SPRINT 2012 reportáž

Igor Vlahovič


Asi není potřeba se nějak podrobně rozepisovat o průběhu. Ale do dvou vět to prostě nenapíšu. Ani nevím, čím začít.

V úvodu bylo sděleno, že model je vcelku a v ostrém testu obstál. Všechny asi zajímá, jakou rychlostí jsme dnes jeli a jak obstál TRAXXAS XO-1 ve srovnávacím testu zrychlení proti motto a Porsche Carerra. Než se dostanu k podrobnějšímu popisu, sdělím vám toto:

Maximální rychlost modelu TRAXXAS XO-1 byla 168.2 km/h. A co se týče srovnání akcelerace na cca 200m ? Obě motorky a sportovní auto byli „pokořeny“. Ale připomínám znova – nešlo o soutěžení a porážení soupeřů, ale o fyzické srovnání výkonu všech strojů. Jasné ?

Nyní to vezmu hezky popořadě tak, jak jsem to zažil já jako organizátor akce, koordinátor a já nevím co ještě …. oooo ano, jako pilot modelu TRAXXAS XO-1. Jdeme na to:

Jedu autem po vyzvednutí hostesky Lenky Trybulové a fotografa Martina Skorupského z centra města a  potýkám se špičkou. Ve 12 hodin špička ? Bohužel ano. Mezi tím vyřizuji pořád nějaké telefonáty a jeden z nich je i od štábu TV Nova – na poslední chvíli mění místo natáčení. Ale v každém případě mají zájem o záznamy pořízené mým realizačním týmem a ve spoluráci se mnou bude natočena dodatečně reportáž. Takže o této skutečnosti budete neprodleně informováni.

Do areálu přijíždím jako poslední :-). Nemá se to, ale co už. Ani nevystoupím z auta, abych si připravil model a přesunul se směr PADDOCK a už musím odpovídat a reagovat na dotazy novinářů MF Dnes, Brněnské Rovnosti, případně Českému rozhlasu. Mezi tím připravuji model na parkovišti a začínám být více a více nervózní.

Pak se celý náš tým, včetně přítomných sponzorů a jejich rodinných příslušníků přesouváme směr PADDOCK. Tam nastává problém – traťový komisař nás nechce pustit do prostoru cílové rovinky. Má zákaz, protože se řeší problém v jiné části okruhu. Po chvíli je vše v pořádku a my můžeme začít. Je vidět, že na okruhu dbají na maximální bezpečnost a pokud není vše 100%, nikoho nepouští na trať.

V PADDOCKU ihned začalo focení a proběhlo úvodní představení modelu, poděkování sponzorům a mezi tím jsem model zprovoznil. I zde byla malá překvapení, ale vše tím nabralo na adrenalinu.

Jako první se provedl ostrý test maximální rychlosti. Půlka diváků byla u dráhy, zbytek dal přednost střeše PADDOCKU. Bylo to na jejich výběru. Já zapnul model, vyšel na tribunu a po zjištění, že model jede jak má, jsem provedl tři ostré průjezdy. Dvě kamery to snímaly z PADDOCKU, další od dráhy. Bylo to točeno několika pohledy a určitě se z toho dá vybrat.

Po třech průjezdech jsem zjistil, že jsem sice zapnul GPS modul, ale nepotvrdil zápis dat. A tak jsem musel zpět na PADDOCK a provést další dvě ostré jízdy. Ty byly v pohodě a po sejmutí karoserie jsme shlédli údaj 168,2 km/h. Sice o 2 km menší rychlost jak na generální zkoušce, ale dnes byly jiné podmínky pro dosažení rekordu.

 

Po krátké přetávce se mohlo přejít k druhé části testu, a to SPRINT s pevným startem na cca 200m. Zde se postupně na startovní čáru postavily tyto stroje:

SUZUKI GSX600F, 80HP, 0-100 km/h za 5,2 sec

 

YAMAHA FZR1000, 150HP, 0-100 km/h za 3,6 sec. Zde nás překvapil čistící vůz 🙂

 

PORSCHE 911  CARERRA 2 Typ 964 (STOCK), 250HP, 0-100 km/h za 6,6 sec (Triptonic převodovka)

 

RC model TRAXXAS XO-1 má papírově 0-100 km/h za 2,5 sec. Vždy mluvíme o papírových hodnotách !!! Jak to dopadlo, vidíte na záznamech.

Ve všech případech měl TRAXXAS a jeho pilot výkonu na rozdávání. Pak však přišlo překvapení. Kluci s motorkami se postavili na start a vyzvali mne na společný SPRINT ve třech. Hmmmm, tak to moje hladine adrenalinu vyšplhala hodně vysoko. Ale i zde jsem uspěl.

 

Poté jsme se přesunuli na parkoviště a zde proběhl kolotoč točení, focení a rozhovorů s novináři.

 

Po této ceremonii nezbývalo než poděkovat všem sponzorům za podporu a účast, poděkovat realizačnímu týmu a mohli jsme se odebrat domů.

Celý realizační tým odvedl skvělou práci. Kluci na motorkách do toho dali všechno, aby akce nabrala na akčnosti. Hosteska Lenka to vše pojistila krásou, která ke sportovním vozům, motorkám a modelům patří.

 

První info v médiích

ROVNOST text

ROVNOST foto a video

iDNES.CZ – fofo, video

P.S. všichni se samozřejmě můžete těšit i na záznam z generální zkoušky. I tam to bylo hodně zajímavé. Kromě toho budou k dispozici další videozázamy, které mi budou dodány. Tato akce ještě neskončila…

 

Video v „mezinárodní verzi“