MČR 2004 – propozice

Václav Strupek


<div align=“center“><strong>RC AUTOKLUB ČESKÉ REPUBLIKY</strong><br>
p o ř á d á<br>
ve spolupráci s RC kluby České republiky a hlavními sponzory<br>
ILPE ing. Petr Ilgner — HT Zlín ing. Tomáš Juřík — Martin Kořínek<br>
Lestr Models<br>
<strong>MISTROVSTVí ČESKÉ REPUBLIKY 2 0 0 4<br>
V KATEGORII TOURING CARS E 1:10</strong></div>
<br>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Organizace závodů</font></font></p>
<P>RC Autoklub České republiky ve spolupráci s RC kluby v ČR a hlavními
sponzory seriálu pořádá Mistrovství České republiky v kategorii modelů aut E 1:10 Touring Cars pro rok 2004. Jednotlivé
závody jsou pořádány jako jednodenní.</p>
<P>Mistrovství ČR je vypsáno pro následující kategorie: <br>
– mistr republiky v kategorii MODIFIED<br>
– mistr republiky junior MODIFIED pro jezdce narozené v roce 1989 a mladší<br>
– mistr republiky v kategorii STANDARD<br>
</p>
<P>Podmínky pro všechny jezdce k účasti v seriálu závodů MČR :</p>
<UL>
<li>jezdci musí být členy registrovaných RC klubů v RCAČR, mají zaplacené příspěvky a při prezentaci předloží platnou členskou legitimaci svého
klubu včetně závodnické licence</li>
<li>jezdci se zúčastní minimálně 3 kvalifikačních závodů z celkového počtu 4-5, které budou určeny RCAČR. Je jedno, kterého závodu se
zúčastní, mohou absolvovat závody v Čechách i na Moravě. Prvních deset nejlepších jezdců z ročníku 2003 mají účast zaručenou bez
účasti v kvalifikacích.</li>
<li>kvalifikačními závody pro Moravu je <I>MORAVA CUP </i> pořádaný firmou ILPE a v tomto závodě platí pravidla daná
pořadatelem závodu. Termíny závodů : 1.5.04 v Brně, 8.5. v Blansku, 29.5. v Prostějově, 12.6. Ĺ enov a 3.7. ve Svitavách</li>
<li>kvalifikační závody v Čechách pořádají sponzoři MČR firma Lestr-Models a Martin Kořínek. Pravidla jsou daná pořadatelem závodu. Termíny
závodů : 15.5.04 Česká Lípa, 29.5. Strakonice, 12.6. Kolín, 26.6. Svitavy a 10.7. Kolín</li>
</ul>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Termíny závodů finálové části MČR 2004</font></font></p>
<P><FONT COLOR=“#0000ff“><FONT SIZE=4>1 … sobota 31. července – Kolín</font></font></p>
<P><FONT COLOR=“#0000ff“><FONT SIZE=4>2 … sobota 14. srpna – Svitavy</font></font></p>
<P><FONT COLOR=“#0000ff“><FONT SIZE=4>3 … sobota 18. září – Blansko</font></font></p>
<P><FONT COLOR=“#ff0000″> <FONT SIZE=5>Systém hodnocení</font></font></font>
</p>
<P>
Každý závod je hodnocen samostatně a do celkového hodnocení se započítává pro všechny kategorie dva nejlepší výsledky. Pro
bodování jezdců jsou v příloze těchto pravidel bodovací tabulky, které platí pro celkové hodnocení v obou kategoriích.
Soutěž juniorů je hodnocena dle umístění v celkové tabulce.</p>
<P>
<FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Kvalifikační a finálové jízdy </font></font>
</p>
<P>Každý závodník absolvuje minimálně 4 a maximálně 5 kvalifikačních rozjížděk na 5 minut. Počet
rozjížděk je rozhodčím závodu oznámen před zahájením závodu. Startovní pořadí jezdce na startu 2. rozjížďky je podle výsledku z
předchozí rozjížďky. Na základě nejlepšího výsledku tj. podle počtu najetých kol a dojezdového času budou závodníci rozděleni po 10ti do finálových
jízd A,B,C,D popř. dalších. Finálové jízdy se jedou 3x ve všech finálových skupinách.<br>
Hodnocení ve finále – ve finálové jízdě budou za umístění přiděleny body tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 10 místa.
Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí závodník s nejnižším součtem bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje lepší výsledek /počet kol
a dosažený čas/ z finálových jízd. Finálová jízda se uskuteční, pokud se na start dostaví nejméně 3 závodníci.
Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude ve svém finále počítán jako poslední. V případě, že se
z klimatických nebo jiných důvodů neodjede alespoň 2x každé finále, budou vyhlášeny výsledky dle pořadí jezdců po rozjížďkách.V případě,
že např. začne pršet v průběhu rozjížděk, bude pokračováno i za nepříznivého počasí, až do dokončení kompletního kola rozjížděk.
Pokud budou odjety kompletní 2 kola finálových jízd a nemůže být dokončena 3 finálová jízda, bude určen vítěz podle nejlepšího
výsledku ze dvou finálových jízd. </p>
<P><A NAME=“Povinnosti_závodníků“></a>
<FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Povinnosti závodníků</font></font></p>
<P>Závodník je povinen uposlechnout pokynů rozhodčích, technických
komisařů a ředitele závodu. Případné hrubé slovní nebo fyzické napadnutí těchto činitelů bude mít za následek okamžitou diskvalifikaci ze
závodů a předání celé záležitosti k řešení RCAČR. <BR>Závodník je povinen být alespoň 30 vteřin před startem své
jízdy na tribuně. Pokud se nedostaví včas, nebude k jízdě připuštěn. Po odstartování rozjížďky/finále není
povoleno měnit své místo na tribuně, předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky.
V případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce rozjížďky/finále. Není povoleno opouštět
své místo na tribuně před koncem rozjížďky/finále.<BR>Po oznámení , že závodník ukončil rozjížďku nebo byla ukončena finálová jízda
je povinen ihned zastavit vozidlo na vhodném místě závodní tratě tak aby se zabránilo dojezdovým kolizím a případně nebránil ostatním
jezdcům v další jízdě.<BR>Vyhlášením Rozpravy je trať uzavřena a případné seřizování nebo podobné pohyby vozidel po trati povoluje ve výjimečných
případech ředitel závodu. Trať je opět otevřena po vyhlášení výsledků.<BR>Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení
výsledků závodů. Závodník je povinen na svém autě umístit transpondér (měřící čip) tak, aby při kolizi vozidla, jeho převrácení
nebo při opuštění trati nedošlo k jeho poškození, popř. kontaktu s vozovkou nebo okolím. Pořadatel má právo přikázat závodníkovi změnit
umístění čipu. </p>
<P>Závodník, který má v modelu osazen personální transponder, je povinen před závodem nahlásit
evidenční číslo tohoto transponderu. Transponder musí být osazen ve smyslu návodu … nesmí být hranou kolmo k dráze. Také by neměl být
v blízkosti kabelů napájení, nebo přímo ve spojení s grafitovým dílem podvozku.</p>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Technická kontrola a nasazování</font></font></p>
<P>Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo
finálové jízdě nechat auto a vypnutý vysílač na předepsaném místě, sejmout karosérii pro provedení technické kontroly a
zúčastnit se nasazování další jízdy. Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo, škrtá
se mu do té doby nejlepší čas. V případě opakování tohoto prohřešku proti pravidlům může být diskvalifikován ze závodu. Pořadatel podle
trati rozmístí čísla pro nasazovače, která jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále. Pořadatel před odstartováním
rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti se přihlásí zdviženou rukou. Po ukončení jízdy si
jezdec/nasazovač vyzvedne svůj model z technické kontroly. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto
povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení
od ředitele/ rozhodčího závodu. V případě, že se nedostaví k nasazování nebo za sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby
nejlepší čas . V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo výběru místa
na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.</p>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Organizační zajištění</font></font></p>
<P>Ředitelem a hlavním rozhodčím seriálu závodů MČR
je předseda sekce E 1:10 TC RCAČR pan Václav Strupek.</p>
<P>Rozhodčí závodu, technický komisař a startér jsou z pořádajícího klubu a budou představeni
v rozpravě závodníkům. Pořádající klub má za povinnost zajistit obsluhu počítacího zařízení, místo pro vyvěšení výsledků,
startovní čísla o velikosti minimálně 60x40mm, místo pro úschovu rádií a místo pro technickou kontrolu. Zároveň je povinen nejpozději do
1.týdne předat výsledky závodů písemně řediteli závodů.</p>
<P>Pořadatel zajistí pro jezdce přípojku 220 V. V dosahu
závodiště musí být zajištěno sociální vybavení.</p>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Prezentace závodníků a časový rozvrh závodů</font></font></p>
<P>Pořadatel by měl umožnit trénink jezdců den před závodem
v odpoledních hodinách.V den závodu je povolen volný trénink od 7,30 hod. do 9,15 min. Pořadatel provede takové opatření, které
zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max.12 jezdců s různými frekvencemi … např. cedulky s frekvencemi apod. Jezdci jsou povinni se přesvědčit, zda na
dráze není přítomen jezdec se stejnou frekvencí.</p>
<P><FONT SIZE=4><FONT COLOR=“#0000ff“><I>Každý závodník je povinen mít sebou na závodech
druhou sadu krystalů do vysílačky (náhradní frekvenci). Bez náhradní frekvence nebude k závodu připuštěn. Závodník je povinen již v přihlášce
uvést 2 frekvence. Pokud v přihlášce dvě frekvence neuvede, nebude brán na jeho přihlášku zřetel</i>.</font></font></p>
<P><BR><BR>
</p>
<P>V den závodu závodník v rozmezí 8.- 8,45
hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné. V tomto časovém rozmezí je možno se přihlásit
také dodatečně. K prezentaci se závodník dostaví bez vozidla, pouze předá platný členský průkaz a licenci RCAČR.</p>
<P>Průkazy budou vráceny jezdcům po vyhlášení výsledků. Organizátor doplní jednotlivé skupiny dodatečně
přihlášenými a do 9.30 hod. vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin, následuje rozprava a první rozjížďka. Každý závodník musí
mít na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje organizátor závodu. Číslo je umístěné na horní části karoserie,
nebo na předním skle. Pro finále bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy. Před zahájením
tréninků odevzdají všichni závodníci rádia na místo předem určené pořadatelem. V případě porušení tohoto pravidla bude
závodník diskvalifikován ze závodu !!!</p>
<P>Po skončení finálových jízd zajistí pořadatel důstojné vyhlášení výsledků
s předáním cen a minimálně diplomů za pořádaný závod.</p>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Startovné</font></font></p>
<P>Startovné v kvalifikačních závodech si určuje pořadatel těchto závodů.</p>
<P>Pro finálovou část MČR platí pro obě kategorie následující ustanovení. V případě
že závodník předá/zašle včas přihlášku k závodu … včas se rozumí 24 hod. před dnem závodu, tj. do pátku do 10,00 hod. – je stanoveno
startovné na Kč 250,-Kč. V případě, že se závodník přihlásí až v den závodu zaplatí startovné Kč 300,-Kč. Junioři platí
startovné 150.-Kč, v případě pozdního přihlášení 200.-Kč. Přihlášky zasílá
závodník faxem řediteli seriálu 266033870 nebo e-mail <FONT COLOR=“#0000ff“><U><A HREF=“mailto:strupek@lestr.cz“>strupek@lestr.cz</a></u></font>, popř. k pořadateli závodu.</p>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Stavební pravidla</font></font></p>
<P>Seriál závodů MČR se koná dle stávajících pravidel EFRA s důrazem na kontrolu následujících
parametrů :</p>
<P>Pravidla platná pro obě kategorie :</p>
<UL>
<li>minimální hmotnost 1500 g bez čipu, 1522 g s personálním transponderem</li>
<li>povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars, minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm</li>
<li>max.šířka podvozku bez karoserie 190mm</li>
<li>karoserie jsou povoleny všechny typy cestovních a GT vozů v šířce max.200mm, přítlačné křídlo max. v šířce 190mm a velikosti max. 40x25mm-nesmí přesahovat výšku
střechy karoserie</li>
<li>akumulátory 6 článků sub. C NiCD nebo NiMH</li>
<li>povoleny jsou pouze pneumatiky <I>Také-Off CS27 </i> komplet nalepený na discích a s výplněmi. Tento komplet bude na
závodech k dostání u pořadatele závodu. Pneumatiky budou speciálně označeny a pro celý závod jsou povoleny pouze dvě sady. Pneumatiky jsou dotovány
sponzory a jejich cena je 1.200.- Kč za kompletní obutí. Pořadatelé obdrží z prodeje jedné sady 100.-Kč jako příspěvek na pořádání
závodů. Tento příspěvek bude předán po kompletním dokončení seriálu. Tyto pneumatiky budou předepsány pro MČR i v následujících
ročnících.</p>
</ul>
<P>Pravidla pro kategorii MODIFIED :</p>
<P><STRONG>- motor typu 540 osazený kotvou s minimálně 12 závity. Značka motoru není omezena, kotva i plášť
motoru musí být od stejného výrobce a kotva musí mít od výrobce vytištěné čitelné označení např. EFRA 12×1</strong></p>
<P>Pravidla pro kategorii STANDARD :</p>
<P><STRONG>- předepsaný motor je nečasovatelný / s pevným čelem/ a s kotvou 17 závitů. Motor bude před závodem
předán technickému komisaři nebo rozhodčímu závodu k označení.</strong></p>
<P>Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na základě protestu rozhodovat
komise složená z ředitele seriálu, rozhodčího závodu,technického komisaře a zástupce jezdců.</p>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Sankce a protesty</font></font></p>
<UL>
<li>v případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta
poslední jízda</li>
<li>v případě, že závodník absolvoval jízdu s kotvou odporující pravidlům, bude vyloučen ze závodů … proti tomuto
rozhodnutí není odvolání</li>
<li>pokud se závodník dopustí opětovného závažnějšího porušení pravidel, může být diskvalifikován ze závodů</li>
<li>nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní
varování – při opakování – STOP AND GO tj. zastavení v boxech na min.5 vteřin.</li>
<li>naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím související …
STOP AND GO na 10 sec. V případě, že se tento přestupek stane například v posledním kole, bude závodníkovi přičteno 10 vteřin.</li>
<li>porušení povinnosti závodníka – bude posuzováno individuálně<BR>Protest možno podat neprodleně u ředitele závodu spolu s kaucí
Kč 500,- která se v případě jeho neuznání nevrací. Proti trestu STOP AND GO nelze podat protest. Proti kvalitě nasazování nelze
podat protest.</li>
</ul>
<br>
<P><FONT SIZE=5><FONT COLOR=“#ff0000″>Ceny a vyhlášení vítězů</font></font></p>
<P>Vyhlášení výsledků jednotlivých závodů seriálu vč. diplomů a případných cen si zajišťuje ve své
režii pořadatel závodu ve spolupráci s hlavními sponzory seriálu.</p>
<P>Ceny a poháry za celkové umístění v seriálu MČR zajišťuje RCAČR ve spolupráci se sponzory MČR.</p>
<H3>Rozpis pohárů a cen pro jednotlivé kategorie.</h3>
<H3>Celkové pořadí v kategorii MODIFIED</h3>
<H3><STRONG> 1.místo … putovní pohár + pohár + cena</strong></h3>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“>2.místo … pohár + cena</p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“>3.místo … pohár + cena</p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“>4. až 10.místo … pohár </p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“><STRONG>Junioři – 1. až 3. místo … pohár + cena věnovaná RCAČR</strong></p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“>4. až 5. místo … pohár</p>
<BR>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“>Celkové pořadí v kategorii STANDARD</p>
<OL>
<LI> místo … putovní pohár + pohár + cena</li>
<LI> místo … pohár + cena</li>
<LI> místo … pohár + cena</li>
<LI> až 5. místo – pohár</li>
</ol>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“>Dále budou odměnění pohárem a cenou věnovanou sponzory seriálu :</p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“><STRONG> – nejmladší závodník soutěže / minimálně účast na dvou finálových závodech</strong></p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“><STRONG> – nejstarší závodník / minimálně účast na dvou finálových závodech</strong></p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“><STRONG> – nejlepší začátečník … závodník, který jezdí prvním rokem v kat.TC</strong></p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“><STRONG> – dámský pohár … nejlépe umístěná slečna/paní ve finálových jízdách</strong></p>
<P STYLE=“margin-bottom: 0cm“>Závěrečné vyhodnocení a předání cen bude uskutečněno při příležitosti GP EFRA v Praze dne 20. listopadu 2004 na slavnostním večeru.
</p>
<P ALIGN=LEFT STYLE=“margin-bottom: 0cm; font-weight: medium“><FONT SIZE=4><U>P ř í l o h a č. 1 – MČR Touring Cars E 1 : 10 pro rok
2004</u></font></font></p>
<br>
<table width=“80%“ cellspacing=“2″ cellpadding=“2″ border=“0″>
<caption>BODOVACÍ TABULKA PRO CELKOVÉ POŘADÍ</caption>
<tr><td>1 – 100 bodů</td><td>11 – 86 bodů </td><td>21 – 74 bodů </td><td>31 – 62 bodů</td><td>41 – 50 bodů</td><td>51 – 39 bodů</td></tr>
<tr><td>2 – 97</td><td>12 – 84 </td><td>22 – 72</td><td>32 – 60 </td><td>42 – 49 </td><td>52 – 37</td></tr>
<tr><td>3 – 95</td><td>13 – 83 </td><td>23 – 71 </td><td>33 – 59 </td><td>43 – 48 </td><td>53 – 36</td></tr>
<tr><td>4 – 94</td><td>14 – 82 </td><td>24 – 70 </td><td>34 – 58 </td><td>44 – 47 </td><td>54 – 35</td></tr>
<tr><td>5 – 93</td><td>15 – 81 </td><td>25 – 69</td><td>35 – 57 </td><td>45 – 46</td><td>55 – 34</td></tr>
<tr><td>6 – 92</td><td>16 – 80 </td><td>26 – 68 </td><td>36 – 56 </td><td>46 – 45 </td><td>56 – 33</td></tr>
<tr><td>7 – 91</td><td>17 – 79 </td><td>27 – 67 </td><td>37 – 55 </td><td>47 – 44 </td><td>57 – 32</td></tr>
<tr><td>8 – 90</td><td>18 – 78 </td><td>28 – 66 </td><td>38 – 54 </td><td>48 – 43 </td><td>58 – 31</td></tr>
<tr><td>9 – 89</td><td>19 – 77 </td><td>29 – 65 </td><td>39 – 53 </td><td>49 – 42 </td><td>59 – 30</td></tr>
<tr><td>10- 88</td><td>20 – 76 </td><td>30 – 64 </td><td>40 – 52 </td><td>50 – 41 </td><td>60 – 29</td></tr>
</table>
<p>Od 61 místa je vždy odečítán jeden bod /61 místo=28, 62=27 a tak dále/.</p>
<P>Tyto pravidla byly schváleny na jednání výboru RCAČR dne 29.3.2004</p>
<p align=“right“>Za RC Autoklub České republiky<br>Lucie Kaninová v.r. – president RCAČR<br>Václav Strupek v.r. – předseda sekce TC E 1 : 10</font></p>