FšeStock 26.1.2013 pohledem Romana Štalmacha

webbaker


A je za námi další závod kategorie FšeStock. I přes to, že na sobotu 26.01. byly pro brzké ráno hlášeny dosti silné mrazy, tak to zájemce o velmi pěkné poježdění, nijak neodradilo a i když někteří závodníci nemohli přijet, ať už ze zdravotních či jiných důvodů, tak účast v kategorii FšeStock překonala veškerá očekávání !!!

 

Start 17,5T …….… 21záv.

FšeStock ………… 20 !!!

SuperStock 9,5T … 14

Modified …………. 13

F – 1 ……………… 12

WGT …………….. 08

 

Na tento závod si udělal čas i Ajgor a „na vlastní kůži“ si přijel vyzkoušet kategorii FšeStock. A opět potvrdil, že je nejen skvělý jezdec, ale že i v pohodě zvládá psát „živý report“ ze závodu.

Tak jen drobné doupřesnění jeho poznatku o první „jako“ rozjížďce. Ona to totiž vlastně není rozjížďka, ale spíš testovací měřená jízda pro jezdce, aby věděli, jak jsou schopni jet jednotlivé kola a podle toho se rozhodli, na jaký čas se v ten den pojede. Pokud jezdec předpokládá, že asi bude mít rychlejší auto, než co by mělo odpovídat rychlosti kategorie Stock, tak je dobré, když první tři minuty jede naplno a pak si to na vysílači omezí aspoň o 20%, aby si sám pro sebe zjistil, jak se toto omezení projeví na zajetých kolech. Jednodušeji se mu potom nastavuje auto na stanovený časový limit. Mnohem jednodušší to má jezdec, který nejede s autem, které je schopno jet skoro jako Open, ale jede opravdu s autem, které jede jako Stock. Ten nemusí omezovat nic a většinou má i dostatečnou rezervu, aby se mohl, během závodu, i trošku zlepšovat.

Dá se říct, že už kategorie FšeStock definitivně vstoupila do podvědomí jezdců a že si vybudovala své místo, mezi jednotlivými kategoriemi. Občas se najde někdo, kdo ještě nepochopil, „vo co gou“. Tato kategorie se totiž stala takovým „tři v jednom“.

Jednu skupinu tvoří jezdci, pro které je závodění především skvělá zábava a relax, no a možnost, bojovat o stupně vítězů s tím, co mají k dispozici, je ta pověstná třešnička na dortu. Druhou skupinu tvoří jezdci, kteří jedou i jinou kategorii a kategorie FšeStock je pro ně skvělá možnost tréningu, opět však okořeněná možností, bojovat „o bednu“ v této kategorii.

Nejdůležitější je však ta třetí skupina !!! A to skupina začínajících jezdců a dítek. Kategorie FšeStock je totiž jediná kategorie, která umožňuje bezproblémový vstup začátečníkům do RC závodění. Je totiž úplně jedno, jestli má jedno dítko k dispozici TOP výbavu za 20.000,- a druhé dítko jede s ojetým podvozkem F103GT a motorem John, v ceně cca 2.000,-. Obě dítka jedou naprosto rovnocenný závod a nikdo  nikoho nenutí, kupovat pořád nové a nové vybavení, aby se dalo pomýšlet na lepší umístění !!! Není totiž nic horšího, než když „přemotivovaný“ tatínek nachystá svému dítku takové auto, které pak potomek není schopen uřídit a stává se tak nebezpečím pro všechny ostatní jezdce ve skupině !!!

Protože se v A skupině sešla naprosto neuvěřitelná konkurence, tak se jezdci dohodli, že není potřeba nastavovat zbytečně dlouhý čas na kolo a poprvé se jelo na čas 14,5s. A i tuto hranici byli téměř všichni jezdci schopni prošvihnout (ve finále ji většinou aspoň jednou i prošvihli). No a opět se ukázalo, že nejlíp myšlenku kategorie Stock, splňuje podvozek Yokomo GT 1:12 dle „MIBO“ pravidel. Minulý závod s ním, celkem s přehledem, vyhrál Tomáš a nyní zase předvedl Ajgor, jak skvěle tento podvozek jede. Výbornou formu předvedl Peťa Macháček, který se sice ještě pořád může tak trochu řadit mezi „začínající“ jezdce, ale co dokáže zajet, se svým obstarožním podvozkem F103GT !!!, je opravdu obdivuhodné.

Opravdovou perličkou tohoto závodu, byla účast „Krejčí-Teamu“ (Romanovi se podařilo ukecat k účasti v závodu další dva špičkové jezdce a to Libora Holuba a především bývalého TOP jezdce v kategorii 1:12 Karla Kratochvíla), kdy Roman oprášil historický podvozek 1:12 a dokonce odněkud vyštrachal stařičké a polo-mrtvé Ni-Mh baterky. Pro jistotu se mě nejdřív zeptal, jestli vůbec má smysl, s něčím takovým jet závod. Tak jsem ho ubezpečil, že na věku použitého závodního materiálu až tolik nezáleží a že rozhodující jsou především ruce a taky hlava jezdce, neb špatná strategie okamžitě znamená propad v pořadí. A jak průběh závodu ukázal, tak stařičká technika chytla druhý dech a závod zvládla bez nejmenších problémů. A to dokonce v takovém tempu, že i nějaké to prošvihlé kolo, nebyl žádný problém.

B skupina byla ozdobena účastí ČTYŘ ZÁVODNIC !!!, které si, v této skupině, velmi pěkně zazávodily. A upřímně si nedovedu představit, že by pro ně mělo smysl přijet na závod, kdyby se kategorie FšeStock nejela a ony by musely jet v některé jiné kategorii !!!

A jak vše dopadlo ???

Zde je výsledovka, podle součtu umístění:

http://www.myrcm.ch/cz/blansko/20130126_825737/FseStock/index.html

A takto vypadá výsledovka, dle součtu kol:

 

pořadí

jméno

finále  1

finále  2

finále  3

součet

1

Vlahovič Igor

20 / 5:00

21 / 11

18 / 02

41 / 10:11

2

Macháček Petr

20 / 02

20 / 02

20 / 04

40 / 10:04

3

Krejčí Team

18 / 01

20 / 10

19 / 02

39 / 10:12

4

Mikuš Karel sen.

20 / 10

19 / 16

19 / 03

39 / 10:13

5

Dolanský Miroslav

20 / 15

19 / 04

04 / 00

39 / 10:19

6

Cendelín Milan

19 / 04

05 / 00

19 / 05

38 / 10:09

7

Šumi

16 / 03

18 / 05

20 / 06

38 / 10:11

8

Novosad Ivo

09 / 00

21 / 13

17 / 07

38 / 10:20

9

Novák Petr

18 / 03

19 / 04

O

37 / 10:07

10

Bětík Olin

15 / 04

16 / 04

15 / 04

31 / 10:08

11

Víta Martin Vojtěch

07 / 00

15 / 16

16 / 02

31 / 10:18

12

Stodola Fanán

15 / 15

12 / 02

16 / 07

31 / 10:22

13

Kavánková Iva

15 / 14

16 / 14

14 / 08

31 / 10:28

14

Kunz Jiří

13 / 01

15 / 18

15 / 16

30 / 10:34

15

Simon

14 / 17

15 / 14

14 / 18

29 / 10:31

16

Stodolová Hana

11 / 07

12 / 24

12 / 21

24 / 10:45

17

Bětíková Vanda

10 / 04

09 / 10

11 / 11

21 / 10:15

18

Kavánková Martina

10 / 07

10 / 00

10 / 02

20 / 10:02

19

Šorf Petr

17 / 01

O

O

17 / 05:01

20

Kupský Jan

11 / 01

O

O

11 / 05:01