Yokomo GT500 první představení

Igor Vlahovič


Společnost MIBOSPORT mi zapůjčila tento model. V originále se dodává v rozsypu, ale já jej dostal již složen. Navíc tento podvozek byl již testován několika jezdci. Všichni se shodli na jednoduchosti a na poměrně slušných jízdních vlastnostech.

I já jsem jej chvíli držel v rukou a řídil ho. Nejprve v Bosonohách. Ale zde byl model na můj vkus příliš ostrý na zatáčení. Podruhé v Blansku na vlhkém asfaltu. Zde jsem si vše upravil dle svých zvyků a byl jsem překvapen, jak model seděl na vlhkém povrchu. Byl silně nedotáčivý, ale dal se udržet ve stopě.

Suchý povrch jsem tedy netestoval déle a neměl jsem ještě vše naladěno na můj styl. To teprve přijde. Nicméně jsem si doma model prohlédl v klidu a napoprvé jsem se s ním seznámil. Zatím zevrubně. Detailní seznámení proběhne až při jeho stavbě. Ale to až později.

Vše jsem se pokusil ukázat na záznamu, nyní tedy ve zkratce textem a pro názornost i fotem:

 

Měřítko: 1/12

Náhon: pouze zadní náprava

Šasi: 3mm spodní plato plněné uhlíkem

Pružení: dva olejové tlumiče, boční pružinky. Přední náprava odpružena také pomocí pružinek

Geometrie: nastavitelná přední rozbíhavost / sbíhavost, sklony / odkony předních kol.

Obutí: klasické pneu (k dispozici různé tvrdosti). Ráfky jsou hodně kitové, různé barvy atd.

Diferencilál: planetový v základu

Akumulátory: použití NiXX, 2S LiPo HARD CASE, letecké typy a i menší LiPo 2S (nastavitelný držák)

Kuličková ložiska: ANO

Světost podvozku: cca 3,5mm

Zadní klec: je kompletně odpružena

Materiál ramen, sloupky karoserie, předního nárazníku: tvrzený plast

Šroubky: metrický závit, imbus hlavy (i zapuštěné)

Zadní unašeče: klasický šestihran (jde nasadit i například kolo Corally STCC atp.)

Přední kola: nasazují se na osku se závitem

Motor: řady 540 uhlíkový i bez

Servo: klasika pro modely 1/10

Regulátor: i větších rozměrů se dá instalovat (místa je dostatek)

Přijímač: taktéž bez problémů

 

Na první pohled vypadá šasi jednoduše a funkčně. A za předpokladu, že pneumatiky nějaký ten závod vydrží, bude omezen tuning a zbytek modelu bude „držákem“, pak se bude jednat o levnou formu jízd a závodění. Pravda je, že s motorem LRP X12 to pojede o něco více jak s jiným typem. Ale to je otázka testování a dlouhodobějšího.

Toto tedy bylo prozatím jednoduché seznámení z „první ruky“. V další části si model otestuji v jízdě na dráze Globus Brno. Hrubší asfalt, kratší dráha a hodně technická navíc. Pokud to zde pojede dobře, pak i jinde bez problémů. Pojedu v modelu klasický dvoučlánek LiPo 5000 mAh 40C, motor SP 17,5 a regulátor LRP SXX Stock Spec V2 v ZERO BOOSTu.

Budou mě zajímat:

– jízdní vlastnosti

– doba jízdy

– teplota motoru, regulátoru

– stav obutí po jízdě

– maximální rychlost

 

Zde je tedy video, kde jsem se s modelem seznamoval: