MČR LS Porsche – online report

Igor Vlahovič


Je parné ráno 16.6.2012 a před námi je třetí závod MČR LS Onroad. V sobotu je na pořadu Porsche, v neděli pak EKO a TC. Dnes tedy hojně obsazená kategorie Porsche.

A co je nového ?

1. spousta nových jezdců v MČR Porsche

2. dnes opět velká účast

3. dnes se jede Slavkov v protisměru !!!

Já po ránu obešel nováčky, vyfotil si je na profil do galerie. Už nyní je máte v galerii, já jim jen přiřadím jméno. Je po 9. hodině a začal volný trénink. Jestli se nemýlím, je přihášeno přes 27 jezdců !!!

Já otestoval obrácený směr a je to hodně zajímavé. Ale když jedete s rozumem, dá se to a je to příjemná změna. Piloti si však zvykají na novinku a někteří s ní budou chvíli bojovat.

Ráno jsem natočil krátký záznam z dep a příprav na závod. Jen co bude čas, zpracuji to a dám na web. Nyní však provádím úpravu profilu nových jezdců. A není jich málo. Navíc opravdu 29 jezdců v závodě. Neskutečná účast.

Já mám depo s Miroslavem Hlavatým a Petrem Rovným. Zasedl jsem dnes místo Ivo Dayovi :-), který se musel posunout jinam. Ale nevadilo mu to.

Plná dráha modelů Porsche vypadá monstrózně a famózně. Kdo neuvidí na vlastní oči, neuvěří.

Dnes bude neuvěřitelné horko. A to dá zabrat jednak modelům, ale i jezdcům. Už nyní je trať rozpálená. Co bude v poledne, nikdo netuší.

Online výsledky můžte sledovat ZDE.

Rozprava je za námi. Opravdu neskutečná účast. Vysvětlilo se opět značení pneumatik, pravidla závodu a jak se bude závod vyvíjet. Jsou 4 kvalikační skupiny a další postup vám pak vysvětlím.

 

Zpráva od generálního sponzora CERTINA: pro všechny jezdce seriálu MČR Porsche 2012 jsou hodinky značky CERTINA se slevou 30% z maloobchodní ceny. Na aktuální kolekci hodinek se můžete podívat na www.koscom.cz

A za malou chvíli jedeme první kvalifikaci.

 

Náhradní díly na FG Porsche, pneumatiky zajišťuje firma KL-Shop. V případě nepřítomnosti pana Zváry je možné se obrátit na pana Jurenku či pana Bayera.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1: Pavel Zdvíhal najel 19 okruhů. Byl zde nejlepší ze všech.

Skupina 2: zde již výkony šly nahoru. Ladislav Hebký společně s Františkem Fráňou nájezd také 19 kol. Zbytek již kol méně.

Skupina 3: Ivo Day vítězí a najíždí jako první 20 okruhů. Jan Vláčil se soupeři pak nájezd o kolo méně. Ale kvalifikace začaly a jezdci se budou zlepšovat.

Skupina 4: pouze tři piloti najeli 21 okruhů: Jiří Vyšín (best lap), Miloslav Jurenka a Dušan Bayer. Igor soupeřil s Miloslavem Stehlíkem a čtvrtou pozici. Jiří Rybák za Igorem se ztrátou dosti velkou ztrátou.

David Čermák dnes na závodě není. Důvod ? Má doma přírůstek do rodiny a my mu přejeme vše nejlepší.

Je neuvěřitelné horko. Jdu si namočit tričko…

""

Nejmladší pilot modelu Porsche Jakub Zapletal

 

Kvalifikace 2

Skupina 1: Pavel Zdvíhal opět první. Rosťa Zapletal druhý, ale stále na kolegu nemá. Ztrácí okruh. Jan Mikulenka skončil v druhém kole. Martin Karel ve třetím. Pak byli v depu a zkoumali příčinu poruchy.

Skupina 2: já slyším z depa občas nárazy modelů i do betonových obrubníků. Já se tohoto chci dnes vyvarovat. A zatím se mi to daří (mám za sebou jednu jízdu :-)).

Skupina 3: Tomáš Mikulec měl problém a nenastoupil na jízdu. Ani Ivo Day. Zbytek kroužil a mnozí na konci cílové rovinky jeli smykem. Jan Vláčil dokázal najet 20 okruhů. Jirka Těhník a Petr Rovný – nájezd 19 kol.

Skupina 4: zde exceloval Jiří Vyšín. Opět zlepšení a best tlap. Ovšem dobře zajel i Igor Vlahovič, který nakonec zajel druhý nejlepší čas a je nyní na druhé pozici za Jirkou Vyšínem. Díky Alešovi Bayeovi, který umí ladit motor, Igor podal tento výkon. Avšak Mira Jurenka je za Igorem velmi těsně !!! V jedné sekundě !!!  Zdeněk Kaláb a další ve skupině již 21. okruhl nenakroužili.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1: Michal Kocemba zajel nyní svůj nejlepší výsledek. Vilém Augustýnek nakroužil pouhá dvě kola a model odstavil.

Skupina 2: 20 kol najel nyní i Ladislav Hebký. Jan Sonntag nájezd pouhých 18 kol. Dodo Ťažký je na svém druhém závodě, jede v této skupině a po odjetí jednoho kola skončil.

Skupina 3: Petr Rovný nedojel, Mira Hlavatý v depu po jízdě musel začít s opravou unašeče (ozvala se při přidání plynu dost ošklivá rána). Jiří Těhník vítězí v jízdě s nájezdem 20 kol.

Skupina 4: zde jsem já nenastoupil. Zbytek pole ano a to včetně Dušana Bayera. Protože jsem nejel, mohl jsem vyfotit borce na tribuně. Jirka Vyšín potvrzuje formu. Dušan Bayer nedojíždí. Mira Jurenka pouze 20 kol nájezd. Taktéž i Miloslav Stehlík.

 

Pokud opravujete model, ostatní se vám snaží pomoci. Kolegialita je na těchto závodech velmi slušná. A kdo postupuje přímo do semifinále A a B ?

1 36 VYSIN Jiri RC Lestr Models 21 10:05.325
2 3 VLAHOVIC Igor ARC Slavkov 21 10:26.157
3 33 JURENKA Miroslav Modelklub Svitavy 21 10:26.549
4 2 BAYER Dusan ARC Slavkov 21 10:29.948
5 16 STEHLIK Miloslav RCklub Spartak Celakovice 20 10:01.218
6 27 VLACIL Jan RCA Trutnov 20 10:13.764
7 28 RYBAK Jiri ARC Slavkov 20 10:14.339
8 51 KALAB Zdenek RCklub Spartak Celakovice 20 10:16.314
9 10 DAY Ivo ARC Slavkov 20 10:18.478
10 31 TEHNIK Jiri RCklub Spartak Celakovice 20 10:23.252
11 5 HEBKY Ladislav ARC Slavkov 20 10:27.529
12 61 FRANA Frantisek RC Car Ostrava 19 10:02.373
13 4 MIKULEC Tomas ARC Slavkov 19 10:03.816
14 11 HLAVATY Miroslav RC Car Ostrava 19 10:05.563

Zbytek jezdců pojedou dílčí finále o postup výše. Navíc se pojedou finále C a B a z něj vítěz vždy postoupí do dalšího finále.

""

Zde máte jednotlivé finálové skupiny

 

1/4 finále B

Vítězem se stal Petr Rovný. Leoš Bulva je dalším postupujícím. Třetí dojel Michal Kocemba (PL). Petrovi jsem dělal mechanika já a informoval jej o situaci na trati. Sice mu model klouzal, ale dojel do cíle.

 

1/4 finále A

Jan Sonntag poškodil model ještě před samotným startem. Ján Macejík startoval z první pozice. A využil toho a vítězí. Start se poměrně vydařil a já jej natáčel. A pak cca 3 minuty po startu. Pavel Zdvihal dojel druhý, třetí Marian Sedlák.

1/2 finále B

Z první pozice Igor Vlahovič. Ten po startu pustil Dušana Bayera a kroužil za ním. Čekla na chybu. Oba si získali náskok. Ale pak motor Igorovi zhasíná. Jirka Vyšín pomáhá, ale Igor zastavuje podruhé. Ucpaný filtr v přetlaku nádrže. Palivo nešlo, kam mělo. Igor má přestávky a nepostupuje. Ale všichni mu pomáhají. Postupují přímo: Dušan Bayer, Jan Vláčil, Zdeněk Kaláb a Petr Rovný. Ten dostal vynadáno, že nedal auto na technickou kontrolu. Ale vše se vyřešilo. Igorovi po odvzušnění nádrže jelo auto neskutečně. Díky všem za pomoc !!! A díky Honzovi Kraftovi budete mít zajímavý záznam ze startu a důležitých okamžiků mojí jízdy.

 

1/2 finále A

Jirka Vyšín – první pozice. Hned za ním Miloslav Jurenka. Jirka Vyšín s náskokem první. Velký boj se strhl mezi Jurenkou a Rybákem. Nakonec Jirka druhý, Miroslav třetí. Postupuje ještě Miloslav Stehlík.

 

Nyní se pojedou finále C a B.

 

Finále C

První postupuje do finále B. Zbytek končí. Start se musel opakovat (bude na záznamu). Podruhé ok. Přirozeně první pozice by měla být nejlepší. Ale udržet ji, není legrace. Občas nějaký ten výlet mimo trať atd. atd. Vladimír Šeliga se snaží hlídat čistotu jízdy. Daří se mu to, ale vše nejde uhlídat na 100%. Opět je to na jezdcích samotných. Někteří zajíždí do depa na opravu. Někdo po havárii. Vítězem a postupujícím je Josef Dušánek.

 

Finále B

Start celkem bez potíží. Pak se Igor Vlahovič propracoval na první místo a kroužil s dostatečným náskokem. Ale pak se model opět zastavuje a Igor potřebuje nastartovat. A to opět 2x. Tím dojel na třetí pozici. Tomáš Mikulec po souboji s Davidem Fráňou nakonec postupuje na 11 pozici do MAIN FINAL.

 

Finále A

Jiří Vyšín TQ pozice. A dokázal ji naplno využít. Dojel s dostatečným náskokem první. Jeho druhý závod a výborný výsledek. Miroslav Jurenka dojel druhý a i ten jel v klidu s náskokem před třetím Jirkou Rybákem. Bylo mezi nimi kolo. Dušan Bayer potřeboval mechanika při nasazení. Dušan dokázal udržet čtvrtou pozici. A pátý pohárek obdrží Ladislav Hebký. Co se dělo uvidíte  na sestřihu, kdy jsem běhal kolem dráhy a dokumentoval průběh finále.

Sice mne dnes provázely technické problémy. Ale jinak Porsche jede skvěle, opačný směr se mi líbí. No a když jsem se bohužel nedostal do hlavního finále, opět jsem se mohl věnovat reportování. A jinak… i tak jsem zajezdil opravdu hodně. 2x kvalifikace, 1/2 finále A a ještě B finále.

 

1 36 VYSIN Jiri 63 30:19.648 28.072
2 33 JURENKA Miroslav 61 30:28.265 28.938
3 28 RYBAK Jiri 60 30:13.697 29.000
4 2 BAYER Dusan 59 30:04.897 28.887
5 5 HEBKY Ladislav 56 30:26.795 30.157
6 35 MACEJIK Jan 56 30:27.144 30.524
7 44 ROVNY Petr 55 30:01.361 30.407
8 51 KALAB Zdenek 55 30:18.581 30.349
9 27 VLACIL Jan 54 30:00.430 29.744
10 4 MIKULEC Tomas 52 30:09.173 30.468
11 16 STEHLIK Miloslav 21 10:54.561 28.775

 

Za malou chvíli jdeme na vyhlášení.

To máme také za sebou. 10 jezdců si přišlo pro pohár. Vše ve fotogalerii. Já jedu domů, abych dokončil video z A finále včetně startovního roštu a pak jen stačí nahrát vše na Youtube. Zbytek videí již mám :-).

Zítra opět naviděnou na dalším online reportu z MČR LS EKO a TC. O nahrátí video záznamů budete informováni.

 

Pár řádků pod čarou od redakce:

I ve velkém počtu jezdců všichni najezdí spoustu, ale opravdu spoustu kilometrů. A strávíte hodně času na tribuně. Neuspějete v kvalifikaci ? Nevadí. Máte další možnost postupu z jednotlivých finále. Dokonce i v C finále a B finále máte možnost postoupit. Ano, musíte zvítězit a jde o hodně. Ale stále jste ve hře.

Osobně jsem dnes opravdu hodně najezdil a i přes technické potíže si závod užil. Navíc auto je stále bez vážné nehody, nebylo na střeše či v mantinelu atp. Kola po stylu jízdy v pohodě – stále jedu jednu sadu. A co soupeři a taktika ? Toto opravdu není sprint elektro na 5 minut. Příklad může být finále B. Víte, že jste silný mezi ostatními. Ale není možné ihned jet vpřed a nebrát ohledy. Musíte jet korektně a nic nemění na situaci, že ostatní ví, že na ně máte. Pokud drží soupeři stopu, nemáte šanci. A narazit zezadu ? Chcete penalizaci ? Já ne. A tak jedete hlavou, těsně za soupeřem a čekáte na jeho chybu. A ona nakonec přijde. Za 5, 6 možná 10 kol. Ale chce to trpělivost. Vy musíte ukázat, že máte na špičku pole, respektive patříte mezi TOP 10 v tomto závodě. Ale za FAIR PLAY podmínek.

Když takto jezdci uvažují a přistupují k závodění velkých měřítek, musí je to zákonitě bavit a plně nadchnout. Korektnost a rozum = šetření nejen svého modelu…