Yokomo GT a moje příprava na závod

Igor Vlahovič


Je jen málo kategorií, kde nemusí být přípravy příliš hektické. To je dáno i tím faktem, že máte tak napsaná pravidla závodu a technické propozice, že vlastně nemáte co řešit. Zvláště, když se jedná o jednoduchý podvozek s náhonem  zadní nápravy.

Jaké jsou tedy moje přípravy na můj první kobercový závod ? Ten první již proběhl, měl premiéru beze mne a premiéra byla nadmíru úspěšná ?

Odpověd zní: žádné přípravy. Ptáte se proč ?

Už na zkušebním závody v letní sezóně 2012 jsem podvozek pouze sestavil dle manuálu, osadil jej elektronikou a obutím a bylo vyřešeno. Osobně mi tovární nastavení vyhovuje od začátku. Pouze jsem dal pryč závaží ze zadní nápravy, protože tam bylo zbytečné. Byl jsem 100% konkurenceschopný.

Na zimní sezónu jsou jasně daná a dle mého názoru dobře nastavená pravidla. A to i ta technická. Díky jednotnému motoru, jeho nastavení, předepsanému ZERO BOOSTU na regulaci a pevně danému převodu se pro všechny zájemce o tuto novou kategorii podmínky v podstatě vyrovnaly:

Motor – LRP X12 17.5T v továrním časování

Regulace – vždy nastavení ZERO BOOSTu

Převod – pastorek 17 na hnací kolo, které je ve stvebnici

Akumulátor – volná volba. Ale stejně všichni použijí originál Yokomo 2S Lipol namísto těžkého dvoučlánku. S Yokomo LiPo je model lehčí a lépe vyváženější. Takže jedině zde bude na tom hůře ten, kdo bude mít akumulátory na sklonku životnosti

Karoserie – jsou autentické a pole vypadá naprosto originálně

Obutí – dáno pořadatelem

Tuning – jen ten. co zlepšuje estetiku vozu, nikoliv jízdní vlastnosti

 

Důkazem toho všeho byla velmi slušná účast na prvním závodě. Nemusíte na něm zrovna být osobně. Stačí se podívat na MyRCM a hned vidíte startovní listinu a výsledky. Těsné souboje Jaroslava Valy, Martina Zváry st. či Ladislava Mlčáka toho jsou důkazem. Ale i všech ostatních.

A to není vše. Když sleduji startovní listinu současnou, objevují se na ní další nová jména: Dušan Bayer, Adam Dubák a mnohá jiná. Je vidět, že pořadatel dokázal a zřejmě ještě dokáže oslovit nové zájemce. Možná právě díky dobře nastaveným pravidlům, které minimalizují prostor pro úpravy a ladění.

Proto ani já se nijak zvláště na závod nepřipravuji. Ono ani není co. Zadní náprava je bez nastavení. Přední nápravu je možné lehce ladit, ale myslím si, že to není u mě nutné. Předepsanou sadu kol mám od začátku, akumulátor Yokomo funguje bez potíží. Regulátor SP Cirtix Club Stock Race je dle předpisů a motor je také již vyzkoušen a nastaven na tovární nastavení.

Jedinou starostí je tedy – mít nabitý akumulátor. A možná mne bude zajímat ještě jedna drobnost. Zda budu mít dostatek adheze na zadní nápravě, když už pneumatiky vykazují větší známky opotřebení. To je asi vše. Ne ne, ještě bude potřeba mazání na pneumatiky. Bez toho se na koberci závodit nedá.

Auto jelo všem dobře již na prvním závodě (viz video), viděl jsem to jezdit i v Holešově. Tady obavy nemám.

Spíše se osobně těším na bohatou konkurenci, která bude hodně silná. V této kategorii opravdu budou rozhodovat ruce a řidičovo umění. Není zde předpoklad, že by zde jedinci hledali způsob, jak se technicky dostat výše.

Tato kategorie má rozhodně budoucnost a to i ve směru vytrvalostních závodů. Ostatně, jeden máme před sebou již tuto zimu v Hrotovicích.

Na závodě v Hrotovicích naviděnou přátelé.

 

Zdroj foto: RC Media.cz