MČR 2006 – léto – PROPOZICE

Václav Strupek


<div align=“center“>RC AUTOKLUB ČESKÉ REPUBLIKY<br>
<em>p o ř á d á</em><br>
ve spolupráci s RC kluby České republiky a hlavními sponzory seriálu závodů MČR<br>
<a href=“http://www.hobbyteam.cz/“ target=“_blank“>HOBBYTEAM</a> – <a href=“http://www.lestr.cz/lestrmodels/“ target=“_blank“>LESTR MODELS</a> – <a href=“http://www.kopekgroup.cz/“ target=“_blank“>KOPEK COLOR</a><br>
<br>
<strong>MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY 2006</strong><br>
V KATEGORII ELECTRIC TRACK 1:10</div>
<br>
<p><strong>Organizace závodů</strong><br>
RC Autoklub České republiky ve spolupráci s RC kluby v ČR a hlavními sponzory seriálu pořádá Mistrovství České republiky v kategorii rádiem řízených modelů aut Electric Track 1:10 pro rok 2006. Jednotlivé závody jsou pořádány <!– separe –> jako jednodenní.</p>
Mistrovství ČR je vypsáno pro následující kategorie:<br>
<ul type=“square“>
<li>mistr republiky v kategorii MODIFIED</li>
<li>mistr republiky junior MODIFIED pro jezdce narozené v roce 1991 a mladší</li>
<li>mistr republiky v kategorii STANDARD</li>
<li>mistr republiky junior STANDARD pro jezdce narozené v roce 1991 a mladší </li> <li>mistr republiky v kategorii MODIFIED TEAM</li>
</ul>
Podmínky pro všechny jezdce k účasti v seriálu závodů MČR:<br>
<ul>
<li>jezdci musí být členy registrovaných RC klubů v RCAČR, mají zaplacené příspěvky a při prezentaci předloží platnou členskou legitimaci svého klubu včetně závodnické licence</li>
<li>jezdci jsou uvedeni v celkovém hodnocení, pokud se zúčastní minimálně 3 závodů z celkového počtu šesti závodů. Pro konečné umístění se započítávají čtyři nejlepší výsledky. Pokud mají jezdci stejný počet bodů, počítá se nejlepší umístění jezdce, pokud i tady budou mít jezdci stejné umístění, počítá se další nejlepší výsledek</li>.
<li>RC tým je složen z jezdců RC klubu, který je členem RCAČR. Minimální počet jezdců v týmu jsou dva jezdci a maximálně čtyři jezdci. RC klub může v MČR reprezentovat více týmů. Pro soutěž týmů se sčítají body za umístění dvou prvních jezdců, pokud je součet bodů stejný, započítávají se body za umístění třetího jezdce</li>
</ul>
<strong>Termíny závodů MČR 2006</strong><br>
<ol type=“1″ start=“1″>
<li>neděle 14. května – Blansko / pořadatel RC Blansko</li>
<li>sobota 3. června – Čelákovice / pořadatel Lestr Models</li>
<li>sobota 24. června – Prostějov / pořadatel RC Prostějov</li>
<li>sobota 29. července – Svitavy / pořadatel RCM Svitavy</li>
<li>sobota 26. srpna – pořadatel dosud neurčen</li>
<li>sobota 9. září – pořadatel dosud neurčen</li>
</ol>
<p><strong>Systém hodnocení</strong><br>
Každý závod je hodnocen samostatně a do celkového hodnocení se započítávají pro všechny kategorie čtyři nejlepší výsledky. Pro bodování jezdců jsou v příloze těchto pravidel bodovací tabulky, které platí pro celkové hodnocení v obou kategoriích. Soutěž juniorů je hodnocena dle umístění v celkové tabulce. Soutěž týmů se hodnotí podle součtu bodů dvou nejlepších jezdců v daném závodě, v případě stejného výsledku rozhoduje umístění / bodový zisk třetího jezdce týmu.</p>
<p><strong>Kvalifikační a finálové jízdy</strong> <br>
Každý závodník absolvuje 4 kvalifikační rozjížďky na 5 minut. Startovní pořadí jezdce na startu 2. rozjížďky je podle výsledku z předchozí rozjížďky. Po každém kole se provede sort, pořadí jezdců, které se boduje od 0 bodu pro vítěze, 2 body pro druhého a +1 bod za další umístění. Umístění jezdce pro finálové jízdy je tvořeno součtem bodů ze dvou nejlepších umístění. Pokud mají dva jezdci stejný počet bodů, lepší startovní pozici získává jezdec s lepším umístěním / např. 2 + 4 = 6, 3 + 3 = 6 ? jezdec, který má ve výsledcích 2. místo získává lepší umístění. Na základě konečné tabulky budou závodníci rozděleni po 10ti do finálových jízd A,B,C,D popř. dalších. Finálové jízdy se jedou 3x ve všech finálových skupinách.</p>
<p>Hodnocení ve finále – ve finálové jízdě budou za umístění přiděleny body tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 10 místa. Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí závodník s nejnižším součtem bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje postupové místo do finálových jízd. Finálová jízda se uskuteční, pokud se na start dostaví nejméně 3 závodníci. Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude ve svém finále počítán jako poslední. V případě, že se z klimatických nebo jiných důvodů neodjede alespoň 2x každé finále, budou vyhlášeny výsledky dle pořadí jezdců po rozjížďkách.V případě, že např. začne pršet v průběhu rozjížděk, bude pokračováno i za nepříznivého počasí, až do dokončení kompletního kola rozjížděk. Pokud budou odjety kompletní 2 kola finálových jízd a nemůže být dokončena 3 finálová jízda, bude určen vítěz podle nejlepšího výsledku ze dvou finálových jízd. </p>
<p><strong>Povinnosti závodníků</strong><br>
Závodník je povinen uposlechnout pokynů rozhodčích, technických komisařů a ředitele závodu. Případné hrubé slovní nebo fyzické napadnutí těchto činitelů bude mít za následek okamžitou diskvalifikaci ze závodů a předání celé záležitosti k řešení RCAČR.
Závodník je povinen být alespoň 30 vteřin před startem své jízdy na tribuně. Pokud se nedostaví včas, nebude k jízdě připuštěn. Po odstartování rozjížďky/finále není povoleno měnit své místo na tribuně, předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky. V případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce rozjížďky/finále. Není povoleno opouštět své místo na tribuně před koncem rozjížďky/finále.</p>
<p>Po oznámení, že závodník ukončil rozjížďku nebo byla ukončena finálová jízda je povinen ihned zastavit vozidlo na vhodném místě závodní tratě tak aby se zabránilo dojezdovým kolizím a případně nebránil ostatním jezdcům v další jízdě.
Vyhlášením Rozpravy je trať uzavřena a případné seřizování nebo podobné pohyby vozidel po trati povoluje ve výjimečných případech ředitel závodu. Trať je opět otevřena po vyhlášení výsledků.</p>
<p>Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení výsledků závodů. Závodník je povinen na svém autě umístit transponder (měřící čip) tak, aby při kolizi vozidla, jeho převrácení nebo při opuštění trati nedošlo k jeho poškození, popř. kontaktu s vozovkou nebo okolím. Pořadatel má právo přikázat závodníkovi změnit umístění čipu.</p>
<p>Závodník, který má v modelu osazen personální transpondér /PT/ je povinen před závodem nahlásit jeho evidenční číslo. PT musí být osazen ve smyslu návodu … nesmí být hranou kolmo k dráze. Také by neměl být v blízkosti kabelů napájení, nebo přímo ve spojení s grafitovým dílem podvozku. V případě problémů s funkčností PT, řeší tento problém jezdec a není možné požadovat opravu výsledku.</p>
<p><strong>Technická kontrola a nasazování</strong><br>
Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě nechat auto a vypnutý vysílač na předepsaném místě, sejmout karosérii pro provedení technické kontroly a zúčastnit se nasazování další jízdy. Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo, škrtá se mu výsledek této jízdy. V případě opakování tohoto prohřešku proti pravidlům může být diskvalifikován ze závodu. Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače, která jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále. Pořadatel před odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti se přihlásí zdviženou rukou. Po ukončení jízdy si jezdec/nasazovač vyzvedne svůj model z technické kontroly. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od ředitele/ rozhodčího závodu. V případě, že se nedostaví k nasazování nebo za sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby nejlepší čas . Pokud se nasazovač nevěnuje nasazování a ovlivní tak výsledek jízdy, může rozhodčí nebo ředitel závodu tomuto nasazovači přičíst k jeho nejlepšímu času penalizačních 10 vteřin. V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.</p>
<p><strong>Organizační zajištění</strong><br>
Ředitelem a hlavním rozhodčím seriálu závodů MČR je předseda sekce E 1:10 TC RCAČR pan Václav Strupek.
Rozhodčí závodu, technický komisař a startér jsou z pořádajícího klubu a budou představeni v rozpravě závodníkům. Pořádající klub má za povinnost zajistit obsluhu počítacího zařízení, místo pro vyvěšení výsledků, startovní čísla o velikosti minimálně 60x40mm, místo pro úschovu rádií a místo pro technickou kontrolu. Zároveň je povinen nejpozději do 1.týdne předat výsledky závodů písemně řediteli závodů.
Pořadatel zajistí pro jezdce přípojku 220 V. V dosahu závodiště musí být zajištěno sociální zařízení.</p>
<p><strong>Prezentace závodníků a časový rozvrh závodů</strong><br>
Pořadatel by měl umožnit trénink jezdců den před závodem v odpoledních hodinách.V den závodu je povolen volný trénink od 7,30 hod. do 9,15 min. Pořadatel provede takové opatření, které zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max.12 jezdců s různými frekvencemi … např. cedulky s frekvencemi apod. Jezdci jsou povinni se přesvědčit, zda na dráze není přítomen jezdec se stejnou frekvencí.
Každý závodník je povinen mít sebou na závodech druhou sadu krystalů do vysílačky (náhradní frekvenci). Bez náhradní frekvence nebude k závodu připuštěn. Závodník je povinen již v přihlášce uvést 2 frekvence. Pokud v přihlášce dvě frekvence neuvede, nebude brán na jeho přihlášku zřetel.</p>
<p>V den závodu závodník v rozmezí 8.- 8,45 hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné. V tomto časovém rozmezí je možno se přihlásit také dodatečně. K prezentaci se závodník dostaví bez vozidla, pouze předá platný členský průkaz a licenci RCAČR.</p>
<p>Průkazy budou vráceny jezdcům po vyhlášení výsledků. Organizátor doplní jednotlivé skupiny dodatečně přihlášenými a do 9.30 hod. vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin, následuje rozprava a první rozjížďka. Každý závodník musí mít na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje organizátor závodu. Číslo je umístěné na horní části karoserie, nebo na předním skle. Pro finále bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy. Před zahájením tréninků odevzdají všichni závodníci rádia na místo předem určené pořadatelem. V případě porušení tohoto pravidla bude závodník diskvalifikován ze závodu !!! Po skončení finálových jízd zajistí pořadatel důstojné vyhlášení výsledků s předáním cen a minimálně diplomů za pořádaný závod. Ceny pro tento závod zajišťuje pořadatel závodů.</p>
<p><strong>Startovné</strong><br>
Pro MČR platí pro obě kategorie následující ustanovení. V případě že závodník předá/zašle včas přihlášku k závodu … včas se rozumí 24 hod. před dnem závodu, tj. do pátku do 10,00 hod. – je stanoveno startovné na Kč 250,-Kč. V případě, že se závodník přihlásí až v den závodu zaplatí startovné Kč 300,-Kč. Junioři platí startovné 150.-Kč, v případě pozdního přihlášení 200.-Kč. Přihlášky zasílá závodník faxem řediteli seriálu 266033870 nebo e-mail strupek@lestr.cz, popř. k pořadateli závodu. Ten je povinen předat seznam v pátek do 16,00 hod. řediteli závodu.</p>
<p><strong>Stavební pravidla</strong><br>
Pro seriál závodů MČR platí stávající pravidla EFRA / Handbook 2006 s důrazem na kontrolu následujících parametrů :<br>
<u>Pravidla platná pro obě kategorie :</u></p>
<ul type=“circle“>
<li>minimální hmotnost 1500 g, nedodržení váhy znamená diskvalifikaci z jízdy</li>
<li>povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars, minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm</li>
<li>max.šířka podvozku bez karoserie 190mm, s karoserií 200 mm</li>
<li>karoserie jsou povoleny všechny typy cestovních a GT vozů v šířce max.200mm, přítlačné křídlo max. v šířce 190mm a velikosti max. 40×25 mm – nesmí přesahovat výšku střechy karoserie</li>
<li>akumulátory 6 článků sub. C NiCD nebo NiMH</li>
<li>povoleny jsou pouze pneumatiky následujících značek : CS 27, RP 30 a VTEC/Nosram. Pneumatiky budou před závodem označeny a pro celý závod jsou povoleny pouze dvě sady. V případě, že závodník použije neoznačené pneumatiky, bude mu škrtnuta poslední jízda. Výplně pneumatik nejsou omezeny.</li>
<li>v případě, že rozhodčí označí jízdní podmínky jako „mokré“, je možné použít pneumatiky se vzorkem bez omezení typu</li>

</ul>
<u>Pravidla pro kategorii MODIFIED :</u><br>
<ul>
<li>motor typu 540 osazený kotvou bez omezení počtu závitů. Značka motoru není omezena, kotva i plášť motoru nemusí být od stejného výrobce. Kotva musí mít od výrobce vytištěné čitelné označení výrobce a udaný počet závitů.</li>
<li>pro MČR 2006 nejsou povoleny střídavé motory</li>

</ul>
<u>Pravidla pro kategorii STANDARD :</u><br>
<ul>
<li>předepsaný motor je s kotvou 17 závitů. Kotva bude mít viditelné označení od výrobce / tištěné, štítek/. Motor bude před závodem předán technickému komisaři nebo rozhodčímu závodu k označení. V případě výměny kotvy je jezdec povinen si nechat označit náhradní kotvu. V případě, že toto neučinil, je mu škrtnut do té doby nejlepší výsledek. V průběhu závodu může být kotva proměřena měřícím zařízením RCAČR a naměřená hodnota /indukčnost/ se musí pohybovat v rozmezí 34,5 až 36,6 microhenri.</li>
</ul>
<p>Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na základě protestu rozhodovat komise složená z ředitele seriálu, rozhodčího závodu,technického komisaře a případného zástupce OK RCAČR.</p>
<strong>Sankce a protesty</strong><br>
<ul>
<li>v případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta poslední jízda</li>
<li>v případě, že závodník absolvoval jízdu s motorem nebo kotvou odporující pravidlům, bude vyloučen ze závodů … proti tomuto rozhodnutí není odvolání</li>
<li>pokud se závodník dopustí opětovného závažnějšího porušení pravidel, může být diskvalifikován ze závodů</li>
<li>nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní varování – při opakování – STOP AND GO tj. zastavení v boxech na min.5 vteřin.</li>
<li>naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím související … STOP AND GO na 10 sec. V případě, že se tento přestupek stane například v posledním kole, bude závodníkovi přičteno 10 vteřin.</li>
<li>porušení povinnosti závodníka – bude posuzováno individuálně</li>
</ul>
<p>Protest možno podat neprodleně u ředitele závodu spolu s kaucí Kč 500,- která se v případě jeho neuznání nevrací. Proti trestu STOP AND GO nelze podat protest. Proti kvalitě nasazování nelze podat protest.</p>
<p><strong>Ceny a vyhlášení vítězů</strong><br>
Vyhlášení výsledků jednotlivých závodů seriálu vč. diplomů a případných cen si zajišťuje ve své režii pořadatel závodu ve spolupráci s hlavními sponzory seriálu. Tento je povinen zajistit pro vyhlášení minimálně 3 poháry pro každou kategorii a pohár pro nejlepšího juniora a tým v daném závodě.</p>
<p>Ceny a poháry za celkové umístění v seriálu MČR zajišťuje RCAČR ve spolupráci se sponzory MČR. Rozpis pohárů a cen pro jednotlivé kategorie :</p>

<p><u>Celkové pořadí v kategorii MODIFIED</u><br>
1. – 3. místo … pohár + cena věnovaná sponzory závodů<br>
4. až 10.místo … pohár<br>
<br>
Junioři – 1. až 3. místo … pohár + cena věnovaná RCAČR<br>
4. až 5. místo … pohár<br>
<br>
Soutěž týmů – 1. pohár a cena věnovaná sponzory závodů<br>
2. – 3.místo – pohár</p>

<p><u>Celkové pořadí v kategorii STANDARD</u><br>
1. – 3. místo … pohár + cena věnovaná sponzory závodů<br>
4. až 5. místo – pohár<br>
<br>
Junioři – 1. až 3. místo … pohár + cena věnovaná RCAČR</p>

<p><u>Dále budou odměnění pohárem a cenou věnovanou sponzory seriálu :</u><br>
– nejmladší závodník soutěže / minimálně účast ve třech závodech MČR<br>
– nejstarší závodník / minimálně účast ve třech závodech MČR<br>
– nejlepší začátečník … závodník s nejlepším umístění, který jezdí prvním rokem<br>
</p>
<p>Závěrečné vyhodnocení a předání cen bude uskutečněno při příležitosti GP EFRA v Praze dne 11. listopadu 2006 na slavnostním večeru.</p>
<br>
<div align=“center“><strong>P ř í l o h a č. 1 – MČR Touring Cars E 1 : 10 pro rok 2006</strong></div><br>
<table width=“90%“ cellspacing=“0″ border=“1″ cellpadding=“1″ align=“center“ bgcolor=“#f5f5f5″>
<caption>BODOVACÍ TABULKA PRO CELKOVÉ POŘADÍ</caption>
<tr><td>1 – 100 bodů</td><td>11 – 86 bodů</td><td>21 – 75 bodů</td><td>31 – 64 bodů</td><td>41 – 52 bodů</td><td>51 – 41 bodů</td></tr>
<tr><td>2 – 97</td><td>12 – 84</td><td>22 – 73</td><td>32 – 62</td><td>42 – 50</td><td>52 – 39</td></tr>
<tr><td>3 – 95</td><td>13 – 83</td><td>23 – 72</td><td>33 – 61</td><td>43 – 49</td><td>53 – 38</td></tr>
<tr><td>4 – 93</td><td>14 – 82</td><td>24 – 71</td><td>34 – 60</td><td>44 – 48</td><td>54 – 37</td></tr>
<tr><td>5 – 92</td><td>15 – 81</td><td>25 – 70</td><td>35 – 58</td><td>45 – 47</td><td>55 – 36</td></tr>
<tr><td>6 – 91</td><td>16 – 80</td><td>26 – 69</td><td>36 – 57</td><td>46 – 46</td><td>56 – 35</td></tr>
<tr><td>7 – 90</td><td>17 – 79</td><td>27 – 68</td><td>37 – 56</td><td>47 – 45</td><td>57 – 34</td></tr>
<tr><td>8 – 89</td><td>18 – 78</td><td>28 – 67</td><td>38 – 55</td><td>48 – 44</td><td>58 – 33</td></tr>
<tr><td>9 – 88</td><td>19 – 77</td><td>29 – 66</td><td>39 – 54</td><td>49 – 43</td><td>59 – 32</td></tr>
<tr><td>10 – 87</td><td>20 – 76</td><td>30 – 65</td><td>40 – 53</td><td>50 – 42</td><td>60 – 31</td></tr>
</table><br>
<div align=“right“>Tyto pravidla byly schváleny na jednání výboru RCAČR 24.4.2006<br>
Za RC Autoklub České republiky<br>
Pavel Kryll v.r. – president RCAČR<br>
Václav Strupek v.r. – předseda sekce ET 1 : 10</div>