Lepení pneu- jeden ze způsobů

Igor Vlahovič


Moje nová karoserie Ferrari 599XX je krásná. Celkový vzhled modelu však kazí současné pětipaprskové ráfky, které jsem lakoval do černé barvy. Navíc už tato kola mají něco za sebou. A já si potrpím na detail a to se týká i obutí a ráfků.

Proto jsem zakoupil nové pneu Take Off CS27, novou sadu ráfků o šíři 24mm značky Tamiya Medium Narrow 18 Spoke Wheels (offset 0). Vložky jsem použil ze starších kol. Prvně jsem chtěl opět nalakovat ráfky do černé barvy, ale když jsem zkusmo nasadil pneu na ráfek a dal na podvozek, vypadalo to decentně a celkový design nebyl narušen. Navíc kola jsou celkově hodně autentická. A tak k lakování nedošlo.

Postup je jasný dle obrázků v galerii:

– vložení vložky do pneumatiky

– upravení vložky uvnitř, aby přesně seděla

– nasazení pneumatiky na ráfek a opětovné kontrolování usazení vložky po celém obvodu

– pak jsem poválel kola po rovné podložce, aby si vše sedlo

 

Doteď to bylo jasné a jednoduché. Nyní se šlo na lepení. Zde je ideální sekundové lepidlo a to nejlépe s jehlou na konci. Ale já lepidlo s jehlou neměl, pouze s klasickou špičkou. Neměl jsem ani speciální držák na lepení pneu. Ale poradil jsem si tak, aby jsem já ani kola nebyla od sekundového lepidla.

Zde jsem použil přenosný svěrák, který jsem připevnil přísavkou k desce kuchyňské linky. Dále jsem našel šroub o patřičné délce a ten jsem uchytil do svěráku tak, abych na něj mohl pohodlně nasazovat kola. Po nasazení kola jsem pak ráfek dotáhl matkou, abych s kolem mohl volně otáčet.

Pak již stačilo odklonit pneu od ráfku, a lepidlo lehce nanést a rozetřít. Takto jsem postupoval po celém obvodu. Lepidla jsme dával méně a přesně. Aby nevytékalo po dosednutí gumy na ráfek.

Lepidlo jsem pro lepení použil Black Bolt s příměsí gumy. Lepidlo má černou barvu, ale po setření nezůstává barva vidět. Navíc toto lepidlo pomaleji schne a tak se dá s ním pohodlně pracovat. Po zaschnutí je navíc spoj pružný.

Nejprve jsem udělal vnitřní ráfek, kdy jsem vše zakončil setřením zbytků lepidla. Pak přišla na řadu vnější část. Postup opět stejný, jak bylo prezentováno výše.

Výsledek vidíte na konci galerie a rovněž je tam srovnání se starým kolem.

Na úplný závěr jsem nasadil hotová nová kola na podvozek a výsledek je dle mého názoru dokonalý.