Mistrovství Polná 28.4.2012 – online report

Igor Vlahovič


Modely malých měřítek nejsou v poslední době příliš k vidění, respektive se o nich nepíše tak, jako dříve. Byly doby, kdy jsem jezdil měřítko 1/18 každý víkend, a to jak kategorie Stock, tak i Open.

Ovšem v každém případě se jednou za rok koná závod modelů malých měřítek v Polné (okres Jihlava), kde se setkávají všichni příznivci měřítek 1/18 a menších. Dnes se tedy nacházím na první části závodu, kde budou soutěžit modely 1/18 ET. Zítra pak závod pokračuje modely Mini Z a 1/24 Onroad.

Celé toto Mistrovství má na starosti Vladimír Vomlel s rodinou a klubem. Kromě toho se na tomto klání podílejí další subjekty, a to: RC klub Blansko, který má vynikajícího časoměřiče Pavla Magdu a dále sponzoři, bez kterých by se tato akce jen těžko konala v takovém rozsahu.

Všichny sponzoři budou vidět na fotkách a videích. Toto Mistrovství má i mediální partnery a jedním z nich je i portál Masters.cz. Já přijel na tento den, abych zdokumentoval celý závodní den modelů 1/18 a pomohl tak dostat do podvědomí mnoha čtenářů portálu Masters to, co se zde bude odehrávat.

Hned po příjezdu jsem dostal nabídky na zapůjčení modelu. Chvíli jsem váhal, ale pak jsem dal přednost pouze psaní reportu. Přeci jen závodit a psát je náročné. A já dnes mám v úmyslu reportovat, kouřit doutníky a relaxovat. A pokud možno odvést dobrou práci :-).

V tuto chvíli už mám redaktorské depo na nejlepším místě :-). Vidím na celou dráhu, na všechna depa, a tak mi nic neunikne. Když nebudu chtít vstávat, nemusím. Vše zvládnu z jednoho místa. Ale nebojte, pro detaily musím občas ze svého stanoviště více do terénu.

Jinak kromě tohoto reportu můžete sledovat výsledky závodů po oba dva dny online na webu My RCM.

Tak po 9. hodině proběhla rozprava, kde se ujal slova Vladimír Vomlel. Všechny dnešní závodníky a účastníky seznámil s pravidly závodu, s traťovými komisaři. Dále představil časový plán a také všechny sponzory a partnery akce. Proběhlo nezbytné focení a natáčení úvodu.

Rád bych nahrál video záznam z rozpravy přímo odsud, ale mám zde pouze připojení EDGE T-Mobile, a to na přenos na Youtube prostě nestačí. A tak online budou pouze fotky a videa až navečer po skončení akce.

Dnes jsem tu měl být i se ženou a dcerkou (syn je na škole v přírodě), ale nakonec obě dámy zůstaly doma, a tak jsem na tento redakční výlet vyrazil sám. A jelikož se vracím do Brna na rodinnou akci s přáteli, video záznamy budou možná až později večer.

Nicméně videa budu zpracovávat průběžně. Abych je pak pouze rychle nahrál k daným odstavcům.

A již máme před sebou první jízdu dne – startuje kategorie F1.

Kvalifikace 1

Formule 1 – na post kontroly jízdy se posadil Antonín Hráček a hned začíná konat svoji práci pilně. Nejen hlídá, ale i komentuje průběh jízdy. Hudba hraje na pozadí (ano, ano, to se mi líbí). Lukáš Diblík tuto kategorii jezdí, ale například Petr Nesládek – toho tu vidím s monopostem poprvé. Modely F1 jsou zajímavé, a to i po technické stránce. Lukáš Diblík po startu musel na chvíli přerušit jízdu. Kromě komentáře Tondy se ozývá z reproduktorů hlas Pavla Magdy. Informací mají tedy a budou mít závodníci po celou dobu závodů dostatek. Z reproduktorů se ozývá i hlas sličné paní, která automaticky hlásí pořadí po minutě jízdy. Petr Nesládek vítězí a se svoji formulí krásně zvládal i klopenou zatáčku. Nutno sdělit, že F1 jede i pořadatel Vladimír a některé modely mají blikající diodu vzadu na modelu.

Open – na další jízdu se posadil na místo kontroly Karel Martinec. Filip Pykal si vybral tuto kategorii ke svému startu. Celkem dnes tři skupiny jezdců, kdy modely jsou nejrychlejší a mají volné motory. Nechybí i nejlepší jezdci z minulého ročníku – Lukáš Diblík, Vít Parák, Kuba Šimurda, Marek Schiller nebo Luděk Aschenbrenner. Vít Parák vs Kuba Šimurda a k tomu Marek Schiller – jízda ve dvou sekundách. Již to poukazuje na vyrovnanost a špičkový výkon jezdců. A jak znám Lukáše Diblíka, on poladí a pak promluví do celkového pořadí. Jemu to vždy začne fungovat až na finále. Na jednom závodě jsem si bláhově myslel, že již mám vítězství doma a pak tomu tak nebylo :-).

Ono ti nejlepší v této kategorii jsou prostě unikátní – řídit poměrně hodně rychlý model na úzké trati. Já to moc dobře znám, jak je to náročné. Ono není problém, aby vám mode jel rychlostí více jak 60 km/h. Záleží však na zvoleném motoru a převodovém poměru.

Stock 2WD – zde jedou modely pouze se zadní hnanou nápravou a s předepsaným motorem. Pavel Martinec, Petr Nesládek, Milan Parák,Luděk Aschenbrenner – například tito piloti jedou tuto kategorii. Milan je stálicí v pohonu 2WD a je znám svoji vlastní konstrukcí modelu. Tak jako Lukáš Diblík a i fy ALS Racing (Luděk Aschenbrenner) podvozky vyrábí a to včetně tuningových dílů. I zde budou favorité na stupně vítězů. I zde je dozor na trati a dokonce i Pavel Magda od časomíry kontroluje situaci na dráze. A Petr Nesládek vítězí před kolegy.

Stock 4WD – motor 280 nebo střídavý Ammo. Výkon modelu „tak akorát“ na tuto technickou trať. A na startu nejstarší účastník a fanoušek micro modelů – Jan Hrnčíř. Už ani nevím, kolik mu je let, ale to v tuto chvíli nehraje roli. Jezdí, natáčí a baví ho to. Žije tím a omlazuje ho to. Nestárne. A ten kontrast na tribuně mezi mladými juniory. V této kategorii hlavně mladí kluci a holky sbírají první zkušenosti a to je hlavní. Každá skupina zde má svého favorita. Ondra Vomlel vedl v druhé skupině – to jen pro příklad. Ono se bude stačit podívat na záznam (večer) a uvidíte sami styl závodníků. Zde jsou celkově také tři skupiny a ta, co zakončuje celé první kolo, je opět nejrychlejší. Očekávám zde souboje o první příčky. Dnes tu však chybí Radek Skopal, který modely micro zbožňuje. Tak jako Ladislav Mlčák – i ten patřil ke špičce pilotů modelů 1/18. A to jak 2WD tak i 4WD. Marek Schiller, Martin Láska, Ladislav Beran, Pavel Martinec ? Kdo z nich bude vítězem ? Marek Schiller zatím ukázal, že by to mohl být on.

""

Jan Hrnčíř  (zcela v pravo) mezi juniory na tribuně v kategorii Stock 4WD

První kolo je za námi a já jdu na odpočinkový doutník. Abych pak mohl pokračovat v reportu. První videa mám již zpracována a co jsem nafotil, vidíte v galerii. To vše jsem pořizoval z mého místa. V dalším kole se přesunu k dráze a natočím detaily jízdy modelů.

 

Kvalifikace 2

Formule 1 – tak přestávka byla pohodová. 15 minut relaxu s doutníkem s příchutí Cherry spoojená s přátelským rozhovorem s Fanánkem Stodolou na nádvoří zámečku. A to na téma ozónové díry dnes na nebi. Nevěříte ? O ano. Právě kvůli tomuto jevu zde dnes nemám zbytek rodiny. Máme člena rodiny, který studuje počasí a všechny možné jevy s ním spojené a dle jeho názoru by dnes pobyt na slunci nebyl dobrým tahem. Ale vraťme se k ježdění. V druhém kole zajel dobrý výsledek Lukáš Diblík. Dalo se to však očekávat.

Open – Vít Parák je dobrý v depu i na dráze. Víťa bude zcela jistě v první skupině a pojede z první pozice. O TQ v žádné kategorii hovořit nelze. Viz důvody uvedené níže. Za ním bud stát na startu Marek Schiller a dále pak Kuba Šimurda. Překvapivě Lukáš dojel v jízdě až čtvrtý. Ale já vím, že ve finále začne tlačit „na pilu“.

Stock 2WD – Petr Nesládek by mohl být vítězem kategorie. Svědčí mu a jede vyrovnaně. Milan Parák však moc neztrácí a i on bude apelovat na bednu. Uvidíme.

Stock 4WD – Marek Schiller dostal průjezd depem pro zkrácení tratě a proto vítězí Pavel Martinec. Ale Marek i tak zajel BEST LAP. Matěj Malík ve své skupině zajel velmi slušně, ale na nejlepší jezdce zatím nemá. Adam Halász jezdí Určice Cup, které se budou jezdit pravděpodobně i tento rok. Pohodový jezdec s pohodovým modelem.

Já prošel depa, pohovořil s účastníky. Dostal panáčka na uvítanou a hádejte od koho… Jedou se pouze dvě kvalifikace v tento den. Záměrem je pouze rozřadit jezdce do finále. Ale pak může být vítězem i jezdec ve skupině C. Jede se na nájezd kol a čas. Atmosféra pohodová, lidé přátelští. Co více si přát na závodech ?

Práce v depech je absolutní a nidko nenechává nic náhodě. ALS Racing ukázal nový model pro zítřejší závod Mini. Na foto uvidíte jezdce, modely, depa atd.  Je toho zde hodně k dokumentování. To mi věřte.

Je čas na oběd a to znamená dalšé relax. Já na finále vyzkouším další způsob natáčení nejlepších jezdců tohoto závodu v jednotlivých kategoriích.

Venku mám sice 3G příjem, ale to pak nemám kontakt s děním. A nechat venku laptop, aby se nahrálo = velká pravděpodobnost ztráty :-).

Finálové kolo 1

Formule 1 – já stačil natočit a nafotit modely a jezdce. V tuto dobu je již startovní grid této kategorie zpracován !!! O trochu jiným způsobem. Vítězí jak jinak Lukáš Diblík. Petr Nesládek si udržel druhou pozici a třetí pak Zdeněk Jánoš. Pěkná podívaná. A to i pro diváky, kteří zde nechybí.

Open – zde mne natáčení pozic na startu teprve čeká. Nicméně souboje Jakuba Šimurdy a Víti Paráka byly krásné a čisté. Ostatně jde o hodně nabitou skupinu. Vít Parák suveréním vítězem jízdy s dostatečným náskokem. Kuba Šimurda se však neztratí v této konkurenci a ani Marek. A co Lukáš Diblík, přijde jeho čas ? To se uvidí.

Stock 2WD – Petr Nesládek v klidu mohl jet první. Držel se jej pouze Pavel Martinec z RC klubu Elišky Junkové. Na třetím místě dojel Mikuláš Nesládek (další člen RC Elišky Junkové). Milan Parák nyní neuspěl, jak by chtěl.

Stock 4WD – prostor jak pro zkušené, tak i pro začínající jezdce. Finále C, B a samozřejmě A. i když jak bylo sděleno, nehraje roli v jakém finále jedete. I v C finále se může nacházet vítěz kategorie. C finále: junior Ondra Tecl vítězí !!! Mladý Adam Halász druhý a opět výkon hodný juniora. Jirka Palouš třetí a toho již za juniora považovat nelze. U finále B hlídá styl jízdy i Hanka Stodolová. Na tomto postu se střídá několik dobrovolníků. B finále prozatím ovládli Pavel Hrbáček a Tomáš Halász (otec mladého Adama). Krásná podívaná. A finále ovládl Marek Schiller. Za ním Pavel Martinec opět s náskokem před třetím Martinem Myšičkou. Pro podrobné výsledky se podívejte na My RCM. Ale zatím z C a B finále nikdo elitu neohrožuje.

Já zatím tvořím starting grid jednotlivých finále. Tedy těch nejsilnějších skupin. Nyní se přinesly obědy a je čas na pozdní oběd. Ten čeká i mne. Po obědě bude odpočinkový doutník a opět se vrhnu do práce. Je potřeba natočit starty finále. aby jste viděli, jak to tu chodí.

 

Finálové kolo 2

Formule 1 – pořadí po jízdě byli naprosto stejné, jako v prvním kole. Lukáš Diblík tak je o krůček blíže k cíli. Ale s náskokem dvou kol může být více v klidu.

Open – zde jsem ještě startovní rošt A finále nenatáčel. Na to bude čas ve třetím kole. V době, kdy jela tato skupina, obědval jsem. A jak to dopadlo ? I zde bylo pořadí podobné první jízdě. Tedy vpředu zcela jistě. Vít Parák – ten má také náskok před soupeři. Marek Schiller zase před Kubou Šimurdou. Lukáš Diblík stále nic. Nyní ho ponechali za sebou i Fanánek Stodola a Luděk Aschenbrenner.

Stock 2WD – Nesládek Petr, Aschenbrenner Luděk a Nesládek Mikuláš atd. atd. Mně se zdá, že se jezdci snad i dohodli na pořadí. I zde naprosto stejné pořadí po jízdě. Velmi zajímavé.

Stock 4WD – C finále: Jan Hrnčíř – nejstarší účastník závodu dojel třetí ve skupině C. Já zde píši C , B a A finále, ale znova opakuji: je jedno v jaké skupině jedete. Výsledek rozhoduje a tak nemůžete polevit, nikdy a pořád naplno. Nesmím zapomenout i na ženu v poli Míšu Saturkovou. Dokonce i Radek ŠImurda (otec výtečného Kuby Šimurdy) jede tento závod. No a Marek Schiller odjíždí soupeřům. A pokud neudělá chybu, bude vítězem. Nestačí mu Pavel Martinec, který jede také výborně. Ale Marek byl i dříve velmi dobrým jezdcem. A i v buggy offroad nejezdí špatně.

Mně se podařilo nahrát alespoň startovní pozice TOP skupin jednotlivých kategorií. Tedy zatím kromě Open kategorie. Můžete se tak podívat na modely a tváře jezdců. Samozřejmě jsou již ve fotogalerii. Celý tento proces si vyžádal krátkodobý pobyt venku na nádvoří. Ale krásné počasí mi umožnilo zde krátce relaxovat. A jak jsem tu seděl, proudili do sálu diváci. A nebylo jich málo.

I z mého venkovního stanoviště upload procesu jsem slyšel, co se v sále děje. Ozvučení je tedy velmi dobré.

Kolemjdoucí se podivují nad pohodou, která zde na nádvoří vládne – internet, doutníček a laptop = vražedná kombinace, že :-).

 

Finálové kolo 3

Formule 1 – a začalo natáčení startů všech skupin. Formule tento kolotoč začaly. Vždy záběr na tribunu při odpočítávání a pak pohled na modely. A pak – vlastní start. Lukáš Diblík ulil start, a tak se vše opakovalo a navíc Lukáš musel startovat podruhé zezadu. Ale to mu nevadilo. Stejně opět vítězí. Petr Nesládek stále druhý, Zdeněk Jánoš třetí.

Open – tak nějak jsem stačil natočit starting grid této kategorie, a tak starty budou točeny až v posledním kole. Vít chtěl moc zajet 32 okruhů, aby měl vyšší náskok. Protože Marek Schiller se začal opravdu hodně snažit. Ale setinky mu chyběly. Marek druhý a třetí stále Kuba. Lukáš čtvrtý. To pořadí se vůbec nemění.

Stock 2WD – napomenutí pro Luďvíka Aschenbrennera při pouštění. Karel Martinec komentoval a hlídal tuto jízdu. I zde to pořadí vypadá stejně. Kluci RC Elišky Junkové v popředí, a to, Petr Nesládek a Pavel Martinec. Mikuláš Nesládek stále třetí. Jako by si piloti vyjeli své pozice v kvalifikacích a hotovo :-). Mezi jízdami se upozorňuje na vypínání RC souprav, a to i Wifi.

Stock 4WD – abych uvedl i přesnější výsledky, níže máte pořadí po třech kolech jízd. V čele stále Marek Schiller. Vidíte vždy pilota a počet kol celkem po součtu a čas jízdy po součtu. Jinak Martin Láska si postěžoval, že co není brněnský domeček, vyšel z tempa a už nestíhá.

1 12-17 Schiller Marek 87- 24:35.508 A
2 12-17 Martinec Pavel 82- 24:26.765 A
3 do 12 Hrbáček Ondra 79- 24:31.406 A
4 12-17 Myšička Martin 78- 24:03.112 A
5 12-17 Nesládek Mikuláš 77- 24:34.472 A
6 18-40 Beran Ladislav 74- 24:31.868 A
7 18-40 Láska Martin 74- 24:26.666 A
8 18-40 Hrbáček Pavel 71- 24:21.382 B
9 18-40 Halász Tomáš 71- 24:28.488 B
10 12-17 Vomlel Ondřej 70- 24:18.328 A
11 12-17 Saturková Michalela 69- 24:30.741 B
12 18-40 Novák Petr 68- 24:38.445 B
13 12-17 Saturka Martin 65- 24:43.494 B
14 18-40 Šimurda Radek 56- 25:03.169 B
15 +40 Stodola Fanán 55- 24:37.607 B
16 do 12 Tecl Ondřej 54- 24:55.735 C
17 12-17 Malík Matěj 53- 24:38.681 B
18 do 12 Halász Adam 51- 24:32.491 C
19 18-40 Palouš Jiří 46- 24:18.477 C
20 do 12 Novák David 45- 24:35.448 C
21 do 12 Denk Petr 44- 24:46.547 C
22 +40 Hrnčír Jan 43- 24:23.806 C
23 + 40 Stodolová Hana 41- 24:36.656 C

Poslední video startovních pozic Open nahráno. Ostatní videa až večer. Ale i toto je úspěch dne. Chytání 3G signálu mě nebaví :-).

 

Finálové kolo 4 – poslední šance zvrátit výsledek

Formule 1 – tak zde máme vítěze: je jím Lukáš Diblík. Do poslední jízdy nastoupili pouze dva modely. Smutný to pohled na jízdu pouhých dvou monopostů. Dovedu si představit na startu 10 krasavců a všichni v jednom vláčku celou dobu za sebou. Ale to je utopie i u ostatních kategorií. Vláček je těsně po startu a málo kdy nastane situace, že souboj trvá až do konce jízdy.

TOP 3:

1 18-40 Diblik Lukáš 87- 24:37.293 A
2 + 40 Nesládek Petr 82 -24:32.735 A
3 +40 Janoš Zdeněk 78 -4:45.738 A

 

Open – Marek Schiller a Kuba Šimurda měli průjezd depem za ohrožení rychlejšího jezdce. I zde je vítěz již znám – Vít Parák s modelem vlastní výroby. Jeho jízdy byla po celou dobu čistá, přesná a čitelná. A dnes neměl ani těžkého soupeře. Nejblíže mu byl Marek. Kuba Šimurda dostal ještě další průjezd depem jako trest. Ale o třetí místo celkově nepřišel.

TOP 3:

1 18-40 Parák Vít 93- 24:26.336 A
2 12-17 Schiller Marek 90 -24:18.540 A
3 12-17 Šimurda Kuba 89 -24:26.111 A

 

Stock 2WD – Antonín Hráček opět hlídal jízdu, tak jako tu předešlou. Petr Nesládek jízdu nedekončil a tak první dojel Pavel Martinec před Milanem Parákem a Mikulášem Nesládkem. A jak odstoupení Petra pohlo pořadím na konci závodu ?  Nijak, protože jeden špatný výsledek se škrtá !!!

TOP 3:

1 +40 Nesládek Petr 85- 24:19.382 A
2 12-17 Martinec Pavel 83 -24:32.616 A
3 12-17 Nesládek Mikuláš 81 -24:40.933 A

 

Stock 4WD – nejmenší kluci na startu a také natočeni. Jízda zatím s pomocí mantinelů, ale jinak výborný výkon. Stačí pilně trénovat a časem je můžeme potkat v elitní desítce. Pak jsou tu středně pokročilí, kteří také mohou šplhat nahoru s výkonem. A pak je tu špička v podobě Marka Schillera, která by měla být pro všechny vzorem – chováním na dráze i na tribuně. V každém případě i když nejste první, důvod k radosti je vždycky. Svého soupeře si vždy v poli najdete. Příkladem mohou být těsné výsledky např. mezi Láďou Beranem a Martinem Láskou.

TOP 3:

1 12-17 Schiller Marek 87- 24:35.508 A
2 12-17 Martinec Pavel 82 -24:26.765 A
3 do 12 Hrbáček Ondra 80 -24:35.677 A

Tak a dnešní závod je u konce. Ale moje práce zde ještě nekončí. Čeká na nás vyhlášení výsledků a předání cen. Jezdci se mohou těšit na diplomy, poháry a věcné ceny od sponzorů.

Závod měl tento rok v měřítu 1/18 menší účast. Ale na kvalitě to ničemu neubralo. Pavel Magda společně s Vláďou Vomlelem zpracují běhěm chvilky výsledky a já zdokumentuji poslední část této akce.

Já jsem si připomněl, jak jezdí modely 1/18, pohovořil s přáteli a podpořil tiskově tuto povedenou akci. Zítra Mistrovství pokračuje menšími měřítky a vývoj budete moci sledovat online na My RCM. A vypadá to na velmi slušnou účast.

 

Fotogalerie v podání Karla Martince je k prohlédnutí ZDE.