Příprava na závod, testy rychlosti podvozků

Igor Vlahovič


Dnes jsem si připravil modely na předposlední závod Open Challenge Praha. Pojedu jako naposledy kategorie Hobby v onroad a buggy 2WD v offroad.

Zároveň jsem změřil maximální rychlosti modelů v daném nastavení. Zjistil jsem, že model pro Hobby kategorii jede rychleji s novým motorem Speed Passion 21.5T. A zde jsou konfigurace modelů a výsledky rychlostí:

 

Durango DEX210 – buggy 1/10 2WD E

Převodový poměr: 81/29 = 2.6 koncový převodový poměr

Motor: SP 3.0 6.5R (0°časování)

Regulátor: SP Reventor R (ZERO BOOST)

Pneu: dboots pin na obou nápravách. Tvdší vložky

Aku: Dualsky 5200 mAh 60C (slabší akumulátor)

Maximální rychlost modelu: 73,8 km/h

 

Serpent S411 Sport – 4WD šasi E 1/10

Převodový poměr: 87/26 = 3 x 2,0 = 6.1 koncový převodový poměr

Motor: SP 3.0 21.5R (20°časování)

Regulátor: Nosram Matrix Reverse (bez možnosti časování motoru)

Pneu: mechy GRP

Aku: Dualsky 6200 mAh 70C

Maximální rychlost modelu: 32,5 km/h

 

Buggy má příjemný nástup plynu, protože akumulátor nedá takový výkon. Což je pro mne lepší. Na kobercovou halu stejně budu výkon snižovat.

U Serpentu se rychlost zvýšila o cca 6 km/h. Přes 30 km/h jsem se se starým typem motoru SP Ultrasportsmann 21.5T nedostal. Takže na závodě na tom budu lépe a to včetně přesně daného převodu 6.1.

 

Na závod jsem tedy připraven. V galerii máte i foto modelu pro porovnání. Měřítko obou modelů je 1/10.