MIBOSPORT CUP léto 2013 část 2

Michal Bok


Modified, na letní sezónu jsme opět zůstali věrní pneumatikám RIDE, jakožto jedinného kvalitního výrobce pneumatik na asfaltový povrch v této době. Tyto pneumatiky jsou také předepsány na největší závodní sérii ETS. Pro tento rok se jedná o zcela nový typ pneumatiky, která byla poprvé představena na závodě ETS na Kanárských ostrovech. Pneumatika má nový nižší profil a je místo staršího typu o tvrdosti 32 nyní 34. To znamená větší výdrž, ale také trochu méně trakce. Každopádně z osobních testů budete určitě s pneumatikami spokojení, vydrží i několik závodů v perfektním stavu. Na každý závod jsou povoleny pouze 2 nové sady pneumatik.

Ve Stock kategorii jsme záměrně i když je na trhu nový motor X20 od LRP nechali stávajíci X12, aby nebyla motorizace měněna a dle zkušeností X12 motor zcela vyhovuje. Hlavní změnou oproti zimní sezóně bude ještě další kontrola předepsané techniky. Tou bude kontrola motorů pomocí motortesteru. Kontrola i limitní pravidla jsou stejné jako na LRP-HPI Challenge v Německu nebo Rakousku, kde je tento motor také předepsaný. Další kontrolou bude namátkové měření voltáže baterií, které musí být před jízdou do 8.4V, pokud bude výše, jezdec nebude připuštěn do jízdy. Větší kontrola vyrovanosti již nenení možná. Věříme, že nyní už nebudou žádné pochybnosti. K standardní střídavé motorizaci pro léto přibyla stejnosměrná pro začínající jezdce, jedná se v ČR o nejpoužívanější motor HPI Saturn 20T. Nejlepší jezdec s tímto motorem bude hodnocen zvlášť. Pneumatiky jsou samozřejmě předepsané stejné jako v kategorii Modified. Na závod v této kategorii je povolena pouze 1 nová sada. Pouze pro jezdce se stejnosměrným motorem bude umožněno na závodech zakoupit mírně jeté pneumatiky za cenu 200 Kč namísto nových.

Nitro, opět na žádost v letní sezóně. Věříme, že obohatíte elektrikářský program skutečným zvukem motorů. Jsou povoleny modely 1/10 i 1/8. Tato kategorie je volná a možná debata o průběhu na závodech.