Stage 1 – Traxxas XO-1 a ukázka jízdy modelu před akcí

Igor Vlahovič


Předmětem mé myšlenky, která mne napadla po cestě do Prahy, byla jednoduchá a prostá. Zapnout model a na současný tovární převodový poměr 9.35 otestovat délku jízdy tohoto krasavce. Navíc jej ukázat v jeho celé kráse ještě před ostrým testem. Aby jste si jej mohli vychutnat v decentní a pohledné jízdě. Ze všech stran a pohledů. Co když se na akci něco přihodí :-).

Opravdu nebylo testováno zrychlení a ani top speed. Jen polechtání plynu ve mně budilo respekt !!! Dráha byla pro test vybrána záměrně – Globus Brno. Jde o dráhu menších rozměrů, hodně technickou a z nepříliš dobrým povrchem. Ideální prostor pro zkoušku tohoto „rychlíka“, který může jet i 160 km/h.

Na tomto profilu trati si však moc vyskakovat s tímto supersportem třídy A rozhodně nemůžete. Musíte se hodně krotit, aby jste ukočírovali více jak 1kv. motor pod kapotou. Ale věřte, jde to. Jen když už to trvá přes 30 minut, přestane vás to samotného bavit :-). Ve dvou už by to bylo něco jiného, jak jsme se shodli.

Ano, ano. Také jsem odhadoval maximální dobu jízdy 15 minut na akumulátory o kapacitě 5000 mAh. Skutečnost však byla zcela jiná. A to je možná dobré zjištění pro budoucí majitele tohoto extrému mezi RC modely. Ale nepředbíhejme událostem. Co se dne 23.5.2012 v podvečerních hodinách vlastně stalo ?

 

Sešli se tři modeláři a to: moje maličkost, Oldřich Nekuža a Petr Rovný. Role byly rozděleny takto:

Oldřich Nekuža – externí kamera a pilot kamerového vozu

Petr Rovný – externí kamera

Moje maličkost – pilot modelu TRAXXAS XO-1

 

Kamerový vůz byl Xray T2R bez karoserie s nainstalovanými Mini DV80 kamerkami. Vpředu a vzadu. Pak došlo k přemístění jedné na bok modelu. Tak, aby se snímal model ze všech stran přímo z dráhy.

Na podvozku TRAXXAS XO-1 byl připevněn Holux GPSport 245 pro záznam délky jízdy, maximální rychlosti. Myslím si, že šasi o tom ani nevědělo, že tam něco takového má.

Baterie připraveny, kamera a fotoaparát ok, tak se šlo jednoduše na věc:

– prvně se model představil

– pak se natáčely onboard záběry

– potom průjezdy externí

– mezi tím se dělaly přestávky (stopky se přirozeně zastavily a pak zase pustily, GPS jel NONSTOP)

– kontolovala se teplota motoru, regulátoru a akumulátorů v průběhu celé jízdy

– natočil se závěr akce

 

A jaký je výsledek ?

– všechno se dozvíte ze záznamu, ale jízdní vlastnosti na této dráze v tento den byly vynikající

– výkonu na rozdávání, ale pokud jste rozumní a umíte se držet na uzdě, není problém si zajezdit

– model vypadá na dráze famózně, jen je v této barvě hůře vidět

– teplota elektroniky v normálu

– po cca 36. minutách jízdy jsme test ukončili

– maximální rychlost 50,6 km/h

– ujetá vzdálenost 13,41 km

– naprosto jemná regulace plynu i bez senzorového systému

– po kontrole napětí v akumulátoru bylo napětí 3,7V / článek. Což je dost zajímavý údaj a myslím si, že v tomto výkonu a převodu není problém jezdit déle jak 50 minut !!!

 

Tento podvozek je primárně určen pro extrémní rychlosti na uzavřených drahách. Ale jak jsme zjistili, jeho využití je možné i pro běžné poježdění. Pravda je ale taková, že rychlostí 50 km/h můžeme jezdit například i s modelem TT-01E. S modelem atakujícím hranici 30 000 Kč už chceme přece jen zažít pořádnou dávku adrenalinu.

P.S. ve večerních hodinách potvrdil účast na akci i poslední sponzor modelu a akce. Velmi brzy vám bude představen. Na tomoto záznamu ještě není jeho logo. O tom se jedná. Také na modelu samotném zatím nejsou loga všech sponzorů. Čeká se na dodání.