetí do mariáše. A tak konečné pořadí v této kategorii bylo Igor, Vít a Milan. Čtvrtý
skončil po zásluze Tonda.
</p>
<p>
Konec celého klání byl kolem 16:30. Potom proběhlo vyhlášení výsledků v přátelské atmosféře všech jezdců. Byly rozdány krásné ceny a všichni
můžeme poděkovat nejen panu Strupkovi za dohled nad čistotou jízdy a předepsanou technikou, ale také panu Magdovi za časomíru. Jeho ženě za výborný
bufet. A abych nezapomněl – Dušan Vintr – který také pomáhal při technické kontrole. Na závěr nějaké to foto z mého aparátu. Snad se vám
bude líbit a rádi přijedete na další závod MČR v měsíci září 2008. Přesný termín najdete zde na MASTERS samozřejmě zavčas přátelé.
</p>