Střídavé Modster kombo s motorem 11.5T

Igor Vlahovič


Když jsem dostatečně potrápil stejnosměrný systém v modelu buggy 2WD, zvažoval jsem střídavou variantu. A z důvodu jízdy v terénu a nečistotách jsem se rozhodl pro bezsenzorový systém.

Od společnosti Rechard Modellsport jsem zakoupil celý kombo systém Modster. Původně jsem chtěl motor kolem 17,5 závitu. Ale dodaný motor 11,5T by měl být ještě únosný. A není problém si stáhnout výkon.

Jaké jsou parametry tohoto komba, které se skládá z regulátoru a motoru ?

 

Regulátor Modster 50A-SL

Trvalý proud: 50A

Pro modely: 1/10 onroad, 1/10 offroad

Akumulátory: 4 – 12 čl. NiXX nebo 2 – 3 články LiPol

Výkon BEC: 5V/2A

Typ motorů: pouze bezsenzorové motory střídavé

Rozměry: 45x22x20mm

Váha: 60g

 

Motor Modster 11.5T

Kv: 3000 rpm/V

Power: 400W

Velikost: 540

Typ: bezsenzorový

Pozn: ploška na osce, kuličková ložiska

 

Nyní první poznatky po prozkoumání regulátoru:

– regulátor je osazen silovými kabely. Jsou však poměrně krátké a to hlavně ty k motoru (fáze). K akumulátoru jsou sice stejně dlouhé, ale pro moje potřeby dostačující

– naštěstí je možné kabely přepájet díky pájecí plošce. Ale průměr kabelů je malý a širší kabely asi neprotáhnu otvory pro pájení

– regulátor je osazen větráčkem, který lze odpojit. Pasivní chladič také osazen

– odpojit lze kabel k přijímači a také kabel vypínače

– osazen kondenzátorem

– fáze nejsou označena A, B, C jak jsme zvyklí. Ale zapojení je zřejmé z návodu

– možnost pokročilého programování (10 parametrů) viz níže:

 

Možnosti programů:

– síla brzdy

– automatická brzda

– směr jízdy

– výkon při startu

– počet článků

– hranice podpětí

– časování

– rozsah neutrálu

– počáteční brzdící výkon

– výkon vzad

 

Motor:

– tedy problém nevidím. Výkon by měl pro 2WD buggy dostačovat. I zde není označení fází

Programování lze provádět tlačítkem setup nebo pomocí karty (musíte dokoupit). Při první použití je potřeba také provést základní kalibraci.

Jinak programování pomocí tlačítka SETUP je jednoduché a pochopíte to ihned. Předpokládá se natočení video manuálu o kalibraci a programování bez karty.

Podrobné výsledky testování budou zveřejněny. Testováno bude na ostrém závodě Open Challenge Brandýs v kategorii buggy 2WD 1/10.

Už nyní je možné sdělit, že na sněhu systém obstál. Regulace je jemná a pouze při rozjezdu to lehounce kopne. Pak je již vše krásně plynulé. Jezdil jsem bez aktivného chladiče.

Cena komba se pohybuje kolem 2000 Kč. Což je cena velmi zajímavá.

 

Natočil jsem video manuál k tomuto kombu.Ten je uveden i zvláště v menu Video manuály.