MČR Porsche 27.4.2013 online

Igor Vlahovič


Máme tu 27.4.2013 a s tím je spojen první závod large scale onroad. Začínáme kategorií MČR Porsche.

Online výsledky budete moci přes víkend sledovat zde:

"" 1:5 Formule 1
"" 1:5 Porsche
"" 1:5 Touring Cars + Eko

Dnes tedy jedeme kategorii Porsche. Dle přihlášek skoro 30 modelů na startu. Mnoho nových tváří.

Počasí nyní ráno nic moc. Lehce poprchává. Nic kritického, ale snad nezačne vytrvalý déšť.

Depa se pomalu plní piloty a mechaniky.

Je po 8. hodině a asfalt je již vlhký. Že by první závod byl na dešti ? To by byla velmi zajímavá situace.

Ale je nyní 8:20 a vysvitlo slunce. Takže opět změna.

Vladimír Šeliga obchází piloty a konzultuje s nimi jejich startovní čísla pro tuto sezónu.

Miroslav Hlavatý coby obchodní zástupce CERTINA rozdává nové nálepky na čelní sklo. Já ji tam mám již nalepenou.

Všechny modely musí před závodem na technickou kontrolu. Kontroluje se model, pneu, značí se motor proti rozebrání a značení pneu.

""

Ranní rozprava

 

Ranní rozprava proběhla za účasti všech účastníků a dozvěděli jsme se vše podstatné. Tolik modelů Porsche na rozrpravě snad ještě nebylo.

Pojedou se tři kvalifikace a pak finálové jízdy. O napětí nebude nouze.

Ranní trénink do 10 hodin a registrace začala

""

Model Petra Rovného při jízdě

 

Jinak můj model jede skvěle. Zdá se býti nastaven velmi dobře.

Restaurace funguje, stánek s náhradními díly v podobě Bayer Racing také. Můžeme začít závodit.

Generálním sponozorem MČR Porsche 2013 je CERTINA.

""

O tyto hodinky se bude soutěžit

 

 

Jsou čtyři kvalifikační skupiny. Já jedu s kolegy v té poslední. Start první jízdy letošní sezóny za 5 minut.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – nováček Michal Chamula jel velmi vyrovnanou jízdu s Milanem Kocichem (také nováček) a Matějem Bendou (taktéž nováček). Vidíte, hned v první skupině plno nových tváří. Nejeli kluci 19 kol. Standart je zde 21 kol.

Skupina 2 – zde se o první místo přetahovali Marek Rabas a Zdeněk Čechura. Ale i ostatní piloti jeli poměrně vyrovnanou jízdu. Někteří dveřma napřed do zatáčky. Na dráze Porsche co kus to originál. A na foto vypadají modely jako opravdové. V této skupině jede také nováček Milan Chalupa. Nakonec dojel nejlépe Martin Karel před druhým Markem Rabasem. Dodo Ťažký najel pouze 4 kola. Ale již se kvalifikoval. I zde se najelo nejvíce 19 kol.

""

Miroslav Hlavatý na tribuně

 

Skupina 3 – Libor Lukášek – tak s ním se v A finále musí počítat. Už minulý rok jel velmi dobře. Soupeřům ukázal záda. Na dalších místech byla již tlačenice. Například mezi Miroslavem Stehlíkem a Ivo Dayem. Libor najel 21 kol.

Skupina 4 – nejlepší skupina z minulé sezóny. Velmi těsné rozdíly mezi prvními jezdci. Jiří Vyšín o dvě sekundy lepší jak Miroslav Jurenka a za ním o dvě vteřiny Igor Vlahovič. Ve stejném kole a čase také s Igorem Filip Jílek. Ještě Jiří Rybák najel 21 kol.

Neuvěřitelně vyrovnané, zajímavé a napínavé hned od začátku.

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – nyní zajel nejlépe Matěj Benda. O sekundu horší byl Milan Kocich. Pavel Karel nyní „až“ třetí. Rostislav Zapletal zatím na jízdu nenastoupil.

Skupina 2 – Dodo Ťažký opět musel z tribuny dolů. Marek Rabas se pral o první pozici s Milanem Chalupou. Mechanika Dodovi dělá jeho manželka. Nyní v nájezdu lepší Milan Chalupa před Markem. Martin Karel najel jako Dodo jen 7 kol. Zde jede i šéf RC AČR Jan Sonntag.

Skupina 3 – Libor Lukášek nyní na jízdu nenastoupil. Do čela se tedy dostal Miroslav Stehlík a za něj se zařadil Tomáš Mikulec. Ivo Day si jede svoje a drží stopu. A tak to soupeři občas nemají jednoduché. Pokud jedou stejný styl. Jinak jezdci řeší a to nejen zde, zda jet pneu C či D. Každému vyhovuje něco jiného. Nakonec ani Ivo Day jízdu nedojel do konce. Šel servisovat vůz. Miroslav Stehlík skoko najel 21 kol.

""

Libor Lukášek nakonec na jízdu nenastoupil

 

Skupina 4 – Jiří Vyšín o několik tisícin nezvládl nájezd 22 kol. Igor Vlahovič nyní druhý před Dušanem Bayerem a Mirou Jurenkou. Jiří Rybák opět stihl najet 21 kol. Petr Rovný laboroval s plnou nádrží. Nepovedlo se. Ani Filip Jílek nyní nezajel tak, jako minulou jízdu. Igor Vlahovič zajel nejrychlejší kolo stylem elektro.

Jízdy komentuje a hlídá od časomíry Vladimír Šeliga. Nyní je 50 minut pauza.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1 – pomoc mechanika potřeboval Pavel Karel (viz foto níže). Někteří jezdci zde jeli spíše zatáčky driftem. A někdy nebylo nouzi o kolize. Sice drobné, ale byly. V cíli první Matěj Benda. Michal Chamula byl o sekundu horší. A Milan Kocich dojel ve stejném čase jako Michal. Pěkně vyrovnané.

""

I v kvalifikacích jsou mechanici potřeba

 

Skupina 2 – Dodo Ťažký na rovince opět vyzkoušel tuhost svého modelu. Byla to slušná rána do obrubníku. A ten prostě neuhne ani o milimetr. Martin Karel jízdu vynechal. Marek Rabas opět v čele společně s Milanem Chalupou. Marek najel 20 kol (zlepšení !!!).

Skupina 3 – Libor Lukášek opět na scéně.. Postup do semifinále má jistý. Ale v této jízdě mu sekundovali Miloš Stehlík, Josef Kolařík. Pořadí se měnilo. Tomáš Mikulec zašel předčasně do depa. Jízdu nakonec vyhrál a nemusí do čtvtrfinále Libor Lukášek. Ale Miroslav Stehlík také super nájezd. Některé jejich výkony posunuli tam, kam nechtěli.

Skupina 4 – Jirka Vyšín dokázal najet 22 kol. Igor Vlahovič se zlepšil, a na Libora Lukáška vzal cca 2 sekundy. Velmi dobře Miroslav Jurenka. Dušan Bayer, Jiří Rybák a Filip Jílek najeli také 21 kol.

A jdeme na finále.

 

1/4 finále B – z první pozice startoval Milan Chalupa. Start se vyvedl a do čela se dostal Milan Chalupa. Po 15ti minutách jízdy postoupili tito tři borci: Miroslav Hlavatý, Milan Kocich, Milan Chalupa.

""

Start 1/4 finále B

 

1/4 finále A – z první pozice Martin Karel. Ten nevyužil pozici a skončil dříve než chtěl. A kdo postoupil zde ? Přičemž do jízdy nenastoupily některé modely. Zdeněk Čechura, Matěj Benda a Rostislav Zapletal.

""

Start 1/4 finále A

 

1/2 finále B – z první pozice startoval Igor Vlahovič. Hned po startu se v čele držel Igor Vlahovič před Mírou Jurenkou a Dušanem Bayerem. Pak Igor chyboval a do čela se dostal Míra Jurenka. Pak Igor nechtěně trefil Míru zezadu a a tak čekal na to, až se Míra vrátí do čela. Toho využil Jiří Rybák a ujal se vedení. Pak vláček Rybák, Vlahovič, Jurenka. Míra chyboval a jel pak na jistotu do cíle na třetím místě. Jirka stíhal chvíli Igora, ale i ten pak jel na jistotu. Igor dojel do cíle první s dostatečným náskokem. Dušan Bayer dostal STOP and GO a s Petrem Rovným budou čekat na dojezd 1/2 finále A.

 

1/2 finále A -první pozice Jirka Vyšín, který hned po startu ujel soupeřům. Tomáš Mikulec se hodně porpadl po startu po chybě. Libor Lukášek si držel druhé místo. Pak jej předjel Miroslav Stehlík. Pořadí se měnilo i na dalších pozicích. Do A finále to vyšlo Dušanovi Bayerovi a Filipu Jílkovi. A kdo zde postoupil přímo ? Vyšín, Stehlík, Lukášek, Day.

""

Start 1/2 finále A

 

Finále C – první pozici nevyužil Jan Sonntag. Do cíle dojel první Pavel Karel a podívá se do finále B. Na další pozicích dojeli Michal Chamura a Ondra Čechura.

""

Start C finále

 

Finále B – Petr Rovný skoro do cíle vedl. Pak chyboval a strhla se řež mezi Tomášem Mikulcem a Pavlem Karlem. Nedarovali si ani centimetr. Do Ačka se nakonec podívá Tomáš Mikulec.

""

Start finále B

 

Finále A – Jirka Vyšín skoro v cíli. Ale těsně před koncem jízdy model dojel (ztracená baterie). Igor Vlahovič od startu držel druhou pozici a ujel velmi dobře jedoucímu Jiřímu Rybákovi. Ten si dojel pro druhé místo v tomto prvním závodě. Libor Lukášek nakonec třetí. Čtrvrtý nakonec Filip Jílek. Dušan Bayer musel do depa pro novou karoserii. Po hromadné kolizi na jeho model dopadl jiný model a urazil mu zadní přítlačné křídlo. A bez něj se nedá prostě jet. Na celkové pořadí se podívejte na MyRCM.

""

Start finále A

 

Za malou chvíli jdeme na vyhlášení výsledků. 11 TOP pilotů bude zpracováno později. A to včetně videa ze startu finále.

Závod je za námi. měl úroveň, napětí a bylo se na co dívat.

Zítra pokračujeme kategoriemi MČR EKO, TC a F1.