MČR LS Onroad Posche Svitavy 4.8.2012 online

Igor Vlahovič


Odskočil jsem si z dovolené nedaleko Moravské Třebové, abych se zúčastnil dalšího závodu MČR LS Onroad v kategorii Porsche. Dle přihlášek opět výtečná účast. A na místě jsem se mohl přesvědčit, že tomu bude opět pravda.

RC klub Svitavy má dráhu vělkých rozměrů a tak je vhodná i pro velká měřítka. Zázemí je se vším všudy, pouze stly a židle jsou potřeba. Tribuna je krytá a pojem více jak 10 pilotů. WC a občerstvení je samozřejmostí.

Po čase 8:30 začal volný trénink. Více jak 25 modelů přihlášených do závodu dnes bude bojovat o stupně nejvyšší.

Tak jsem se i já projel na upravené trati. Kolem vyrostl plot, v nebezpečných zatáčkách jsou pneumatiky. Poklice jsou napevno, tak i rozdělovníky tratě. Takže udrží modely ve své dráze. Jezdil jsem zde s 1/10 i 1/18. Malé měřítko 1/18 se dá jet jen na zkrácené trati. 1/10 je na cílové rovince hůře vidět. 1/8 onroad jsem nejezdil, ale dle slov jezdců je to dobrá velikost tratě. No a 1/5 je naprostá pohoda. Vidíte auto jako na dlani a není problém s orientací. Jen povrc je hrubý asfalt a nerovný a tak pneumatiky dnes dostanou zbarat.

Ale kolem tratě jsou reklamy sponzorů a vypadá to zde v této sezóně jako na skutečném závodišti. A jezdci využívají volného ranního tréninku.

Online výsledky najdete a sledovat můžete ZDE. A to po oba dva dny. Dnes tedy MČR Porsche a zítra pak MČR EKO a TC.

Dnes je závod pouze pro modely FG PORSCHE 911, které lze zakoupit u KL-TECHNIK. Kromě modelu zde najdete kola či náhradní díly.

Jinak jsem zde z dovolené, jak bylo avizováno a tak jsem si přivezl pouze model, kufřík a malou židličku. Navíc zpět mi bere věci Petr Rovný, jinak bych se neodvezl zpět. A tak jsem depo měl bez stolku. Ale zde musím pochválit pořadatele, protože ihned zařídil stůl, no spíše lavici. Kde se mi vejde jak model tak i notebook. Vidím zde snahu o co nejlepší zázemí pro všechny.

Závodníci chodí kolem mne a občas se podělí s názorem na trať. Že bude spotřeba pneu větší jak jinde, to už vím i já. Některým však model nesedí na trati a musí ještě ladit. Podmínky dnes budou náročné a prověří všechny na 100%.

Kromě MČR Porsche, kde generálním sponzorem je CERTINA, se jede vložený závod buggy 1/6. A to na této asfaltové trati. Jen připomínám, že pro stabilně jezdící závodníky je možné zakoupit hodinky značky CERTINA přímo na závodě s 30% slevou. A to u obchodního zástupce této značky.

Do závodu se přihlásilo 27 jezdců. A to je hodně slušné. Porsche si drží úroveň. Za malou chvíli bude rozprava. Na trati se nyní prohání buggy 1/6. Tak trénují na svůj volný závod.

Ozvučení areálu je taky dobré. Sedíme na druhé straně od tribuny a slyšet je i při jízdě modelů dobře.

Rozprava je za námi. Zde se ujali slova všichni organizátoři. Tedy ředitel závodu, časomíra, předseda sekce LS a další. Pravidla se ujasnila, opět se zmínil vynikající výkon Matina Bayera na ME 2012 ve Španělsku. Zde mu k výkonu pomohl jeho tým a také jeho otec Dušan.

Vše bylo zdokumentváno na foto a kameru a záznam z rozpravy bude brzy nahrán. Uvidíte přihlídku modelů Porsche a taká buggy 1/6.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1: Patrik Dworschak je novým jezdcem této kategorie. Míra Jurenka mu stavěl a připravoval model. A výsledek se dostavil – první pozice v této skupině po jízdě. Druhý nejlepší byl Zdeněk Čechura. Ten však nakroužil o kolo méně.

Skupina 2: zde byl nájezd opět 25 kol. Avšak s lepším dojezdovým časem. Byl to Jiří Těhník, který zajel skoro nájezd 26 kol. František Fráňa byl v jednom kole s vítězem skupiny, ale s dost velkou ztrátou.

Skupina 3: zde jsem jel já. Nové obutí na zadní nápravě. Styl jízdy elektro s odstavováním do zatáček. Jezdil jsem na druhém místě za vynikajícím Petrem Hartmanem. Ten zajíždí kolo pod 23 sekund. Já dlouho jezdil s Janem Vláčilem ve „vláčku“. Pak jsme měli drobný kontakt a já chvíli čekal na soupeře. Nakonec třetí dojel Ivo Day.

Skupina 4: agresivní styl jízdy pokořil BEST LAP a nájezd u minulého roku v podání Míry Jurenky. Jiří Vyšin za to „tahal“ a zajel opravdu svělý výkon. Viz MyRCM. 28 kol jako jediný. Výborně i tatínek David Čermák. 26 okruhů ještě dali Dušan Bayer a Míra Jurenka. Uvidíme, co se bude dít v druhém kole kvalifikací.

Vložené Buggy 1/6: zde jsme mohli vidět i drifty jezdců. Dušan Vater st. zajel nejlépe. A to před Dušanem Vaterem ml.

 

Kvalifkace 2

Skupina 1: občas kolize s hrazením. Ale to prostě neuhne. A pak letí modely vzduchem. Vilém Augustýnek by jedním z těch, kteří pevnost svodidel vyzkoušeli. A nebyl sám. V galerii se nachází příkladné foto. Patrik Dworschak opět první, ale svůj nájezd nevylepšil. Vilém Augustýnek díky kolizím najel jen 21 kol.

Skupina 2: Jiří Těhník dojezd 25 kol za 10.06. Stejný počet kol najeli František Fráňa, Rostislav Zapletal a Miroslav Hlavatý. Na první pohled se zdá, že jedou hodně rychle, ale ve výsledku nepřesná stopa či malá chybka v podobě kontaktu nedovolí nájezd 26. okruhů.

Skupina 3: zde jsem jízdu vynechal. Abych šetřil kola a mohl natočit kolegy v akci. Abych měl video do preview kvalifikací. A také nějaké to foto. Ani Ivo Day na tuto kvalifikaci nenastoupil. Na videu pak tedy uvidíte Petra Hartmana, Petra Rovného, Jana Vláčila, Jana Macejíka či Leoše Bulvu. Vítěze jízdy se stal Petr Hartman (27 kol). Druhý pak Jan Macejík, který však občas driftoval a sačilo topouze na 25 kol nájezdu. Driftem jeli i ostatní piloti.

Skupina 4: krátký záznam a rychle vytvořit video. Musím dnes zde vše zpracovat a ihned nahrát na net. Pak již nebude čas ani rychlé připojení. Josef Dušánek potřeboval práci nasazovače. Každý pilot má svého mechanika, který jej hlídá a má reflexní vestu. Díky zastávce Jirky Vyšína vítězí David Čermák. Nehoda postihla Míru Jurenku. Ale i tak dojel druhý. Třetí Dušan Bayer. Podívejte se na sort po duhém kole kvalifikací na MyRCM.

Vložené Buggy 1/6: vítěz této jízdy Dušan Vater st.

Nechybí diváci a také dozor městské policie. Ta se také přijela podívat na zdejší dění. Je čas na oběd.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1: jízda byla pro výpadek proudu přerušena. Bude se opakovat až po skončení třetího kola kvalifikací.

Skupina 2: před startem se ještě kontrolovala funkčnost systému měření. Vladimír Šeliga však má vše pod kontrolou. Jiří Těhník nájezd 25 kol. I ostatní piloti najíždí podobný výsledek. Kromě Martina Karla. Ten končí v 8. kole.

Skupina 3: já nastoupil na jízdu, abych zjistil stav nádrže po dojetí a zda jsem si zlepšil nájezd. Zlepšení o cca 2 sekundy a ponechal jsem nyní za sebou Jana Vláčila. Jel jem opět ne na hraně a spíše vykružoval zatáčky. 26 kol jsem najel já a Jan Vláčil. Petr Hartman 27 kol a zbytek pak kol 25.

Skupina 4: zde kroužil ve finále pouze Míra Jurenka. Zbytek jezdců jiiž mělo najeto a semifinále bylo jisté.

Skupina 1 opakovaná jízda: Patrik Dworschak zajel velmi dobrý výsledek. 26 kol.

Vložené Buggy 1/6: vítězem poslední kvalifikace se stal Dušan Vater st. s náskokem kola. Ovládal každou jízdu s náskokem jednoho kola.

A jak vypadá pořadí před finálovými jízdy ?

1 36 VYSIN Jiri RC Lestr Models
2 8 HARTMAN Petr RC sport Brezi
3 53 CERMAK David RCA Trutnov
4 33 JURENKA Miroslav Modelklub Svitavy
5 2 BAYER Dusan ARC Slavkov
6 3 VLAHOVIC Igor ARC Slavkov
7 40 DWORSCHAK Patrik Modelklub Svitavy
8 27 VLACIL Jan RCA Trutnov
9 35 MACEJIK Jan RC sport Brezi
10 31 TEHNIK Jiri RCklub Spartak Celakovice
11 10 DAY Ivo ARC Slavkov
12 11 HLAVATY Miroslav RC Car Ostrava
13 44 ROVNY Petr AMK – RC Blansko
14 61 FRANA Frantisek RC Car Ostrava
15 6 ZAPLETAL Rostislav RC Car Ostrava
16 28 RYBAK Jiri ARC Slavkov
17 13 BULVA Leos Modelklub Svitavy
18 95 KAREL Martin RC Car Ostrava
19 58 CECHURA Zdenek RC Lestr Models
20 9 JILEK Filip RC sport Brezi
21 4 MIKULEC Tomas ARC Slavkov
22 59 KAREL Pavel RC Car Ostrava
23 7 DUSANEK Josef RCklub Spartak Celakovice
24 65 TAZKY Dodo Team Airspeed
25 69 CERMAK Slavomil RC Car Ostrava
26 84 SEDLAK Marian ARC Slavkov
27 25 AUGUSTYNEK Vilem ARC Slavkov

 

Leoš Bulva na kameru vysvětlil, jak funguje „Omezovač vášní“ na jeho páčkové vysílačce. Více info v následující ukázce:

 

1/4 finále B: start natočen a nafocen. Start byl bez kolize a do čela se dostal Jiří Rybák. Ten využil první pozice. Martin Karel vítězí před Jiřím Rybákem a třetím Dodo Ťažký. Tito postupují dále.

 

1/4 finále A: opět dokument startu, který se vydařil. A výsledek ? Leoš Bulvas jeho omezovačem vášně vítězí. Dále postupuje Josef Dušánek, který tento omezovač nemá. A také Tomáš Mikulec.

 

1/2 finále B: já jsem dokroužil pohodovým tempem na třetím místě za vítězem Petrem Hartmanem a druhým Mírou Jurenkou. Za mnou dlouhou dobu jel Jan Vláčil, který však měl zastávku v depu. A tak ztratil přímý postup. Ten zůstal Jiřímu Rybákovi. Video není  dispozici, neb jsem jel.

1/2 finále A: Petr Rovný jel na čtvrté pozici a naprosto v klidu. Pak jej zazlobil model snížením výkonu a propadl se až na 6 místo za Patrika Dworschaka. Tím pádem nepostoupil přímo do finále. Souboj Vyšín / Čermák nakonec dopadl dobře pro Vyšína, který vítězí. David Čermák druhý, Dušan Bayer třetí. Postup má jistý ještě Ján Macejík a Patrik.

 

Finále C: vítězem a postupujícím do B finále je Filip Jílek. A kdo neměl to štestí ? Zdeněk Čechura, Slavomil Čermák či čtvrtý Pavel Karel.

 

První finále buggy 1/6: vítězem je Dušan Vater st.

Finále B: vítězem se stává Filip Jílek. Tlaku neodolal vedoucí Petr Rovný. Podlehl i druhému Janu Vláčilovi. Video zde bohužel není. Ale foto je.

Druhé finále buggy 1/6: pouze o dvou jezdcích na trati. Nakonec vítězí Ivo Viktorín.

Před námi je finále A MČR Porsche. V galeri je pořadí před startem. A jak to bylo ve finále ?

Zde máte rošt před startem:

 

Čistý start a pak poměrně klidné a vyrovnané finále. Piloti se pouštěli, byli ohleduplní. To mohu potvrdit i já. Na rpvmím místě s náskokem Jiří Vyšín. Souboj probíhal mezi Davidem Čermákem a Petrem Hartmanem. Oba jeli korektně. Nakonec David Čermák třetí a Petr druhý. Mira Jurenka si hlídal 4. místo přede mnou. No a já se „vypořádal“ s šestým Dušanem Bayerem a následným Jirkou Rybákem. Na začátku závod napínavý a čistý souboj.

Povedené finále s těmito třem njlepšími. Zbytek na MyRCM.

1. Jiří Vyšín

2. Petr Hartman

3. David Čermák

 

Závod proběhl bez problémů se vším všudy. Nejvíce trpalo obutí, poruchovost modelů menší. Já za sebe říkám, užil jsem si to s děkuji všem za podporu do závodu a za sledovanost reportu.

Vracím se na dovolenou. Mějte se fajn přátelé.

 

Postřehy redakce na závěr:

Dnes jsem se opět přesvědčil, že na těchto závodech je potřeba jezdit hlavou a s citem. Celý závod jsem nebyl nejrychlejší, ale jezdil jsem stále podobná kola a můj styl jízdy stačil na mnohé soupeře. Dráha byla náročná a brala pneumatiky. A byla i techická. A to chtělo specifický styl jízdy.

Když auto funguje jak má a jako pilot jste s ním spokojen. pak už je to jen na vás, jak zajedete. Pole je početné a konkurence v první 10ce opravu vysoká. Pro mne osobně, když postupuji z půlfinále přímo do MAIN finále a nemusím absolvovat Cnebo B finále, je to již úspěch. To, že jsem se dostal do hlavního finále považuji za odměnu mého stylu jízdy. A když pak dokončím finále A do 5. místa, tak to je úspěch snad největší.

Závod je náročný. Ale já osobně nejsem stresován vědomím, že musím zajet do takového a takového místa, konkrétně dnes jsem jízdu hodně užíval. A jel jsem vždy FAIR PLAY. A jel jsem hlavou a kalkuloval. Pustil jsem soupeře, abych na něj pak záhy tlačil a čekla na jeho chybu. Vyplatilo se mi to. A ne poprvé. Ono to i funguje.

Pravda, na první tři jezdce nemám ani omylem. Jsou to borci a umí to mnohem lépe jako já. A podle toho já volím styl jízdy a vše kolem.

Pro mne je důležité si závod užít. A to se mi dnes znova podařilo. Jsem unaven, ale příjemně :-).

Všem mým soupeřům přeji pevné nervy do zítřejšího MČR LS EKO a TC. A samozřejmě do všech dalších závodů.

 

P.S. dne 5.8.2012 ještě provedu zvukovou korekci videa TOP 11 nejlepších pilotů A finále. Nedoladil jsem zvukovou stopu na začátku záznamu.