Pátý závod Nitro Czech Cup 2013 Blansko 29.6.2013

Alexander Žvak


Pátý závod se jel opět  společně s MČR 1:10 a 1:8, tentokrát v letošní sezoně podruhé v Blansku. Dráha je sice menší ale velice oblíbená, nehrozí zde  rozbití modelu o žádné betony a podobné nesmysly.  Jeli se zde celkem čtyři kategorie, dvě pod MČR a dvě pod NCC, tedy kategorie GP Stock a Gp Spada –modely Kyosho 1:12 . opět se budu věnovat pouze NCC. V kategorii Spada se sešlo pět jezdců a ve Stock jezdců třináct. Opět se někteří omluvili, čas dovolených je tu, není se tedy čemu divit. V konečném pořadí se odečítají celkem tři výsledky, má tedy každý možnost vybrat si co nepojede, ti náročnější naopak odjet vše a nechat si škrtnout opravdu ty nejhorší výsledky z deseti možných.

Na dráhu v Blansku jsme se dostavili již o půl sedmé ráno, zde bylo vše opět perfektně připraveno, Pavel Magda měl opět nacukrováno (což na ostatních drahách prozatím nebylo vidět), jeho manželka obstarávala bufet, prostě vše na jedničku. Po ranním kafíčku se rozezněly první motory a do deseti minut bylo na dráze plno, jezdci všech kategorií  maximálně využili čas pro trénink a ladění podvozků. Během tohoto probíhala presentace do závodu, příprava technické kontroly, atd. Po ukončení volného tréninku proběhla rozprava kde jezdci vyslechli info o průběhu závodního dne.  Dále proběhlo nutné focení jezdců a modelů.

Kvalifikační jízdy kategorie Spada byly pro účastníky využity k tréninku a pilování jízdní stopy, vzhledem k tomu, že u těchto podvozků není co ladit a nastavovat, je toto milé poježdění vhodné pro každého. Zúčastnil se i technický komisař Honza Štrof, který zastoupil Pavla Magdu. Honza jezdí s modely elektro a tak ho tento hodný podvozek  mile překvapil. První kvalifikaci vyhrál Ondra Hubáček s nájezdem devatenáct kol, druhý byl Tátoš Hájek s nájezdem osmnáct kol, třetí Ivo Buchtela a čtvrtý Honza Štrof, Honza Reichard nenastoupil, opravoval podvozek. Nicméně vše naštěstí zvládl, po roční pause byl trošku nesvůj, ve druhé kvalifikaci skončil poslední s nájezdem pouhých osmi kol. První byl Honza Štrof s nájezdem devatenácti kol (Spada ho začala poslouchat), druhý byl opět Tátoš Hájek, třetí Ivo Buchtela a čtvrtý Ondra Hubáček. Třetí kolo se dostal do kondice Honza Reichard s nájezdem devatenáct kol, konečně si jízdu užil s minimem jezdeckých chyb. Druhý dojel Tátoš s obvyklým nájezdem osmnáct kol, třetí Ondra Hubáček se stejným počtem kol, čtvrtý Honza Štrof a pátý Ivo Buchtela, který také po roční pause zavítal na závodní okruh. Kvalifikaci nakonec po třech kolech vyhrál Honza Štrof, druhý byl Ondra Hubáček, třetí Honza Reichard, čtvrtý Tátoš Hájek a pátý Ivo buchala. Dále tyto jezdce čekala dvaceti minutová finálovka, kde se děly nevídané věci, kromě Honzy Štrofa všichni jezdci předváděli malé demoliční derby, spousta zbytečných chyb míchala pořadím. Bezkonkurenčně vyhrál Honza Štrof s nájezdem sedmdesát tři kol, druhý dojel Tátoš Hájek s nájezdem šedesát sedm kol, třetí Honza Reichard s nájezdem šedesát šest kol, čtvrtý Ondra Hubáček s nájezdem šedesát dva kol a pátý Ivo buchala s nájezdem padesát pět kol.

Kategorie GP Stock měla na programu souboj  o čtyři postupová místa do třicetiminutové finálovky. Jezdecké pole bylo rozděleno do dvou skupin. V první skupině dominoval Richard Škola, který patří k nejlepším jezdcům v této kategori. Letos ho ovšem v každém závodu potká nějaký technický problém, doposud bojoval s elektronikou, která mu neumožnila žádný z předchozích závodů normálně dojet. Každopádně v prvním kole rozjížděk nasadil laťku třicet kol. Ostatní jezdci v jeho skupině patří ke střednímu poli a tak najeli dvacet pět až dvacet šest kol. Ve druhé skupině jsem jeho laťku dodržel, výborně jel nejstarší účastník Olda Groch, který byl jen o kolo pomalejší. S problémy jel Ondra Hubáček, který dojel v této jízdě poslední. Další favorit roman hradecký neměl také dobrý začátek s nájezdem sedmnáct kol dojel předposlední, pro technické potíže z jízdy odstoupil. Toto ovšem dohnal ve druhém kole rozjížděk, kde bezkonkurenčně zvítězil s nájezdem třicet jedna kol, já a Richad Škola jsme najeli pouze třicet kol, bylo tedy co dohánět. Olda Groch také vylepšil svou jízdu, najel také třicet kol. Další místa obsadil Michael Zagora s nájezdem dvacet devět kol, další byl Leoš Kohoutek s nájezdem dvacet osm kol. S nájezdem dvacet šest kol dojel Luboš Vítek a Zbyněk Kříž.  Petr moučka jedoucí ještě s motorem GXR najel dvacet pět kol a Tomáš Hejtmánek jedoucí s 2WD najel třináct kol, Laďa Továrek řešil problém motoru na jeho 2WD a tak najel pouze čtyři kola. Ve třetím kole rozjížděk jsem pro změnu čelní pozici zaujal já s nájezdem třicet jedna kol a tak o pár setinek předjel Romana Hradeckého, který dle jeho slov byl rád, že nemusí startovat z prvního místa. Třetí byl Richard Škola také s třiceti jedna koly, čtvrtý Michael Zagora se třiceti koly, pátý olda Groch se stejným počtem, šestý Leoš Kohoutek s dvaceti osmi koly, sedmý igor Minčev s nájezdem dvacet sedm kol, osmý Luboš Vítek, devátý Zbyněk Kříž, desátý Ondra Hubáček, jedenáctý Petr Moučka, dvanáctý Tom hejtmánek a třináctý Laďa Továrek. První čtyři měli tedy jasno a ostatní nastoupily do dvacetiminutového půlfinále, kde bojovali o šest postupových míst. Bezkonkurenčně zvítězil Olda Groch, druhý byl Leoš Kohoutek, třetí Tom Hejtmánek, čtvrtý Zbyněk Kříž, pátý Igor Minčev, šestý Luboš Vítek. Ladislav Továrek , Petr Moučka a Ondra Hubáček se umístnili na ostatních nepostupových místech. Desítka finalistů byla tedy jasná a tak hurá do třicetiminutového finále. Během tří minut do startu podal desetiminutový odklad startu Michael Zagora, který ulomil zadní rameno, musel tedy startovat jako poslední z depa. Po Startu se prvního místa ujal Roman Hradecký, druhý  Richard Škola a třetí jsem jel já. Richard měl opět technický problém a tak musel jízdu na čas opustit, což mu znemožnilo šanci na jakékoliv dobré umístnění. Za nedlouho měl problém i Roman Hradecký a tak jsem se prvního místa ujal já. Nicméně jsem neměl podvozek příliš dobře nastaven a tak mé třicetiminutové trápení bylo bojem o udržení první pozice, jelikož Roman výkonový problém odstranil a stahoval můj náskok jednoho kola, jak mohl. Velkou smůlu měl Olda Groch, který pro roztržený řemen musel jízdu ukončit. Dokud jel, měl šanci na třetí místo, bohužel tato porucha mu vše zhatila. Na dalších místech bojoval Leoš Kohoutek s Michalem Zagorou a Tomášem Hejtmánkem. Konečné pořadí bylo následující, první Alex. Žvák 127 kol, druhý Roman Hradecký 127 kol, třetí Leoš Kohoutek 113 kol, čtvrtý Tom Hejtmánek 108 kol, pátý Igor Minčev 108 kol, šestý Michael Zagora 105 kol, sedmý Zbyněk Kříž 104 kol, osmý Olda Groch 104 kol, devátý Luboš Vítek 101 kol a desátý Richard Škola 84 kol.

Šestý závod pojedeme na dráze v Brně Bosonohách v Sobotu 20.7.2013 Vzhledem k tomu, že se zde jede samostatné NCC, tak zde opět jedeme opět dvě kategorie GO Stock a GP Open .

Odkaz na fotogalerii máte zde: http://alek-r1.rajce.idnes.cz/Paty_zavod_NCC_29.6.2013_Blansko/