Po včerejším hojmě obsazeném a napínavém závodu MČR Porsche přichízí opět na řadu druhá část – dnes kategorie EKO a TC. Obě kategorie jedou společně a s modelem Porsche se zde rozhodně neztratíte.
Online výsledky dnes ke sledování ZDE.
Dnes to vypadá na cca 11 jezdců. Možná i 12. Takže se pojedou kvalifikace a zřejmě jedno finále. Jeden nepostoupí.
Dráha byla otevřena přesně v 9 hodin a já jdu vyzkoušet moje Porsche. Pojede jako včera ? Dnes je chladněji. Uvidíme.
A světe div se. Já dnes poprvé zkusil nastavovat motor. Nejprve sám, ale pak jsem oslovil pana Vyšína st. a ten mi ochotně vysvětlil, na co která štelovací jehla je. Jsou tam na motoru, jak jsem zjistil, celkem tři. To není moc velký počet, ale kroutit s každou svévolně se nevyplácí. Ale trochu času a už něco vím. Stříbrným šroubkem se nastavuje volnoběh. Spodním pak, aby se motor při přidání nekuckal a nakonec horním výkon motoru. Tedy snad jsem si to vše zapamatoval. Jinak je to vše o poslechu motoru. No není to úžasné ranní poznání ?
Tak toto nastavování jsem se dnes snažil pochopit.
Ale jak je vidět, pořád je se co učit. Jinak na dráze už jezdí ECA i RS5 podvozky. A taky probíhá prezentace.
Rozprava je úspěšně za námi. Nakonec nás je 15 a tak se pojede semifinále A, B. A pak B finále a vítěz postoupí do A finále na 11. pozici. Takže si zase dostatečně zajezdíme. Za 15 minut jede první kvalifikace.
Kvalifikace 1
Skupina 1 – Libor Lukášek junior opět na startu se svým zeleným Porsche. A všem ukázal, jak se jezdí. Vzal si rady o kroužení k srdci a opravdu je se na co dívat. Jeho jízdní styl má úroveň. 21 okruhů najel i Ivo Day, který dnes zajíždí nový motor vesvém BMW.
Skupina 2 – zajímavá skupina. Igor Vlahovič zatím nejlepší nájezd. Soukromý závod s Dušanem Bayerem, který lehce chyboval, ale i tak zajel kolo pod 28 sekund. Jiří Vyšín s RS5 trochu bojuje. Jiří Těhník a Jiří Rybák okusili taktéž 21 okruhů.
Já opět aplikoval jízdu spíše pomalejší s dokonalým průjezdcem zatáček. Není nad to, když odstavíte přesně kde potřebujete a pak zatáčku projedete lehce na neutrál jako s elektrou typu STOCK.
Kvalifikace 2
Skupina 1 – Libor Lukášek vylepšil svůj nájezd. Marian Sedlák a Miloslav Pfeffer pouze 20 kol nájezdu. Zde máte ukázku jízdního stylu mladého juniora Lukáška.
Skupina 2 – já jsem na jízdu nenastoupil. Není nyní důvod. A co soupeři v této jízdě ? Když nejedu jízdu, mohu fotit kolegy. Dušan Bayer v čele jízdy. Za ním Jiří Těhník. Pozoroval jsem jízdu Dušana a Jirky. Dušan agresivní styl jízdy, Jirka spíše klidnější. Je zajímavé, jak každý jezdec má svůj styl. Jiří Vyšín stále ladí RS5. Do jízdy ještě nastoupili Pavel Holub a na chvíli i Josef Dušánek.
Kvalifikace 3
Skupina 1 – Libor Lukášek nyní přitvrdil a jeho jízda byla hodně ryuvidíte na záznam)chlá. Ale i na pohled hodně ostrá. Sázel kola pod 28 sekund, dokázal za sebou nechat Dušana Bayera včetně mě v této jízdě. A měl jednu kolizi s Janem Sonntagem. Toť vše. Nájezd 22 kol je neskutečný drive. Noooo. Máme tu asi nového šampióna.
Skupina 2 – Dušan Bayer se pokusil zajet lepší výsledek jak junior Lukášek. Dělal pro to maximum. Pak ale měnil obutí a nájezd se nekonal. Jirka Vyšín konečně naladil model BMW a jízdu vítězí. A s velmi slušným časem, který ho posunul kupředu. Jirka Rybák si jel svoje. Ostatní občas na trati stáli. Níže je výsledek kvalifikací:
1 | 88 | LUKASEK Libor | 22 | 10:25.090 |
2 | 3 | VLAHOVIC Igor | 21 | 10:03.809 |
3 | 36 | VYSIN Jiri | 21 | 10:05.365 |
4 | 2 | BAYER Dusan | 21 | 10:07.722 |
5 | 28 | RYBAK Jiri | 21 | 10:14.408 |
6 | 4 | TEHNIK Jiri | 21 | 10:17.167 |
7 | 10 | DAY Ivo | 21 | 10:26.767 |
8 | 84 | SEDLAK Marian | 20 | 10:06.028 |
9 | 63 | PFEFFER Miloslav | 20 | 10:11.456 |
10 | 18 | HOLUB Pavel | 20 | 10:13.603 |
11 | 37 | SONNTAG Jan | 20 | 10:24.706 |
12 | 99 | KRAFT Jan | 19 | 10:15.759 |
13 | 20 | DUSANEK Josef | 19 | 10:17.812 |
14 | 25 | AUGUSTYNEK Vilem | 18 | 10:11.375 |
15 | 14 | MIKULEC Tomas | 16 | 10:13.476 |
Finálové jízdy
1/2 finále B – Igor Vlahovič zaspal start a Dušan Bayer se ihned dostal do vedení. 3 minuty vedl a získával náskok. Pak se přehřálo obutí a Dušan musel zpomalit. Igor se dostal do vedení a kroužil na první pozici až do konce. Ze začátku se jej držel Pavel Holub a Jiří Těhník. Ti spolu bojovali, ale pak získali ztrátu. Krásně spolu soupeřili Jan Kraft a Vilém Augustýnek.
1/2 finále A – Libor Lukášek po opakovaném startu první před Jiřím Vyšínem. Později však Vyšín první a oba borci kola pod 18 sekund. Miloslav Pfeffer dostal STOP and GO (uvidíte na záznamu). Jirka Rybák si držel třetí pozici. Jirka zajíždí TQ na A finále. Libor Lukášek pojede ze třetí pozice. Za Igorem Vlahovičem. Finále B ukáže postupujícího do A finále. Jiří Rybák pojede z prostřed pole.
Finále B – jen chvíli vedl Jan Kraft před Jirkou Těhníkem. Pak se pole roztáhlo a do cíle dojel jako první Jiří Těhník. Je tedy 11 jedcem finále A.
Finále A – z mého pohledu. Tak naladěno mám. Ale při ostrém startu mi zhasne motor a jezdci nedokáží reagovat. Náraz zezadu, vyrvané zadní rameno. Nechci jet dále. Ale mechanik Vyšín Jiří mi silou narval rameno zpět, sladil volnoběh a já tedy jedu. Ale startuji z depa. Nevadí, říkám si. Mám nasazené rameno, nevím jak daleko dojedu. Nu dobrá. Po startu ve vedení Jiří Vyšín a v podstatě v klidu dojíždí do cíle. Dušan trápí mladého Lukáška, za nimi číhá Jiří Rybák. A já ? Já postupně dojíždím své soupeře – Jiříého Těhníka, Pavla Holuba. Pak přichází na řadu Miloslav Pfeffer. Pak dělá chybu Dušan Bayer a i později Jirka Rybák. Jsem na čtvrté pozici a stále jedu. 3 minuty do konce a chybu dělá Tomáš Mikulec. No a já dojíždím na krásném třetí místě za druhým Liborem a prvním Jirkou. No nádhera. A díky všem mechanikům a Vilémovi Augustýnkovi za asistenci.
Foto vítězů v galerii. Přibude jen představení TOP 11 pilotů A finále.
Krásný závodní víkend za námi. Nashle za 3 týdny.