První závod Nitro Czech Cup 2013 Blansko

Alexander Žvak


Pro letošní ročník máme vypsáno celkem deset závodů  v kategorii GP Stock a pět v kategorii GP Open. Dalších pět se jede jako MČR 1:10 IC.

První letošní závod se jel 27.4. 2013 v Blansku. První jezdci se na dráze objevily již před sedmou hodinou ranní, zde bylo připraveno nové depo vedle tribuny, nacukrovaná a zametená dráha, časomíra, bufet. Prostě vše jak jsme zvyklí od blanenského pořadatele Pavla Magdy. Kolem osmé hodiny nás zlehka vyděsilo počasí, neboť začalo drobně poprchávat, po předchozích horkých dnech jsem se obával slibovaného deště. Naštěstí spadlo pár kapek a nic tedy nebránilo zahájení volných tréninků a současné prezentace do závodu. Celkem se přihlásilo patnáct jezdců do kategorie GP Stock, šest jezdců do GP Open a tři do GP Spada. Největší očekávání pro mne byla nová kategorie GP Stock, která se od Open liší pouze tím, že se jede s předepsaným motorem Sonic Stock, jsou zde povoleny i motory z dřívější kategorie GP Sport bývalého Kyosho cupu , tedy motor Kyosho GXR-15 a OS.12 verze 2 (motory točí pouze 28000, Sonic točí 40000 ot/min.) s tím, že se počítá, že všichni jezdci přejdou na motory Sonic.

V devět hodin byla ukončena prezentace do závodu s následnou rozpravou, kde byli jezdci informováni průběhu závodu. Po rozpravě v půl desáté začalo první kolo sedmiminutových rozjížděk, v pořadí Spada – Stock-Open. Ve spadách se povozili Pavel Magda, Jaroslav Neubauer a Ondra Hubáček. První pozici na startu finále si vyjel Jaroslav Neubauer, druhý byl Pavel Magda a třetí Ondra Hubáček. V nejobsazenější kategorii GP Stock bylo vše podstatně zajímavější, především porovnání slabých motorů s novými Soniky. Pravdou je, že bylo velkým překvapením, když jsem já a Jára Neubauer oba s pomalým motorem OS dojeli v první rozjížďce Jára první a já druhý s nájezdem třiceti kol s rozdílem pouze několika setin.Třetí dojel Zbyněk Krasl a čtvrtý Roman Hradecký oba dva již s motory Sonic. Pomalý motor na této trati byl zřejmě výhodou, umožnil plynulou jízdu bez nutnosti brzdit. Po třech kolech rozjížděk byli jasni čtyři přímopostupující jezdci do finále, tedy první Zbyněk Krasl, druhý Jaroslav Neubauer, třetí já, čtvrtý Roman Hradecký. Zbylých jedenáct jezdců bylo rozděleno do ½ fináli B/A. V kategorii Open kde jelo šest jezdců dominoval Michal Abrahámek, který si vyjel první pozici na startu finále. Druhý byl Svatopluk Hájek, třetí Pavel Jansa.

Po odjetí rozjížděk následovala asi dvacetiminutová pausa na oběd, po níž následovaly starty dvacetiminutových ½ finálí B/A kategorie Stock. B finále bylo odstartováno ve 12:45, zde zvítězil Jirka Žardecký, druhý Petr Moučka, třetí Ladislav Továrek jedoucí s modelem 2WD! V A finále dojel první Leopold Kohoutek, druhý Olda Groch, třetí Igor Minčev.

Po těchto ½ finálkách byly spuštěny finálové jízdy všech kategorií, první se jela kategorie Spada na 20 minut. Zde zvítězil Jaroslav Neubauer s nájezdem 79 kol, druhý byl Pavel Magda s nájezdem 72 kol a třetí Ondřej Hubáček s nájezdem 62 kol.

Jako druhé finále se jela kategorie Open na 45 minut, zde se po startu odtrhla vedoucí čtveřice Zbyněk Krasl, Jaroslav Neubauer, Roman Hradecký a já. Pořadí se střídalo jelikož všichni čtyři jsme jeli vyrovnanou jízdu, s technickými problémy bojoval Zbyněk Krasl, který musel nakonec ze závodu odstoupit, dále pak Jaroslav Neubauer, který bohužel vytrhl hodní zadní spojovací tyč, nicméně mechanik pouze šroub zatlačil do domečku a Jára bez problémů pokračoval v závodě, nutno ještě podotknout, že jel stejně jako já pomalejší motor OS. Ovšem třešničkou na dortu byla moje jízda, kde se mi dvakrát podařilo nedojet natankovat i když mechanik nahlásil a udělal vše jak měl, jednou jsem tam dokonce dojel, když jsem nemusel,… byl jsem opravdu hodně rozhozen tím že jedu o první pozici s technikou, která v podstatě neměla mít šanci. Na dalších místech mohli diváci sledovat perfektní jízdu nejstaršího účastníka Oldy Grocha s Leopoldem Kohoutkem a Ladislavem Továrkem, který se svou 2WD překvapil všechny přihlížející. Dalším smolařem kromě Zbyňka byl Igor Minčev, který bohužel odstoupil po 34 minutách. Do vítězného konce jsem nakonec dojel já s nájezdem 180 kol, druhý Roman Hradecký s nájezdem 178 kol, třetí Jaroslav Neubauer 174, čtvrtý Leopold Kohoutek 166, pátý Olda Groch 166, šestý Ladislav Továrek 142, sedmý Jiří Žardecký 142, osmý Petr  Moučka 125, devátý Zbyněk Krasl 104, desátý Igor Minčev 49 kol.

Třetí finále kategorie GP Open se jelo také na 45 minut, zde se opět ujal vedení Michal Abrahámek který svou perfektní jízdou všem ukázal záda. Ostatních pět jezdců předvádělo vyrovnanou jízdu s neustálým střídáním pozic. První bohužel odstoupil Karel Polák který tuším zničil motor. Všichni ostatní jezdci závod dokončily s drobnými obtížemi. Zvítězil tedy Michal Abrahámek s nájezdem 202 kol, druhý Svatopluk Hájek s nájezdem 191 kol, třetí Drahoslav Hejtmánek s nájezdem 190 kol, čtvrtý Pavel Jansa 180 kol, pátý Lubomír Polák 163 kol a šestý Karel Polák 38 kol.

Po odjetí finálí následovalo vyhlášení výsledků s nutným focením na stupních vítězů, info o termínu dalšího závodu, který se jede v Brně Bosonohách společně s prvním závodem MČR dne 18.5.2013

Foto ze závodu najdete na tomto linku: http://alek-r1.rajce.idnes.cz/NCC_1.zavod_27.4.2013_Blansko/