Tato kategorie má nyní volnější pravidla (v rámci seriálu Xray Challenge) a tak je zde možné použít jakýkoliv motor střídavý 17.5 závitu a výše.
Regulátor je také volný, ale musí mí nastavení ZERO BOOST a odpovědnost za nastavení je na straně jezdce.
Převod je volný.
Časování motorů je volné a tak je zde prostor pro zvýšení výkonu. Ale když už je regulátor v nastavení ZERO BOOST, pak i motor by měl být v továrním nastavení.
A protože mám podvozek Serpent S411 Sport, nebylo nic snažšího jej osadit předepsanou elektronikou, penumatikami (ty jsou předepsané pořadatelem) a mohu vyrazit na první závod Xray Challenge Czech – Serie Morava.
Podvozek je osazen a nastaven takto:
Motor: LRP X12 17.5T v továrním nastavení (nejlepší varianta dle mého názoru – tedy bez časování)
Regulátor: Speed Passion Cirtix Club Stock Race (regulátor pro Stock závody, nemusím hlídat ZERO BOOST, není co nastavovat)
Akumulátor: LiPo Dualsky 6300 mAh 70C (v zánovním stavu)
Pneu: osadím předepsaným pneu Sweep v den závodu
Karoserie: Losi Alfa Romeo
Servo: Sawox digital
Převodový poměr koncový: 4.7.1
Podvozek: planetový diferenciál vzadu, přední pevná osa, olejové tlumiče, geometrie „od oka“
Takto je defacto podvozek připraven i na ty závody, kde jsou předepsány motory 17.5T a regulátory se ZERO BOOST. Pak to může být hodně pohodová a klidná jízda. Trochu budou hrát roli akumulátory (jejich stav) a zvolený převodový poměr. Případně časování na motoru. Ale třeba jezdci kategorie pojedou motory bez časování (přímo na nich). Ale o tom bude i první zkušenost ze závodu.
Já budu na závodě tedy testovat:
– kolik bude spotřeba z akumulátoru za danou jízdu
– teplota motoru, teplota regulátoru (vše v základu)
– jízní vlastnosti podvozku v tomto nastavení
– zda bude převodový poměr 4.7.1 dostačující
Myslím si, že taková kategorie je pro mne zcela vyhovující. A proč ?
– minimální starost o podvozek a jeho nastavení
– budu dobíjet jen akumulátor
– půjde o odpočinkovou jízdu
– elektronika by měla být bez přetěžování
– bude čas na psaní online reportu