MČR LS Onroad Posche – Čelákovice

Igor Vlahovič


Je 2.6.2012 a já se nyní nacházím na dráze v Čelákovicích. Je to areál kousek od Prahy a cesta trvala s kolegou Petrem Rovným cca 2 a půl hodinky s přestávkou na kafe. Malá snídaně doplněná energetickým nápojem způsobila, že první co jsem vyhledal po příjezdu do areálu, byla toaleta.

Tato první zkušenost byla velmi příjmeným zjištěním. Už nyní jsem se seznámil se zázemím čelákovického klubu – toalety, občerstvení, krytá depa a tribuna (krytá). Dráha má pěkný asfalt, jen je přirozeně menších rozměrů než Slavkov. A tak dnešní závody LS Onroad budou zajímavé. Trať je technická, a to se mi líbí.

Sjíždí se jezdci a budují depa. Já už mám depo hotové a kolega také. Jinak jsem si již nalepil na moji novou karoserii číslo 3 a čekám na CERTINA polepy a logo MČR. To abych splňoval pravidla kategorie Porsche 2012.

CERTINA je generálním sponzorem seriálu MČR LS Porsche a v dnešním reportu se tedy můžete těšit na videa v novém designu a fotky samozřejmě. Videa budou v lepší kvalitě, a tak budou nahrána až večer. Fotky aktuálně.

Čekáme na otevření tratě. Ta se otevírá v 9 hodin. Pak bude volný trénink do 10:00. Potom proběhne rozprava a začneme závodit.

Já si zatím nafotil jezdce dnešního závodu do své galerie. Co s foto zamýšlým se dozvíte v průběhu závodu.

Já si vyzkoušel dráhu. A je to zcela jiné jak ve Slavkově. Užší a hodně technická dráha. A obrubníky tu také jsou. Dnes bude hrát hlavní úlohu cit při jízdě a rozum. Většina již trénuje a ladí modely. Ale ono při daných pneu není co řešit. Musíte hlavně umět řídit.

Já nyní zpracovávám již první video, a to úvodní. Večer se na něj můžete těšit. Auto mi jelo dobře, jen zatím jedu opatrně – s ohledem na karoserii :-).

 

Dnes pojede 12 jezdců v MČR Porsche. Sice menší účast, ale už od rána zde vládne pohoda.

Závod můžete sledovat ONLINE i na webu MyRCM. Zde tedy výsledky.

Rozprava proběhla za účasti všech. Modely foceny, jezdci také. Auta natočena. Co více ? Jdeme závodit.

""

Ranní rozprava na dráze Čelákovice

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – 6 jezdců na tribuně. 3 minuty do startu a pak již jízda na 10 minut. Zde startoval i Petr Rovný, který je nováčkem v této kategorii. A není jediný. Jsou i další jezdci – Zdeněk Kaláb či Dodo Ťažký. Skupina poměrně vyrovnaná. Zdeněk Kaláb nejrychlejší na kolo. Petr Rovný třetí v jízdě a není to špatný výsledek. Jezdci jeli slušně a skoro bez vážné kolize.

Skupina 2 – ta je v počtu 7 pilotů. David Čermák je domácí jezdec a je to poznat. Zajel BEST LAP dráhy a vítězí. Miroslav Jurenka a Miloslav Stehlík ovšem nezůstávají pozadu v nájezdu. Všichni 25 kol. Honza Vláčil s Igorem Vlahovičem nájezd 24 kol. Dušan Bayer nejel tuto jízdu. Josef Dušánek jen chvilku kroužil.

Ani zde nechybí již nyní diváci. Určitě je přilákal zvuk motorů. Ono 7 aut je již na dráze slyšet.

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – po cca 30. minutové přestávce se rozjelo druhé kolo kvalifikací. Diváci opět natěšeni na jízdu velkých modelů. Zdeněk Kaláb opět nejlepší. Ale Petr Rovný zajel nyní lépe. Jednak si osahal více dráhu a také se mu na model podíval Aleš Bayer. I na tomto závodě funguje podpora a pomoc. Dod Ťažký absolvoval docela slušný výlet mimo trať při nájezdu na cílovou rovinku. Já to viděl na konec jízdy. Ale Dodo pokračoval.

Skupina 2 – domácí jezdci vedou. David Čermák vylepšil kolo a vítězí i podruhé. Miroslav Jurenka a také Miloslav Stehlík za ním se stejným počtem kol. Igor Vlahovič znova za Honzou Vláčilem. Dušan Bayer nyní v jízdě a těsně za Igorem. Jízda celkem klidná a já mám stále karoserii jako novou. Jedu s rozumem a stále zajíždím motor.

Natočeno další video, na které se můžete těšit večer. Je čas na oběd. Následuje 50 minut pauza.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1 – před startem této skupiny se měnila pružinka spojky na modelu Petra Rovného. Já mezi tím obědval :-). Svíčková byla výborná. A začíná to být zajímavé. Jiří Rybák vyhrál a zlepšil si nájezd na 24 kol. Dostal se těsně za Igora Vlahoviče. Zdeněk Kaláb nyní druhý. Petr Rovný zajel do depa po třech kolech. Dodo Ťažký se učí s modelem kroužit a z nehody se poučil.A víte proč nedojel Petr Rovný ? Povolilo se hnací kolo – nedostatečné zavadnutí loctitu.

Skupina 2 – Igor Vlahovič na tuto jízdu nenastoupil. Nečeká zlepšení a i tak to bude v semifinále těžké. Dušan Bayer také v jízdě nebyl. Ostatní se pokoušeli najet lepší výsledek. Ale semifinále je stejně nemine. David Čermák potřetí první a posunuje rekordy stále dále. I na dalších místech Jurenka, Vláčil. Miroslav Stehlík čtvrtý.

A nyní se pojedou dvě semifinále. První 4 z každého postupují přímo. Zbylí čekají na dojezdy a dva nejlepší doplní MAIN FINAL.

""

Rozdělení jezdců do semifinále

 

Semifinále B – start natočen z tribuny. První zatáčka byla poměrně zajímavým elementem v tomto závodě. Miloslav Jurenka od začátku do konce na prvním místě a postup do MAIN FINAL má tento jezdec jistý. Stejně na tom je i Jiří Rybák, Zdeněk Kaláb a Loeš Bulva. Jan Vláčil sice dojel druhý, ale neměl značená zadní kola.

 

Semifinále A – krásná jízda s pouštěním. David Čermák dojel, jak jinak, první. S dostatečným náskokem. Dušan Bayer kroužil na třetí pozici, ale pak předjel Miloslava Stehlíka, který havaroval a poškodil zadní závěs kola. Před něj jsem se dostal i já a dokroužil na krásném třetím místě. Ovšem…. Po jízdě byla kontrola zadních kol a hádejte, co se stalo. No nemusíte :-). Já žil v domění, že kontrolní nálepka je ta velká oranžová. Ale musí tam být ještě jedna. Taková malá tmavě oranžová potvůtka. A tu jsem měl jen na předních kolech. No tak co se stalo zákonitě ? Byl jsem diskvalifikován. Ale je to moje osobní hloupost.

 

Nejedu MAIN FINAL = více času na natočení startu, včetně TOP 10 jezdců. A pak si natočíme start finále. Já to beru tak, že nejde o život. Vím jedno – auto je nové, jede dobře a já si to do hlavního finále užíval. I na této dráze technické a menší. A navíc jsem dojel třetí v 1/2 A.

Takže jaké je postavení na finále A ?

1. David Čermák

2. Miroslav Jurenka

3. Dušan Bayer

4. Jisef Dušánek

5. Jiří Rybák

6. Miloslav Stehlík

7. Zdeněk Kaláb

8. Petr Rovný

9. Leoš Bulva

10. Dodo Ťažký

 

Finále A

Plné zvratů. Více jak polovina finále natočena z různých pohledů. Start se v podstatě povedl, pak došlo k pár ťukancům. Poté se pole rozprostřelo a pouze se předjíždělo. Souboje probíhaly na několika místech. Dušan Bayer přerušil jízdu, ale vrátil se. Dodo Ťažký takové štěstí neměl – poloosa. Miloslav Stehlík opravil vůz a vrátil se na trať. Ale spadl ze druhé pozice. Petr Rovný se vracel na dráhu z cizí vysílačkou. Nakonec se zaradoval z vítězstv íDavid Čermák následovaný Miroslavem Jurenkou a třetím Jiřím Rybákem. Suveréní výkon podal Josef Dušánek. Celkové pořadí vidíte níže. Záznam se připravuje.

1 53 ČERMÁK David 75 30:10.799 23.177
2 33 JURENKA Miroslav 73 30:01.610 23.889
3 28 RYBÁK Jiři 70 30:05.918 24.570
4 7 DUŠANEK Josef 70 30:06.043 24.506
5 51 KALÁB Zdeněk 68 30:38.329 24.785
6 13 BULVA Leoš 67 30:37.845 25.277
7 16 STEHLÍK Miloslav 64 30:13.420 23.623
8 2 BAYER Dušan 61 30:12.315 24.148
9 44 ROVNÝ Petr 59 30:04.327 25.146
10 65 ŤAŽKÝ Dodo 19 9:30.665 27.241

 

Závod je u konce. Vyhlášení výsledků proběhlo po cca 15ti mintové přestávce a předávaly se poháry. Ihned poté se otevřela dráha pro trénink na zítra.

Pohodová atmosféra vládla po celý den. Tak jako ve Slavkově. Piloti si zde navzájem pomáhají a radí. Zázemí je zde na velmi dobré úrovni a trať je opravdu zajímavá. Je zcela jiná jak rychlý Slavkov.

Zhruba za 14 dnů se jede další závod, tentokráte se vracíme na dráhu do Slavkova u Brna. Počkejte si na video, které se nahraje ve večerních hodinách.

 

Výsledky nedělního závodu MČR LS EKO a TC

1. Pavel Holub

2. Jiří Rybák

3. Jiří Těhník

 

Celkem se zúčastnilo 8 pilotů. Vítězům gratulujeme.