Xray Challenge Grand Final Trenčín report

Karel Martinec


Po přejezdu státních hranic ustává déšť. V Trenčíně je dokonce sucho. Vybalujeme věci z auta, aby mohl Pavel co nejdříve testovat na vnitřní dráze. Ta je nacukrovaná a modely drží jak přibité. Od Martina Kořínka kupuji nový model motoru LRP X20 pro kategorii Stock 17,5. Ten hned měníme na podvozku. Starý je sice ještě dobrý, ale už má za sebou 3 roky. Nový motor se jeví ihned jako lepší a míň se zahřívá. Já se vydávám pro klíče od ubytovny, kde budeme po 2 noci přespávat. Celkem 40 Euro pro 2 osoby na 2 noci je přijatelná cena. Cestování domů by nám ubralo minimálně 3 a půl hodiny spánku. Lepší tedy je zůstat v Trenčíně a ubytovat se.

K večeru se cukruje i venkovní dráha. Po zaschnutí je i ta otevřena pro volný trénink. Tak i tam jdeme trénovat. V šeru je reflexní nástřik karoserie mnohem lépe vidět, než u jiných modelů. Po tréninku ještě Pavel (a aj ostatní) ještě chystají podvozky na sobotní závod.

Poté jsme vykázáni opustit halu, neboť se na noc zamyká. Odjíždíme na ubytovnu. Dvě postele, stůl a TV je dostatečný luxus. Sledujeme závěr mistrovství světa v hokeji mezi Švédskem a Švýcarskem. K mému překvapení Švédové prohráli 3:2. Pavel si ještě přepnul TV kanál na film Dannyho parťáci. Nakonec vypínáme TV a jdeme spát. Ráno si natahuji budíček na 6:30. Už v 5 ráno jsem ale vzhůru a nemůžu dospat rána. Zapínám notebook a čtu si zprávy. Před 7 hodinou vyrážíme opět do Arény. K mému úžasu jsme tu mezi prvníma. Pavel jde opět trénovat. A znova jsem v úžasu. Pavel je rychlejší než David Němček. Ten jde za Markem Černým a žádá ho o pomoc. Zaslechnu, jak mu Marek sděluje, že s tím něco udělá. Co s tím udělal nevím, ale v prvním měřeném tréninku je David o sekundu na bestlapu rychlejší. Zkoušíme časovat motor, ale ani to nepomáhá. Dokonce i Taliáni jsou na bestlapu rychlejší. Pavel ale svou čistou jízdou drží druhé místo. Už si nevíme rady, co by jsme ještě mohli udělat, aby jsme zrychlyli. David a ani Marek nám nechtějí sdělit tajemství zrychlení. Nakonec se rozhoduji, že koupíme nový regulátor. Zvažoval jsem mezi regulátorem ORCA, který prodává Marek Černý a regulátorem LRP od Martina Kořínka. Marek byl ovšem mimo Arénu a tak jsem koupil LRP od Martina. Tím se vyřešilo, jaký typ regulátoru budeme jezdit. Jdeme ihned měnit regulátor a napájet ho na motor.

Po další jízdě jsme na bestlapu o 3 desetiny rychlejší. Jenže Pavel byl moc nervózní, jak to dopadne a udělal 2 hrubé chyby. To ho srazilo až na 5. místo. Snažil se ztrátu dohnat. Jenže minutu před koncem už se toho moc změnit nedá. Všichni jezdí vyrovnané časy a ztráta se těžko dohání. Nakonec dojel na 4. místě za Davidem a dvěma Italama, Andreou Retrivi a Albetro Montecchi. V součtu dvou jízd si Pavel udržel druhou pozici. Oba Italové mají ovšem stejný počet bodů. Tedy opravdu vyrovnaní jezdci. Do třetí jízdy Pavel ještě nastavuje nově nové nastavení podvozku. V poslední sobotní jízdě David odstupuje po srážce s pomalejším vozem. Pavel překvapivě postupuje ze 4. místa na místo první. Oba Italové nevěřícně hledí, jak to Pavlovi jede. Na bestlapu o další dvě desetiny sekundy rychlejší. Pak ovšem následuje chyba a Pavel se propadá. Řekl bych, že je z toho rozhozen. Ital zajíždí pár kol rychleji. Nakonec se Pavel v závěru opět vzchopil a poslední 2 kola zajel lépe, než oba taloši. Do cíle dojel o 17 setin sekundy rychleji a získal tak cenné vítězství. Italové jen nevěřícně kroutí hlavou nad konečným výsledkem, kdy Pavel získal posledním kolem první místo. Byl to pro ně velký šok a s obdivem smekli. Po třech kvalifikačních jízdách je Pavel na druhém místě s 3 body za jedno první a jedno druhé místo. David má 2 body za 2 první místa.

Zde je pořadí jezdců kategorie Stock 17.5, před nedělní poslední kvalifikační jízdou.

Rank Driver 1. Heat  2. Heat  3. Heat  4. Heat  Points Points per Run

1 Nemček David 14 5:03.238 (1)  14 5:04.526 (1)  5 1:49.409 (18)

2 Martinec Pavel 14 5:14.729 (2)  14 5:21.802 (4)  14 5:16.845 (1)

3 Retrivi Andrea 14 5:19.110 (4)  14 5:17.845 (2)  14 5:17.021 (2)

4 montecchi alberto 14 5:15.678 (3)  14 5:20.968 (3)  13 5:02.722 (5)

5 Berselli Marco 13 5:02.933 (6)  13 5:00.577 (5)  13 5:01.625 (4)

6 Carbone Davide 13 5:09.274 (8)  11 5:01.818 (16)  13 5:01.113 (3)

7 Španěl Roman 13 5:02.489 (5)  13 5:10.534 (7)  13 5:09.073 (6)

8 Španěl Jan 13 5:07.028 (7)  13 5:04.946 (6)  13 5:12.194 (7)

9 Španěl Lubomír 13 5:09.783 (9)  12 5:09.145 (11)  13 5:20.165 (8)

10 Nesét Lukáš 12 5:07.399 (14)  13 5:18.216 (8)  12 5:07.923 (11)

11 Zádrapa Leoš 13 5:18.334 (11)  13 5:26.756 (9)  12 5:17.849 (13)

12 Havránek Oliver 12 5:03.752 (12)  12 5:00.753 (10)  12 5:07.429 (10)

13 Zádrapa Jan – junior 12 5:04.990 (13)  12 5:09.289 (12)  13 5:21.761 (9)

14 Neuwirth Jan 13 5:18.030 (10)  12 5:26.763 (14)  12 5:21.600 (14)

15 Matiášek Aleš 10 4:28.783 (17)  – (-)  12 5:10.003 (12)

16 Panak Branislav 11 5:00.725 (16)  12 5:15.709 (13)  8 3:25.901 (17)

17 Španěl Jindřich 12 5:22.636 (15)  11 5:00.250 (15)

18 Kukan Jakub 10 5:06.791 (18)  11 5:14.386 (17)  11 5:18.048 (15)

19 Víta Martin Vojtěch 10 5:07.074 (19)  10 5:16.381 (18)  9 5:06.452 (16)

 

První nedělní a poslední kvalifikační jízdu Pavel odstartoval z prvního místa. Zpočátku si udělal menší náskok. Jak začal dojíždět jezdce o kolo zpět, tak byl dohnán talošem Andreou Retrivi. Při předjíždění Romana Španěla došlo ke kolizi a taloš byl rázem před Pavlem. Při další kolizi s pomalejší Oliverem Havránkem byl již Oliver napomenut pořadatelem za způsobenou nehodu. To už ovšem na první 2 místa nestačilo. Nakonec ještě jeden výlet mimo trať a Pavel se musel spokojit s pátým místem. Do finálových míst ale startuje z druhého místa. To díky tomu, že David Němček, který startoval z poslední pozice, nakonec čtvrtou finálovou jízdu vyhrál.

Finálové jízdy byly ještě o další hodinu odloženy. Pořadatel nechal jezdce hlasovat, zdali se pojede v hale nebo venku. Rozhodnutí bylo venku a tak se čekalo, než dráha oschne a nacukruje. Všichni Italové chtěli startovat uvnitř. To mě docela překvapilo, protože dráha v hale je úzká a těžko se na ní předjíždí. Rozhodně bylo správné rozhodnutí jet na venkovní dráze.

Start první finálové jízdy kategorie Stock 17.5 se vydařil a Pavel si kolo od kola zvětšoval náskok, nad třetím Andreou. David si v poklidu rovněž zvětšoval náskok před všemi jezdci a s přehledem zvítězil. Pavel v poklidu a hlavně bezchybnou jízdou dojel na druhém místě. Za sebou tak opět nechal celou elitu Italského týmu. Byl jsem opět spokojen. Roman Španěl to nakonec nandal i svému tátovi. Dobrý výkon. Táta může být na syna pyšný.

Start druhé finálové jízdy byl o 10 minut odložen. Jeden z jezdců požádal dle regulí o tuto možnost. Řešila se i problematika krádeží u mechaniků. Během 2 minut se ztratili hned 2 věci. Teploměr a stopky. To abych si dával pozor na věci i v depu.

Po dojezdu se, ale vše našlo u jiného depa. Zřejmě si to některý z mechaniků pouze vypůjčil a odložil na jiné místo.

Druhá finálové jízda Stock 17.5 byla velice podobná té první. David Němček opět hned v prvním kole výrazně poodjel všem ostatním. Pavel si rovněž držel tří sekundový náskok nad třetím Andreou Retrivi, kterého nakonec předjel Alberto Montecchi. Páté a šesté místo opět patřilo Italům. Až za nimi skončil rodinný klan Španělů z ValMezu.

Třetí a poslední jízda jen potvrdila ve Stocku, kdo vládne Stocku. David opět první s velkým náskokem. Pavel taky potvrdil třetím druhým místem, kdo si zasloužil stát na bedně na druhé pozici. Andrea Retrivi dojel se sedmisekundovou ztrátou na Pavla na třetím místě. Velice dobře jel i Roman Španěl, který dojel na krásném 5. místě.

Ve třetí jízdě se nedařilo Kubovi, ten se ocitl mimo trať a musel hodně zabrat, aby dojel na sedmém místě a to se ztrátou 4 desetin sekundy za Jurajem Hudym. Pro změnu se zadařilo Markovi Černému, který tuto jízdu vyhrál před Alexem Hagbergem a třetím Francesco Martinim. Martin Hudy skončil až čtvrtý. Kubovi ale výkon v prvních dvou jízdách nakonec stačil na celkové 3. místo. V součtu měl sice stejný počet bodů jako Martin Hudy, ale lepším postavením na startu mu zabezpečilo postavit se na bednu. Luděk Maléř si dojel pro 13. místo celkově.

Ve formulích startovali pouze 4 jezdci z České republiky a 2 z Itálie. Milan Peška z RC Zlín si dojel celkově pro 2.místo. Vyhrál Lukáš Vopat.

Konec závodu se sice díky počasí, kdy v noci a ráno sprchlo, trochu protáhl, ale nakonec bylo přes den krásné slunné počasí. Závody se tedy odjeli na suchu a bez jediné kapky, navzdory předpovědi počasí.

Po zisku juniorského mistra republiky 2013 v kategorii 1:10 Stock 17.5 si Pavel veze domů cenné 2. místo z tohoto prestižního mezinárodního závodu. Je to pro něj další úspěch, který ho posouvá mezi závodní špičku.

Po vyhlášení výsledků, kdy již máme sbaleno, odjíždímě po půl sedmé večerní k domovu.

Poděkování patří organizátorovi závodu Martinu Kořínkovi a Pavlu Magdovi, který seděl u časomíry. Dík rovněž patří Juraji a Martinu Hudymu, za poskytnutí dráhy se zázemím a služby včetně občerstvení.

Celkové výsledky z tohoto závodu najdete na tomto odkazu ZDE.

 

Video a fotogalerii najdete na tomto linku: http://rcejunkove.cz/index.php/clanky/451-2013-05-05-xray-challenge-grand-final-trencin