Open Challenge Brandýs onroad závod online

Igor Vlahovič


Předpovědi nevěstily nic dobrého na sobotní ráno a dopoledne. Náledí a mrznoucí déšť. Navíc jsem v pátek večer udělal defekt na zadní nápravě a to z boku. Oprava možná nebude proveditelná a novou pneu jedině na objednávku. Je to prostě rozměrově něco extra.

Sleduji předpověď počasí a stav D1. Nakonec v sobotu před 6. hodinou vyjíždím směr Praha a modlím se za sjízdnost silnice. Kupodivu D1 naproto v pořádku. V Brandýse jsem za cca dvě a půl hodiny. Po celou dobu je vše ok. Vystoupím z auta a málem uklouznu. Na parkovišti před sportovní halou.

Nicméně jsem nyní na místě a jsem připraven závodit a psát reportáž z dalšího závodu seriálu Open Challenge. Přijal jsem pozvání od pořadatele Domanský Profimodel, abych je opět přijel mediálně podpořit. A proč ne. Minule se mi tu líbilo a navíc nyní jedu v neděli i závod offroad.

Je na čase připravit si depo a vyzkoušet model Yokomo GT. Ten dnes jedu v kategorii Pan Car. A porovnám, jak pojede tento model 1/12 GT oproti GTčkům 1/10 a 1/12 Pan Carům.

Pokud máte zájem, můžete podrobně výsledky sledovat na níže uvedenýh odkazech MyRCM:

"" 1/10 GT
"" 1/12 Pancar
"" 1/10 Formule
"" 1/10 Stock
"" 1/10 Hobby
"" 1/10 Hobby Peugeot Cup
"" 1/10 OPEN

 

Uvažuje se, že kategorie Pan Car pojedou společně. S ohledem na malou účast. Hodně početná bude dnes Open. O Peugeot Cup zájem tak je. Ale o něco menší, jak minulý závod, kdy se zde jela premiéra. Možnost půjčit si model Peugeot kompletně včetně RC soupravy je lákavá a ojedinělá nabídka pořadatele. Navíc se nestaráte ani o akumulátory. O ty se stará zdejší technik. Po jízdě odevzdáte aku do nabíjecího centra a před jízdou si vyzvednete nabitou. Pohoda, ne ?

""

Podvozek Yokomo GT pojede v kategorii společně s GT1/10 a 1/12 pan Car

 

Kvalifikace kolo 1

GT – zde se sešly modely třech typů. Pan Car 1/12, GT 1/12 a Pan Car 1/10. Nejrychlejší ve skupině byl Vít Linhart s Pan Car 1/12. Motor s méně jak 10ti závity a mechová kola = břitva na koberci. Jiří Hatle s Pan Car 1/10 se vozil za Igorem Vlahovičem, který jede právě Yokomo GT. Oba motory 17.5T, takže rychlost hodně podobná. Ovšem široká kola u Pan Caru 1/10 se projevila jako výhoda. Nicméně svezení všech tři modelů je naprosto v pohodě. První dva čas na kolo pod 13 sekund. Yokomo zatím nad tuto hranici. Ladislav Beran zaostával za třetím Igorem a jede také Pan Car 1/12. Dodo Ťažký zatím na závod nedorazil. Ale Yokomo jede dle očekávání krásně, čitelně a po jízdě motor i regulátor vlažný.

Formule 1 – 5 pilotů na startu. Poměrně slušá účast. Petr Novák zde minule vyhrál. Nyní v první jízdě skončil vzadu a to i přes dobrý výsledek. Zřejmě minul smyčku. A tak se do čela dostal Vladimír Čížek. Za ním pak Jakub Roček. Dokonce i Luboš Hochmal Petra pokořil. Uvidíme, jak se bude vyvíjet druhé kolo.

Stock – jak se dalo očekávat, Tomáš Svoboda nejlepší nájezd. Ladislav Rážek zase pojel kolegu Lukáše Neséta. 7 pilotů v kategorii je klasika. Dnes zde není junior Radek Voda. Vypadá to, že favoritem bude zřejmě Tomáš.

Hobby – 9 jezců je vemi slušné obsazení. Kategorie pro juniory a spíše začátečníky. Vít Linhart před Standou Knesplem. Dnes zde jede mladičký David Novák. Dnes opět s Tamiya TT-01 a karoserií ORC Amemyia SGC-7. Zavítal zde i Standa Pavlíček či Aleš Kuda.

Peugeot Cup – k dispozici opět hotové modely. Na startu i nová karoserie Peugeot s produkce BPA. Z tohoto důvodu je zde i Radek Pavlíček z této společnosti. Narozdíl od původní je tato lépe zpracovaná. Výstavní kousek jede například Jan Balhovský. Co kus, to originál. Ten první typ karoserie je potřeba ihned podlepit. Aby po nárazu nepraskala. Dvě skupiny. Vynikající výkon mladého Davida Nováka v té první. Třetí v jízdě. Stanislav Pavlíček druhý. První dojel čip číslo 8156555. Zřejmě maskovací procedura jezdce, který zajel i TOP kolo. Jelikož jsem nebyl přímo u dráhy, musím zjistit, o koho se jedná :-). Zajímavá podívaná byla v další skupince. Jan Blahovský po dlouhé době na závodě a pochvaloval si, že třetí místo není vůbec špatné. Zatím nestačí na Víta Linharta a na Standu Knespla. Ti nejlepší jezdí s Peugeoty časy pod 14 sekund. A nová karoserie od BPA opravdu funguje.

""

Ladislav Beran v depu

 

Open – zde se vytvořily 4 skupiny. Dnes je to nejpočetnější kategorie. Nechybí v ní Michal Blahovský či Marcel Dostál. Víťa Hola taktéž dorazil. Pohodář Josef Dušánek stále prožívá reklamu od T-mobile – volejte Zadara. Především při první jízdě dne kategorie GT se z galerie ozývalo „Pojď mi HOP“ nebo „Zadara bych nevolal“. Mnoho jezdců jede i několik kategorií. Jiří Hatle je toho důkazem. Tedy start nevynechal ani v této nejrychlejší kategorii. Radek Štěpánek hodně vyrovnaný výkon společně s Karlem Štěpánkem. Pozadu nezůstal ani Jiří Jarolímek. O něco rychlejší byl Jakub Mrázek. A kdo byl nejrychlejší ? Byl to Michal Blahovský. Soupeři mu budou Víťa Hola a David Čermák.

Hudba nám hraje na pozadí. Kolo poměrně rychle za námi. Jan Blahovský komentuje a řídí závod jako minule. Hodně kolegů obdivuje nalakovanou karoserii Subaru Legacy B4 GT.

 

Kvalifikace kolo 2

GT – druhé kolo znamenalo zlepšení Igora s modelem Yokomo GT. Nájezd 24 okruhů, druhé místo v jízdě za Jirkou Hatlem. Rychlost s Jirkou stejná. Jen široké mechové pneu dělají v ostrých zatáčkách svoje. A i když je Vít Linhart hodně rychlý, jeho nevyrovnaná stopa a jízda ho posunula vzad. Každopádně v motorizaci 17.5T v ZERO BOOSTU se Yokomo zde neztratí. A jízda s ním je opět pohodová a na pohled atraktivní.

Formule 1 – Petr Novák už počítal všechna kola a s dostatečným náskokem vítězí. Miloš Hochmal doslova shořel – tedy jeho motor. A regulátor byl skoro mimo model. Petr je nejrychlejší. Asi nebude mít oponenta. Luboš Hochmal dojel do cíle a nyní ho čeká oprava elektroniky v modelu jeho syna.

Stock – Tomáš Svoboda vítězí i podruhé. Tomáš Voldán si polepšil a Jirka Neuwirth také. Před koncem jízdy mladý Novák David volá na otce – tati jdu na jízdu. Trochu stresu, rychle pausnout hru na laptopu a honem na jízdu Hobby. Ladislav Rážek skončil kvalifikaci po odjetí 19. kol.

Hobby – Vít Linhart ponechává soupeře dvě kola za sebou. Jakub Doležal zase nestačí na druhého Standy Knespla. Ani Josef Vacek nemá dobrý průměrný čas v jízdě. Idální je zde start s RTR podvozky. Přikladem může být i Tamiya TT-01. Motor 21.5T střídavý nebo stejnosměrný ekvivalent. Jedná se tedy o pohodovoi jízdu, kterou by měli zvládnout i začínající.

Peugeot Cup – typ karoserie je dnes k vidění 207 a 208. David Novák vítězí v první skupině. Sice měl kontakt se soupeřem. Ale i tak dost dobré. Závody tohoto juniora baví. Dnes to není takový hard core masakr jak minule. Ale finále se blíží. Vít Linhart stále v čele. Jan Blahovský si vždy odskočí od časomíry a užije si svých 5 minut slávy. Karamboly zatím nejsou moc vidět. Jsou dvě skupiny a prostoru je dost. Ovšem jízdní stopa některých je velmi zajímavá. Velké oblouky mimo stopu.

Open – na čele se stále drží Michal Blahovský, Víťa Hola a David Čermák. Zde jede i tým Kokojama, který zvažuje start na 12ti hodinovce Blansko 2013 ve dvou pilotech. Ptali se mě, zda to bude v pohodě. Jan Domanský velmi těsně v souboji s Jirkou Kolmanem. Jakub Mrázek out of race, Marcel Dostál také.

""

Rado Ďuraňa a jeho ráfek. Evidentně zde není něco v pořádku

 

Přišel za mnou Radek Pavlíček z BPA a dostal jsem karoserii Peugeot 208. Čirou lexanovou karoserii s maskováním a základními polepy. Jakmile bude čas, nalakuji ji a zcela jistě ji uvidíte na tomto portále – jak se vytvářela. Pro Peugeot Cup je tato karoserie povolena. A vydrží mnohem více jak původní 207čka. Ta bez podlepení nevydržela skoro nic. Je to hlavně o materiálu.

Je čas na oběd. Hned jak dojedu jízdu a odnasazuji.

 

Kvalifikace kolo 3

GT – co z toho, že Vít Linhart má ve své 12tině 4.5T motor. Na rovině sice jede hodně ostře a rychle. Ale nejlepší kolo měl v této jízdě 11.490. Já s modelem Yokomo s motorem 17.5 a na pneu zajel čas 11.414. Což není vůbec špatné. Vít vítězí. Jiří Hatle s menším náskokem před Igorem. Mně možná stčí přidat lehce na převodu a možná ve finále potrápím minimálně Jirku. TQ pozice – Vít Linhart.

Formule 1 – TQ tedy Petr Novák. Nemá soupeře. Nejlepší za Petrem bude stát Vladimír Čížek. Luboš Hochmal bude startovat z pozice třetí. V každém případě je monopost Petra Nováka dobře vidět na trati. A to pro nadcházející model Yokomo GT chystá na svůj Nissan Nismo GT speciální barevný odstín.

Stock – Tomáš Svoboda v této kategorii dle očekávání na první pozici do finále. Krásné a tsné souboje se dají očekávat mezi janem Neuwirthem a Láďou Křížkem. Oba v poslední jízdě v jednom kole a s minimálním rozestupem. Ze zadních pozic pojedou Miroslav Percl a Miroslav Vedlejch.

Hobby – v poslední rundě zde zabojoval Robert Skála. TQ Vítu Linhartovi ale již nikdo nevezme. Standa Knespl se postaví za něj a právě Robert na oba bude tlačit zezadu. Ale dle výsledků z kvalifikace to nebude tak žhavé. Jakub Doležal by mohl ohrozit Robertovu pozici. Uvidíme, jak to dopadne.

Peugeot Cup – i zde se na čelní pozici postaví Peugeot Víta Linharta. Standa Knespl se mu bude snažit lepit na paty. Jan Blahovský by mohl v klidu držet třetí pozici. Výsledky tomu napovídají. David Novák junior se umístil v početné skupině uprostřed. Ponechal za sebou například Aleše Kudu, Matouše Brtnu či Tomáše Polesného. A pokud pojedou ve finále všichni společně, to bude zážitek a podívaná. A to jan Blahovský ukázal záda Vítovi Linhartovi.

""

Mechanik fy Profimodel připravuje další karoserii Peugeot

 

Open –  i zde máme lídra kategorie. Po třech kolech kvalifikace tedy v čele Michal Blahovský. Ve druhé skupině zajel dobře Karel Štěpánek, který je stále věrný značce Tamiya. Ve skupině první se dařilo Jiřímu Hatlovi. Každá skupina měla svého favorita. TQ pozice patří jen jednomu. V popředí a A finále budou i Aleš Pelikán nebo Karel Doležal.

Pro podrobné výsledky nahlédněte na MyRCM. Chvilka pauzy a jdeme na finále.

 

Finále 1

GT – prozradím, že jsem dal na tuto jízdu pastorek 22 zubů. Model Yokomo GT zrychlil. Sice rovinka byla stejná se soupeři, ale do zatáček jsem byl již dlouhý a nevyhovovalo mi to. Se 17kou jedete vždy naplno a to i v zatáčkách. Toho využil Ladislav Beran a nechal mne až na čtvrté pozici. První v pohodě Vít Linhart, druhý Jiří Hatle. Jedno se mi však povedlo – zajet BEST LAP v této jízdě s motorem 17.5, s pastorkem 22 zubů a na klasickém pneu. Jinak teplota motoru v normálu. Dám zpět 17ku a pokusím se za sebou udržet Láďu.

Formule 1 – Petr Novák jasně vedl do doby, než se mu začal model přetáčet. Nemohl jet naplno. A pustil první místo kolegovi Vláďovi Čížkovi. Ten v klidu a pohodě dojel do cíle jako první. Luboš Hochmal třetí. S poměrně velkou ztrátou na soupeře.

Stock – Tomáš Svoboda potvrdil, že TQ pozice je zasloužená. I v minulém závodě to dokázal. Ladislav Rážek druhý. Nyní s náskokem cca 6. sekund. jan Neuwirth těsně ujel Lukáši Nesétovi. Každopádně pole poměrně vyrovnané.

Hobby – i když je to otevřená kategorie ohledně karoserií, převažují zde opět Peugeoty. V podstatě s jedním modelem můžete jet dvě kategorie. Tuto a Peugeot Cup. Vít Linhart je určitě zkušený pilot. A i dojezd po jízdě bylo pořadí podobné výsledku kvalifikace. Linhart, Knespl a Skála. Mladičký David Novák dojel nyní šestý. Jsem zvědav, jak se mu povede v Peugeot Cupu. Josef Vacek zakončil startovní pole.

Peugeot Cup – a začala řežba. Krátká ukázka je natočena. Pochvala patří Davidovi Novákovi. Čtrvrté místo v jízdě !!! I zde Vít Linhart kraluje. Zajel best lap. Stačil mu sekundovat jan Blahovský. A pak tu máme mezeru 4 kol. Na třetím místě dobojoval Standa Pavlíček. Standa Knespl bohužel končí v 9. kole. Ale je fakt na co se dívat.

 

""

David Čermák jako kyborg, který se podívá na model a ví, co mu schází

 

Open – D finále: pouze dva piloti. Marcel Dostál v souboji s Josefem Horákem lepší. C finále: Dalibor Valder o dvě sekundy lepší jak Jirka Jarolímek. Jan Blahovský komentuje každou jízdu a hlídá její průběh. B finále: fotka modelu Honzy Domanského na první pozici a může se startovat. Těsné souboje mezi jezdci za dohledu ředitele závodu a to hned mezi třemi prvními. Míra Červ vítězí a poráží Honzu Domanského. A finále: nejlepší 8čka se ukázala. Michal Blahovský ve vedení. Těsný souboj po startu mezi Davidem Čermákem a Karlem Doležalem. Za nimi pak Aleš Pelikán. Best lap zajíždí Víťa Hola. David se propadl vzad. Podrobnosti z jízdy na MyRCM.

Jinak jsem ve chvilce volna před prvním finále projel na koberci buggy Thunder Tiger. A první dojem ? Paráda. Staví se to na zadní, gripu to má hafo a v zatáčách se to naklání jak kačenka. Tak na zítřek se těším !!! P.S. pokličky a hrazení překonat není žádný problém 🙂

 

Finále 2

GT – se základním převodem jsem zajel o něco horší kolo. 11.253. Ladislav Beran šíleně zrychlil. Zdá se mi to, nebo jsou ty 2ky Pan Cary přemotorované. Ale zatímco Láďa vše zvládl na výbornou, Vít Linhart bohužel ne. Proto jsem jej nechal za sebou i já. A Jiří Hatle spálil regulátor a do jízdy už nenastoupí. Jak mohl zničit regulátor na motoru 17.5T ? Fakt je ten, že Pan Car 1/12 používají jednočlánek LiPo, tedy 4,2V napětí. Ale i tak pak s motorem 4.5 to jede naprosto šíleně :-).

Formule 1 – opět problémy s monopostem v podání Petra Nováka. Na jednu stranu se mu model přetáčel. Byl rád, že udržel druhé místo. Díky tomu máme prvního jasného vítěze dnešního závodu – je jím Vladimír Čížek. Ale Luboš Hochmal těsně za Petrem. Pokud něco Petr s autem neprovede…

Stock – i zde již máme vítěze kategorie. Tomáš Svoboda v klidu první. Další pozice jsou otevřené jako v kategorii GT. Ladislav Rážek minulou jízdu mnohem lépe. Miroslav Vadlejch vs Miroslav Percl – těsný souboj.

Hobby – tady podlehl tlaku Standy Knespla favorit Vít Linhart a mezi oběma to bude jiskřit i v posldní rozhodující bitvě. Doležal porazil Skálu a tak je i uprostřed pole nahuštěno. Nejméně kol najel Josef Vacek.

Peugeot Cup – tentokráte Vít Linhart nenechal nic náhodě a pojistil si zde první místo. Staník Knespl pojel Honzu Blahovského – změna. Oba však mohou být v klidu, nejlepší čtvrtý jezdec Tomáš Polesný je se ztrátou. Aleš Kuda ani Tomáš Tunkl nezajeli vůbec dobře. Nájezd 7, respektive 8 kol není dobrý výsledek.

Open – D finále: Marcel Dostál i podruhé. Ve dvou se to lépe táhne. C finále: Jirka Jarolímek vítězí a není znám vítěz tohoto finále. B finále: Červ, Domanský, Kolman. Jízda jako přes kopírák. Vítěz Bčka – Míra Červ. A finále: krásné a napínavé souboje. Jezdci těsně u sebe, výměna pozic. Všichni tlačí navzájem na sebe. Víťa Hola vítězí před Michalem Blahovským a není rozhodnuto. Karel Doležal vs Aleš Pelikán. Třetí finále rozhodne.

 

Finále 3

GT – Vít Linhart se potýkal s technickým problémem a díky tomu se mi podařilo dojet za Láďou Beranem. Celkově z toho vzešlo pro mne třetí místo. A to není špatné. Láďa tedy první, Vít druhý. A shrnutí ? Yokomo GT opět bez potíží a s minimální údržbou po celou dobu závodu. Dá se jezdit společně s ostatními typy Pan Carů. Kdyby měli všichni v modelech jeden typ motoru (nejlépe 17.5T), pak Yokomo slušně stíhá. Jediným problémem jsou bezdušové pneumatiky. Oproti mechům mají menší grip. Ale jinak jízda s Yokomo GT dnes – pohoda, každá jízda krása na pohled. Jinak pořadatel prestižní kategorie Yokomo GT na Mibosportu opravdu dobře zvolil elelktroniku a převod. Je to přesně dle mého názoru velmi dobré.

Formule 1 – Petr Novák odstranil závadu a spravil si svým vítězstvím chuť. Ale prvenství v kategorii Vládi Čížka již nikdo neohrozí. Luboš Hochmal bude dnes třetí. Miloš Hochmal zatím sbírá zkušenosti. Zdá se mi, že rychlost modelu Petra Nováka byla už na hranici. Naopak Vláďova rychlost byla na pohled to pravé ořechové. Fakt je ten, že formule jezdí hodně rychle. Neškodilo by tuto kategorii zpomalit.

Stock – Tomáš Svoboda je jasný vítěz. Druhé místo nakonec obhájil Ladislav Rážek. jan Neuwirth bude tedy třetí. Ale kluci si nedali ani metr zadarmo. Jen sekunda je dělila v cíli. Lukáš Nesét je již neohrozil.

Hobby – Standa Knespl nechal za sebou rivala Víta Linharta. Takže ani zde si Vítovi zde moc nedařilo a na první místo celkově nedosáhl. Standa je vítězem kategorie Hobby. A karoserie Peugeot je v kurzu. A jak dopadl celkově David Novák ? 6. místo není ostuda na začátečníka, ne ?

Peugeot Cup – Blahovský / Knespl. Neskutečná radost Honzy Blahovského po jízdě. Zřejmě si ji užíval na 100%. Jízdu komentovala paní Domanská. V podstatě Linhart, Blahovský a Knespl v závodě ujeli zbytku pole. Čtvrté místo patří Stanislavu Pavlíčkovi. David Novák se umístil uprostřed pole. Slušné umístění. Na konci pole se umístili Tunkl s Kudou.

Open – D finále: žádná změna. Marcel Dostál potvrdil úspěch z předešlých jízd. C finále: známe vítěze této skupiny. Uhájil první místo Jiří Jarolímek. Navíc nyní zajel velmi dobře Dalibor Valder. B finále: Honza Domanský chtěl promluvit do pořadí, ale odstoupil. Vítězem Bčka se stal již minulou jízdu Míra Červ. Karel Štěpánek se díky odstoupení Honzy umístil v jízdě na třetím místě.  A finále: poslední jízda dne uzavřela celý závod. Krásná podívaná, kdy jediná chyba jezdce ukončila boj o prvenství. Michal Blahovský se stává vítězem kategorie Open. Na záznamu máte kousek souboje Hola / Blahovský. Na závěr jízdy potlesk. Zasloužený.

 

Dnes je závod u konce. Závod v pohodě, bez prodlev. Nyní se vyhlásí výsledky a pořadatel začne s přípravou offroad tratě na zítra. Bude položen jiný koberec a osobně jsem zvědav na profil tratě. A hlavně jsem zvědav na to, jak zvládnu skoky. Obstojí RTR set buggy Thunder Tiger Phoenix ? Na to vše zítra dostanu odpověď.

Takže si počkejte na foto z vyhlášení a zítra opět naviděnou. Nyní je čas na odpočinek. Trénovat budu až zítra ráno.

P.S. nakonec se vyhlašovaly kategorie Pan Car 1/12 a 1/10 zvláště. A protože mi měřítkově uznali Yokomo do kategorie, stal jsem se vítězem kategorie 1/10 GT. Dodo na stupni byl za odměnu. Takže nakonec Yokomo přeci jen slavilo úspěch.