Asymetrické duralové bloky řízení pro modely F1 1/10

Luděk Aschenbrenner


Jelikož populární desetinové 2WD formule mají díky velmi jednoduché konstrukci přední nápravy pevnou světlou výšku dochází při opotřebení předních kol ke stavu kdy by sice kola ještě mohla sloužit ale světlá výška už je tak malá že je prostě musíme vyměnit za nove. To je při poměrně vysoké ceně kol a rovněž s ohledem na jejich horší dostupnost celkem neekonomické řešení a proto ALSracing  přináší novinku, která vedle významného zvýšení odolnost dílu řeší tento nedostatek.

Představujeme tuningovou náhradu standartních plastových bloků řízení v podobě duralových tzv. asymetrických bloků.

Jejich specialitou je možnost změny světlé výšky při jejich přehození zleva doprava čím se zrcadlově otočí poloha osy a dojde též ke změně světlé výšky  – viz foto. Další jenmé doladění lze pak realizovat pomocí podložek svislého čepu, které jsou také součástí setu.  Hlavní výhodou těchto bloků je jednak poloha osy kola dole, která dovoluje celkem výrazně zvýšit stupeň opotřebení ”ojetí” předních kol.  U běžných předních formulových náprav do modelů F103, F109 aj. je značný problém s laděním světlé výšky podvozku. U nových kol to řeší sada svislých čepů s podložkama, kterou již delší dobu vyrábíme a nabízíme na e-shopu, avšak ta řeší jen polovinu problému – tedy nová kola a snížení světlé výšky, nedokáže světlou výšku v případě ojetých kol zvětšit (osu posunout níž na čepech).  Pokud se tedy kola ojela na nějakou “mezní” úroveň nešlo s tím v případě běžných bloků řízení už prakticky nic dělat a kola i když by mohla ještě sloužit se musela měnit…. Nové bloky řízení tento nedostatek pomáhají řešit a pochopitelně díky kovovému provedení jsou mnohem odolnějším a spolehlivějším prvkem než bloky originální plastové. Součástí sady jsou též podkládací podložky na osu, které je nutno použít v případě některých typů disků aby nedrhly kulové kloubky o kolo současně lze jimi jemně zvětšovat šířku přední nápravy.

Další info a foto ZDE.