Nová kategorie Yokomo GT

Michal Bok


Proč nová kategorie

Dnešní trend kategorie Touring Car připomíná nezadržitelný vlak, který nevím kam směřuje. V poslední době už nejde o závodění jako takové, ale o čase pro testování, přípravě podvozku na závod a samozřejmě o technice. V dnešní době už nelze vytáhnout podvozek z předešlých závodů ze skříně večer před závody a absolvovat s ním další závod jako tomu byl za mých časů, kde rozhodovalo více to ježdění. Proto jsem si sám za sebe řekl dost a kategorie, kterou vám chci představit je tou ideální změnou a cestou k udržení tohoto koníčku v rozumné sféře a představit ho široké veřejnosti.

Pro koho je kategorie určena

Pro ty kdo: 1. chtějí levné a spravedlivé závodění, 2. které baví ježdění a nemají mnoho času na přípravu, 3. pro začátečníky, 4. kterým se líbí reálné karoserie, 5. kdo se nehce stresovat rychlostí, která nyní v kategorii Touring Car vládne

Představení podvozku

Jedná se o podvozek Yokomo GT, podvozek má poháněnou pouze zadní nápravu a je v měřítku 1/12. Konstrukce podvozku a jednotlivé jeho díly jsou přímo z mistrovského podvozku Yokomo R12, to znamená opravdový závoďák, ne hračka. Velkou výhodou podvozku je planetový diferenciál, který je bez údržby namísto kuličkového. Součastí stavebnice je karoserie, kterých je celkem 6 typů a také pneumatiky včetně disků. Takováto stavebnice bude nabízena za dotovanou cenu 4 975 Kč.

První test podvozku

První test proběhl v Brně na první závodě MIBOSPORT Cup. Naprostá stavebnice podvozku se standardním nastavením předčila svými vlastnostmi mé očekávání. V pátek jsme s podvozkem najezdili 45minut čísté jízdy. Elektronikou byl motor 17.5T se Zero Boost programem v regulátoru. Po 10 minutách měl motor teplotu 30 stupňů, to znamená, že nebude docházet k žádné zátěži pro elektroniku. V sobotu si pak jezdci mohli podvozek vyzkoušet. Byli to například: Drahoslav Hejtmánek, Jaroslav Vala, Oskar Malatinský, Tono Sloboda, Radek Flek, Vojta Flek, Marek Černý, Jaromír Sattler, Jiří Hrubeš a další. Každý jezdec pak slezl z tribuny a měl úsměv na rtech, že to je super zábava. Byly použity základní pneumatiky ze stavebnice. V zadu to jsou SOFT a ve předu MEDIUM. Celkově se na pneumatikách najelo přes 2 hodiny čistého času a pneumatiky pořád drží. Podvozek byl zkoušen v rámci kategorie Formule, kde byl rychlejší než samotné Formule na mechových gumách.

Předpokládané propozice

Podvozek Yokomo GT500. Jako elektronika libovolný motor 17.5T s pogramem v regulátoru Zero Boost a s originálním pastorkem 17T, který je součástí stavebnice. Pneumatiky, disky, karoserie, náhradní a tuningové díly pouze originální Yokomo. Jízdní čas plánované kategorie bude 8 až 10 minut.

První ostrý start této kategorie se plánuje na třetí závod MIBOSPORT Cupu 21.07. Součástí vyhlášení výsledků každého závodu budou ceny jako pneumatiky, disky a doplňky pro tento podvozek. V celkovém vyhlášení pak boj a losování o podvozky a větší ceny pro tuto kategorii.