Minulý rok tým Masters absolvoval tento vytrvalostní závod poněkud netradičním způsobem. Igor Vlahovič (moje maličkost) sestavila tým ze třech členů (Igor Vlahovič (pilot), Josef Sperát a Josef Botík (mechanici) a v tomto složení jeli ročník 2011. Ovšem zajímavostí bylo, že celý závod řídil Igor Vlahovič a kluci se o něj po celou dobu starali. Jak o pilota, tak o model. Jak to probíhalo a že padl Igorův osobní rekord, se dočtete ZDE.
Tento ročník již nehodlá ředitel týmu (Igor Vlahovič) opět dosáhnout rekordu a chce si závod užít jiným způsobem. Chce jet na pohodu, v klidu, opět bez nahánění předních pozic. Jde se hlavně bavit a užít si legraci. A podle toho také přistoupil k výběru týmu a připravě modelu.
Bohužel složení z minulého roku není možné pro pracovní vytížení a tak jsem pro tento ročník zvažoval složení nové. Nakonec vše dopadlo, jak je odhaleno níže.
TÝM
Zde bylo ve hře několik jmen a variant. Ale nakonec bude složení následující:
Igor Vlahovič
David Černý
Adam Černý
Role jsou zcela jasné. Všichni jsou piloti, všichni jsou mechanici. Každý pojede 4 hodiny čistého času a střídání pilotů bude po cca 1 baterii.
Vybavení týmu
Akumulátory: 5 sad HARD CASE o minimální kapacitě 5000 mAh
Nabíječe: 3 v týmu
Pneu: několik sad mechových pneumatik Xceed, Corally atd. pro mokrý závod se jedna sada obuje do „duše“
Závod za sucha: pojede se na mechových kolech. Vypadá to na použití cca 2. sad zadních a 3. sad předních (s ohledem na rychlost modelu a styl jízdy)
Náhradní díly Serpent S100: Ano
Další podrobnosti: stan, stoly, židle atd.
Model a jeho osazení elektronikou
Šasi: Serpent S100 Pan Car – 200mm
Regulátor: Nosram Pearl V2. Nastavení FEEL 1, ZERO BOOST, bez automatické brzdy
Motor: SP Ultrasportsman 21.5 (bez možnosti časování)
Převodový poměr: 96/28
Servo: Sawox Digital
Podmínky testu Slavkov:
Venkovní teplota: 22°
Teplota asfaltu: 38,8°
Výsledky testování:
Doba jízdy na kapacitu 5000 mAh: 45 minut (a mohlo se ještě kroužit)
Teplota motoru po jízdě: 35°
Stav pneu po cca 50 minutách jízdy: bez opotřebení
Doba výměny akumulátoru v jedné osobě: 1 min 15 sec.
Jízdní vlastnosti modelu: mírně nedotáčivý, kola se odvalují a nebrousí se. I na částečně odlepených zadních kolech se jelo výborně
Za volantem se střídali dva píloti – Adam a já. David Černý byl pracovně vytížen.
Závěr: dnes se test vydařil, máme naladěno a více prozradí záznam. Osobní názor je navíc takový: s motorem 21.5 je to sice pomalé, ale na vytrvalostní závod ideální. S motorem 17.5 je to více závodní styl, ale stále rozumné rychlosti se šetřením pneumatik. Toť můj názor.