12h Blansko 2012 online z týmu Masters

Igor Vlahovič

13.7.2012 – předstartovní informace týmu Masters

Než začne vlastní závod, je potřeba jej uvést.

Je před námi další ročník vytrvalostního závodu 12 hodin Blansko 2012. Tento rok se na start postaví 6 modelů. Poprvé snad není plná startovní listina. Nicméně i tak půjde o zajímavý závod a všechny týmy se opět pečlivě připravovaly. A kdo že to jede tento rok ?

RC Blansko

Masters

KLShop, CZ Svitavy

RC Magazine.cz team Trutnov

Kika Liberec

X-Team

Pokud se chcete letmo seznámit s týmy, doporučuji navštívit RC Magazine. Zde je toto ke shlédnutí.

Team Airspeed a RCA Kladno nakonec nenastoupí. Ale pro náš tým je tento počet lepší. Protože budeme mít pomalejší model nebudeme až tak zavazet :-).

Minulý rok jsem jel tento „long endurance závod“ sám, abych otestoval svoji psychickou a fyzickou výdrž. Měl jsem skvělé mechaniky a reportéry Josefa Speráta a Josefa Botíka. Tento rok jsem sestavil tým opět se dvěma kolegy – bratry Černými – Adamem a Davidem. Oba na pohodu a pro legraci nemusíme daleko. Řídit budeme všichni tři a každý má stejné nasazení. Šéfem jsem byl zvolen já -).

Naše přípravy nebyly až tak horentní. Nejprve jsme připravili Serpent S100 Pan Car. Pak to vypadalo, že pojedeme Yokomo GT 1/12. Ale to bylo zamítnuto. A tak jsme opět oživili Serpent S100. Ale ještě před startem budeme testovat Xray T2R (bez předního řemínku) a s karoserií Ferrari 599XX GT. Xray můžeme jet na klasických pneu Corally apod. A můžeme nastavit převod pod 4.0. Ani Tamiya TT-01 také není špatné. Stačí dát pryč kardan a opět máme zadní náhon. Ale zde je problém. Nelze nastavit převod pod 5.0. Jízda by byla velmi pomalá a nudná.

Takže zítra po ránu otestujeme obě varianty Xray a TT-01. A pak se rozhodneme, s čím vlastně pojedeme závod. Ale pokud nebudehlášen dlouhý déšť, vítězí Serpent S100. A zde jedeme mechová kola. Dvě sady by měly stačit.

Některé týmy již trénovaly od čtvrtka, zbytek je tam již od pátku 13.7.2012. Nikdo nepodceňuje přípravy.

Závod bude ONLINE a link dodáme zítra.

Náš tým pojede a já díky dvěma kolegům, budu moci psát online report z průběhu závodu. Tedy za předpokladu, že nás nepostihnou technické problémy a nebude šílené počasí. V dešti je práce s foto, PC a kamerou poněkud obtížné. Ale my stále věříme, že počasí bude ok.

Jinak na poslední chvíli vybouchl stan. Ale Zdeněk Ajmut nám zapůjčil svůj – Zdeňku díky moc za pomoc. Náš tým má náhradní díly, akumulátory, stolky, židle atd. atd. Prostě jsme celeme připraveni. Ale jedeme opravdu pro pohodu a pobavit se.

Takže my se jdeme pořádně vyspat a nabrat síly. Zítra ráno 14.7.2012 se vám opět přihlásíme a to přímo z dráhy Blansko. A držte všem týmům palce, ať dojedou do cíle.

Pozn: ilustrační úvodní foto bude změněno v den závodu !!!

Závodní den 14.7.2012

Já byl na trati před osmou hodinou. Kolegové nasazovali duši na zadní kola Corally. Ale zatím se to neosvědčilo. A tak stejně jedeme mechová kola. Navíc pokus s Tamiya TT-01 či Xray T2R nejsou to pravé ořechové.

KL SHOP jsou vedle nás a zatím nedorazila slovenská část týmu. Rozkládají stan a dělají si zázemí.

Náš tým již zaplatil startovné a děj se vůle boží. Pojedem Serpent S100, mechová kola. Toť vše.

My jsme odjeli pár kol na mechových kolech a na polosuché trati v pohodě. Nyní testujeme dušová kola – verze 2.

V týmu vládne pohoda a dobrá nálada – to se dalo očekávat. V galerii již máte pár fotek na zahřátí.

David i Adam si vyzkoušeli jízdu s naším modelem a naznali jsme, že to jede v pohodě. Jsme sice pomalejší, ale na druhou stranu budeme dlouho kroužit. Akumulátory jsou přiraveny, kola také. A co více ? Také GPS je připravena měřit naši trasu. V každé zastávce v boxes nahlédneme, koik máme již ujeto kilometrů.

V 10 hodin proběhne rozprava.

Rozprava je za námi. Modely, týmy vyfoceny, natočeny. Všehcno je jasné a za 5 minut máme zkoušku startu.

Tři týmy jedou kola hodně rychlá – kolem 14. sekund, my jedeme 16 sekund. Takže prostě a jasně pohoda. nyní ještě pájíme motor – vynechával nám.

Závada stále přetrvává a to i po výměně přijímače. Zřejmě nás zlobí vlhkost v motoru na senzorech. Se střídavým systémem se prostě jezdit ve vlhku nemá.

Týmy ladí modely. KL Shop také nemá 100% naladěno.

Tak náš tým čistil motor- Já ho ještě nerozdělával a tak bylo na čase. Tým mne za tento nedosstatek pokáral :-). Ale už to vypadá, že pojedeme. Hurá, hurá, hurá !!!

Máme 30 minut do začátku závodu a já budu zahajivat závod. Adam bde natáčet start. Pka se budeme střídat zhruba po akumulátoru, což bude cca 45 minut.

Máme cca 10 minut do startu. Od nyní bude report zhruba po hodině aktualizován. Start bude zdokumentován.

Po hodině hodině závodu: první týmy zajely pro baterie již po cca 30. minutách. Masters zajel až po 45. minutách kroužení a není poslední. Tedy prozatím. Máme nejpomalejší model na trati. Ale pohoda na trati i v týmu.

Online streaming můžete sledovat ZDE.

Mne vystřídal na tribuně Adam Černý a David jej hlídá. Ano a další info: zatím jsme najeli 18,5 km za 45 minut. Vede tým X-Team.

13:15 – začíná lehce poprchávat. A my jdeme připravovat systém na vodu. Náš tým měnil baterii po dalších cca 40 minutách a po kontrole kol měnil i zadní mechová kola. Byla hodně opotřebená.

Je 14:00 a opět více kape. A začíná loterie. Buď a nebo.

Při nájezdu 46 km nám vypadla z modelu po kolizi s jiným týmem GPS. A tak ji tam asi vracet nebudeme. Ono se to dá vypočítat. Kolik se najede km za těch 12 hodin.

Je 15:21 a prší. Týmy zajíždí pro stejmosměné motory. Tým KL Technik stojí v depu. KIKA Liberec také. Masters opět v závodě. A jede pomalu na mechových kolech !!! Řídí Adam Černý. Je vytrvalý.

Já natočil jízdu modelů z tribuny a Adam si opravdu jízdu pochvaloval. Již nyní ztrácíme na Kiku Liberec málo okruhů. A to je 15:40. Máme prostě odhodlání. Dokud pojede model, nekončíme !!!

Na trati je X Team, RC Blansko, KL Technik a RC Magazine. Kika Liberec stojí.

A prší. A hodně. My jdeme měnit unašeče na zadní kola.

My jsme v 17:20 zpět na trati po 30. minutové přestávce. A jede se dále.

Ale na trati byl okamžik, kdy nejel nikdo a všichni byli v depu.

Neskutečné záběry modelů, které prorážejí vodu, která stojí na trati.

KL Shop uvažuje o ukončení závodu.

V galerii máte aktuální foto z trati. A my dotahujeme KL Shop.

Je po 18. hodině a KL Shop končí v tomto závodě. Po delší přestávce ukončil trápení.

Náš tým opět měnil motor, pastorek i SPUR GEAR. Ale opět pokračuje v závodě.

KIKA Liberec se vrátila do závodu také po delší době.

RC Magazine je nyní na druhé pozici za X týmem. Třetí jezdí RC Blansko. KIKA Liberec jsou čtvrtí. Masters pak pátí.

Je 18:35 a tým Masters opět stojí v depu. Vynechává motor.

Kromě KL Technik jedou ostatní týmy. Kromě nás.

Je to hodně náročné – pořád něco opravovat. Já nevečeřel a nám pomáhá Miloš Pokorný. Jeden ze členů týmu si schrupnul. Po probuzení se ptal, jak na tom jsme. No amy na něj, že stojme a že jsme utopili regulátor.

Takže Masters nyní stojí a jedná se o poslední snahy oživit model.

Modely krouží – KIKA, RC Magazine a RC Blansko. X-Team stojí v depu.

Dle radaru by již nemělo. Ale náš tým by se vrátil do závodu, pokud by dráha oschla a dalo se jet se střídavým systémem.

Je to opravdu, ale opravdu náročné. Ale oceňuji snahu týmu, pokračovat. Já už jsem unaven.

Jsem po večeři a i moji kolegové. Prostě na pohodu. Připravíme nyní auto na sušší asfalt – tedy střídavý systém a jak to půjde, budeme pokračovat.

Stojí  X- Team, RC Blansko. KL Technik skončil, Masters čeká. Jedou KIKA Liberc a RC Magazine. Máme skoro 20. hodinu a tedy 4 hodiny do konce závodu.

Je 19:55 a X-Team vyjel na trať.

20:22 – a RC Blansko je opět na trati. Kromě nich krouží RC Magazine. X-Team také na trati – po 17 minutách GO BACK.

Náš tý stále čeká na vyšší stupeň oschnuté tratě. Model je již na 100% připraven.

Pavel Magda hlásá pořadí po celou dobu závodu.

Masters vyjel opět na trať. Ale po dvou kolech je opět v depu a opravuje kabely k motoru. Regulátor ohlásil chybu fáze.

Je 21:14 a Maters opět krouží. Ale model je silně nedotáčivý  musí se jet velmi pomalu v zatáčkách.

Vede RC Magazine před X-Týmem a třetím RC Blanskem. Kika Liberec je čtvrtá.

V galerii jsou nové fotky.

21:44 a Masters stojí a laboruje s motory a reguláorem. Musím pochválit Adama, který houževnatě dělá na podvozku a chce odstranit závadu. RC Magazine měnil baterky. Kika se raduje, že jede.

A pozor !!! Adam opět zprovoznil model a my se vracíme do závodu. Ale jen na chvíli. Regulátor zběsile bliká červeně.

Náš tým už sbalil stan.

Na kameru občas natáčím záběry z dráhy a okolí. Takž vznikne záznam – sestřih z celého závodu.

RC Magazine pokořil hranici 2000 kol. Zatím jako jediný. X-Team jede na druhém místě, ale RC Blansko je od nich „málo“ okruhů. Kdyby se něco stalo X-Týmu, pak by Blansko mělo šanci je ještě dotáhnout. Ale to jen kdyby.

Tak je 22:20 a náš tým končí. Oba regulátory nechtějí spolupracovat. A tak já děkuji Adamovi za houževnatost. Jdeme uklízet.

Týmy kromě KL Technik jedou.

RC Magazine připravuje balónky, aby mohl oslavit své vítězství. RC Blansko zastavilo a zjišťovalo příčiny.

Já jsem prošel depa a nafotil dění. A stále se něco děje. Prohodil jsem pár slov s Jardou Kopeckým st.

Je 23:13 a RC Blansko končí pro regulátor. Ale KIKA Liberec ztrácí poměrně hodně a tak končí. To je aktuákní informace.

Tyčinka Margot – tak tu jsem si dal a je mi fajn. Postavilo mě to na nohy a tu zbývající půlhodinku už dokončím. Tedy myslím tento zběsilý online report. Kamera pořád něco točí a měl by vzniknout během neděle záznam z průběhu.

Na trati tedy už jen tři týmy v tomto pořadí: RC Magazine, X-Team a Kika Liberec.

OUT OF RACE jsou: KL Technik, Masters a RC Blansko.

RC Magazine dal na model dva balónky a halogenovou svítilnu. A krouží 10 minut před koncem s touto „zátěží“. Foto v galerii, natočeno…

Kika Liberec postihly ještě těsně před konecm závodu problémy. Ale stejně jsou kluci dobří. Nevzdali to a jedou až do konce.

Je konec závodu a máme zde pořadí:

RC Magazine 2392 kol

X-Team 2199 kol

RC Blansko 1958 kol

Kika Liberec 1789 kol

Masters 939 kol

KL Technik 762 kol

Jdeme na vyhlášení výsledků. Zde ředitel závodu předá ceny týmům a vše bude považováno za ukončené.

Dnešní závod byl hodně náročný. Jak pro modely, tak i pro týmy a jejich jezdce.