MČR V HALE 2004/05 propozice

Václav Strupek


<div align=“center“><strong>RC AUTOKLUB ČESKÉ REPUBLIKY</strong><br>
<i>p o ř á d á</i><br>
ve spolupráci s firmami Lestr-Models, Martin Kořínek a ILPE<br>
<br>
<strong>MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY V HALE PRO ROK 2004/2005</strong>
<strong>V KATEGORII TOURING CARS E 1:10</strong></div>
<p align=“justify“><strong>Organizace závodů</strong><br>
RC Autoklub České republiky ve spolupráci se sponzory seriálu MČR firmami<br> <br>
<div align=“center“><strong>LESTR-MODELS – MARTIN KOŘÍNEK – ILPE</strong></div><br> <br>
pořádá seriál čtyř závodů Mistrovství České republiky v kategorii modelů aut E 1:10 Touring Cars pro rok 2004 v hale. Jednotlivé
závody jsou pořádány jako<separe> jednodenní.
</p>
Mistrovství ČR je vypsáno pro následující kategorie :
<ul>
<li>kategorie MODIFIED – mistr republiky v jednotlivcích – ze všech přihlášených jezdců, kteří jsou členy registrovaných RC klubů
v RCAČR, mají zaplacené příspěvky a při prezentaci předloží platnou licenci jezdce.
</li><li>kategorie SUPER STOCK – mistr republiky v jednotlivcích</li>
<li>mistr republiky junior v kategorii MODIFIED – pro jezdce narozené v roce 1990 a mladší, kteří jsou členy registrovaných RC klubů
v RCAČR</li>
</ul>
<strong>Termíny závodů MČR 2004/2005</strong><ol>
<li>kolo KOLÍN sobota 6. listopadu 2004</li>
<li>kolo TŘEBÍČ sobota 11. prosince 2004</li>
<li>kolo PROSTĚJOV sobota 15. ledna 2005</li>
<li>kolo PRAHA sobota 19. února 2005</li>
</ol>

<strong><u>Pravidla platná pro obě kategorie</u></strong><br>
<br>
<p align=“justify“><strong>Systém hodnocení</strong><br>
Každý závod je hodnocen samostatně a do celkového hodnocení se započítávají pro všechny kategorie tři nejlepší výsledky. Bodování
jezdců je dle pořadí, vítěz má za 1. místo 1 bodů. Druhý 2.body a tak dále. V případě stejného počtu bodů u dvou a více jezdců
rozhoduje o konečném pořadí nejlepší výsledek např. jezdec X získá 2 x 1.místo a 3.místo, jezdec Y získá 2 x 1.místo a 5. místo,
vítězí jezdec X. Soutěž juniorů je hodnocena samostatně dle stejného principu.</p>
<p align=“justify“><strong>Kvalifikační a finálové jízdy</strong> <br>
Každý závodník absolvuje minimálně 3 a maximálně 4 kvalifikační rozjížďky na 5 minut. Počet rozjížděk je rozhodčím závodu oznámen
před zahájením rozjížděk. Pořadí jezdců na startu první rozjížďky je dle startovního čísla, do dalších rozjížděk vždy podle výsledku
předchozí rozjížďky. Na základě nejlepšího výsledku tj. podle počtu najetých kol a dojezdového času budou závodníci rozděleni po
10ti do finálových jízd A,B,C,D popř. dalších. Finálové jízdy se jedou 3x. Hodnocení ve finálové jízdě, za umístění jsou přiděleny
body tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 10 místa. Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí závodník s nejnižším součtem
bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje lepší výsledek /počet kol a dosažený čas/ z finálových jízd. Finálová jízda se uskuteční,
pokud se na start dostaví nejméně 3 závodníci. Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude
ve svém finále počítán jako poslední.</p>
<p align=“justify“><strong>Povinnosti závodníků</strong><br>
Závodník je povinen uposlechnout pokynů rozhodčích, technických komisařů a ředitele závodu. Případné hrubé slovní nebo fyzické
napadnutí těchto činitelů bude mít za následek okamžitou diskvalifikaci ze závodů a předání celé záležitosti k řešení RCAČR.
Závodník je povinen být alespoň 30 vteřin před startem své jízdy na tribuně. Pokud se nedostaví včas, nebude k jízdě připuštěn. Po
odstartování rozjížďky/finále není povoleno měnit své místo na tribuně, předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní
závodníky. V případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce rozjížďky/finále. Není
povoleno opouštět své místo na tribuně před koncem rozjížďky/finále. Po oznámení, že závodník ukončil rozjížďku nebo byla ukončena
finálová jízda je povinen ihned zastavit vozidlo na vhodném místě závodní tratě tak aby se zabránilo dojezdovým kolizím a případně
nebránil ostatním jezdcům v další jízdě.<br>
Vyhlášením Rozpravy je trať uzavřena a případné seřizování nebo podobné pohyby vozidel po trati povoluje ve výjimečných případech
ředitel závodu.<br>
Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení výsledků závodů. Závodník je povinen na svém autě umístit transpondér (měřící
čip) tak, aby při kolizi vozidla, jeho převrácení nebo při opuštění trati nedošlo k jeho poškození, popř. kontaktu s vozovkou nebo
okolím. Pořadatel má právo přikázat závodníkovi změnit umístění čipu.</p>
<p align=“justify“><strong>Technická kontrola a nasazování</strong><br>
Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě nechat auto na předepsaném místě, sejmout karosérii pro provedení
technické kontroly a zúčastnit se nasazování další jízdy. Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo,
škrtá se mu do té doby nejlepší čas. V případě opakování tohoto prohřešku proti pravidlům může být diskvalifikován ze závodu.
Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače, která jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále. Pořadatel před
odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti se přihlásí zdviženou rukou. Po ukončení
jízdy si jezdec/nasazovač vyzvedne svůj model z technické kontroly. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní
rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu,
ale je povinen si předem vyžádat povolení od rozhodčího/ředitele závodu. V případě, že se nedostaví k nasazování nebo za sebe
nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby nejlepší čas. V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových
jízdách má právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.</p>
<p align=“justify“><strong>Organizační zajištění</strong><br>
Ředitelem a hlavním rozhodčím seriálu závodů MČR je předseda sekce E 1:10 TC RCAČR pan Václav Strupek.<br>
Rozhodčí závodu, technický komisař a startér jsou z pořádajícího klubu a budou představeni v rozpravě závodníkům. Pořádající klub
má za povinnost zajistit obsluhu počítacího zařízení, místo pro vyvěšení výsledků, startovní čísla o velikosti minimálně 60x40mm,
místo pro úschovu rádií a místo pro technickou kontrolu. Zároveň je povinen nejpozději do 1.týdne předat výsledky závodů písemně
řediteli závodů.<br>
Pořadatel zajistí pro jezdce přípojku 220 V. V dosahu závodiště musí být zajištěno sociální vybavení.</p>
<p align=“justify“><strong>Prezentace závodníků a časový rozvrh závodů</strong><br>
Pořadatel by měl umožnit trénink jezdců den před závodem v odpoledních hodinách.V den závodu je povolen volný trénink od 7,30 hod.
do 9,15 min. Pořadatel provede takové opatření, které zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max.12 jezdců s různými
frekvencemi – např. cedulky s frekvencemi apod.<br>
Každý závodník je povinen mít sebou na závodech druhou sadu krystalů do vysílačky (náhradní frekvenci). Bez náhradní frekvence
nebude k závodu připuštěn. Závodník je povinen již v přihlášce uvést 2 frekvence. Pokud v přihlášce dvě frekvence neuvede, nebude
brán na jeho přihlášku zřetel.<br>
V den závodu závodník v rozmezí 8.- 8,45 hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné. V tomto časovém rozmezí je možno se přihlásit
také dodatečně. K prezentaci se závodník dostaví bez vozidla, pouze předá platnou licenci jezdce.<br>
Licence budou vráceny jezdcům po vyhlášení výsledků. Organizátor doplní jednotlivé skupiny dodatečně přihlášenými a do 9.30 hod.
vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin, následuje rozprava a 1.kolo rozjížděk. Každý jezdec bude mít na karoserii min. jedno
startovní číslo, které zajišťuje organizátor závodu. Číslo je umístěné na horní části karoserie, nebo na předním skle. Pro finále
bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy. Před zahájením rozjížděk odevzdají všichni závodníci rádia na místo
předem určené pořadatelem. V případě porušení tohoto pravidla může být závodník diskvalifikován ze závodu !!!<br>
Po skončení finálových jízd zajistí pořadatel důstojné vyhlášení výsledků s předáním cen a minimálně diplomů za pořádaný závod.</p>
<strong>Startovné</strong><br>
V případě že závodník předá/zašle včas přihlášku k závodu – včas se rozumí 24 hod. před dnem závodu, tj. do pátku do 10,00 hod. – je stanoveno startovné na Kč 250,-Kč. V případě, že se závodník přihlásí až v den závodu zaplatí startovné Kč 350,-Kč. Junioři platí startovné 150.-Kč, v případě pozdního přihlášení 200.-Kč. Přihlášky zasílá závodník faxem řediteli seriálu 266033870 nebo e-mail strupek@lestr.cz .
<p align=“justify“><strong>Stavební pravidla</strong><br>
Seriál závodů MČR se koná dle stávajících pravidel EFRA s důrazem na kontrolu následujících parametrů :
<ul>
<li>minimální hmotnost 1500 g bez čipu , hmotnost modelů s personálním transponderem je 1522 g, povolená tolerance -3g</li>
<li>povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars, minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm</li>
<li>světlost podvozku minimálně 5mm</li>
<li>max.šířka podvozku bez karoserie 190mm</li>
<li>karoserie – jsou povoleny všechny typy cestovních a GT vozů v šířce max.200mm, přítlačné křídlo max. v šířce 190mm a velikosti
max. 40x25mm-nesmí přesahovat výšku střechy modelu</li>
<li>akumulátory – 6 článků sub.“C“ – NiCD nebo NiMH</li>
<li>kategorie MODIFIED – motory – pouze komerčně dostupné typu 540 bez dodatečných úprav s kotvou minimálně 12 závitů /značení
musí být na kotvě od výrobce/, plášť musí být stejné značky jako kotva. Jsou předepsány pneumatiky předem nalepené a označené od
výrobce LRP čís.výr.65051.Pro jeden závod může jezdec použít maximálně dva sety pneumatik / set tvoří 4 pneumatiky/. Před závodem
si jezdec nechá od pořadatele kola označit. Pořadatel bude prodávat kompletní pár kol včetně disků a výplní za 650.- Kč.</li>
<li>kategorie SUPER STOCK – nečasovatelné motory s 17ti závitovou kotvou. Plášť i kotva musí být od stejného výrobce a kotva musí
být od výrobce označena. Pneumatiky mohou být použity od LRP / stejné jako v kategorii Modified/ a pneumatiky Také Off CS27. Pneu
musí být stejné značky na obou osách.</li>
</ul>
Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na základě protestu rozhodovat komise složená z ředitele seriálu, rozhodčího závodu,technického komisaře a zástupce jezdců.
</p><p align=“justify“><strong>Sankce a protesty</strong><br>
<ul>
<li>v případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi
škrtnuta poslední jízda</li>
<li>v případě, že závodník absolvoval jízdu s kotvou odporující pravidlům, bude vyloučen ze závodů – proti tomuto rozhodnutí není
odvolání</li>
<li>pokud se závodník dopustí opětovného závažnějšího porušení pravidel, může být diskvalifikován ze závodů</li>
<li>nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní
varování – při opakování – STOP AND GO tj. zastavení v boxech na min.5 vteřin.</li>
<li>naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím související – STOP AND GO na min 5
sec. V případě, že se tento přestupek stane například v posledním kole, bude závodníkovi přičteno 10 vteřin.</li>
<li>porušení povinnosti závodníka – bude posuzováno individuálně</li>
</ul></p>
<p align=“justify“>Protest možno podat neprodleně u ředitele závodu spolu s kaucí Kč 500,- která se v případě jeho neuznání nevrací.
Proti trestu STOP AND GO nelze podat protest. Proti kvalitě nasazování nelze podat protest.</p>
<p align=“justify“><strong>Ceny a vyhlášení vítězů</strong><br>
Vyhlášení výsledků jednotlivých závodů seriálu vč. pohárů a drobných cen si zajišťuje ve své režii pořadatel závodu. Vyhlášení je
pro každou kategorii zvlášť, junioři jsou vyhlašováni pouze pro kat. MODIFIED. Ceny a poháry pro vyhlášení celkového pořadí
zajišťují sponzoři tohoto seriálu MČR.</p>
<table cellspacing=“0″ border=“0″ cellpadding=“2″>
<tr><td rowspan=“4″ align=“left“ valign=“top“>Celkové pořadí MODIFIED</td><td>- 1.místo – putovní pohár + pohár + cena</td></tr>
<tr><td>- 2.místo – pohár + cena</td></tr>
<tr><td>- 3.místo – pohár + cena</td></tr>
<tr><td>- 4. až 10.místo – pohár</td></tr>
<tr><td>Celkové pořadí SUPER STOCK</td><td> – stejné jako pro kategorii MODIFIED</td></tr>
<tr><td rowspan=“2″ align=“left“ valign=“top“>Celkové pořadí Junioři Modified</td><td> – 1. až 3. místo – pohár + cena věnovaná RCAČR</td></tr>
<tr><td>- 4. až 5. místo – pohár</td></tr>
</table>
<br>
<p align=“right“>Za RC Autoklub České republiky<br>
Václav S t r u p e k – předseda sekce TC E 1 : 10</p>