V Blansku se provedl test modelu Yokomo GT 1/12 a to v tomto nastavení:
Model: Yokomo GT 1/12 ET, zadní náhon
Motor: SP Ultrasportsman 21.5T bez možnosti časování
Regulátor: Nosram Matrix Reverse (lineární křivka plynu)
Akumulátor: LiPo 2S 5200 mAh 35C (reálná kapacita je nižší)
Převodový poměr: 2.9:1
Karoserie: Subaru Legacy B4 GT 2011
Pneu: Yokomo (Soft zadek a Medium předek)
Zjištění: doba jízdy: cca 1 hodina, 10 minut
Ujetá vzdálenost: 24,81 km.
Nyní jsem měl stejné nastavení, hako výše uvedené, jen převod byl nyní lehký a to 4.9:1. Tedy podstatně lehčí. Opět jsem použil pastorek z produkce fy XRAY. Nyní o počtu zubů 15. A zjistil jsem následující:
Doba jízdy: 1 hodina 20 minut
Maximální rychlost: 35,8 km/h (prvně 33 km/h)
Ujetá vzdálenost: 25,88 km
– rychlost modelu se přiblížila skutečnosti
– dokonalá kontrola nad modelem
– pro dobré jezdce však již příliš pomalá
– pro začátečníky a pokročilé však ideální
– tato rychlost smaže částečně rozdíly mezi výkony jezdců
– bezproblémové jízda těsně za sebou
– dokážu si představit vyzkoušet jízdu ve více modelech takto
– mnohem menší opotřebení pneumatik
– stále jedu původní (drží i zadní)
– prostě pohoda