MČR LS Porsche Online report

Igor Vlahovič


Probouzím se do krásného slunečného rána. A vím co mě čeká. Poslední závod MČR LS Onroad ve Slavkově. Začíná další závodní víkend, který strávím psaním, natáčením a závoděním.

Prvně jsem dnes ani nechtěl startovat a věnovat se pouze reportování. Ale nakone jsem řekl, jdeme na start. Ptáte se proč ?

Všichni jezdci seriálu (MČR Porsche či EKO a TC) sledují průběžné výsledky. Světe div se, já se o to do dneška nestaral !!! Ostuda, že ? Ale to je jedno. Do 10. místa v MČR Porsche a celkově 4. místo v EKO a TC. Koukal jsem na to. Nakonec jsem naznal, že je to adekvátní k mým podaným výkonům :-).

Přijedu na dráhu a hned slyším „ahoj reportére“. Někteří se zaradovali, když slyšeli, že bych dnes nestartoval. Ale tu radost jim nakonec neudělám.

Co mi však udělalo radost byla skutečnost, že generální sponzor seriálu MČR Porsche a zároveň i sponzor tohoto portálu DESIGN TRADE s.r.o. ocenil moji celosezóní práci. DESIGN TRADE s.r.o je generálním zástupcem CERTINA pro Českou republiku. A čím ? Jak jinak – hodinkami. Generální zástupce nemohl hodinky předat osobně. A tak se toho ujal obchodní zástupce pan Miroslav Hlavatý. Ten mi hned po ránu hodnotné ocenění předal.

Pro mne je to opravdu velká pocta a velmi si tohoto kroku vážím.

""

Obchodní zástupce Certina pan Miroslav Hlavatý a moje maličkost.

 

Tak, a to je po ránu opravdu překvapení. A protože jsem byl oceněn za celkovou prezentaci seriálu LS Onorad a Certiny celkově, ihned jsem si to šel navíc odpracovat. Abych si to řádně uvědomil :-).

Takže když jsem pomohl odnést a nasadit tabuly pro zobrazování výsledků, na celý víkend mám hotovo… Manuální práce je zcela jiná, jak práce redaktorská.

Je po deváté hodině a dráha je otevřená. Pro volný trénink. A toho využívají všichni jezdci. A není jich dnes málo. Boj o poslední bodíky do celkového pořadí (což já nestuduji) přilákali skoro všechny. Ono je zde však neláká jen boj o první místa, ale hlavně atmosféra a ta je 100% každým závodem.

Je na čase, abych vyzkoušel i své Porsche. Ono určitě pojede, ale jistota je jistota.

Nakonec kroužím jen 5 minut. Auto jede velmi dobře a hlavně – dnes jede opačný směr. A to bude zábavy až do konce.

Ještě jsem se koukal na své nové hodinky. A dokonce i kartu s podpisem Kobayashiho jsem dostal. Jen upravit pásek a po několika letech budu opět nosit hodinky. Změna je život.

Dnes bude velmi pěkně. Po ránu je teplo a s adhezí modelu nebude problém.

Online výsledky opět můžete sledovat po celý víkend ZDE.

Přímo na místě mi byl upraven pásek na mých nových CERTINA hodinkách a já je jako správný závodník (po vzoru Kobayashiho) budu nosit.

Jedním ze sponzorů této sezóny je KL TECHNIK. Dodává pneumatiky, náhradní díly a lze zde pořídit i nové FG Porsche.

S kluky ze svitavského klubu jsme po ránu probírali co se u nás událo. Některé prvky se zde nedají prezentovat :-). Každopádně když celou sezónu kluci sledovali moje reporty, pak prý jsem na řadě já osobně.

Na rozpravě jsme se dozvěděli vše potřebné, včetně přísnějšího dohledu na jízdu dne. Dále se mohou v průběhu víkendu hlásit týmy na dvouhodinovku.

Skupin je opět dnes hodně. Účast je vynikající – 25 jezdců.

Níže máte hotové skupiny. Tedy kdo s kým dnes pojede v kvalifikaci 3 plus 10 minut jízdy.

Qualification – Group 1

Nr Pilot Nr Name Age Group Club
1. 26 MIKULENKA Jan RCklub Spartak Celakovice
2. 25 AUGUSTYNEK Vilem Senior ARC Slavkov
3. 59 KAREL Pavel Senior RC Car Ostrava
4. 24 ZDVIHAL Pavel RCklub Spartak Celakovice
5. 61 FRANA Frantisek Senior RC Car Ostrava
6. 37 SONNTAG Jan Senior Auto RC Olomouc
Qualification – Group 2
Nr Pilot Nr Name Age Group
1. 95 KAREL Martin RC Car Ostrava
2. 65 TAZKY Dodo Senior Team Airspeed
3. 11 HLAVATY Miroslav RC Car Ostrava
4. 13 BULVA Leos Senior Modelklub Svitavy
5. 88 LUKASEK Libor Junior Modelklub Svitavy
6. 10 DAY Ivo Senior ARC Slavkov
Qualification – Group 3
Nr Pilot Nr Name Age Group Club
1. 51 KALAB Zdenek Senior RCklub Spartak Celakovice
2. 16 STEHLIK Miloslav Senior RCklub Spartak Celakovice
3. 44 ROVNY Petr Senior AMK – RC Blansko
4. 27 VLACIL Jan RCA Trutnov
5. 8 HARTMAN Petr RC sport Brezi
6. 35 MACEJIK Jan Senior RC sport Brezi
Qualification – Group 4
Nr Pilot Nr Name Age Group Club
1. 3 VLAHOVIC Igor ARC Slavkov
2. 9 JILEK Filip RC sport Brezi
3. 28 RYBAK Jiri ARC Slavkov
4. 2 BAYER Dusan Senior ARC Slavkov
5. 53 CERMAK David RCA Trutnov
6. 36 VYSIN Jiri Junior RC Lestr Models
7. 33 JURENKA Miroslav Senior Modelklub Svitavy

Jak vidíte, startovní pole je pestré. A jízda opačným směrem všechny dokonale prověří.

Startujeme poslední závod sezóny 2012 !!!

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – první jízda dne byla odstartována. Vladimír Šeliga bude dnes hodně hlídat a bude přísný. A to hlavně ve finále. Těsné bodové rozestupy na prvních pozicích si to zaslouží. Pavel Karel ovládl tuto jízdu. Jako jediný se dostal s kolem pod 30 sekund. Kolegové budou muset přidat.

Skupina 2 – Miroslav Hlavatý trochu lovil své Porsche na dráze. Chce to ještě poladit. Opačný směr některým dělá problémy. Hlavně nájezd na cílovou rovinku. Libor Lukášek junior opět výborná jízda. 21 okruhů je velmi slušný nájezd. Martin Karel o okruh méně.

Skupina 3 – i zde piloti lovili své modely po trati. Jízdu ukončil dříve Petr Rovný. Petr Hartman zajel také 21 kol. Jako jediný z této skupiny. Zbytek pole pak 20 okruhů, což je pro mnohé standardem.

Skupina 4 – jak to, že jsem v „nejlepší“ skupině ? Další výsledek snahy po celou sezónu. Jezdit s těmi nejlepšími je taky za odměnu. S drobnými chybami nakonec druhý v jízdě. Ale nájezd je dostačující pro přímý postup do semifinále. Jirka Vyšín opět nepolapitelný jezdec. Míra Jurenka jízdu nedokončil. Taktéž Jiří Rybák. Dušan Bayer najel pouze 20 kol. U něj jsme zvyklí na lepší výsledek.

""

Maximální soustředění na tribuně už v kvalifikaci

 

Dnes jsem se rozhodl finálové jízdy natočit jinak. Z jiného pohledu. Bude to jen start a co se bude dít pár minut po něm. Ale je to nový nápad, jak to zdokumentovat. Musí mně to však povolit ředitel závodu.

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – František Fráňa nyní ukázal záda kolegům. A to i minulému vítězi jízdy Karlu Pavlovi. Jan Sonntag zatím pouze 7 okruhů v této jízdě. Aby nakonec nebyl více v depu než na trati.

Skupina 2 – druhá jízda této skupiny a opět slyším kontakt s mantineli. Někteří se stále učí profil dráhy. Fakt je ten, že to je jiné a musí se jet více s citem. V tomto případě někdy méně znamená více. Tedy já se toho držím pořád.

Skupina 3 – Petr Rovný dal nová kola na zadní nápravu. Dělám mu nasazovače a hlídače. Zlepšil si jízdu ? Petr Rovný ano. Ale Petra Hartmana dokázal pokořit Miroslav Stehlík. Oba mají lepší nájezd jako minule a posouvají se vpřed.

Skupina 4 – já již kvalifikaci nepojedu. Nájezd je slušný a nemusím absolvovat 1/4 finále. Samozřejmě lepší startovní pozice ve finále je lepší. Ale ono to pak stejně dopadne jinak :-). Já nakonec chvíli kroužil. Ale po výletu mimo dráhu jsem to pro jistotu ukončil. Dušan Bayer jezdil do doby ukončení mé spanilé jízdy za mnou. Jirka Vyšín jízdu nejel. Také nemusí, pokud se soupeři výrazně nezlepší. Miroslav Jurenka vítězem jízdy. Před Davidem Čermákem a Jiřím Rybákem. Všichni nájezd 21 kol a velmi slušné dojezdy.

 

Následující krátké video ukazuje ranní přípravy a něco z jízdy kvalifikace

 

Jinak na opraveném ultrabooku Samsung 530U (byť trochu styl DO-DO (dodělej doma) se opět všechno dělá FASTER. Video, foto – všechno lze dělat naráz a o to tu jde. Ale doma je stále náhradní a záchranný Asus 1015BX. Ten redatora podržel u DRIFT párty v OC Futurum !!!.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1 – poslední možnost si vylepšit výsledek. Pavel Karel se dostal zpět na výsluní. Kolegové to s přímým postupem tak lehké mít nebudou. Jan Sonntag opět navštívil hrazení. Vilém Augustýnek najel dva okruhy a zajel do depa.

Skupina 2 – Libor Lukášek skvělá jízda. Radost pohledět. Také jeho karoserie vypadá stále jako nová. Zkušenosti z buggy se zde na onroad trati bez problémů dají aplikovat. Miroslav Hlavatý si jízdu konečně užíval. Ivo Daye nechal daleko za sebou.

""

Libor Lukášek se směje. Nájezd už má a prostě mu to jde

 

Skupina 3 – Petr Rovný těsně před startem opět řešil kouslou přední levou brzdu. To mu znemožnilo najel lepší výsledek. A jeho postup přímo do semifinále je ohrožen. Petr Hartman zajel BEST LAP 28.065 a podařilo se mu najet velmi dobrý výsledek – 21 kol za 10.01 !!! Jeho jízda byla agresivní, ale na pohled velmi zajímavá. Miroslav Stehlík druhý. Z počátku to vypadalo na to, že bude Petra stíhat. Výsledek byl nakonec jiný.

Skupina 4 – zde jsem již nenastoupil. Šetřím palivo a hlavně pneumatiky. Dnes musí vydržet do konce závodu. Jen jsem pozoroval, kdo se ještě dostal v tomo kole přede mne. Dušan Bayer stavěl v depu u Aleše Bayera. Pořád nemůže řádně naladit model. Dušan Bayer nedojel a na dráze na konci jízdy jen dvě auta – Davida Čermáka a Jirky Vyšína. No a kdo je přímo v semifinále ?

1 8 HARTMAN Petr 21 10:01.012
2 36 VYSIN Jiri 21 10:04.072
3 53 CERMAK David 21 10:08.913
4 16 STEHLIK Miloslav 21 10:12.144
5 88 LUKASEK Libor 21 10:13.351
6 33 JURENKA Miroslav 21 10:13.805
7 28 RYBAK Jiri 21 10:21.128
8 3 VLAHOVIC Igor 21 10:24.186
9 35 MACEJIK Jan 20 10:02.154
10 2 BAYER Dusan 20 10:07.027
11 44 ROVNY Petr 20 10:09.612
12 27 VLACIL Jan 20 10:10.289
13 9 JILEK Filip 20 10:10.418
14 11 HLAVATY Miroslav 20 10:12.282

""

Takto se pojedou finálové jízdy

Finálové jízdy startují za 20 minut. Zjišťuji, že hodinky na ruce už ani necítím. Jsou lehké. Navíc už nemusím hledat mobil, abych se podíval na čas. Prostě jen otočím zápěstí a vím to. Prostě pohoda 🙂

 

1/4 finále B – nejen tento start bude natočen. Když nepojedu, podíváme se na startovní procedůry závodníků. Start se povedl bez potíží. Já sledoval vozy cca 3 kola po startu. A budete svědky i jedné nehody (Dodo Ťažký out of track). Jinak do cíle dojel první František Fráňa před Dodo Ťažkým.

 

1/4 finále A – start opět bez chyb. Chybu v prvním kole dělá Leoš Bulva (viz video). Každpádně po startu celkem vláček. Ten pak 8 minut před koncem jízdy končí. Omezovač vášní byl asi vypnutý. Do cíle dojel první Pavel Karel. Ivo Day na druhém místě. Třetí Zdeněk Kaláb.

 

1/2 finále B – start bez chyby. První v klidu Jirka Vyšín. Já si užíval souboj s Mirou Jurenkou. Nejprve první, pak druhý a na závěr jsem dojel na hezkém druhém místě. Mira prý začal mít problém s brzdou. Stejný problém řeší stále Dušan Bayer. Ten celou dobu jel s problémovými brzdami a už neví, čím to může být. Postup si skoro zajistil Miroslav Hlavatý. I ten jede nyní pomaleji a hlavně stopu.

 

1/2 finále A – i zde start v klidu. Od začátku do konce a hlavně na konci naprosto šílený souboj mezi Pertem Hartmanem a Davidem Čermákem. David opřel auto na cílovce málem do obrubníku. Měl velké štěstí. Petr nakonec první. Petr Rovný v souboji s Macejíkem. Několik konaktů. Mladý junior Lukášek zajel třetí místo. Postupující si pak prohlédnete po dalších finále.

 

 

""

Start 1/2 finále A

 

Finále C – i zde opět vše na začátku v klidu. Jakoby všichni brali na vědomí, že start je natáčem. Martin Karel je vítězem C finále. Postupuje tedy do Bčka. Pavel Zdvihal mu částečně stačil. Postup má však jistý jen ten první.

 

Finále B – opět čistý start. Neskutečné dnes. U Vladimíra Šeligy byl nyní další rozhodčí, a tak jezdci si asi byli vědomi patřičného dohledu. A jak je vidět, najednou to jde. Jet čistě. Miroslav Hlavatý neudržel první pozici. Na tu se dostal Jiří Rybák. I zde do A finále postupuje jen první. Kdo to nakonec po 15. minutách byl ? Miloslav Stehlík je 11 pilotem A finále.

 

O diváky není nouze. A hezké ženy také ne. Stačí se podívat do galerie. Pořadí před startem A finále máte níže:

1. 36 VYSIN Jiri Junior RC Lestr Models
2. 8 HARTMAN Petr RC sport Brezi
3. 53 CERMAK David RCA Trutnov
4. 3 VLAHOVIC Igor ARC Slavkov
5. 33 JURENKA Miroslav Senior Modelklub Svitavy
6. 88 LUKASEK Libor Junior Modelklub Svitavy
7. 9 JILEK Filip RC sport Brezi
8. 2 BAYER Dusan Senior ARC Slavkov
9. 44 ROVNY Petr Senior AMK – RC Blansko
10. 27 VLACIL Jan RCA Trutnov

11. je Miloslav Stehlík.

 

A finále – Miloslav Stehlík musel odjet dříve. A tak se finále nezúčastnil. A zase ten start. Krása až na to, že se musel opakovat. Podruhé to bylo o něc lepší. Pak se strhl neuvěřitelný souboj. A to snad o všechny pozice. Od začátku do konce Jirka Vyšín odolával Petru Hartmanovi. Oba jeli pilu. Stejně jel i David Čermák, který odolával Mirovi Jurenkovi. Já několikráte chyboval, a tak se propadl na 9. pozici a tam si kroužil už klidu. Jezdil jem za Petrem Rovným několik kol. Hlavně – jsem dojel do cíle. Nakonec po struhjícím boji vítězí Jirka Vyšín a ten se stává Mistrem republiky kategorie Porsche. Vícemistr bude Miroslav Jurenka. Krásné finále. Foto TOP 10 bude brzy zveřejněno.

""

Start finále A. TQ Jiří Vyšín

Pořadí po jízdě:

1 36 VYSIN Jiri 64 30:10.063
2 8 HARTMAN Petr 64 30:11.885
3 33 JURENKA Miroslav 63 30:06.173
4 53 CERMAK David 63 30:14.206
5 9 JILEK Filip 62 30:21.559
6 88 LUKASEK Libor 61 30:07.072
7 44 ROVNY Petr 60 30:10.708
8 27 VLACIL Jan 60 30:26.164
9 3 VLAHOVIC Igor 60 30:27.405
10 2 BAYER Dusan 31 16:48.006
11 16 STEHLIK Miloslav 0 0:00.000

 

Nyní proběhne vyhlášení výsledků. Dnešní závod byl náročný a jsem poměrně znaven. Hodně práce a k tomu dlouhé závodění. Fakt to není legrace.

Foto z vyhlášení je v galerii. Omluvte horší kvalitu. Šero neprospívá focení.

Počkejte na video TOP 10 pilotů A finále a zítra naviděnou.

A co závod ? Povedl se dnes ? Samozřejmě, že ano. A opravdu to stálo za to. Velká účast, spousta jízdy a mnoho zajímavých okamžiků. To byla sezóna MČR LS Porsche 2012.