MČR LS Onroad EKO, TC online report

Igor Vlahovič


Po sobotě je zákonitě neděle. A to v případě závodu LS onroad znamená pokračování druhé části. Po náročném dni MČR Porsche přichází méně náročný start v kategoriích TC a EKO. Ono jak náročné to bude ?

Počasí bude opět horké a já se navíc vybavil pohodlnou obuví. Namáčet tričko do studené vody bude samozřejmostí. A dále: se musí odstranit závada na mém Porsche, aby motor po cca 7. minutách nezhasínal. Protože pak je větší šance na dobrý úspěch.

Obsazenost je dnes menší, zhruba 15 jezdců v obou kategoriích. Ale je neděle a já musím jet zpět na dovolenou. A tak mně to osobně nevadí. Půjde o pohodu jako vždy.

Výsledky tohoto klání budete mít opět k dispozici na MyRCM. Já dnes hodlám natočit krátké záznamy, nafotit kolekci fotek do fotogalerie. No a něco napsat.

Dnes je složení jezdců hodně podobné včerejšku. Novou tváří v mém nově zavedeném systému evidence jezdců jsou Petr Jirků s kolegou.

O mne se hned ráno postarali Jan Kraft a pak i Dušan Bayer. Honza mi zkontroloval nádrž a její odvzdušnění, Dušan pak strávil nějakou dobu na dráze a dolaďoval mi motor. Já řídil asi 15 minut, řídil se instrukcemi Dušana a výsledek ? Moje Porsche je vyladěno, 15 minut jízdy bez problémů. Jsem zřejmě připraven na denšní závod, a to díky nim. Fakt tomu moc nerozumím a nestydím se za to. Ale jak vidíte, jsou tu odborníci a ti se o vás postarají.

Kroužil jsem s ostatními a nebyl problém s modelem Porsche dojet model Touring Car. Jiří Vyšín dnes jede závod a zřejmě nám zase ukáže, jak se jezdí. Ale třeba už od něj nedostanu tako moc kol, když mám poladěno :-).

Zatím probíhá prezentace, piloti ladí ve volném tréninku.

Petr Jirků pokřtil nový Chevrolet Cruze, který uvidíte na video a foto. Každopádně krásná karoserie. Pro diváky ke konci volného tréninku přehřál pneumatiky a klouzalo mu to.

Za malou chvíli proběhne rozprava a po ní ihned začneme závodit.

Zde máte jezdce v závodě:

1. 25 AUGUSTYNEK Vilem
2. 2 BAYER Dusan
3. 10 DAY Ivo
4. 20 DUSANEK Josef
5. 15 HANZLIK Zdenek
6. 18 HOLUB Pavel
7. 9 JAROS Michal
8. 6 JIRKU Petr
9. 99 KRAFT Jan
10. 0 MIKULEC Tomas
11. 63 PFEFFER Miloslav
12. 28 RYBAK Jiri
13. 84 SEDLAK Marian
14. 37 SONNTAG Jan
15. 4 TEHNIK Jiri
16. 77 VLAHOVIC Igor
17. 36 VYSIN Jiri

Na rozpravě jsme se dozvěděli vše podstatné a také to, že závod by měl skončit kolem 16. hodiny. Jsou dvě kvalifikační skupiny. Potom se pojedou dvě semifinále A a B a navíc finále B. Z toho vítěz postoupí do hlavního finále. Scénář tedy podobný jako včera.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1: Tomáš Mikulec nejrychlejší s modelem RS5. A že mu věnoval důkladnou přípravu před startem závodu. Nájezd 19 kol jako kolegové Pfeffer a Jaroš.

Skupina 2: zde už to bylo od začátku jasné. Jiří Vyšín kolo pod 28 sekund, nájezd 22 kol. Nebude mít konkurenci. Igor Vlahovič stále těsně za Dušanem Bayerem, ale ke konci jízdy nakonec o dvě sekundy lepší. Model Igora zůstal na dráze až do konce. Igor si vychutnával s nově naladěným Porsche každou zatáčku. Jen si pohrával s plynem a lehce brnkal do brzdy. Nic více, nic méně. Dušan i Igor nájezd 21 kol. zbytek ztrácí.

Já dnes tvořím videa v menším formátu a hned je zkouším dávat do reportu. Zde máte první pokus: ranní trénink a depa (preview):

 

Kvalifikace 2

Skupina 1: Miroslav Pfeffer vítězí v druhé kvalifikaci. 19 kol však není ideální nájezd. V této skupině se však průměr 19 kol najíždí. Jan Sonntag opět nedokroužil celý časový limit. Většinou narazí s modelem a pak musí opravovat. Vilém Augustýnek najel pouhá dvě kola.

Skupina 2: zde jsem mohl pozorovat jízdu a ladění Porsche Jiřího Vyšína. Opět u toho byl Dušan Bayer a pomáhal s nastavením. Jirka jel neskutečně. Čistá stopa, plný výkon až do poslední chvilky a pak obtočení kolem patníku. Já dělal mechanika Jirkovi Rybákovi, který se potřeboval kvalifikovat, ale jeho motor je na odchodu. Bude jej měnit. Ale i se slabým výkonem dobrý výsledek. Pavel Holub zajel kolo pod 30 sekund. Nyí nikdo 21 kol nenajel.

Já pojedu třetí kolo kvalifikace, kde budu mít půlku nádrže a po jízdě budu sledovat, kolik mi v nádrži zbylo. Abych měl jistotu dojezdu v 1/2 finále.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1: Ivo Day narazil s modelem RS5 a přední část pak musel odvrtávat. To se talo však již dříve. V jízdě byly vidět nehody, jezdci ukončovali jízdu předčasně. Nejlepším byl Tomáš Mikulec, který vydržel až do konce.

Skupina 2: já nastoupil na jízdu pro kontrolu paliva. Dojel jsem a měl ještě centimetr v nádrži. Finále bude ok. Dokonce jsem se chtěl držet Jirky Vyšína, ale to se mi nevyplatilo. Letěl jsem na boudu. Ale jen jsem se sklouzl. Jirka Vyšín jasný favorit závodu. Jiří Těhník pouze 15 okruhů na svém kontě.

Nyní je přestávka na oběd a za 45 minut startujeme 1/2 B. Zde startuji z první pozice před Josefem Dušánkem.

 

Níže máte rozdělení jezdců do 1/2 finále.

""

 

1/2 finále B

Igor Vlahovič opět zastavuje po suveréním náskoku a propadá se na 6 pozici. Opět zhasíná motor. Opět na stejném místě. Neskutečné. Zdeněk Hanzlík tedy první s nájezdem 37. kol. Josef Dušánek druhý, Milan Jaroš třetí. Igor do cíle dojel se sníženým výkonem. Marian Sedlák měl ke konci také problémy. 4 postupují přímo do hlavního finále. Dva další čekají na dojezdy Ačka.

1/2 finále A

Jiří Vyšín v pohodě první. Dušan Bayer soupeřil nejprve s Jirkou Rybákem, pak i s Pavlem Holubem. Některé modely jely smykem a po dráze klouzaly. Jinak hodně karambolů. Petr Jirků také končí pro zhasnutý model. Honza Kraft s RS5 také končí. Ke konci jízdy bylo reálné, že někteří jezdci postoupí z 1/2 finále B přímo, bez nutnosti jet B finále. A například Igor Vlahovič je v A finále. Velká úmrtnost modelů. Je to smůla, ale jiným to pomohlo. Jirka Vyšín vítětí před Jirka Rybák, třetí Dušan Bayer.

 

Finále B

Start natočen. Ale ke konci jízdy pouze tři modely v jízdě. Ostatní postupně odstoupili. Vítězem a 11 jezdcem finále A je Jiří Těhník. Mezi tím Dušan Bayer opravoval model Igora, kde byl povolený karburátor. Pro Igora cené rady a zkušenosti. Zároveň se vyměnilo těsnění a filtr. Finále hlavní startuje za 20 minut. Startovní rošt bude zdokumentován.

 

Finále A

Jiří Vyšínn TQ a jak myslíte, že to dopadlo ? S dostatečným náskokem první. Klub ARC Slavkov postupně odpadal – Jiří Rybák, Dušan Bayer. Igor Vlahovič opět opět v depu. Zhasíná motor a na stejném místě, pak zaseklá přední brzda. Některé modely končí, Igor se vrací do závodu a končí na sedmém místě. Marian Sedlák jede i druhý a nakonec… Josef Dušánek bojuje s kolehy z klubu Čelákovice a na 4 místech jsou kluci z tohoto klubu. Podívejte se na pořadí po jízdě:

1 36 VYSIN Jiri 63 30:03.821 27.909
2 20 DUSANEK Josef 57 30:18.297 29.845
3 18 HOLUB Pavel 57 30:26.272 29.231
4 4 TEHNIK Jiri 57 30:29.377 29.893
5 15 HANZLIK Zdenek 54 30:36.004 30.980
6 84 SEDLAK Marian 50 30:15.998 30.612
7 3 VLAHOVIC Igor 45 30:14.381 28.730
8 9 JAROS Michal 18 10:38.750 30.837
9 28 RYBAK Jiri 6 3:04.281 28.960
10 2 BAYER Dusan 6 3:13.599 28.712
11 37 SONNTAG Jan 2 1:17.371 37.448

 

Igor Vlahovič dokončil jízdu. Sice se zastávkou, ale dokončil. Přitisklá hadička bude příště uvolněná, vyměněné těsnění a snad už Igor pojede. Ale to nejprve musí pochopit, jak funguje model 1/5 :-).

Závod je u konce. Ještě nahraji video od Honzy Krafta, který start finále A natočil. Vítěze máte v galerii a článek bude i v časopise RC Cars.

Na dalším závodě naviděnou. Já se přesouvám na zaslouženou dovolenou.