Spalovací motor O.S.MAX 12 TG Ver.II

Alexander Žvak


Kyosho Deutschlad pořádající KWC v Evropě vyslyšelo přání jezdců a přišlo s novým motorem, který je určen do kategorie GP Sport.  Tento motor byl vybrán organizátory s nároky na vyšší životnost a spolehlivost při stejném výkonu jako jeho předchůdce GXR-15V, který jezdil v této kategorii několik let. Kategorie  GP Sport je jednoduše řečeno Stock kategorie 1:10 On Road  podvozků řady V-One a FW, kde předchůdce GXR nevynikal dlouho životností. Nový motor který vyrábí O.S. je v nabídce Kyosho pod označením KWC-5000, O.S.MAX 12 TG Ver. II .  Vzhledem k tomu, že tento seriál pořádám, tak jsem jej dle pokynů Kyosho rovněž zařadil do GP Sport. Nyní mi motor konečně přišel a tak dovolte abych vás s tímto produktem zevrubně seznámil.

Motor O.S. 12 TG vyniká na první pohled precizním zpracováním, což je pro O.S.  samozřejmostí.  Jedná se o motor se třemi kanály a dvoujehlovým hliníkovým karburátorem. Všechny díly motoru jsou vyrobeny z vysoce kvalitních materiálů opracovaných s vysokou přesností na CNC strojích. SG klika motoru je standardně uložena ve dvou vysoce kvalitních japonských ložiscích. Ojnice je opatřena mazacím kanálem a bronzovými pouzdry pro čep kliky a pístu. Celá sestava –ložiska, kliková hřídel, ojnice, píst je absolutně bez vůlí. Pro dokonalé chlazení motoru je motor osazen velkou chladící hlavou v modré Ocean barvě, hlava je určena pro klasické svíčky s podložkou.  Dále pak je motor určen pro montáž spojky Centax a standardních výfuků pro motory 2,11

Motor jsem osadil do podvozku V-One SR (RRR), s Kyosho Centax spojkou, výfuk byl použit od fy. Orion. Záběh probíhal za venkovní teploty 16°C celkem na 1,5 litru paliva Tornádo Competition 16%

Při prvních jízdách bylo ihned znát několik rozdílů oproti GXR-15  – motor se mnohem lépe vytáčí do maximálních otáček, výborně drží volnoběh, snadno se ladí. Další testy a srovnání s GXR proběhnou na dalším závodě KWC-CZ, tedy  19.5.2012 v Blansku.

Specifikace motoru:

Zdvihový objem: 2,11 ccm, vrtání: 13,8 mm Zdvih: 14.0 mm Výkon: 0,7 HP, otáčky: 28.000 r.p.m.

Podrobné foto najdete ZDE.