Termín konání akce SPRINT 2012 se blíží. Model je v podstatě připraven a stačí jen vyměnit pastorek a otevřít výkon na regulátoru. Na to vše je však dost času prozatím. Avšak do dnešního dne jsem testoval Traxxas XO-1 pouze v pomalé rekreační rychlosti do cca 55 km/h. Když nepočítám testování rozjezdu, kde jsem atakoval krátkodobě hranici 75 km/h.
Dnes na dráze Slavkov jsem se tedy rozhodl model prohnat trochu vyšší rychlostí, zjistit jednak jak se model bude chovat, jak bude akcelerovat a změřit teplotu motoru po jízdě. To vše zdokumentovat na kameru.
Podmínky pro testování byly:
Teplota vzduchu: 28,3 °C
Teplota asfaltu: 46°C
Asfalt: jemný povrch a poměrně hodně čistý
Prvně jsem se rozehřál s modelem Tamiya TT-01E. Po repasu jede model znatelně lépe, motor Johnson 540-J po jízdě příliš netopí. Měl motor 60°. Což je slušná teplota. Jízdní vlastnosti vynikající. Rychlost jsem neměřil, ale mohla se pohybovat kolem 50 km/h. Na dráze Slavkov se to však zcela ztratí.
A nyní k testu Traxxas XO-1 ve zkratce:
– dráha je pro dosažení maximální rychlosti i v lehkém převodu krátká a malá
– grip na hladkém asfaltu je vynikající
– nastavení modelu bylo na TOP SPEED a ne na jízdu technickou trať
– při nastavení expo 20% na plynu se akcelerovalo lépe a plynuleji
– TRAXXAS link posílá vždy nastavení do modelu. Nikoliv z modelu nejde nastavení do aplikace
– adheze byla dobrá i v zatáčkách, model byl nedotáčivý
– model držel směr
– brzda musí být lineární s maximální brzdou až na konci páky
– musel jsem si vypodložit prostor knyplu, protože dráha na brzu je dlouhá a prst mi sklouzával
Nyní jsem tedy zrychlil a seznámil se s modelem ve vyšší rychlosti. A budu s testy pokračovat.
Opět jsem se přesvědčil, že bez postupného zrychlování není možné jet ihned plný výkon a rychlost. Kdo to takto udělá, má velkou pravděpodobnost havárie.
P.S. karoserie je v pořádku a naleštěna. Za kamerou stál Aleš BAYER a Iphone zapůjčila společnost Centrumsped.
Vytvořil jsem i verzi pro zahraniční :-). Je to trochu jinak zpracováno a také bez komentáře: