MČR – třetí závod 10.2.2007

Václav Strupek


<div align=“center“><b>Mistrovství České republiky 2006/2007<br>Electric Track 1/10<br>3. kolo Kostelec na Hané 10.2. 2007</b></div>
<p>První závod v roce 2007 mohl již rozhodnout o titulech Mistra ČR jak v kategorii Touring Cars, tak v kategorii MICRO 1/18 On-road. Perfektní hala v Kostelci a pořadatelé z RC Prostějov udělali vše pro to, aby se jezdcům závod líbil. Poháry a ceny čekaly na všechny kategorie, občerstvení přímo vynikající. Bohužel se nedá říci, že by starostlivost pořadatelů přitáhla k závodům více jezdců. V kategoriích MČR se sešlo 21 jezdců, z toho 15 jezdců v TC a 6 jezdců v kat. Micro. Ve vloženém Open závodě bylo 20 jezdců. Mezi těmi ale byli i jezdci, kteří jsou velice dobří a je škoda, že nevytvářejí větší konkurenci pro stávající jezdce <!– separe –> v kategoriích MČR. Je pravda, že na špičku jezdeckého pole by to asi nestačilo, ale závod dělá i velké obsazení jezdeckého pole. Jinak vypadají závody, kde je v kategorii konkurence 30 &#8211; 40 jezdců, potom i souboje v ostatních finálových skupinách mají svoje kouzlo. Takže od úvah k průběhu závodů.</p>
<p><b>Kvalifikace OPEN</b> – tady byl favorit jeden a také bez problémů tuto funkci splnil, Tomáš Kubica byl nad síly ostatních jezdců, ostatní pole již bylo vyrovnané. V něm potom vynikali Vlastimil Švec a Milan Peška. V tomto pořadí také skončili po kvalifikaci. Ještě Petr Novotný dokázal najet 25 kol, ostatní už měli minimálně o kolo méně.</p> <p><b>Kvalifikace MICRO</b> tady byl favorit jasný , po dvou vyhraných závodech se dalo předpokládat, že Standa Němeček si bude chtít zajistit titul Mistra ČR už v Kostelci. Takže je určitě překvapení, že nakonec se smál po kvalifikaci další výborný jezdec Lestr teamu Tomáš Svoboda. Dokázal vyhrát první tři kvalifikace a do třetí nenastoupil. Jedině tito dva jezdci dokázali najet 23 kol, ostatní měli již minimálně o kolo méně. Takže alespoň pro porovnání nejlepší výsledky třech prvních jezdců.</p>
<pre>
1. Tomáš Svoboda Lestr Models 23 kol 5:12,24 13,03
2. Stanislav Němeček Lestr Models 23 5:12,28 12,59
3. Vít Parák RCMCC Brno 22 5:04,52 12,90
</pre>
<p><b>Kvalifikace Touring Cars</b> kvalifikaci zahájil neskutečným způsobem junior Jirka Janoušek, který dokázal hned první vyhrát. Potom už ale vládl Michal Bok a dokázal vyhrát druhou i třetí kvalifikaci. Poslední vyhrál Michal Němeček a určil tím konečné pořadí prvních tří jezdců. Oba Michalové dokázali jako jediní najet 28 kol. Ostatní jezdci potom už měli o kolo méně. Zdeněk Hamák dokázal ve třech kvalifikacích dojet jako druhý, ale nakonec to stačilo pouze na čtvrté místo. Výborně se zabydluje v A. finále i Erik Muff a v přímém souboji dokázal o bod porazit Vaška Strupka. Ten měl dosti velké problémy s nastavením nového podvozku a ze 6.místa bude mít velké problémy se propracovat ve finále na lepší umístění. Skvěle dopadla i dvojice jezdců Lestr Models jezdící s podvozkem Yokomo &#8211; Tomáš Svoboda i Michal Stehno. Oba zajeli opravdu velice dobře a účast v A finále je hlavně pro Michala velký úspěch. Že se do elitní desítky dostane Martin Bayer z RC Slavkov o tom nemohlo být pochyb, ale do poslední jízdy nebylo jasné kdo bude desátý. Nakonec postoupil polský reprezentant Pawel Želazo a odsunul Míru Jurenku do finále B. Nejlepší výkony jezdců si můžete prohlídnout v celkových výsledcích na konci článku.</p>
<p><b>Finále B &#8211; OPEN</b> o vítězi při stejném počtu bodů rozhodlo lepší umístění z kvalifikace a to měl Martin Bábovský ml. Jakub Vícha skončil na 2.místě a Martin Mádr na třetím.</p>
<p><b>Finále A &#8211; OPEN</b> tady o vítězi nebylo pochyb &#8211; všechny tři finálové jízdy vyhrál Tomáš Kubica. Zrovna tento jezdec, stejně jako celkově druhý Vlastimil Švec by byli přínosem i jezdeckého pole MČR.</p>
<p><b>MČR Finále A &#8211; MICRO 1/18</b> hned první finálová jízda asi rozhodla kdo vyhraje i třetí závod seriálu MČR za sebou. Standa Němeček o přestávce upravil svůj model, přestal komentovat svojí jízdu na tribuně, soustředil se a dokázal porazit výborně jezdícího Tomáše Svobodu o 32 setin vteřiny. Neskutečné, na tak velké dráze , malé modely a takový minimální rozdíl. Standa ve druhé jízdě přidal další vítězství a o prvním Mistru České republiky v této nové, mladé kategorii bylo rozhodnuto. Standa nakonec svoje prvenství potvrdil i ve třetí jízdě, kde opět v nádherném souboji porazil Tomáše o 3 vteřiny. Třetí skončil brněnský Vít Parák , který dokázal všechny tři jízdy dojet na třetím místě. Také on jezdí výborně a jako jediný potom dokázal s pevními dvěma jezdci držet krok. </p>
<p><b>MČR Finále B &#8211; Touring Cars</b> &#8211; Míra Jurenka dominoval v prvních dvou jízdách a bylo rozhodnuto. Za ním skončil vždy kladenský junior Dominik Šulc , třetí skončil Karel Haase, který ve velmi hezkém souboji dokázal ve třetí jízdě vyhrát. Je to až neuvěřitelné, ale rozdíl mezi ním a druhým Mírou Jurenkou byl 3 setiny vteřiny. Ostatní pořadí ve výsledkových tabulkách na konci článku.</p>
<p><b>Finále A &#8211; Touring Cars</b> &#8211; <u>Michal Bok</u> šel za svým cílem velice cílevědomě a také on dokázal vyhrát první dvě finálové jízdy a stal <u>se tak novým halovým Mistrem ČR</u> již v Kostelci. Dokázal vyhrát tři závody seriálu za sebou a stává se tak čtvrtým reprezentantem ČR pro letošní ME ve Francii. Michal Němeček skončil dvakrát za sebou druhý a Vašek Strupek třetí. Michal skončil druhý i celkově, ale Vašek Strupek v poslední jízdě pro závadu nedojel a třetí místo získal Erik Muff, který dokázal v poslední finálovce zvítězit. Na pátém místě skončil Zdeněk Hamák, také reprezentant pro ME. Mají se ti kluci francouzský na co těšit. Na šestém místě skončil Jirka Janoušek, který dělal ve finálovkách přece jenom více chyb. Získal ale pohár určený pro nejlepšího juniora. Na sedmém místě skončil Martin Bayer, ten kluk dokáže zajet výborně v každé kategorii kde se objeví. Na osmém místě skončil Tomáš Svoboda, který sice měl s devátým Pawlem Železem stejně bodů, ale měl lepší místo v kvalifikaci a to rozhodlo. Poslední skončil Michal Stehno, který dojel jenom první jízdu kde skončil na sedmém místě. Ostatní finálové jízdy skončil vždy po několika minutách pro technickou závadu na modelu. Takže snad to bude příště lepší.</p>