HIT 15.6.2013 online

Igor Vlahovič


Je sobota 15.6.2013 a já jsem zavítal do Otrokovic na závod HIT. A jelikož Yokomo GT přežilo včerejší jízdy na Masarykově okruhu v rámci Family Celebration Day, přihlásil jsem se do kategorie FšeStock. Jak jinak. Yokomo GT kategorie se zde zatím moc neujala, přitom je tu vyhlášená.

Počasí by nám mělo přát po celý den.

Kategorie se zde jedou kromě FšeStock také TC Open, TC Stock, F1 Classic, F1 Open a Le Mans.

Po ránu je ještě asfalt chladnější a tak grip je o něco menší. Jakmile se dráha ohřeje, podmínky se změní.

""

Tribuna jezdců na tréninku

 

Chystají se depa, ladí se modely, přihlašují se jezdci do závodu. Nic nového a stále se to na každém závodě opakuje.

Roman Štalmach pojede dnes v kategorii FšeStock karoserii kamionu. Spíše taková recese.

""

Ranní rozprava

 

Kvalifikace 1

Stock – dvě skupiny. Nejlépe zajel Matěj Bábovský, který zajel 25 kol. Za ním to již bylo hodně vyrovnané s nájezdem 24 kol – Zdeněk Zikmund, Roman Španěl jun., Lubomír Španěl. 24 kol na jel i Jan Španěl.

Open – do první jízdy nastoupili jen tři piloti. Filip Pykal a oba Bábovští. Mladší z nich pro technický problém na modelu jízdu nedojel. V cíli první Martin Bábovský st.

FšeStock – zde zajel nejrychlejší kolo Igor Vlahovič. Zbytek pole jel kola nad 17 sekund a více. Nakonec se stanovil čas na kolo na 18 sekund. Zde jede i Jan Matyáš či kapitán Šnek. Samozřejmě Petr Macháček, Roman Štalmach a další piloti. Nejvíce obsazená kategorie. Petr Sekula a Tomáš Brodský jedou podvozky Tamiya TT-01.

Le Mans – tady zvítězil Milan Peška s náskokem kola před soupeři. Ivo Kavánek dojel druhý, třetí pak Andrej Vnučko. I zde jede Jan Matyáš. Na závodě je po několika letech.

""

Modely Le Mans na startu

 

F1 – zde jedou jak Classic, tak Open dohromady. Karel Novosád s open modelem první. Milan Peška druhý. Vnučko Andrej s classic F1 třetí. Tonda Hráček najel také jako první tři piloti 24 kol.

 

Kvalifikace 2

Stock – ohřál se asfalt a dochází ke zlepšení. Leoš Zádrapa, Karel Novosád, Matěj Bábovský (25 kol), Roman Španěl, Zdeněk Zikmund a v podstatě všichni piloti ze druhé skupiny.

Open – zde nastoupil Petr Novotný. Martin Bábovský junior pro technické problémy vzadu pole. U časomíry v tuto dobu Jan Matyáš. Zde zajel Martin Bábovský st. a dobře i Petr Novotný.

FšeStock – zde se piloti postupně přibližovali k 18ti sekundám. A pole začíná být hodně vyrovnané. Jen Jan Matyáš ladil na tento limit déle. Jízdu vyhrál, ale měl hodně kol pod 18 sekund.

Le Mans – Milan Peška s dostatečným náskokem před soupeři. Ale za ním to je již velmi vyrovnané. Ivo Kavánek v souboji s Janem Matyášem a Andrejem Vnučkem. Blesk McQueen jízdu nejel.

""

Jan Matyáš za časomírou

 

F1 – Tomáš Brodský vyladil svoji classic F1 a o dvě sekundy podjel Milana Pešku s open strojem. Třetí dojel Karel Novosád (open). Pole uzavřel Tonda Hudec.

 

Kvalifikace 3

Stock – Matěj Bábávský získá TQ pozici pro finále. Jan Španěl nebude přísliš pozadu dle nájezdu. Zdeněk Zikmund se bude také snaži být v předu pole.

Open – Matěj Bábovský za časomírou. Zde se to dnes střídá. Ale alespoň si Petr Novotný zajezdí. Martin Bábovský st. v čele před Petrem Novotným a Filipem Pykalem. Filip se velmi zlepšil za poslední dobu.

FšeStock – tak kdo ukořistí TQ. Poslední možnost vyladění modelů na 18 sekund. Jan Matyáš a Tomáš Brodský ještě zajeli kolo pod 18. Ale pak již Štalmach, Vlahovič, Macháček už sladili rychlosti na 18 sekund. I Ivo Novosád zajel kolo za 17 sekund. Martina Kavánková jezdí časi kolem 22. sekund.

V galerii máte postavení modelů na starty na finále.

Nyní je krátká přestávka a na dráze krouží motorky.

""

Motorky krouží po dráze ve volném čase

 

Kategorie F1 a Le Mans mají již kvalifikace za sebou.

 

Finále 1

Le Mans – Milan Peška nevyužil TQ pozici a po chybách toho využil Andrej Vnučko, který bez potíží zvítězil, a to s dostatečným náskokem. Velice těsně bojovali Jan Matyáš a Milan Peška. Milan nakonec o dvě sekundy lepší jak Honza. Tonda Hráček nedojel pro technickou závadu. A ani Ivu Novosádovi se nezadařilo. Navíc první start se musel opakovat.

""

Start finále Le Mans

 

F1 – Karel Novosád zvítězil před Milanem Peškou (oba F1 open). Třetí pak Tomáš Brodský s typem F1 Classic. A hned za ním Andrej Vnučko.

Stock – B finále: Honza Zádrapa zvítězil nad Karlem Novosádem a Jidrou Španělem juniorem. A finále: ani v A finále se nehody pilotům nevyhnuly. Jan Španěl těsně porazil Matěje Bábovského a třetího Romana Španěla juniora. Ale ani Zdeněk Zikmund a Lubomír Španěl nezůstali pozadu.

Open – za časomírou Honza Matyáš s pěkným komentářem od začátku do konce. Martin Bábovský st. v čele. Ovšem Petr Novotný ho velmi těžko doháněl. Petr se musel spokojit s druhým místem. Třetí dojel Filip Pykal.

FšeStock – ohromná zkrumáž po startu. Hodně vyrovnané v popředí. Pořadí se stále měnilo, někteří kola prošvihli. Strategicky nejlépe jel Igor Vlahovič, který zvítězil bez chyby před Petrem Macháčkem a Romanem Štalmachem. Petr Sekula čtvrtý. Na další jízdu se otáčí rošt dle dojezdu.

 

Finále 2

Le Mans – Andrej Vnučko opět výborně až do cíle. Milan Peška nedojel pro poškozený pastorek. Z druhého místa se radoval Jan Matyáš, třetí dojel Martin Hraško.

F1 – Leoš Zádrapa jede 6ti kolku a je to takový skvost na trati. Milan Peška poráží Karla Novosáda v Open F1, Tonda Hudec třetí. V F1 Classic vítězí Tomáš Brodský před Andrejem Vnučkem a Leošem Zádrapou.

""

Start F1

 

Stock – B finále: Honza Zádrapa si opět vytvořil náskok, který udržel až do konce jízdy. Nyní Jindra Španěl jun. druhý, Karel Novosád třetí. A finále: velmi vyrovnaná jízda. Matěj Bábovský po startu první, Jan Španěl druhý. Třetí kroužil Roman Španěl. A tak to bylo až do konce jízdy.

Open – Martin Bábovský po startu chyboval a do vedení se dostal Petr Novotný a Filip Pykal. Filip pak chyboval a propadl se na třetí pozici. A Martin Bábovský st. začal tlačit na Petra Novotného. Rudolf Ševčík jízdu nedokončil pro poruchu. Nakonec Martin Bábovský st. zvítězil před Petrem Novotným a Filipem Pykalem.

FšeStock – start vítěze předchozí jízdy z poslední pozice není lehký úkol. Nicméně Igor Vlahovič se dostal do vedení, ale nakonec jej o dvě sekundy dostal Jan Matyáš. Třetí dojel Roman Štlamach. Ani Petr Macháček kolo neprošvihl. Zato Petr Sekula ano a ztratil vedení, a to navíc chyboval.

 

Finále 3

Le Mans – Andrej Vnučko opět s přehledem první. Milan Peška dělal chyby a propadl se na čtvrté místo. Jan Matyáš druhý, Martin Hraško třetí. Všichni tři piloti si vylepšili nájezd.

F1 – model Leoše Zádrapy mimo hru. Škoda. Milan Peška porazil Karla Novosáda a Tondu Hráčka v Open F1. V F1 Classic dominoval Tomáš Brodský před Andrejem Vnučkem a Leošem Zádrapou (ten však jízdu nedokončil).

Stock – B finále: Jan Zádrapa nyní nedojel. Tentokráte se z vítězství radoval Karel Novosád před Jindrou Španělem jun. A finále: první tři piloti v 25. kolech – Matěj Bábovský, Jan Španěl a Roman Španěl jun. Zdeněk Zikmund čtvrtý a Leoš Zádrapa měl poněkud zdeformovanou karoserii.

Open – Martin Bábovský st. nejprve následován synem. Pak získal náskok a o druhé místo čestně bojovali Petr Novotný a Martin Bábovský jun. Pak chyba juniora Martina Bábovského. To jej stálo třetí pozici v jízdě. To vzal Filip Pykal.

FšeStock – opět vláček, pak drobné kolize, pak stíhání. Mnoho předních pilotů kola jelo rychleji jak za 18 sekund a tak Igor Vlahovič, Roman Štalmach Petr Macháček ztratili. Toho využil Petr Sekula a Ivo Novosád. Hodně kol ztratil Jan Matyáš.

 

Finále 4

Le Mans – pořadí po jízdě: Andrej Vnučko, Jan Matyáš a Milan Peška. Tonda Hráček jízdu vynechal.

F1 – Milan Peška pojel Káju Novosáda a Tondu Hudce v F1 Open. Tomáš Brodský využil chyby Andreje Vnučka a bere první místo. Leoš Zádrapa bude i bez účasti v jízdě třetí.

Stock – B finále: Jan Zádrapa jun. se stane vítězem B finále. A finále: zde bude vítězem Matěj Bábovský, který vyhrál poslední jízdu.

""

Depo Val. Mezu

 

Open – drobné kolize po startu. Martin Bábovský st. vs Filip Pykal. Petr Novotný ztratil po vlastní chybě. Do cíle dojel Martin a stane se i on vítězem kategorie.

FšeStock – zde šlo o vše. Tři piloti byli vždy jednou první. Každý jel opatrně, protože ztráta kola je chybou od startu. Kastle na kastli… Na konci Petr Macháček bez škrtání, tak jako Ivo Novosád.

Jdeme na vyhlášení.