Mibosport Cup Hrotovice online 29.12.2012

Igor Vlahovič


Máme 29.12.2012 a před námi je „Novoroční“ závod Mibosportu. A nebude jen tak obyčejný závod. kromě denního klání na nás čeká vytrvalostní endurance závod v délce 8 hodin.

A pozor !!! Dnešní online report bude probíhat trochu jinak, než jste zvyklí. Z důvodu účasti na obou akcích bude dnes report oddychový. Bude zaměřen na fotogalerii a text bude aktualizován každé jedn kolo. Avšak txt nebude tak podrobný. Bude pouze doplňující a souhrnný, co se zhruba událo za to jedno kolo kvalifikace / finále.

Proto dnes více jak jindy doporučuji sledovat výsledky ONLINE na MyRCM. Linky na kategorie máte níže:

"" 2wd Buggy
"" 4wd Buggy
"" Formula
"" Modified
"" Stock Zero 17.5T
"" Yokomo GT

 

Pokud tedy budou síly, bude po tomto závodě pro nadšence pokračovat online report i z vytrvalostního závodu. To bude od cca 22. hodiny do 6. hodiny ranní :-).

Díky za pochopení dnešní situace. O to podstatné rozhodně nepřijdete.

Aktuální informace pro kategorii Yokomo GT. V této kategorii dle prvotních informací končí pilot Jaroslav Vala. Důvody zatím neznáme. Na druhé straně zde jede VIP host Miroslav Jurenka. Ten se na závod velmi těší a bude to jeho premiéra. Dalším novým jezdcem je Petr Novák. V každém případě je tato kategorie na vzestupu.

Dnes je hala lépe osvětlena. Je to dáno úpravou stropu, který je potažen fólií. Společně s halogeny je zde více světla.

Tribuna je dnes zcela jiná. A mohou na ni opět trénovat obě skupiny.

""

Patrik Maňoušek a Miloš Klaus – týmoví jezdci Masters.cz

 

Masters tým jede noční závod ve složení Vlahovič, Maňoušek, Klaus. A to bude jízda. Možná skočíme na after party někam do klubu :-). Každpádně to bude dost náročný závodní den, noc a skoro den. A kluci pojedou s podvozkem Yokomo GT poprvé. Ale jsou zkušení piloti formule 1 a tak nemám obavy o úspěch týmu jako celku. Nakonec budou rádi, že pojedou pomaleji a ne tak zběsile rychle jak s F1.

Rozprava je za námi a vše podstatné známe. A halvní informace dne – hostesky aneb RC Girls budou od 12 hodin k dispozici :-).

""

Opět velká účast na tomto závodě

 

Jinak pokud se mám zamyslet nad kategorií Yokomo GT – domnívám se, že pravidla jsou jasně daná. Technická kontrola před každou jízdou kontroluje nastavení regulace, časování motoru a pneu. A samozřejmě pastorek. V této kategorii je to tedy spíše o jízdním stylu a i o štěstí. A v každém případě, je tu možnost kontroly a konzultace. A když má někdo pochyby, pak je tu možnost podání protestu. Tak jako na skutečném závodě. Při rozborce se pak ukáže, co a jak.

""

Rozprava pro zahraniční jezdce proběhla zvláště

 

Začínají kvalifikace. Závod vede komentátor Vojta Novický a ředitelem je Michal Bok.

 

Krátké preview kvalifikace číslo 1

Buggy 2WD zažívá dnes větší účast. Kája Novotný nechybí, Dušan Bayer také ne. Prozatím nejlépe zajel Jiří Mára.

4WD buggy je opět hodně obsazená a to i se zahraniční účastí. Někteří jezdci jedou obě kategorie. A pak i třeba onroad. Příkladem může být Dušan Bayer. Ludvík Kurečka také na startu. Jirka Mára nesmí chybět. A co více – do buggy 4WD přistoupil Zdenko Kunak. Samozřejmě s novým strojem z produkce Xray. Miroslav Jurenka, Marek Schiller, Petr Kristek a mnoho dalších skvělých pilotů. Tak to jsou novinky. I zde Jiří Mára drží prim.

""

Již při tréninku 4WD buggy je plno kolem trati. Aby ne, když jede špička pole

 

F1 – vysoká účast. Pole se zahraniční účastí. Dvě skupiny. Ukáží rakušané záda našim borcům ? To se jistě ukáže. Zde jede redaktor portálu RCprojekt Dušan Růžička. Určitě u něj najdeme reportáž z tohoto závodu. Po delší době se na závodě ukázal Karl Heinzman. A ukázalo se, že zahraniční piloti budou úspěšní v podobě Martina Szunyogha. Z našich nejlépe Drahoslav Hejtmánek.

Stock 17.5 – Radek Voda opět v akci. Opět sbírá zkušenosti. A Radek uspěl v první kvalifikaci své skupiny. Jinak Zdenko Kunak, Marek Černý, Adam Dubák, Oskar Malatinský – klasika této kategorie. Zdenko opět výborný.

Yokomo GT – Miroslav Jurenka, Petr Novák – nováčci v kategorii. Miroslav nezajel premiérově vůbec špatně. A bude mu vůz poladěn. Igor Vlahovič čistou jízdou dává kolo pod 15 sekund. Ponechává druhého Martina Zváry lehce z sebou. Mladičký Vojta Flek také na startu. Modely opět vypadají reálně, nádherně se všemi detaly. Model Subaru Igora Vlahoviče má i stěrač !!! Auto prostě musí vypadat.

Modified – Fadtke, Kunak, Zundel, Mára, Šimurda, Flek a mnoho dalších jezdců této hodně rychlé kategorie. I zde bylo na kvalifikaci té nejlepší skupiny plno kolem dráhy. Samozřejmě Marek Černý na Xray stroji také v soutěži.

Jinak Vojta Novický vede závod velmi dobře. Žádné prodlevy a jsme v čase. Komentuje, kontroluje nasazovače a j v tom opravdu dobrý. Radek Bok pomáhá hlídat čistotu jízdy.

""

Modified nejlepší skupina. A kolem trati opět plno diváků

 

Krátké preview kvalifikace číslo 2

Buggy 2WD – Michal Orlowski v soutěži. Jiří Mára se bude snažit držet první místo, aby získal TQ. Ale soupeřem mu bude zřejmě Micha Orlowski. Zadokolky 2WD jsou jednodušší na údržbu. A sám mohu potvrdit toto tvrzení. Závod Open Challenge jsem si užil se setem RTR.

""

Start kvalifikace kategorie buggy

 

4WD buggy – opět Jiří Mára vs Zdenko Kunak. Ale i Kája Novotný není pozadu. V A finále se rozhodně bude na co dívat. A já osobně jsem zvědav na konečné umístění Zdenko Kunaka. Jede totiž velmi dobře. Gabor Forrai i dnes na startu. Erik Margony jede dnes obě kategorie.

F1 – Jirka Groch je klasikou této kategorie. Miloš Pokorný taktéž. Miloš Saturka – i on jede v pohodě. Mnoho pilotů to bere v klidu a krouží si jen pro radost. Jiní jedou ostřej. Ale slyšel jsem již z několika míst, že by nebylo na škodu tuto kategorii rozumně omezit – zpomalit ji. Byly zde snahy dříve, ale neprošlo to. Rakušané stále drží naše za sebou. Ale jdou rychle, přesně a čistě.

""

Tribuna kategorie F1 skupina 1

 

Stock 17.5 – Adam Černý je dnes zde bez bratra. Oba mi pomohli při akci SPRINT se svými motocykly. Karel Novosád pořídil nový motor do této kategorie a na pohodu ji také užívá. Adam bude soupeřem pro Radka Vodu. Gabor Forrai (HU) jede jak buggy, tak i tuto kategorii. Drahoslav Hejtmánek odstoupil toto kolo z jízdy pro technický problém. Zdenko Kunak vs Marek Černý – oba jezdci stáje Xray. Kdo bude dnes lepší ?

Yokomo GT – za 6 minut jízdy byla spotřeba cca 700 mAh. Z toho náš tým pak propočítá zhruba dobu jízdy na danou kapacitu aku v závislosti na váze modelu. Igor Vlahovič bez problémů čistou jízdou potvrzuje to, že s modelem umí jet opravdu s citem a přesně. Martin Zvára druhý, Jirka Groch si držel třetí pozici. Jezdci o kolo zpět v druhé skupině mjí snahu uhýbat a jde jim to velmi dobře.

""

Modely Yokomo GT na startu kvalifikace

 

Modified -Jan Domanský se svým týmemopět v této kategorii. Podporuje jej i Michal Blahovský. Jaroslav Vala tedy nyní startv této kategorii. Vašek Sauer na scéně, Michal Blahovský nedokončil jízdu. Denis Fadte se bude snažit tlačit na první pozice. A také Patrick Golner. Finále A bude určitě opět hodně zajímavé. Může do tohot promluvit i Radek Flek. Marek Černý po kolizi končí v jízdě a notně rozladěn.

I při tomoto počtu lidí to ubíhá svižně. A vládne tu pohoda. Už ne Vánoční, ale Novoroční. Já mám depo přímo v hale a tak slyším komentář Vojty Novického a pak to přepisuji právě zde.

 

Krátké preview kvalifikace číslo 3

Buggy 2WD – buggy skáčou, jezdci se snaží balancovat stroje ve vzduchu. A samozřejmě zajet v poslední kvalifikaci co nejlépe. TQ v této kategorii Jakob Zundel. V A finále to bude boj.

4WD buggy – i zde to bylo o umu skoků  techniky jízdy. Jiří Rybák se radoval po jízdě ze svého stylu jízdy. A mnoho dalších. TQ získal do A finále Jiří Mára.

F1 – někteří piloti se radují, že spadli do B finále. Prý si tam lépe zajezdí. Patrik Maňoušek i Miloš Klaus. Protože to Ačko bude hard core. Tam bude svištět. TQ této kategorie Martin Szunyogh. Ovšem ani Karl Heinzmann nejede vůbec špatně.

Stock 17.5 – Radek Voda skončil po kvaldách ve finále A. Považuji to osobně opět za super výsledek.  Ve finále A si budou ukrajovat metry piloti Černý, Kunak, Malatinský a další. TQ v této kategorii Marek Černý.

""

Radek Voda má novou sadu pastorků HUDY. A doslova se s nimi mazlí…

 

Yokomo GT – Igor Vlahovič potvrdil ve třetí jízdě TQ. Zkusí jej potrápit ve finále A Martin Zvára z KL Technik. A možná také Jiří Groch. Do osmičky nejlepších se ještě kvalifikoval Jiří Toman. Kolem něj to je ale časově hodně našlapané. Igor najel do 21. kola. A to díky přesné stopě. Ale je nutné poděkovat soupeřům, kteří dělali vedoucímu jezdci prostor.

""

Jiří Toman z RCmedia.cz

 

Modified – velká úmrtnost modelů v posledním kole. A to hlavně v první skupině. Nicméně i zde se do A finále dostane jen 10 nejlepších. Rozhodně tam bude Zdenko Kunak, který má TQ pozici. Jinak sedím u cílové rovinky a ty modely opravdu doslova létají.

Modelky jsou zde. A hned je zde COOL atmosféra. A hlavně se mi zdá, že dnes to jede jako po drátkách. Pořadatel opravdu dodržuje čas, jezdci jsou před jízdou připraveni. Ano, tak to má být.

""

Piloti jednotlivých kategorií s TQ pozicemi. Hostesky nesmí chybět

 

Krátké preview kvalifikace číslo 3

Buggy 2WD – buggy skáčou, jezdci se snaží balancovat stroje ve vzduchu. A samozřejmě zajet v poslední kvalifikaci co nejlépe. TQ v této kategorii Jakob Zundel. V A finále to bude boj.

4WD buggy – i zde to bylo o umu skoků  techniky jízdy. Jiří Rybák se radoval po jízdě ze svého stylu jízdy. A mnoho dalších. TQ získal do A finále Jiří Mára.

F1 – někteří piloti se radují, že spadli do B finále. Prý si tam lépe zajezdí. Patrik Maňoušek i Miloš Klaus. Protože to Ačko bude hard core. Tam bude svištět. TQ této kategorie Martin Szunyogh. Ovšem ani Karl Heinzmann nejede vůbec špatně.

Stock 17.5 – Radek Voda skončil po kvaldách ve finále A. Považuji to osobně opět za super výsledek.  Ve finále A si budou ukrajovat metry piloti Černý, Kunak, Malatinský a další. TQ v této kategorii Marek Černý.

""

Radek Voda má novou sadu pastorků HUDY. A doslova se s nimi mazlí…

 

Yokomo GT – Igor Vlahovič potvrdil ve třetí jízdě TQ. Zkusí jej potrápit ve finále A Martin Zvára z KL Technik. A možná také Jiří Groch. Do osmičky nejlepších se ještě kvalifikoval Jiří Toman. Kolem něj to je ale časově hodně našlapané. Igor najel do 21. kola. A to díky přesné stopě. Ale je nutné poděkovat soupeřům, kteří dělali vedoucímu jezdci prostor.

""

Jiří Toman z RCmedia.cz

 

Modified – velká úmrtnost modelů v posledním kole. A to hlavně v první skupině. Nicméně i zde se do A finále dostane jen 10 nejlepších. Rozhodně tam bude Zdenko Kunak, který má TQ pozici. Jinak sedím u cílové rovinky a ty modely opravdu doslova létají.

Modelky jsou zde. A hned je zde COOL atmosféra. A hlavně se mi zdá, že dnes to jede jako po drátkách. Pořadatel opravdu dodržuje čas, jezdci jsou před jízdou připraveni. Ano, tak to má být.

""

Piloti jednotlivých kategorií s TQ pozicemi. Hostesky nesmí chybět

 

Preview finále číslo 1

Buggy 2WD – nejlepším jezdcem první finálové jízdy A byl Michal Orlowski. I druhé místo obsadil zahraniční pilot Jakob Zundel. Naši to nemají jednoduché.

""

Finále buggy začalo

 

Buggy 4WD – i zde se jedou dnes tři skupiny. Flek (C), Kurečka (B), Mára (A)- trojice nejlepších pilotů z jednotlivých finále. Hlavně A finále hodně vyrovnané.

F1 – dvě finálové skupiny. A kdo že to zajel nejlépe v obou skupinách ? Petr Novák v Bčku, v Ačku pak rakušan Martin Szunyogh. První pozice zahraniční piloti.

""

Formule 1 a jejich start (B finále)

 

Stock – i zde dvě finálové skupiny. A známe první úspěšné obou skupin: Jan Mikulenka v Bčku a Marek Černý v Ačku. Bčko bylo trochu více kolizní. Radek Voda v Ačku zajel velmi zkušeně. Btw: souboj Kunak / Černý ze začátku = krása. Pak Marek poujel a získal náskok. A to za dohledu diváků.

""

TQ kategorie Stock – Marek Černý

 

Yokomo GT – dvě skupiny. A každá opět se svými favority. B finále patřilo Antonínu Pospíchalovi. A finále bez větších problémů vzal do rukou Igor Vlahovič. Martin Zvára st. si krásně zazávodil s Miroslavem Jurenkou. Igor dokázal zajet i do dalšího kola a i když neměl nejrychlejší kolo, měl lepší průměr.

Modified –  a známe vítěze jednotlivých finále. Jan Domanský (C finále), D. Sieber (B finále), Zdenko Kunak (A finále).

Nyní se jede ve 4WD buggy závod v protisměru o poukaz na 1000 Kč Mibosportu. Zde máme nejlepšího Petra Kristka.

""

Petr Kristek bere šek na 1000 Kč od hostesky od fy Mibosport

 

Komentátorovi odchází hlas. Informací bude méně, ale to se musí pochopit. Jinak A finále jsou hodně sledovaná diváky a jezdci. A není se čemu divit. Je se na co dívat.

 

Preview finále číslo 2

Buggy 2WD – pořadí se změnilo v obou skupinách. Roman Bílek a Jakob Zundel vítězí. To znamená, že se bude stále rozhodovat o vítězi.

Buggy 4WD – tři skupiny a tři vítězové. Ladislav Lebánek (C), Ludvík Kurečka (B) a Jiří Mára (A). Jirka je již vítězem celkovým, protože má druhé vítězství. Ludva Kurečka bude brát pohár v Bčku.

F1 – a divy se dějí. Petr Novák druhým vítězstvím získá pohár v B finále. A co Ačko ? Zde potvrdil formu rakušan Martin Szunyogh. Nejlepší náš pilot je Drahoslav Hejtmánek.

""

TQ pozice pro F1 a model hýčkají hostesky

 

Stock – Jan Mikulenka potvrdil kvality a bere pohár v B finále. Nabité Ačko plné soubojů, kde opět pozvedl laťku Marek Černý v best lapu. Zdenko Kunak vítězí po odstoupení Marka. Není rozhodnuto. Každopádně A finále pohledné, profesionální a na úrovni. A Radek Voda se chová na dráze také naprosto perfektně. Jeho předjížděcí gesta jsou bravurní a s citem. Ale to i všichni ostatní. To vše za účasti skoro všech diváků !!!

Yokomo GT – Vladimír Šulc nic neponechal náhodě a Tondu nechává za sebou. Jeho Petronas Toms SC430 vypadá na trati opravdu COOL. V A finále si Igor Vlahovič užil chvilku slávy, když jeho model byl focen na TQ pozici s hosteskami. A pak… Igor potvrzuje formu a stává se celkovým vítězem kategorie. Ale tlačil na něj Míra Jurenka. Martin zvára jízdu nedokončil. Pořadí od druhého místa nejasné. Opět pohledná finálová jízda.

Modified – máme zde již jasné vítěze ? C finále – Robert Patrzek mýchá pořadím. B finále si pojistil Daniel Sieber. A finále a padala STOP and GO. Ano, ano. Avšak to neplatilo pro Zdenko Kunaka, který je vítězem kategorie. Další místa jsou otevřená. Marek Černý dojel druhý.

""

Redaktor Masters.cz „v zajetí“ sličných hostesek

 

Info k závodu 8 hodin Yokomo GT – po briefingu týmů se dohodlo zkrácení jízdní doby na 4 hodiny. A to z důvodu klidnějšího a dřívějšího návratu týmů, které jsou z delší vzdálenosti. Týmy se pobaví a pravidla jsou jasně dohodnutá. Úměrně se i změnila výše startovného. Pořadatel se zachoval velmi precizně. Ale i 4 hodiny jsou dostatečnou zábavou po všechny. Online report je naplánován.

 

 

Preview finále číslo 3

Buggy 2WD – Roman Bílek v Bčku dostane medaily. V Ačku to bude Michal Orlowski. I on bude oceněn. A nejen on. Počkejte si na vyhlášení – vše uvidíte na foto.

Buggy 4WD – potřeba hodně nasazovačů v B finále. Na jeho konci v C finále bude oceněn Vojta Flek. V B finále zmizl výsledek a já nevím, jak to dopadlo. A finále má jasno – Jirka Mára je TOP driver.

""

Model Jiřího Máry v pozici TQ buggy 4WD

 

F1 – B finále vítěze již známe. A finále a vítězem je Herbert Weber. Vítěz již nenastoupil. Drahoslav Hejtmánek byl dnes nejlepším českým borcem.

Stock – na pozoru bylo A finále. Protože Marek Černý nedokončil jízdu. A nyní… Marek s naprostou převahou vítězí. Zdenko Kunak dnes tedy druhý. Gabor Forrai v jízdě třetí.

Yokomo GT – Igor Vlahovič dal na poslední jízdu klasickou LiPol HARD CASE 5200 mAh 70C. A jak to dopadlo ? Auto neposkakovalo, sedělo jako přikované. Nájezd do zatáček jistý, zrychlení v pohodě. Lepší best lap a nájezd. A v číslech ? O 6 sekund lepší nájezd, lepší best lap o dvě setinky. Nechápu to, ale asi na té váze něco bude. Samozřejmě musím počítat s vyšší spotřebou. A že by ta baterka dala větší proud ? Ale teplota motoru byla naprosto v klidu. B finále má v kapse Petr Novák.

Modified – finálový report bych shrnul tak, že zněla opět hudba, představovali se jezdci a pak startovala poslední jízda dne. Tedy tohoto denního závodu. Zdenko Kunak potvdil roli favorita a je hotovo. Po jízdě aplaus se  ším všudy.

Ale před námi je nyní vyhlášení vítězů. Z toho budete mít k dispozici fotogalerii. A potom tento report oficiálně končí a začíná online report z vytrvalostní série Yokomo 4 hours endurance.

Jinak závod dnes ubíhal jako voda a poděkování patří Vojtovi Novickému. Daň za snahu je ztráta hlasu. Já mu prostě tleskám !!!

""

Radek Voda jako nejlepší junior