Čtvrtý závod IX.ročníku ZVK

Fanán Stodola


V pátek navečer stav přihlášených byl 22 modelů . Večer volá Karel Martinec, že jsou na Mibosportu a oba Malíci jsou nemocní. Či-li celkem mínus 4 modely.

Ranní prezentace skalních ukázala 24 prezentovaných modelů. Navíc jsem byl domluvený s Davidem Maňákem, že „projedeme“ naše Yokoma v nějaké desetiminutovce. Navíc měl přijet během dne Šumachr se stařičkým Assem 1:12. Uvažoval jsem tak, že by to mohlo někoho ze skalních nadchnout a mohli by se přidat (posléze i další).

Při rozpravě jsem dal všem k posouzení návrh, že bychom mohli zrušit závod 26.1., což je za týden (jede se Holešov) a nahradit ho termínem 16.2. Domluva byla taková, že většina byla pro zrušení závodu 26.1. (i když nejezdí Holešov) a to bez náhrady toho 16.2. Jelikož se 16.2. nejede nikde široko daleko závod, tak jsem pro tento den vymyslel tak trochu jiný závod, se kterým vás seznámím na závěr tohoto článku.

Pojďme závodit. Celkem bylo 6 skupin

1:24 – 3 modely, formule – 3 modely, 2wd – 4 modely.

Toto jsou vesměs amatérsky zhotovené modely a jsou zpracované na vysoké úrovni. Už se ty modely na trati nerozpadávají, jezdci po závodě nechodí po trati a nehledají šroubky, či co víc, také i nějaké díly! Každý z nich cokoliv udělá nového, tak si to nenechá jen pro sebe, hned se s tím pochválí ostatním a každý hnedle ví, zda podvozek jede lépe či ne. Já osobně tyto závodníky obdivuji a fandím jim.

Zde jsou výsledky ze závodu:

1:24 1.   Milan Parák 107 kol

2.   David Maňák 106 kol

3.   Lukáš Diblík 106 kol

U Milana jsem viděl i amatérsky zpracované MiniZetko, sice zatím asi jako prototyp, ale časem….. Tady vývojáři firmy určitě nechrápou!

Kategorie formule 1:18

  1. Tom Brodský 129 kol
  2. Tomáš Halász 124 kol
  3. Svaťa Hájek    117 kol

Kategorie 2wd

  1. Vít Parák 138 kol
  2. Lukáš Diblík 137 kol
  3. Milan Parák 125 kol
  4. Svaťa Hájek 122 kol
  5. Zde je velká rivalita mezi dvojicemi jezdců.

Kategorie Open

  1. Marek Schiller 154 kol
  2. Tom Brodský 145 kol
  3. Karel Kratochvíl 132 kol
  4. Fanánek Stodola 125 kol

Na závěr jsem si nechal nejpočetnější kategorii 4wd. Tady se jelo ve dvou skupinách po pěti jezdcích

  1. Marek Schiller 143 kol
  2. Karel Kratochvíl 132 kol
  3. Martin Myšička 131 kol
  4. Zdeněk Ošťádal 127 kol
  5. Ondra Vomlel 116 kol
  6. Tom Halász 98 kol
  7. Fanán Stodola 98 kol
  8. Jan Hrnčíř 86 kol
  9. Adam Halász 77 kol
  10. Hana Stodolová 64 kol

Kategorie open a stock se jela všechno tovární podvozky XRAY.

Věřte mi, že ve štocích je též velká rivalita a čistota jízdy na vysoké úrovni.

Trať jsem stavil v pátek já sám. Pravá půlka tratě rychlá a levá technická s mnoha šikanami. Nikdo nereptal. Měřilo se AMBéčkem.

Závod při šesti skupinách byl ukončen v půl páté. Všem děkuji za pomoc při úklidu tratě. My jsme byli doma v 18 hodin.

O zrušeném závodě jsem již psal.

Návrh pro příští sezónu (ne můj) je ten, že by se jela jen jedna rozjížďka na 5 minut a to třeba na „nej kolo“ pro postavení modelů na startovním roštu pro finálové jízdy a pak by se jelo pět finálovek po 10´ a nejhorší by se škrtala (při 6 skupinách by se závod netáhnul o pouhých 30´, což zase není až tak moc)! Toto budeme řešit na rozpravě při posledním pátém závodě 9.2.

Jelikož 16.2. není v blízkosti závod, pojedeme a odzkoušíme v Pozděchově závod Fšeštok na zvětšeném koberci. Tímto vás na tento FS závod již  dopředu zvu, abyste si doma vzali náhr.volno a přijeli.

Pojede se: 1:18 open – můžete zkusit těžké převody do vašich štoků neb trať bude široká 2,5 metru, rovina jenom 2 metry. Jistě toto bude zajímavé závodění pro osmnáctkaře.

Kategorie 1:12 tzv. Yokomo GT + dvanáctiny, které máte bez využití doma. Tyto modely se pojedou jako FS. Tak jako FS se mohou jet i modely 1:10. Ano, můžeme to vyzkoušet, tyto velké modely při vhodně nastaveném čase na kolo na počítači. Určitě je zde pro vás všechny desítkáře prostor pro takové závodění. Jak hobby, tak až po open. No a pokud máte doma nevyužitou formuli, vezměte i tu, i pro ni bude FS.

Pro ty, kteří tomuto projektu nevěří, ale přijedou se podívat, určitě někdo nějaký ten model půjčí. Byl jsem velký kritik Fšeštoku. Ne že by to vymyslel R.Štalmach, ale prostě jsem postrádal „smysl“ takovéhoto závodění, cosi mi v tom chybělo, cosi to nemělo tu „šťávu“!

Zpočátku to jezdilo jen pár závodníků. S odstupem času se Fšeštok jezdí v Holešově už na dvě skupiny a každá skupina má nastaven svůj čas. Proto FS pojedu i 26.1. v Holešově. Náš Fany FS jel 12.1. s LRP podvozkem a byl celkově třetí! Moc si to pochvaloval. A já jsem skončil první v B skupině.

Ještě se vrátím ke dni 16.2. V pátek budeme stavět dráhu kolem 20.30. To trvá asi 80 minut a pak bude volný trénink. Výhodou pro závodníky ze vzdálenějších míst je, že mohou přespat v tělocvičně za 35 Kč na osobu, mohou do sytosti i trénovat.

Sobotní závod se pojede takto: první rozjížďka se jede na nej kolo! Po ní se určí čas na kolo pro každou skupinu a další dvě pětiminutové jízdy si kalibrujete na vysílači plyn podle určeného času pro skupinu. Tři finálovky pojedeme už naostro na 10 minut, nejhorší finálovka se škrtá, zbylé dvě se sečtou kola + časy a tím vznikne pořadí!

Hledáte v tom nějaký smysl?! Smysl je ten, že finálovky se jedou na stálost výkonu (rychlosti) na kolo. Pointa je ta, že pokud zajedete kolo rychleji, než je nastaven čas v počítači, tak to kolo počítač nezapočítá. A vo,vo, vo tom to právě je!

Velká výhoda pro závodníky v Holešově je ta, že s jedním modelem (třeba oupnem) mohu jet dva závody. V Pozděchově zase open a hobík nehrají až tak velkou roli a ani ne měřítka! A vše může jet v jedné skupině (dvanáctiny a desítky). Ono se jede na to nastavení na kolo, či-li auty jedou zhruba všechny stejně rychle a jsou zde eliminovány jakékoliv kolize mezi auty! Startovné pro tento den (16.2.) je 100 Kč za model, abychom pokryli nájem za tělocvičnu.

Pokud pravidlům Fšeštoku nějak nerozumíte, stačí si je párkrát přečíst. Určitě to pochopíte a přijedete si suprově zazávodit! Čím nás bude víc, tím lepší budou závody. Můžete psát do emailu názory a připomínky. (rcfananzavinačseznam.cz).

Počítejte s tím, že závod se bude měřit AMBéčkem, proto si nezapomeňte vzít čipy (na půjčení je omezený počet).