MČR LS Onroad EKO, TC online

Igor Vlahovič


Je neděle a dnešním dnem pokračuje víkendové MČR LS Onroad. Tento den se jedou kategorie EKO a Touring Car.

Včera v Certina Porsche Cup byla účast velmi slušná, dnes to bude ve znamení menší účasti.

Pro mne to znamená druhý den online reportu, ale také test. A to v podobě startu s novým modelem FG ve verzi EKO. A tedy i v této kategorii. Srovnám tak jízdní vlastnosti nového EKA se 4 roky starým podvozkem, který vlastním. Navíc teto podvozek již má přední brzdy a to je pro mne také novinka. Karoserie na tomto podvozku je Alfa Romeo.

Toto šasi pak bude na dalším závodě řídit nový pilot a já budu dokumentovat jeho úspěchy a jeho styl jízdy.

V kategorii EKO i TC mohou startovat modely Porsche. Tím se otevírá možnost všem, kteří jedou sobotní Cup, aby si užili závod i v neděli.

Tak a já poprvé projel nové EKO. A je to jiné, než s Porsche. Navíc jsem zajížděl motor a tak jsem nejel naplno. EKO ju užší a tak jeho vlastnosti jsou jiné. Ihned jsem musel dát dopředu tvrdší pneu na jednu stranu, protože se mi to při výjezdech přetáčelo, bylo to nervózní.

Také přední brzdy bylo potřeba hodně otupit. Jinak se mi kousla přední kola a auto jelo po brzdě rovně. Já vám nyní popíši nastavení na RC soupravě Spektrum DX3R:

TRAVEL PLYN – 78% na plynu (aby nebylo táhlo plynu přetažené)

TRAVEL BRZDA – zde 150%

Brzda centrální na rukojeti: 36%

Geometrie přední: 1° odklon

Geometrie zadní: 2° odklon

Sbíhavost: 1°

Rozbíhavost: 1°

Jdeme na rozpravu.

 

Výsledky opět můžete sledovat na MyRCM.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – zde jeli tito jezdci: Ivo Day, Michal Jaroš, Igor Vlahovič, Zdeněk Hanzlík a Vilém Augustýnek. Já jsem zajel nejlepší kolo a to pod 28 sekund a 21 okruhů. Nový podvozek je jiný a jede s ním opravdu jinak. I s předním kolem B jsem byl po 5 minutách lehce v driftu a musel si hodně hrát s plynem a jet velmi citlivě. Ovšem dá se to uřídit a přední brzdy umožňují nájezd do zatáček vyšší rychlostí. Pouze jednou jsem smyk nezvládl, ale i tak jsem najel 21 kol. Zbytek jezdců ladil a někteří zajížděli do depa. Aby ladili dále.

Já jsem najel 7 km a maximální rychlost modelu byla 75 km/h. To vše za 13 minut jízdy.

Skupina 2 – jezdci: Dušan Bayer, Pavel Holub, Jiří Těhník, Josef Dušánek a Petr Jirků. Zde byl nejrychlejší Dušan Bayer, který najel také 21 kol a s lepším nájezdem. Avšak nestál cca 8 sekund jako Igor po výletu mimo trať. Zde pak nájezd byl 20 kol a méně.

Online přenos výsledků se ladí. Vyčkejte prosím.

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – já jsem nyní jel obě přední kola B. Do posledních 5 minut to bylo v pohodě a auto jen lehce driftovalo. Ale bylo čitelné. Pak se kola přehřála a já nezajel lépe. Avšak dojezdový čas by byl lepší, kdybych nemusel do depa na opravu karoserie. Po kolizi malé s Vilémem Augustýnkem jsem ji vpředu lehce promáčkl. Michal Jaroš, Ivo Day – ti dojeli na dalších pozicích. Ovšem na 21 kol nedosáhli. Sanžili se však pouštět a já měl trať volnou.

Skupina 2 – Bayer, Holub, Ťěhník – takové bylo pořadí po jízdě s tím, že 21 kol najeli Dušan Bayer, Jíří Těhník a Pavel Holub. Dušan kolo pod 28 sekund nezajel, ale čas dojezdu si vylepšil.

Poslední kvalifikaci pojedu stejné nastavení, jen nepojedu do zatáček tak ostře, abych šetřil přední kola. Spotřeba paliva je v pořádku. S plnou nádrží 30 minut finále vydržím.

 

Kvalifikace 3

Skupina 1 – já jsem si vylepšil nájezd, ale na TQ Dušana to nestačilo. pak se mnou jeli pouze Vilém Augustýnek a Zdeněk Hanzlík.

Skupina 2 – Dušan již nejel. Avšak výborně zajel Pavel Holub, který o setinky předejel i Igora Vlahoviče. Ve finále ješt bude do pořadí promlouvat i Jiří Těhník. I tan se chlubí nájezdem 21. kol.

Pořadí na finále:

1. Dušan Bayer

2. Libor Holub

3. Igor Vlahovič

4. Jiří Těhník

5. Petr Jirků

6. Josef Dušánek

7. Michal Jaroš

8. Ivo Day

9. Zdeněk Hanzlík

9. Vilém Augustýnek

 

Velké finále – start se poměrně vyvedl a hned se do čela dostali s malým odstupem Pavel Holub, Dušan Bayer a Igor Vlahovič. Ten zajel v 5. kole best lap a nebyl překonán. Pak chyboval Pavel Holub a Dušan Bayer se dostal do kolize a ztratil. Igor se chvíli vozil na prvním místě, ale… Pak se přehřály i Bčka přední pneu a musel zpomalit. A tak bez boje pustil jak Pavla, tak i Dušana. Za ním pak byl veký prostor a tak jel v klidu na třetí pozici až do konce. V nádrži měl Igor ještě dobrou třetinu paliva. Je potřeba odstranit přetáčivost modelu a bude to výborné a bude se moci jet lépe.

 

Jiří Těhník si nakonec vybojoval čtvrté místo, kdy Petr Jirků odstavil model. Pátý Ivo Day, který se také bude radovat z pohárku. Nejhůře kroužil Vilém Augustýnek, který hodně bojoval se svým Porsche.

My si počkáme na vyhlášení vítězů a na videu pak budete moci vidět všechny modely před startem finále. Jako včera.

 

Srovnání Porsche vs EKO Alfa Romeo stručně:

– Porsche je kratšího rozvoru

– EKO je delší a užší

– jízdní vlastnosti Porsche jsou v mém nastavení mírně nedotáčivé a na výjezdech se nemusím krotit a mohu hned přidat plný plyn. Příjed do zatáček je tupější. Jen na obou předních C pneu je ostré, ale pak se na výjezdech snaží přetáčet, je neklidné

– jízdní vlastnosti EKO na zadních C a obou předních B je zcela jiná. Jednak prvních 10 minut jsem mohl jet fakt ostré tempo a zajížděl jsem kolaa pod 28 sekund. Ale pak se při výjedech začal model utrhávat a plaval. Ale ne vždy. Pak jsem již nemohl jet naplno. Je zajímav, že i na obou předních B pneu se toto dělo. Možná by pomohlo ještě tvrdší pneu

– ideální by byla kombinace: příjezd do zatáček jako EKO a výjezd jako Porsche. Ale oba podvozky se dají dále ladit