MČR LS Onroad EKO, TC Slavkov 8.7.2012 online

Igor Vlahovič


Po vydařeném závodě 6 hodin Tamiya TT-01, který se jel včera na blanenské trati, jsem si „odskočil“ na čtvrtý závod MČR LS Onorad do Slavkova. Včera se zde jela pouze kategorie MČR Porsche. Dnes je na programu, jako obvykle, MČR EKO, TC.

 

MČR Porsche souhrn:

MČR Porsche bylo opět hodně obsazené. 24 pilotů se postavilo na start, aby do finále postoupilo jen 11 vyvolených. Jiří Vyšín opět dominoval. DO závodu nastoupili noví jezdci jako Petr Hartman či Igor Lipták. Zbytek pilotů je již znám z minulých závodů.

Kvalifikace ovládl Jiří Vyšín, ale ani nováček v této kategorii Petr Hartmann svým druhým místem rozhodně překvapil. Fili Jílek třetím místem také.

Finálové jízdy byly plné zvratů a to hlavní finále se jelo opět v počtu 11 modelů. Výsledek máte níže (data z MyRCM):

1 36 VYSIN Jiri 63 30:03.480 27.990
2 53 CERMAK David 63 30:15.962 28.045
3 33 JURENKA Miroslav 62 30:11.999 28.447
4 8 HARTMAN Petr 62 30:18.107 28.105
5 28 RYBAK Jiri 61 30:03.046 28.066
6 9 JILEK Filip 61 30:16.917 28.381
7 7 DUSANEK Josef 57 30:04.911 29.837
8 17 LIPTAK Igor 47 27:15.962 28.165
9 4 MIKULEC Tomas 47 30:48.942 29.444
10 2 BAYER Dusan 32 15:32.521 28.190
11 15 KOLARIK Josef 15 9:44.337 29.414

Foto vítězů a postavení modelů před finálovou jízdou bude ještě doplněno po skončení dnešního závodu.

""

Stupně vítězů kategorie MČR Porsche 7.7.2012 (foto Petr Rovný)

 

MČR EKO, TC

Jdeme však na dnešní závod. Ten je o nižší účasti. Dle elektronických přihlášek by mělo do závodu nastoupit 11 pilotů. Uvidíme, jaká bude reálná účast.

Ranní trénink začal v 9 hodin. I já hodlal vyzkoušet moje Porsche. Ale zadní poloosa byla bez kuliček. Lépe řešeno, kuličky záhadným způsobem vypadly. S mým autem jel včera závod Igor Lipták a zřejmě něco pak ladil. Ale finále A dokončil. Nicméně po opravě jsem kroužil a zjistil, že je vše ok.

Pak jsem poprvé vyzkoušel na přední nápravě obě kola C. A auto je mnohem lepší do zatáček. Ovšem nepřehřejí se kola v tom vedru, které nás opět čeká ? To musím zjistit.

Dnes budu mít na modelu GPS, abych zase něco změřil.

Samozřejmě můžete opět sledovat výsledky online na MyRCM.

Nakonec nás pojede 15 a to ve dvou skupinách na kvalifikaci. Dále se pojedou semifinále a také finále B. No a na závěr dne hlavní finále. Já doufám, že mne dnes B finále mine. Auto by mělo fungovat dobře a bez problémů.

Za malou chvíli startujeme první kolo kvalifikací. Já dal půl nádrže paliva, abych zjistil, kolik mi zbyde po 3 plus 10 minut jízdy.

Jinak Jan Sonntag má novou karoserii, na které má zrcátka i kliky.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – Ivo Day vítězí. Ale těsně za nám dojeli ve stejném kole Roman Bílek a Michal Jaroš. Josef Kolařík nedokončil jízdu. Tomáš Mikulec také po 10. kole končí.

Skupina 2 – nejprve ve vedení Dušan Bayer. Pak jej pokořil Jiř Vyšín. Oba pokořili hranici 28 sekund na kolo. Mně se to nepodařilo. Ale to je jedno. Stylem jízdy jsem dojle třetí a s dojezdem 21 kol a 10:01.257. Což není vůbec špatný výsledek. Dušan Bayer chyboval a proto jsem s ním v jedné sekundě. Jiří Vyšín dokázal najet 22 kol. Jiří Rybák přišel do závodu až po jízdě. 21 kol dokázal nakroužit ještě Jiří Těhník. Níže vidíte těsný výsledek Dušana Bayera a Igora Vlahoviče.

2 3 VLAHOVIC Igor 21 10:01.257 28.279
3 2 BAYER Dusan 21 10:01.479 27.855

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – Roman Bílek vylepšil svůj nájezd na 21 kol. Jako jediný toto najel. Zbytek pole 20 kol. Okruh pod 28 sekund v této skupině nikdo nezajel.

Skupina 2 – před jízdou se tůroval motor Jiřího Rybáka. Ozvala se rána a na dráhu již nemohl. Pak se zjišťovala závada a na ní pracovali Aleš Bayer a pak i Dušan Bayer. JIří Všyšín při jízdě občas zastavpval a něco ladil. A tak se do vedení dostal Igor Vlahovič a konečně pokořil hranici 28 sekund na kolo. A nájezd 22 kol za 10.27 není vůbe špatný výsledek. Jiří Těhník opět 21 kol. Ale výsledky z kvalifikace o ničem nerozhodují. Čeká nás semifinále a to je důležité. Protože jinak vás čeká finále B a jedno místo postupuje. Níže máte krátkou ukázku z kvalifikací.

Já jsem v druhé jízdě jel maximální rychlostí 78,9 km/h. Najel jsem necelých 8 km.

Aktuální info: Jiří Rybák má zničený motor – zaseklá klika motoru, který se bude muest repasovat.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1 – Ivo Day s šasi RS Modelsport uspěl. Jeho BMW M3 najelo o sekundu lepší výsledek jako Alfa Romeo 156 Josefa Kolaříka. Michal Jaroš o 6 sekund horší. Tito tři najeli 20 okruhů. Avšak drift nebyl pro některé jezdce překážkou. Někdy to nebyla jízda, ale spíše smyk. Někdy řízený, někdy ne.

Skupina 2 – na tuto jízdu jsem již nenastoupil. Šetřím obutí na finále. Jiří Rybák se zapůjčeným motorem musel nastoupi, aby se kvalifikoval. Aleš Bayer mu jej ještě před jízdou ladil. Aby nezhasínal. A pak upadl pastorek. Další problém tohto jezdce. Ale 10 minut kvalifikace je dlouhá doba a je možné to ještě opravit a jedno kolo stačí pro pokračování v závodě. Jiří Vyšín opět první, nejlepší kolo a nejlepší nájezd.

Já jedu semifinále B a startuji z první pozice. Konkurence v pohodě. Takže pokud vše bude fungovat :-), možná budu dnes v A finále hned. A nebudu muset jet B finále.

Zde máte startovní rošty jednotlivých semifinále.

""

 

Semifinále B – Igor Vlahovič z první pozice na startu. A naplno toho využil. Metodou START – CÍL dojel jako první s náskokem kola před druhým Jirkou Rybákem. Roman B9lek zajel třetí pozici. Další postupující do A finále je Ivo Day. Zbytek musí čekat na výsledek Ačka. Start se povedl napoprvé. Za tuto jízdu jsem najel 13,08 km a dosáhl rychlosti 70 km/h. Nejel jsem naplno. Šetřil jsem všechno.

Semifinále A – opakovaný start. Natočeno. Jiří Vyšín si vybudoval náskok ihned po startu před Dušanem Bayerem. Jan Kraft zajížděl do depa. Jiří si vybudoval slušný náskok před ostatními jezdci.Než se toto finílr dokončilo, kde zvítězil Jiří Vyšín a další postupující přímo jsou Dušan Bayer, Jiří Těhník a Josef Dušánek, dokončil jsem video ze startu a nahrál na portál.

Pojede se samozřejmě finále B a z toho vítěz postoupí do A finále.

 

Finále B – v jízdě vedl Michal Jaroš, který startoval z pvní pozice. Pak jej po chybě pojel Josef Kolařík a v jízdě vedl až do konce. Tím pádem je dalším postupujícím do A finále. Pavel Holub do B finále nenastoupil. Opět se mi podařilo natočit start této jízdy.

Pořadí na A finále:

""

 

Finále A – TQ Jiří Vyšín. Po startu se nic nestalo a nejhezčí souboj byl o třetí a čtvrté místo mezi Igorem Vlahovčem a Jiřím Rybákem. Jrka se dostal po startu před Igora a ten musel více jak 6 kol čekat na chybu. Jirkovi přestalo fungovat auto a Igor se dostal na třetí místo to již držel až d konce. Dušan Bayer kroužil na druhé pozici a tu také udržel. Jiří tedy čtvrtý. Havaroval Josef Dušánek zrovna, když jej předjížděl o kolo Igor Vlahovič. Pořadí máte níže, tedy po dojezdu.

1 36 VYSIN Jiri 65 30:15.208 27.370
2 2 BAYER Dusan 63 30:22.923 27.845
3 3 VLAHOVIC Igor 62 30:13.010 28.161
4 28 RYBAK Jiri 61 30:08.577 28.363
5 4 TEHNIK Jiri 60 30:18.807 28.643
6 14 MIKULEC Tomas 58 30:02.351 28.902
7 10 DAY Ivo 58 30:27.243 29.769
8 63 PFEFFER Miloslav 56 30:20.789 29.930
9 20 DUSANEK Josef 52 25:51.250 28.720
10 7 BILEK Roman 15 8:14.365 29.642
11 5 KOLARIK Josef 0 0:00.000 0.000

 

Závod je skončen a já po delší době dojel do konce a uspěl. Pravda jem, že souboj s Jirkou Rybákem byl perfektní a bez chyby. A model mi v půlce finále A ztratil výkon, ale naštěstí jej opět získal. Nyní bude delší dobu pauza a pak bude MČR pokračovat.