Serpent S411 Sport připraven na Stock 17.5 ZERO

Igor Vlahovič


Tato kategorie má nyní volnější pravidla (v rámci seriálu Xray Challenge) a tak je zde možné použít jakýkoliv motor střídavý 17.5 závitu a výše.

Regulátor je také volný, ale musí mí nastavení ZERO BOOST a odpovědnost za nastavení je na straně jezdce.

Převod je volný.

Časování motorů je volné a tak je zde prostor pro zvýšení výkonu. Ale když už je regulátor v nastavení ZERO BOOST, pak i motor by měl být v továrním nastavení.

A protože mám podvozek Serpent S411 Sport, nebylo nic snažšího jej osadit předepsanou elektronikou, penumatikami (ty jsou předepsané pořadatelem) a mohu vyrazit na první závod Xray Challenge Czech – Serie Morava.

 

Podvozek je osazen a nastaven takto:

Motor: LRP X12 17.5T v továrním nastavení (nejlepší varianta dle mého názoru – tedy bez časování)

Regulátor: Speed Passion Cirtix Club Stock Race (regulátor pro Stock závody, nemusím hlídat ZERO BOOST, není co nastavovat)

Akumulátor: LiPo Dualsky 6300 mAh 70C (v zánovním stavu)

Pneu: osadím předepsaným pneu Sweep v den závodu

Karoserie: Losi Alfa Romeo

Servo: Sawox digital

Převodový poměr koncový: 4.7.1

Podvozek: planetový diferenciál vzadu, přední pevná osa, olejové tlumiče, geometrie „od oka“

 

Takto je defacto podvozek připraven i na ty závody, kde jsou předepsány motory 17.5T a regulátory se ZERO BOOST. Pak to může být hodně pohodová a klidná jízda. Trochu budou hrát roli akumulátory (jejich stav) a zvolený převodový poměr. Případně časování na motoru. Ale třeba jezdci kategorie pojedou motory bez časování (přímo na nich). Ale o tom bude i první zkušenost ze závodu.

 

Já budu na závodě tedy testovat:

– kolik bude spotřeba z akumulátoru za danou jízdu

– teplota motoru, teplota regulátoru (vše v základu)

– jízní vlastnosti podvozku v tomto nastavení

– zda bude převodový poměr 4.7.1 dostačující

 

Myslím si, že taková kategorie je pro mne zcela vyhovující. A proč ?

– minimální starost o podvozek a jeho nastavení

– budu dobíjet jen akumulátor

– půjde o odpočinkovou jízdu

– elektronika by měla být bez přetěžování

– bude čas na psaní online reportu