KWC-CZ končí. NCC startuje

Alexander Žvak


Nejprve něco málo k historii seriálu KWC:

V prvopočátku byl seriál KWC v ČR pořádán panem Miloslavem Hanákem ( tehdy HMP – Hanák Model Sport), který se dohodl s Kyosho Deutschland na pořádání české sekce KWC. Z těchto závodů na území ČR bylo možno postoupit na Deutschland finále, dále pak na Evropské finále s možným postupem na finále světové. V této podobě byl závod pořádán několik let do doby, kdy pan Hanák předal pořádání závodů mé osobě.

Tehdy jsem začal pořádat závody pro Modelsport Vágner v Brně, kde jsem byl zaměstnán. Převzal jsem tedy seriál KWC, který byl v té době v podstatě jediným seriálem pro nelicencované jezdce se spalováky. S postupnými úpravami pravidel a spojením s MČR, které se přidalo v kategorii GP PRO (1:10 IC), jsem jej pořádal asi sedm let. Letošním rokem dochází k dalšímu zlomu, KWC – CZ končí, bude však nahrazen seriálem Nitro Czech Cup (NCC), který startuje 27.4.2013 prvním závodem v Blansku.

KWC – CZ bohužel není možno udržet za současné situace. Jezdci ubývají a je potřeba závody otevřít pro jezdce s podvozky všech značek. Seriál vychází z původních pravidel KWC. Jsou zde vypsány dvě kategorie GP Stock a GP Open (podrobná pravidla najdete na www.rcblansko.eu – kolonka Nitro, nebo na www.kyoshogp.phorum.cz – kolonka Pravidla).

Kategorie GP Stock je vypsána pro všechny podvozky se spalovacím motorem v měřítku 1:10, povoleny jsou prozatím karoserie Lola i DTM. Jediné omezení se vztahuje na omezení motoru, zde jsou povoleny motory, které jezdily v kategorii GP Sport, tedy Kyosho GXR-15 a OS max. 12 TGII, jako novinka je zde povolen motor Sonic Pro Stock 12, od  Shepherdu. Palivo 16% Nitro a mechové obutí libovolné značky, které jsou určeny pro silniční modely 1:10.

Kategorie GP Open je taktéž otevřena všem podvozkům 1:10, změnou oproti kategorii Open je možné použití libovolných motorů 2.11, karoserie jsou taktéž Lola a DTM, palivo 16% Nitro, kola mechová libovolné značky. Kategorie Open tedy oproti původnímu GP Race nezaznamenala změny.

Oproti tomu kategorie Stock, je díky omezení kategorie levným a pomalejším motorem otevřena začátečníkům a jezdcům, kteří nechtějí, nebo nemohou investovat do výrazně dražších, ostrých motorů v kategorii Open.

Seriál je celkově otevřen pro všechny jezdce bez nutnosti členství v jakémkoli RC klubu, a bez nutnosti licencí RCAČR.  Ze seriálu není možno postoupit na žádné vyšší závody pod EFRA. Pro jezdce s těmito ambicemi je zde stále kategorie MČR 1:10IC, pro licencované jezdce RCAČR. Toto mistrovství, se  pojede společně s Nitro Czech Cupem. Předpokládaný počet závodů je deset v kategorii GP Stock a šest závodů GP Open. Z toho společně čtyři závody v kategorii MČR , které se pojedou společně s NCC. Kalendář závodů s přesnými termíny a místy závodů bude k dispozici koncem měsíce Únor 2013.

Tímto přeji seriálu NCC ať vydrží na drahách co nejdéle, a je dobrým nástupcem Kyosho World Cupu CZ.