3.závod IX.ročníku ZVK 8.12.2012

Fanán Stodola


Posledního letošního závodu se zúčastnilo celkem 23 závodníků ve čtyřech kategoriích: 2 WD – 4, 4WD – 11, Open – 5, Formule – 3.

Ještě před příjezdem kluků z Břeclavi jsme vysáli koberec, neboť před námi byla volná tělocvična, volejbalisti neměli trénink ani zápas, takže jsme mohli jít do tělocvičny dříve.

Potěšitelné bylo, že Milan Parák přivezl sebou dva nové kluky z Břeclavi. Ti se střídali s jedním 4 WD autem, bylo vidět, že je jízda baví, že model mají oba v rukou a nebyli poslední. Skončili osmí, těsně za mnou! Věřím, že oba přijedu na naše další závody.

V kategorii 4WD a Open kraloval Marek Schiller. Svojí přesnou jízdou ukázal všem záda! Zvítězil ve čtyřkolkách, kde se mu snažil sekundovat Karel Kratochvíl, ale přece jenom příděl  13 kol za 30 minut je poněkud vysoký. V kat.open ujel druhému Tomáši Brodskému o 7 kol.

Ve dvoukolkách se jel velice vyrovnaný závod, o vítězství se bojovalo až do konce, vyhrál Vít Parák. Ve formulích se jelo ve vláčku, borci na sebe čekali a rozdali si to až v poslední minutě!

Vrátím se ještě ke stavebním pravidlům a to pohonům předepsaným elektromotorům v kat. 4WD. Myslím si, že kdyby se tam švindlovalo s motory, určitě by se mi doneslo, že někdo jede něco jiného. Ale čert nikdy nespí a proto jsem se ujal kontroly prvních čtyř po dojetí poslední A finálovky, aniž by to kdokoliv tušil. A jak to dopadlo? Všechno bylo v pořádku! 3x Ammo 2650 a jeden Mig 280 racing. Takže zde je vidět, že závodníci mají svoje auta „v rukou“! U Marka Schillera rozdíl mezi 4wd a open za 30 minut činil pouhých  6 kol.

Že je předvánoční čas, bylo vidět při prezentaci, kdy každý dostal čokoládového mikuláše a tradičně vánoční ozdoby z vizovického pečiva. Na závěr se tradičně losovaly čokolády, zbytek mikulášů  a viz.pečiva. Při vyhlašování výsledků dostal každý nějakou tu drobnost a po vyhlášení byly připraveny ceny dle vlastního výběru.

Musím ještě poděkovat za pomoc při úklidu dráhy. Děkuji závodníkům, že k nám přijedou až od Břeclavi, z Jabloňan, Ostravy, Havířova, Mor.Třebové, Vsetína, Val.Meziříčí, Zlína, Hulína. Jelikož venku byl už sníh a poměrně dost mrzlo, tak tělocvična byla příjemně vytopená.

Takže do Nového roku všem přejeme hodně zdraví, spokojenosti a i toho závodnického štěstíčka.

 

 

P.S. Ještě se zmíním i o připravované kategorii 1:12, která by se měla jezdit při seriálu ZVK. Už i já jsem si Yokomo pořídil a vzal jsem si ho už v pátek do tělocvičny. Motor 17,5z a regl co umí Zero Boost se mi kdesi toulal, tak jsem do modelu zabudoval, st.sm.motor co je dodávaný ve stavebnici, reglík k němu jsem taky nějaký měl. Hned po postavení dráhy jsem vlítl na dráhu neb nocležníci se teprve začínali sjíždět. Po počátečním ježdění, seřizování výchylek jsem byl velice mile překvapen, že se já s mýma rukama vlezu na dráhu, která byla postavena pro osmnáctiny. Všichni, kdo měli moje Yokomo v rukách, si ho pochvalovali. Byli to hlavně ti, co ty staré dvanáctiny mají doma a myslím si, že v nich „hlodá“ ten pověstný „červíček“, že je snad vytáhnou z krabic a oživí.

Polemika byla i o rychlosti tohoto modelu. Zdál se jim všem pomalý. Ptal jsem se, jakou motorizaci předepsat a většina nebo až na mne byla pro open, protože toto oni už jezdili, tedy vědí, co říkají. No i já si nakonec uvědomuji, že podvozky F 103GT a formule, tedy zadokolky vás nikam v rychlosti daleko nepustí. Či-li jsme motorizaci nijak neomezovali. Ještě jeden paradox, v pátek a  v sobotu jak šlo auto z ruky do ruky, tak se jezdilo při běžném tréninku osmnáctin a nedocházelo vůbec ke kolizím.

Pokud se mi potvrdí další noví zájemci o 1:12, tak se rozšíří trať o další dva metry a jedeme v lednu při ZVK i vložený závod 1:12. Pro ty z vás, kteří se pro kat. 1:12 rozhodnete, mohu udělat testovací závod, co vaše oprášené modýlky snesou a hlavně co bude potřeba ještě doladit. Zájemci pište na fórum na stránkách masters nebo do emailu rcfananzavinacseznam.cz.